היציע – אירגון אוהדי קבוצות הספורט בישראל(ע"ר)

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי גולוב, ‏30/1/07.

  1. שי גולוב Member

    הצטרף ב:
    ‏30/1/07
    הודעות:
    2
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רקע: בחודשים האחרונים הוקם ארגון אשר מטרתו לקדם את זכויות אוהדי הספורט בישראל.
    ההתארגנות החלה על ידי אוהדים של קבוצות הכדורגל בישראל.בהמשך נעשו פניות של קבוצות אוהדי כדורסל לגבי הנושאים שמטרידים אותם.בסופו של דבר התברר שהבעיות של חוגי האוהדים משותפות בכל ענפי הספורט.

    בעבר היו ניסיונות רבים להקים גוף אשר יקדם את זכויות האוהדים,ייצג ויטפל בנושאים השונים הקשורים ישירות לאוהדים. ניסיונות אלו לא צלחו עקב מספר גורמים :
    חוסר פירגון - מריבות בין חוגי אוהדים. יריבות הינה חלק מהספורט ובפועל חוגי אוהדים לא רצו לשבת אחד עם השני, גם כאשר המטרות היו משותפות.
    חוסר התמדה – האוהדים הם גם מתנדבים ויש להם זמן פנוי מוגבל.את הזמן הפנוי הם מעדיפים להפנות בראש ובראשונה ובצדק לטובת הקבוצות שלהם. לאורך השנים הקמפיינים שהאוהדים החלו לא הצליחו מכיוון שנדרש זמן רב ואורך נשימה שלצערנו לא היו לנו.
    מקצוענות – פעולות רבות הנוגעות לזכויות האוהדים דורשות עבודת מטה מעמיקה ברמות שונות אשר בהמשך לסעיף הקודם לא תמיד נמצאה. לדוגמא מחירי הכרטיסים – רובנו חושבים שהמחירים יקרים,אך עלינו להציע אלטרנטיבה לבעלי המועדונים ולהתאחדות בכדי שנוכל לקדם את מטרותינו.

    בכדי ליצור מערכת שתתגבר על המגבלות הקיימות בשטח,הוחלט על הקמת גוף ארצי.הגוף יקדם את זכויות האוהדים בדרכים שונות, יאסוף ויעצים את המשאבים והכוחות הנפלאים שלנו שפזורים בשטח.

    בחודשים האחרונים נערכה עבודת מטה שקטה שכללה, בין היתר איסוף חומרים בסוגיות שונות מחוגי האוהדים ומגופים מקצועיים בארץ ובעולם .במסגרת הפעילות נערכו פגישות עם מרבית ראשי חוגי האוהדים הקיימים בישראל,ועם האנשים הטובים שניסו להקים ארגונים כאלו בעבר.
    דרך הפעולה שנבחרה בכדי להתגבר על הקשיים שעלו בעבר,הינה הקמת רשת קשר בין המועדונים השונים. הרשת תתפקד על ידי העברת נושאים מחוגי האוהדים אל הגוף הארצי וחוזר חלילה.

    חוגי האוהדים החברים ברשת,שהביעו תמיכה ורצון לפעול במסגרתה :
    הקופים הירוקים-מכבי חיפה,השחקן ה12-מכבי ת"א,אולטראס-מכבי ת"א,לה פמיליה-בית"ר ירושלים,הלב הירוק-הפועל כפר סבא,פנתרים-הפועל פתח תקווה,Yellow Stars-מכבי הרצליה,השדים הזהובים-בני יהודה,גברים בכחול-מכבי פתח תקווה,Crazy Reds-הפועל באר שבע,אדומים-הפועל חיפה,קרית שמונה,הפועל רמת גן.

    בפגישות הוצפו נושאים רבים הקשורים לחוגי האוהדים,שהעיקריים שבהם הינם :
    מחירי הכרטיסים,היחסים עם המשטרה ומצב המגרשים.
    בנוסף לאלו הועלו שלל נושאים נוספים כגון – זכויות שידור,שיתוף שחקני בית,אלימות בין אוהדים ועוד.

    ארגון האוהדים מאמין שחוגי אוהדים חזקים יוכל לפעול בנושאים החשובים עם הקבוצות אותם הן אוהדים.לכן לצד הפעילות לקידום זכויות האוהדים הגוף הארצי יסייע להתארגנויות אוהדים על ידי מתן כלים מקצועיים שיחזקו את חוגי האוהדים שיחפצו בכך. כלים כדוגמת גיוס משאבים מהקהילה,הכנת פאנזין,גיוס אוהדים ועוד.

    קריאה לפעולה

    בזמן הקרוב (בין ימים ל2 חודשים) עומדים להתרחש מספר אירועים משמעותיים בנוגע לאוהדים. חלקם יזומים על ידי הגוף הארצי וחלקם לא.
    מכיוון שזהו הארגון של כ ו ל נ ו ,אנו פונים אליכם בכדי שתביעו את דעתכם בשני נושאים מרכזיים.
    אני מדגיש שהבעיות ידועות לכולנו,חשוב לנו מאוד להציג את אלטרנטיבות שלנו לבעיות הידועות לכולנו.

    מחירי הכרטיסים בכדורגל - מה דעתכם לגבי מחירי הכרטיסים בארץ? האם הינכם סבורים שיש לשנות את המחיר?במידה וכן אנא כתבו לנו ופרטו לאיזו רמה,מדוע,והציעו אלטרנטיבה!!!
    מי מכם שיודע ויוכל להעביר לנו מידע נוסף בקשר לעלויות הנוספות בעת משחקי כדורגל(מחירים במזנונים,עלות אביזרי עידוד,נסיעות – יבורך)

    משטרה – נוגע לכל חוגי האוהדים בארץ. תתפלאו לקרוא, אבל בקרב חוגי האוהדים יש דעות שונות לגבי המשטרה, האם עליה להישאר ביציע או לא. כמו כן סוגית הכנסת התפאורות למגרשים,פירוטכניקה ויחס השוטרים בכלל.
    אנא הציעו פיתרונות בנושא יחסי האוהדים עם המשטרה.
    אנחנו נעקוב ונגיב בפורומים במידת הצורך בימים הקרובים.
    בעת העברת המידע אנא ציינו פרטים ליצירת קשר,כך שבמידת הצורך נוכל לעשות כן,ומהי הקבוצה/חוג האוהדים שלכם.
    כמו כן כל רעיון יתקבל בברכה, רק סבלנות .
    תודה,
    שי גולוב
    בשביל על האוהדים,על ידי האוהדים
    israfans@gmail.com