ההישג של קלינגר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Emil, ‏20/9/02.

  1. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי תל-אביב של השנים האחרוונת היא מכבי "אבי נימני" ת"א.
    לא משנה מי, מתי, איפה, למה וכמה, תמיד זה היה נימני. נצחנו? נימני היה גדול. הפסדנו? נימני היה מצונן. נימני נפצע? הפסדנו את כל המשחקים עד שהוא חזר.
    נימני חזר? ניצחנו את כל המשחקים עד סוף העונה.

    העונה הגיע למועדון הצהוב של תל-אביב ניר קלינגר. הרבה, הרבה לפני תחילת העונה, עוד בסוף העונה הקודמת, כשכבר היה ידוע שקלינגר יגיע למכבי, אני אישית, ועוד רבים וטובים, דיברו על המשימות של קלינגר.
    להביא תואר, לחזק את המועדון, להחזיר את הנשמה, להחדיר לוח לחימה. על הכל דיברו. אבל מעל הכל, דיברו על מה יקרה עם נימני. האם קלינגר יביא את הישועה לצהובים, ויהפוך את נימני לבורג? או שגם הוא יישבר ונימני יישאר המכונה כולה בעצמו?

    אני מאמין - ומקווה - שקיבלנו את התשובה. קלינגר הצליח לבנות קבוצה שלא תלויה באבי נימני. ראינו את זה בליגה עם 4-2 על פ"ת ב10 שחקנים, ראינו את זה ב1-0 על בואבישטה.
    אם המצב היה דומה, בשנה שעברה, הסבירות היתה שמול פ"ת היה יוצא 3-3, בואבישטה היתה משחילה לשטראובר 2, וכל הצהובים המכביסטים היו מעלים קול זעקה: אבל נימני לא שיחק!!

    אז חברים, זהו. אין דבר כזה "נימני לא שיחק". כי נימני זה כבר לא הכל, מכבי מצליחה להסתדר יפה מאד בלעדיו.

    אני וידע שלכמה מאוהדי מכבי זה יישמע כדברי כפירה בלתי ניתרים לכיפור, אבל אני מתחיל לתהות - האם החזרה של נימני טובה לצהובים? ואני נוטה לחשוב שלא

    המבחן האמיתי עוד לפנינו - איך יסתדר קלינגר עם נימני על המגרש. אסור שנימני יהיה מה שהיה בשנים האחרונות, נימני זה רק חלק, ולא השלם. מכבי זה השלם. בשבוע האחרון מכבי הוחיכה שהיא כבר לא תלויה בנימני - נקווה שהיא תהיה חזקה יותר איתו, ובלעדיו? טוב, נו, זה רק שחקן. אמנם מבריק, אבל רק שחקן אחד, מתוך 11!
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    באמת כל הכבוד לקלינגר שהצליח לבנות קבוצה שמשחקת יפה בלי הסמל אבי נמני.

    ניצחון על בואבישטה זה הישג יפה מאוד בהתחשב בעובדה שהקבוצה הזו זכתה לפני שנתייים באליפות בפורטוגל.

    אולי השנה מכבי תידע להסתדר גם בלי נמני השנה.
     
  3. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    להעיף את נימני מהקבוצה???....אתה יודע כמה זמן אני אומר את זה לאוהדי מכבי, אבל אף אחד לא מוכן להקשיב...
    נימני הוא שחקן טוב, אין שום ספק. אבל במכבי הוא ניהיה הכל יכול, יש למכבי היום שחקנים צעירים כמו עובד וביטון שבהחלט יכולים לתפוס את מקומו. ואת האמת נימני אף פעם לא היה מנהיג גדול, הוא פשוט היה שחקן טוב שכבש שערים.
    נימני פגע במכבי בסוגיית שרף בצורה שקשה לתאר, באותו יום שפיטרו את שרף רק בגלל שנימני התלונן היה נראה כאילו נימני מקבל דרגה שלך מלך בקבוצה, ומה שלא טוב לו יתוקן.
    קילנגר הוא מאמן טוב, אבל הוא גם חבר טוב של נימני והוא מאמין ביכולות של השחקן, קשה לי להאמין שהוא ישבית את נימני, שהוא השחקן שמרוויח סכומי עתק(יחס לכדורגל שלנו) במכבי..
     
