הבעלות הפרטית- "תודה, אבל יש סיכוי שזה לא יגמר רע?"

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עידן444, ‏3/12/14.

  1. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    הצלחה מקצועית בעיני, זה מועדון שנלחם על האליפות או שיש לו חזון לקחת אליפות ולהעמיד קבוצה טובה ככל האפשר ויש לנו רק 3 מועדונים כאלה בארץ - מכבי ת"א, הפועל ב"ש ומכבי חיפה שגם לשלושתן יש בעלים שמשקיעים המון כסף ולא במקרה הקהל מגיע בהמוניו 95% מהזמן. כמו שכתבתי בהודעה הראשונה, נוסחת ההרבה קהל במגרשים = כסף*(הצלחה מקצועית+רצון להצליח ולהשתפר).

    בני יהודה ממש לא עונה על ההגדרה שלי מכל הבחינות.
    הפועל חיפה כנ"ל, מה יהיה עם הבעלים הבא והפועל רובי שפירא רק השם יודע.
    לגבי נתניה נחכה ונראה לאן הפרויקט שם הולך, סגל רק חצי שנה שם והם עדיין בליגה השניה.

    אם אתה רוצה דוגמא מייצגת לך לבית"ר, מועדון גדול בכל קנה מידה, אצטדיון גדול ובעלים עשיר אבל אפס חזון, השקעה וחיבור עם האוהדים. את "ההצלחה" המקצועית של השנתיים האחרונות אפשר לדחוף לתחת.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  2. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    @Drama2 @עידן444 @alexshw

    ההודעות האחרונות מתאימות יותר לדיון הזה מאשר לדיון של הפועל ת"א.
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    נתניה בליגה לאומית ומביאה יותר קהל מחצי ליגת על כשאתה מסכם אותם יחד. אבל בשביל שהקהל יהפוך לפקטור משמעותי בהכנסות צריך קצת יותר מקבוצה מצליחה עם 9- בליגה השניה. אני מכיר לא מעט אנשים ששואלים את עצמם- יופי, עלינו... מה הלאה?
    אתה לא יכול להשוות את זה לפוטנציאל קהל של קבוצה שמביאה את השחקנים הכי חמים בשוק ורצה לתארים- ולשם הבעלים של הקבוצות המצליחות הביאו אותן. כולל הפועל חיפה שאצל רובי הביאה 8,000, עם אותה הצלחה היום בסמי עופר אולי היתה מביאה 15-20 אלף, והיום מביאה 1000, כנ"ל בבית"ר שהיתה מביאה 10,000 ביום רע והיום מביאה חצי מזה, כנ"ל ב"ש שבעונות טובות היתה מגיעה לממוצע של 5,000 והיום זה נהיה מקום הבילוי המועדף גם על אחות של גיסי שכל קשר בינה לבין כדורגל לפני שנתיים היה מקרי בהחלט, וכנ"ל הפועל ת"א שעליה הדיון שעשתה את הקפיצה המשמעותית שלה מבחינת קהל בתקופה של תאומים ואורנשטיין תחת חסותו של סמי סגול.
     
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    כל עוד אייל סגל לבדו נתניה לא הולכת בכיוון של צמרת גבוהה בליגת העל. הוא לא אחד שישפוך עשרות מיליונים. אפילו לא קרוב. אבל אני מאמין בחזון שלו לאורך זמן.
    אחד היעדים שלו זה שתוך 5 שנים יהיו לנתניה 10,000 מנויים.
    כפי שאמרת, בלי לכוון גבוה, אני לא רואה אותו מגשים את היעד הזה.
     
  5. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    בא בעל בית שסוף סוף הפריש את דמאיו שהיה ראשית הבעיות של אוהדי בני יהודה. הוא שם הרבה מאוד כסף מהכיס, הרבה מאוד, ופעל בצורה כזו שהקבוצה תהיה קבוצת פלייאוף עליון (הביא את הבלם המוביל של קבוצת הגנה טובה - תומא, הביא שוער נבחרת ליטא - זובאס, השאיר את כל השלד שהיה טוב - מרשיץ'/חסן/בן צעירי/בוזגלו/עזוז, הביא ישראלי אחד מוביל, בדיוק כמו הפועל - תורג'מן, הביא עוד שחקן ישראלי טוב ולא זול כמו דובב).
    לצפות מבעל בית שאין לו קשר לכדורגל, תוך עונה אחת לרוץ בצמרת זה לא רציני. מה אברמוב כן עשה ? הוזיל את המנויים, מנסה להפוך את הקבוצה ליותר אטרקטיבית עבור הצופים, מוציא לפועל יוזמות לקירוב הקבוצה לקהל.

