היופי הוא בעיני המתבונן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י פרנקו בארזי, ‏27/12/09.

  1. AronB Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/09
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון שלצד משחקים משמימים ישנם גם משחקים מרתקים, אבל עד שאנחנו רואים אחד כזה.
    הכדורגל שלנו חייב לעבור שינוי מהותי כדי שנוכל ליהנות ממנו בחזרה, אני נהנתי מתקופת אוחנה ושאלוי למשל ולמרות שזה לא היה כדורגל ברמה כזאת גבוהה, זה היה כדורגל שכיף לראות.
    פעם זה לא היום, פעם משחק היה אירוע לעיר כולה, פעם בשעה שיש משחק אם לא היית באצטדיון סביר להניח שהיית רואה את השכונה ריקה, פעם זרים ברמה היו עולים 5 שקל וחצי ופעם לא הייתה חשיפה כל כך גדולה לכדורגל העולמי (הייתה, אבל ממש לא כמו היום).

    חייבים לשפר פה מתקנים וכרגע עם הגדלת מספר הקבוצות ל-16 והוספת קבוצות כמו רעננה ואחי נצרת אין מנוס מלהקטין את הליגה בחזרה. אז אולי 10 קבוצות זה מעט מדי, אבל כל עוד זה יגרום לעניין בליגה, מה רע?
    חייבים לבנות מתקנים בעזרת הטוטו והפיס וכן, גם הקבוצות. מתקנים שלא נראה בהם מקרים כמו של אחי נצרת, מתקנים שלא מלאים חול ואדמה במקום דשא, מתקנים שיכולים להכיל כמות נכבדה של אנשים בנוחות מינימלית ומתקנים שאפשר להסתכל עליהם ולא להיגעל.
    כרגע המתקנ ים היחידים שראויים בליגת העל הם אצטדיון טדי ובלומפילד.

    יותר מזה כמובן חייב לשפר פה את הכדורגל מהשורש ומא', אבל זה כבר עניין גדול שיגרור פה חפירה רצינית.
    יש להקטין את הליגה או לפחות למנוע מכל מיני תוכניות מפגרות כמו אלה של לוזון לצאת לפועל, 16 קבוצות? פלייאוף? קיצוץ בנק'? מה הולך פה?!

    אין מה לעשות, לא משנה מה אני אמשיך לאהוב את הכדורגל הזה ואמשיך לעקוב ולאהוב, אבל אני לא מצליח להכחיש את זה שהעונה רמת ההתעניינות שלי בליגה הזאת ירדה עד מאוד.
    אתם אולי יכולים לחשוב שזה בגלל המצב של בית"ר, אבל אני שנים רבות אוהד בית"ר והייתי איתם והלכתי למשחקים גם בתקופות פניג'ל הקשות, לכן זה לא זה.
    אני מגיע למשחקים וזה כאילו פתאום הפסיק לעניין, הליגה הפכה מלא-מעניינת ליותר לא-מעניינת. הרי קבוצות כמו הפועל רעננה, הפועל ר"ג, הפועל עכו ואחי נצרת לא באמת ראויות להיות בליגה שנקראת ליגת העל, אז למה לוזון מביא אותן לכאן, לא נתן כלום וגם לא יתו כלום.
     
  2. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נושא מעניין.
    הרמה של ליגת העל שלנו די רחוקה מהטופ של אירופה וזה לא חדש, אבל יש נטייה להיכנס בליגה הזאת הרבה מעבר למה שמגיע לה. נכון שיש לא מעט משחקים שכדורגל זה הדבר האחרון שרואים בהם, אבל לצידם יש משחקים מצוינים כמו מכבי-בית"ר מהשבת האחרונה, ויש איפה לתת את הקרדיט לליגה הזאת.
    לדעתי אנשים כל הג'ורה שפותחים על הליגה בשנים האחרונות היא בעיקר בגלל הנפילה ברמה שהיתה בשנות ה-2000 לעומת שנות ה-90. בעשור האחרון איכות הזרים ירדה, גם המקומיים עושה רושם פחות מוכשרים, הליגה הוקטנה ל-12 קבוצות וזה יצר הרבה לחץ שרק פגע בקבוצות ובמשחקים, מתכונת השידורים והזמנים השתנתה והרחיקה את הקהל(מצד אחד פיתאום כל המשחקים משודרים ולא צריך ללכת למגרש, מצד שני צריך לשלם כדי לראות אותם, אין את המתח והריגוש של כמה משחקים באותה שעה).
    הרמה בעשור האחרון ירדה ואיתה העניין של האנשים, ועם אלה באו הקטילות.