  4. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא אמרתי או ביקשתי להעיף את נימני או להשבית אותו ואין לי מושג מאיפה הבאת את זה

    אני אומר שקלינגר הצליח לבנות קבוצה מאוזנת שלא תלויה באבי נימני, אם הוא ישחק זה מצויין הוא יוסיף המון מחץ בחוד ואין תחליף לפסים הנהדרים שלו ולדריבלים המסורבלים אך היעילים. נימני שחקן גדול אין ספק.

    אבל קלינגר הצליח להחדיר לשחקנים שנימני הוא רק שחקן, כמוהם, והוא לא חשוב יותר מהם. הוא אחד מתוך 11, אם הוא ישחק או לא ישחק זה לא ממש משנה, יש לו את היכולות שלו שהוא יביא אבל לא יקרה שום דבר רע במיוחד אם הוא לא יהיה שם.

    להעיף? חס וחלילה. שישאר. אבל שיהיה שחקן ולא קבוצה.
     
  5. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמיל....חס וחלילה לא אמרתי שאתה אמרת את זה...
    אמרתי את הדיעה שלי, אני יודע שקשה לאוהדי מכבי לקבל אותה, כי נימני הוא המלך של הקבוצה.
     
  6. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,624
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    מכבי נראית מצויין,חוץ מפרוחננקובס שנראה כבד,חלוד ועייף מכבי נראת מצויין.
    השאלה איפה יכנס נימני במערך הזה.גולדברג לא היה היום טוב מי יודע מה,אבל זה בואבישטה לא ליגת העל,אפשר להשאיר את נימני בחוץ,אבל קלינגר צוטט ביום ראשון אחרי המשחק "כשנימני יהיה בריא הוא יהיה בהרכב" זאת אומרת שקלינגר יכניס את נימני למשחק,אבל השאלה האם נימני ישתלט על הקבוצה או שיתן לקלינגר לעשות את זה..
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    אני חושב כשנמני יחזור אז הקבוצה לא תהיה קבוצתית כמו כיום, כי שהוא ישחק אז המשחק יהיה יותר תלוי בו כי הוא המנוע הבלעדי של הקבוצה.
     
  8. יוגב אסולין Guest

    אין ספק שנימני הוא המנוע והכל יכול של מכבי ת"א בשנים האחרונות הקבוצה תמיד נבנת סביבו. נתנו לו את כל הכבוד שיכול להיות. והוא סחב את כולם. שנימני לא היה על המגרש אז אין מכבי השחקנים לא מוציאים מנהיג (ופה בעיקר היתה הבעיה) המשחק ניהיה משחק של בלאגן שלם כל אחד מנסה לקחת את המשחק או במיקרים יותר גרועים אף אחד לא מנסה לקחת תמשחק ולכן מכבי לא הסתדרה. השנה ניראה שמכבי משחק בצורה יותר קבוצתית כרגע זה ניראה בלי בעל בית 1 על המגרש אלא יש כמה שמניעים את הקבוצה קדימה.. הקבוצה משחק מאוד התקפי והכדור עובר בין כמעט כל השחקנים. ככה קבוצה שרוצה אליפות רוצה תארים צריכה להופיע.

    כאשר נימני יחזור יהיה את העניין של.. העם הקבוצה תחזור באופן טבעי לשחק סביב נימני או שנימני יהיה חלק מהקבוצה. במידה והם יצליחו להתשמ בנימני כחלק מהקבוצה ונימני גם יבין את זה וישחרר כדורים וירוץ לקבל ויבשל וימסור וישחק כמו פליימקר קצת קידמי (כמו בנבחרת) ולא כמו כל התפקידים (כמו במכבי).. אז נימני יכול להיות מעולה למכבי ת"א. כל מצב אחר כניראה שעדיף משחק קבוצתי של מכבי על חשבון משחק אייש. ולהכניס את נימני לדקות ה60 ככה מהספסל בתור שחקן מציל או שחקן שנותן מימד נוסף שכולם עייפים.

    אבל קשה לי מאוד ליראות את נימני מאבד ככה את המעמד שלו במכבי ת"א... אוהדים מעודדים אותו גם שהוא משחק. לקלינגר צריך להיות הרבה אומץ לעשות צעד כזה.. אבל זה צעד מתבקש כבר שנים. בעיקר שרואים שהקבוצה מסתדרת בלי נימני לבנתיים.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    במכבי בחיים לא יעשו צעד כזה נגד נמני.