    שורה תחתונה, הגיע לכאן בן אדם מאהבה שניקה את רוב השומן העודף בניהול של הקבוצה - הפך את הקבוצה ליותר מקצוענית ופחות לעסק פרטי - שם כסף מהכיס הפרטי שלו - בעל יומרות לתקוע יתד בפלייאוף העליון עם בני יהודה - עובד על מנת לשפר את מחלקת הנוער - מקרב את הקהל - אז לדרוש יותר מזה, זה לא בסדר. לא הכל זה תוצאות, אם מי שמוביל את הספינה, מתנהל כמו שצריך, הקהל צריך להיות מאחוריו. לא להגיע כי הקבוצה לא מדברת על אליפות ? תעודת עניות לקהל. רק עכשיו נופל לי האסימון כי מקרה אברמוב זה מקרה קלאסי של "סיירת או ניירת", לא אכפת להם שהקבוצה שלהם מתפקדת כמו שצריך היום, אכפת רק מהישגים. קצת עצוב.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אנחנו מדברים על פוטנציאל של מועדון.
    כדי לממש פוטנציאל של מועדון אתה לא יכול לדשדש וכפי שנאמר כאן בדיון של מכבי ת"א לגבי התקציבים- הכל יחסי בחיים.
    בני יהודה תחת בעלים כמו ברק אברמוב תמשיך לדשדש. יש אוהדים שהדבר החדש הזה והדרך החדשה הזו תרגש אותם והם יחזרו ליציע. את המעגלים היותר רחבים זה לא מה שיביא ליציע. גם אל תשכח שבתוך קהל, גם של אותה קבוצה(מי כמוני מכיר את זה בנתניה- ואתה יודע את זה לא פחות טוב ממני)- יש כל מיני זרמים. יש אנשים שכדורגל שמח יביא אותם ליציע גם אם הקבוצה באמצע הטבלה. יש אנשים שרק מתח ועניין יביא אותם ליציע. אקשן. מאבקי ירידה, מאבקי עליה וכו. יש אוהדים שמה שיביא אותם זה תוצאות גם אם כל משחק מנצחים מגול עצמי או כי הכדור פגע בציפור והכדורגל זוועה(ו @Raulito נגע בזה בהקשר של נתניה- הקבוצה בעידן יאמר שיש כאלה שחוטאים כשמשווים אותה לב"ש בתקופה אלישע היתה אנטי כדורגל עם בעלים שבאמת בא עם לב ענק אבל היה מרוכז בעיקר בעצמו).
    כדי להביא את המסות הגדולות שידוע שקיימות(כשב"ש הגיע לגמר גביע בעידן אחר ראינו את זה, ושנתניה הגיע לגמר גביע ראינו את זה, וכשבני יהודה הגיע לגמר גביע גם היא הביאה מספרים מרשימים- ואפילו המסות של חצאי גמר) צריכים כמה מרכיבים.
    את כל המרכיבים יש היום ב- 3 קבוצות. ברק אברמוב לא שם. אייל סגל לא שם. יואב כץ אולי שם מבחינת יכולת פיננסית אבל הבן אדם חי בעולם משל עצמו, אלי טביב לא שם, ושאר בעלי הבית המכובדים לא שם.
    יש רק מקרה אחד שנוי במחלוקת בעיני והוא של איזי שירצקי. לדעתי אם איזי שירצקי היה משקיע את מה שהשקיע בקבוצה עם קהל, הוא כן יכול היה להיות שם.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  7. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אתם צודקים, ועצוב לי מאוד על זה. אני מריץ דוגמאות בראש וחושב קצת על מקרי העבר, על קהלי הקבוצות, והנוסחא שרשם @Nigel de Jong היא נכונה (עם כל הצער):
    אפילו כשב"ש רצו בצמרת (עידן אלישע), זה לא דומה במספרים לעונה הראשונה עם בכר (גם במשחקי חוץ, אין קשר לאיצטדיון הביתי).

