הכרישים הלבנים של עולם הכדורגל?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י הרצליה עד המוות, ‏29/6/11.

  1. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    אני חושב שאתה קצת מתבלבל. או יותר נכון, טועה. שרשרת המזון שהורגלנו אליה היא דוגמת סוארז, הונטלאר. רק לשם הדוגמא : סוארז מקבוצה אלמונית באוורוגאויי תמורת חצי במבה לקבוצה קטנה בהולנד (יחסית, כרונינגן) ---- כיכוב אלמותי ---- 9 מיליון אירו שאייאקס נותנת לכרונינגן ------ 25-27 לא זוכר כבר כמה מיליון שליברפול נותנת לאייאקס. וכנ"ל הונטלאר, דירק קוייט (אוטרכט ---פיינורד ---- ליברפול) הקבוצות הגדולות בהולנד אכן קונות בקטן את הכוכבים מהקבוצות הקטנות ומוכרות ברווח לחול, אבל הדגש הוא על קונות. הסכום שפיינורד שילמה לאוטרכט על קאוט, אייאקס על סוארז מכרונינגן, זה הכסף שמניע את הקבוצות האלה. ובסוף שרשרת המזון באה ליברפול או ריאל או וואטאבר. אין שום בעיה עם זה.

    אני עוקב שנים אחרי הכדורגל ההולנדי ומעולם לא נתקלתי בקבוצות שמכנות את אייאקס או פיינורד או אחת מהגדולות כאיזה כרישים שחוטפים ילדים. כמובן, הם אינם שמחים ולא פעם מתוסכלים מזה שהכוכבים שלהם נמכרים לקבוצות הגדולות יותר, אבל תמיד מדובר בתמורה כספית נאותה.. אם איייאקס או פיינורד או קבוצות אחרות בדרדג הזה היו "חוטפות" ילדים מתחת לחוזה המקצועני ללא תשלום, אני מניח שהייתי אני לפחות, שומע על זה. יש
    שרשרת מזון שהצגתי אותה יפה קודם, זה לא שרשרת מזון, זה בכלל לא שרשרת.

    * יש סיבה אגב שזה לא קורה. אם אייאקס ופיינורד יתחילו לרושש את המחלקות נוער של קבוצות נידחות ללא תמורה, הן יגרמו להתרסקות שלהן ואז באמת הענף שהן יושבת עליהן יכרת. אייאקס ופיינורד צריכות את כל הקטנות הרבה יותר משיונייטד צריכה את אייאקס לדוגמא. לקבוצות בראש השרשרת תמיד תהיה את האפשרות לשים 30 מיליון והלביא שחקן מוכח. לקבוצות הפיידר כמו שאתם רושמים, אין אפשרות כזאת. לכן לעניות דעתי זה לא קורה וזה גם לא יקרה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/6/11
  2. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    בהמשך, אני אפתח עוד משהו שאולי לא היה מובן בפוסט הראשון - ביהנאקר (שמבין דבר אחד או שניים במחלקות נוער..) אמר שהקבוצות האנגליות הן הכרישים הגדולים. הוא אפילו פירט שלוש שמות: מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וצ'לסי.

    עכשיו, אם לטענתכם מדובר במודרניזציה של הכדורגל בנושא שחקנים צעירים, למה קבוצות ה"ראש" האחרות לא מופיעות לעיתים תכופות יותר בנושא הזה? - ברצלונה, ריאל מדריד, מילאן, אינטר וכו'. הרי בכל המקרים לפחות בהולנד ואני יודע שגם באיטליה מדובר באנגליות. - האם באמת השחקן המקומי חלש יותר מבספרד לדוגמא? ולכן האנגלים מחפשים בשדות זרים והספרדים בבית? או שפשוט האנגליות הגדולות משקיעות מאמץ מוכפל מזה שמשקיעות הקולגות שלהן ברחבי אירופה?.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/6/11
  3. D.Irwin Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/07
    הודעות:
    1,422
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מערכות גילוי הכשרונות של ה"כרישים" היא עצומה ופרושה לאורך כל העולם, כל קבוצה רוצה להשיג לעצמה את הכשרון הגדול הבא, אני לא חושב שיש קבוצה שלא הייתה מבצעת חטיפה במידה ומצאה שחקן שהיא מצאה ומחשיבה אותו לכשרון הגדול הבא.

    התופעה הזו היא חוקית, לא מכיר מוסרי כן מוסרי, אם השחקן מעוניין (וברור שיהיה מעוניין) אז כן- זה כשר. הקבוצות הנפגעות מרגישות כך בצדק, מבחינתם זה גניבה מבחינת הקבוצה הגדולה - לא.

    חוק של דמי השבחה או משהו בסגנון לשחקנים בני 15 הוא משהו לא הגיוני, מכיוון שהמחיר עצמו לא יכול להיות גבוה כי השחקן בסך הכל בן 15, וגם כי בגיל 15 איזה "השבחה" השחקן כבר עבר?
    אם כבר מנסים לשנות את התופעה צריך לחשוב על חוק גלובלי אשר מגביל את ההעברות של שחקנים בגילאים האלו, אבל תמיד יש איך לעקוף את החוקים האלו ואיני מאמין שזה יעזור.

     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    לפני כחודש שמעתי - אין לי לינק לזה - שברצלונה לקחה מאספניול שישה שחקנים, אז כנראה שזה כן קורה. אולי אנחנו שומעים על כך פחות כי רובנו בכל זאת מחובר יותר לתקשורת דוברת אנגלית, והיא מתעסקת בעיקר באנגליה. בכל מקרה, צריך לזכור גם שהקבוצות שאתה מזכיר ובכירות אחרות בליגות שלהן הן חלק מאלו שמאבדות שחקנים לטובת הקבוצות באנגליה, כך שכנראה שכוח המשיכה שלהן (מה שהן יכולות להציע לצעירים, חוזית וכלכלית) לא כל כך חזק.