    אבל בעונה הזאת השיפור בהחלט מורגש. ההגדלה עשתה רק טוב לליגה. עכשיו יש לליגה הזאת צורה, יש צמרת גבוהה(מכבי חיפה והפועל ת"א), קצת פחות גבוהה(מכבי ת"א, בני יהודה, בית"ר), מרכז טבלה ותחתית, כאשר יש הבדלים מאוד ברורים בין כל קבוצה כזאת. זה מוריד הרבה מאוד לחץ מהמאמנים, עכשיו אתה יכול גם להפסיד בלי להיות מסובך במאבקי תחתית והקבוצות משחקות הרבה יותר פתוח והדגש הוא על התקפה. לא פלא שהשנה יש כ"כ הרבה סקוררים. ארבייטמן ושכטר שכבר הגיעו למספרים שבשנים האחרונות מלכי השערים הגיעו אליהם רק בסוף העונה וטוטו תמוז מיד אחריהם. שחקנים התקפיים באים לידי ביטוי והכדורגל באופן כללי יותר טוב. אם תשימו לב זה בדיוק המבנה של הליגות באירופה. גם שם הליגות מחולקות בצורה מאוד ברורה וזה הרבה יותר טוב מהבלגן שהיה אצלנו בתקופת 12 הקבוצות.
    ואל תתרגשו יותר מדי ממשחקים כמו רעננה-עכו וכו' ותגידו בגלל זה שאין רמה. גם שם יש חרס-טנריפה, האל סיטי-וולבס, קטאניה-סיינה. פשוט אף אחד לא שם לב לזה. בכל ליגה יש נמושות, וטוב שגם לנו יש את שלנו.
    אם לסכם נראה שהליגה שלנו בדרך הנכונה.

    אבל חייבים לציין את העובדה שחלק מהמתקנים פה פשוט מביכים, אם יש לנו במה להתבייש אז בדיוק בזה. כ"כ הרבה דיבורים וכ"כ מעט מעשים בתחום הזה..
     
  3. הכדור לא עגול Member

    הצטרף ב:
    ‏2/1/10
    הודעות:
    47
    לייקים שהתקבלו:
    0

    הייתי רוצה לקרוא לילד בשם אחר : ענין .
    העינין קובע את הכל , והרמה היא רק נגזרת מכך . ברור שבהשוואה לליגות הגדולות , הרמה בארץ נחותה , אך האם המשחקים בליגה מעוררים ענין?
    הענין נמדד , בעיני , בכמות הצופים הנמצאת במשחק . משחקים עם קהל מועט , לרוב , לא יספקו רמה גבוהה של כדורגל . לא תיראו משחק בין מכבי פ"ת לאחי נצרת , לדוגמא , שיתעלה לרמה גבוהה . אין ענין , אין רמה .
    אך הבעיה הגדולה של הכדורגל הישראלי נובעת מחוסר שחקנים אטרקטיבים בליגה . שימו לב למתרחש בשנים האחרונות : המחירים עלו בצורה דרסטית בעולם , כדורגלנים בעלי רמה בינונית , אירופאים , לא מגיעים לארץ כי הם יקרים מידי לקבוצות , לרוב מסתפקים בזרים של שקל וחצי ממדינות אפריקה . לעומתם , שחקנים ישראליים רבים מידי עוזבים את הליגה ומשחקים בליגות אירופאיות , בינוניות לרוב , אך בעלות יכולות כספיות רבות מאיתנו . המצב הזה לא מאפשר ענין , וכנגזרת מכך , הרמה לא גבוהה .

    קחו קבוצה אטרקטיבית השנה , הפועל ת"א . גילי ורמוט , שכטר , אטרקטיבים? רמתם גבוהה יחסית לארץ? תוציאו אותם (לליגה הבלגית המגעילה , למשל ) ואיזה ענין יהיה לאוהד הכדורגל לבוא לראות את הפועל? בונדר ולאלא ?