    מסתבר שהקהל כאן הוא קהל של הצלחות, לא פלא תמיד הערכתי את אוהדי מכבי חיפה.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    הקהל הוא קהל הצלחות וכדי לייצר הצלחות לאורך זמן באופן הכי ריאלי צריך הרבה כסף.
    בגלל שהכדורגל הפך למה שהוא הפך אם תרצה אני אגיד לך בפרטי מה הדבר שהכי מרגש אותי בהקשר של מכבי נתניה בשנים האחרונות.
    אין לי בעיה להגיד את זה גם כאן אבל מעדיף שלא כי אני לא יודע מה זה יותר- עצוב או פנטזיה עלובה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אביב בושינסקי מאמת את כל מה שאני כותב לאוהדי מכבי חיפה כאן, @alexshw בפרט, שבטוח שמכבי חיפה תהיה מקום עליה לרגל למשקיעים ביום שאחרי יעקב שחר.
    בושינסקי למי שלא יודע הוא האיש שהביא למכבי ת"א את אלכס שניידר ומיץ' גולדהאר ואומר- "אני שומע בהקשר של שחר ובעלים אחרים את האימרה פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים- ואם לא יהיה אחד אז יבוא אחר- אני מציע לאנשים שלא יגיע היום שהם צריכים להתמודד עם האימרה הזו- כי פראיירים לא מתחלפים כל כך מהר ולהביא משקיע למועדונים בישראל זו משימה קשה ביותר".
    "אפילו אנשים עם 2 מיליארד דולר בבנק, ויצא לי לדבר עם כמה כאלה, לא אוהבים לבזבז כסף, לא אוהבים הפסדים, לא אוהבים עסקאות לא טובות".
    "כשאלכס שניידר החליט שהוא לא רוצה יותר ודיברנו על התמורה שהוא רוצה על המועדון הוא אמר לי- תמכור את זה מצידי באפס! רק תיקח את זה ממני! כשראיתי ששניידר לא רוצה יותר הבנתי שלמועדון עם חובות לא נוכל למצוא רוכש ושהמטרה העליונה היא לשמור על המועדון מאוזן ככל האפשר- גם במחיר שנצטרך להתבסס על הנוער לאורך תקופה מסויימת".
    "את מיץ' גולדהאר עניינתי בהתחלה במחלקת הנוער בכלל כי היתה לי תחושה שעל קבוצה בוגרת אין בכלל על מה לדבר. הוא גם אמר לי- למה שארצה להשקיע בקבוצת כדורגל? אז עניינתי אותו דרך קבוצת הנוער שזו פילנתרופיה. תרומה לקהילה. והוא איכשהו נשאב לזה ואני מאוד מקווה שלא מתחיל להמאס לו".

    בקיצור אלכס, בניגוד למה שאתה חושב- להביא אנשים גם לאימפריות מכבי ת"א ומכבי חיפה זה לא הוקוס פוקוס. זה דורש אנשים עם וואחד קשרים סטייל בושינסקי שירתמו לעניין הזה באופן אינטנסיבי ויעבדו קשה עבור המטרה הזו.
    לשיטתך, אולי מכבי נתניה היא לא מכבי ת"א או מכבי חיפה אבל אני יכול להגיד לך שמרים פיירברג אלופה בגיוס תרומות והיא ניסתה למצוא רוכש למכבי נתניה וגם הצליחה לעשות את זה פעם אחת עם דניאל יאמר. בסיבוב השני היא נכשלה. זה ממש לא עסק פשוט ואנשים לא עומדים בתור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/16
    amn אוהב/ת את זה.
  10. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,094
    לייקים שהתקבלו:
    952
    מין:
    זכר
    גם אוהדי הפועל פ"ת מאסו בבעלות הפרטית ולוקחים את הקבוצה ליידים
     
    amn ו-עידן444 אוהבים את זה.