    כל עוד הוא בקבוצה הוא תמיד יהיה השחקן שנמצא מעל השחקנים האחרים.
    וגם כמובן מעל המאמן.
     
  10. יוגב אסולין Guest

    מכבי ת"א אחרי הכל זה מועדון מספיק גדול.. גם עם כרגע נימני מעל כל השחקנים מעל המאמן מבחינת תמכיה וכו'.. הוא לא מעל המועדון... ברגע שאנשים במועדון יבינו שהצעד שנימני יהיה קצת בחוץ כדי ליראות עוד קצת את הקבוצה איך היא מתקדמת.. אז הם יעשו את זה... כל מכבי כולל נימני אני חושב רוצים קודם כל בטובת הקבוצה.
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    אבל זה לא כזה פשוט... נמני הוא סמל במכבי והאוהדים שהם גם צד חזק במכבי מתים עליו אז ככה שממש לא נראה לי שבהנהלה יעשו משהו נגד מעמדו של נמני.
     
  12. צחי כהן Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/02
    הודעות:
    4
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נימני למעשה הוא כל מכבי שהוא משחק הוא משחק מעולה וזה הבעיה של מכבי.

    מכבי חייבת לנסות להסתדר בלעדיו כמה זמן ואפילו עם זה אומר בכוונה לא להעביר אותו ברשות רק כדי שכולם יראו איך היא מסתדרת בלעדיו. אני בטוח שעם מכבי תוכל לשחק טוב גם בלי נימני ושהוא יחזור היא לא תשחק טוב אז לא תיהיה שום סיבה שהקהל של מכבי שהוא לא קהל של טיפשים. ישים לרגע את הרגש בצד ויפעל בהיגיון.

    דרך אגב שימו לב למיקרה דומה בכדורסל..

    אותו מועדון בשם מכבי תל אביב בכדורסל היה במשך שנים תלוי בשחקן נשמה כל יכול של הקבוצה העונה על השם עודד קטש. הוא היה המנוע של הקבוצה ושיחק מעולה אבל הקבוצה לא ניראת שוטפת ולא הגיע לשום הישג תחת הובלתו בקבוצה.
    כאשר לא היתה ברירה וקטש עזב הגיע מקדולנד במקומו. אריאל סימן את המשחק הקבוצתי של הקבוצה. והנה הם הגיעו 3 פעמיים רצוף לפיינלפור.

    היום תשאלו את האוהדים של מכבי מה הם מעדיפים.. הרוב יגידו. הרגש אומר קטש אבל התוצאה אומרת הישגים שזה קבוצתי.


    אז כניראה שאין מה לעשות ועם זה המחיר של נימני משחק או יש תארים למכבי כולם בסופו של דבר יבינו מה עדיף..
     
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    אבל זה לא אותו דבר.

    קטש עזב את מכבי בשיאו, ונמני כבר לא צעיר אם אני לא טועה הוא כבר בן 29 ומכבי ת"א באמת צריכים למצוא לו מחליף שישחק בסגנון יותר קבוצתי מאשר עם נמני.
     
  14. RVN Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/02
    הודעות:
    402
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל קטש החל לקובצה אחרת וזכה איתה בפיינל פור.

    ועכשיו לנימני הכל בסדר עכשיו שהם משחקים באיצדניונים ריקים וזה תחילת העונה אבל שהם ישחקו משחקים מכריעים הם יקבלו פי ברכיים ואז חייבים את נימני.

    אבלי נימני אנחנו נהיה עוד סתם קבוצה עם מעירים מוכשרים מאוד!!
    אבל נימני נותנן שערים שצריך אותם בדיוק לפני שהם שהקובצה מתפרקת ולא נותן לצעירים להשבר

    בקיצור למכבי בלי נימני אין סיכוי להגיע אפילו מקום 4
     
  15. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצש אחד יכול להיות שאתה צודק..מצד שני לך תגיד לאוהדים של מכבי שאתה בתור יו"רמאמן מעיף אותו..למשל ששום העיף את עטר..הדבר היחיד שמציל אותו זה ליגת אלופות שהרגיע את האוהדים שלנו..ועדיין יש כמה שלא סולחים לו על שיחרור עטר..אז תאר לך מה יקרה אם יעיפו את נמני..זה לא דבר פשוט..