המחזור האחרון בפרמיירליג: זוהי שקיעתה של הזריחה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏13/5/16.

  1. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    @golding חד משמעית יותר איכותיות.
    קפצתי לויקיפדיה ובדקתי מי היו המנג'רים באנגליה ב2007/8, ובסוגריים הוספתי מקום אימון נוכחי: מרטין אוניל, אלכיס מקליש, גארי מגסון, פול ג'יול, אברם, דיוויד מויס, הודג'סון ימח שמו, קווין קיגן, גארת' סאותגייט, אלן קרבישלי, סטיב ברוס, רוי קין... ואני לא הכנסתי לרשימה מנג'רים שפוטרו תוך כדי העונה כמו אלרדייס, כריס קולמן וכו'.
    תשווה את זה בבקשה למינויים של קבוצות הביניים באנגליה בתקופה הנוכחית: ביליץ', פפה מל, גווידולין, סאנצ'ז פלורס, קומאן, בניטז, ראניירי. זה רק אני או שיש פה 6-7 תקנים שפעם איישו דינוזאורים בריטיים בכל רמ"ח איבריהם ועכשיו מאיישים מנג'רים מחו"ל, שעשו עבודה יפה בקבוצות עם תקציב נמוך?

    אני גם חושב שאיכות הקבוצות השתפרה. לא היו לך כל כך הרבה שחקנים בינלאומיים בכל מועדון. זה בא על חשבון (וכתוצאה?) איכות הכדורגלן האנגלי, אבל זה המצב. סתם נתון מעניין שדגתי בויקיפדיה: 119 נציגים מאנגליה בסגלים של המונדיאל 2014, לעומת 102 נציגים ב2006. מודה שלא בדקתי לעומק כל מיני אנומליות כמו הנבחרות הבריטיות וטרינידד טובאגו, אבל לדעתי המספרים מחזקים את תחושת הבטן שלי שיש יותר שחקנים בינלאומים שמשחקים באנגליה על חשבון אנגלים בינוניים.

    @Franco
    אליאס, אתה סתם מנסה להוציא ממני נאחס לקראת המשחק מחר בין המקום השמיני באנגליה לבין המקום השמיני בספרד...
    אם לנטרל את כל המשתנים, ראש בראש הסגלים של הקבוצות באנגליה עדיפים על הסגלים של הקבוצות בספרד. מה גורם לקבוצות הספרדיות לשחק טוב יותר במסגרות אירופיות? אולי עבודת אימון טובה, שזה כאמור משהו שאפשר בלי בעיה "לקנות" (וכן קיים תהליך כזה באנגליה).
    הטענה שלי אגב שלא בכל רגע נקודתי קבוצה עשירה->קבוצה איכותית יותר, אלא שככל שהזמן יעבור האיכות תלך לאן שזורם הכסף. גם אם כרגע הספרדיות מצליחות יותר, כיוון המגמה תמיד יהיה לכיוון הכסף.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא הייתי מודע למשחק המדובר ועל פי משחק אחד או חמש אני לא יוצא בטענות לפה או לשם, אני כן רואה כדורגל מהפרמיירליג (בעיקר מאמצע טבלה ומטה, ז'אקוב או מוות) וכדורגל מלה ליגה (שוב, לא צמרת, בטיס טיל איי דיי), ולא רואה יתרון ברמה אצל האנגליות. על זה אני מדבר, לא על איכות הסגל על הנייר.

    עכשיו אם העלת כבר את איכות הסגל על הנייר גם על זה אפשר לדבר. זה שאנדי קארול (נחזור אחורה לאותו יום מקולל מבחינתך) נקנה דאז ב-50 מ' פלוס מינוס לא הופך אותו ליותר טוב מבורחה באסטון שעלה לאייבאר גרושים (לדעתי הוא קצת יותר טוב, אבל זה בהחלט נתון לויכוח, מה שלא אמור לקרות בפער מחירים שכזה). או קיי, דוגמה קיצונית יחסית, אבל אם להשתמש בעוד דוגמה ש @קווווווון (אם אני לא טועה זה היה הוא) כבר העלה בעבר, זה שסיטי קנתה את מנגלה בעשרות מ' יורו לא הופך אותו ליותר טוב מהבלם הבא שפורטו תביא בפחות מעשר מ' אירו. זה רק אומר שסיטי בזבזה עשרות מיליונים על הבאת בלם שיכל לעלות לה 7-8 מ' אם היה לה מערכת שעובדת כמו המערכת של פורטו.

    אם הייתה לה מערכת כזו, היא גם יכלה לנצל את היתרון הכלכלי שלה לעשות פי כמה רכישות מהסוג הזה מאשר פורטו. אבל לא, לעתים קרובות המועדונים האנגלים משתמשים אחרת ביתרון הכלכלי שלהם, הם קונים שחקנים טובים בסכומים מופרזים רק כדי לראות במקרים רבים את אותן קבוצות מהן קנו את השחקן מביאים אחרים לא פחות טובים בפחות.

    זה לא נכון בהכרח רק לאנגליות, זה פשוט בולט יותר אצלן וזו אולי אחת הסיבות למה איכות הקבוצות לא תואמת את הציפיות מסגל מרשים, לכאורה.

    ואם להמשיך בעניין הכסף ולהביא דוגמאות מליגות אחרות, שוב אני בכוונה אלך לדוגמאות קיצון בשביל לחסוך ויכוח על הדוגמה וכן להתמקד בנקודה, אז זה שבסין שילמו לדריו קונקה וללוקאס באריוס מעל 10 מ' דולר לעונה (לא זוכר כמה, רק שזה היה 8 ספרות), לא הפך אותם פתאום לאחד מעשרת השחקנים הטובים בעולם (למרות שאם רק הכסף קובע הם היו). אז ברור שהליגה הסינית היא לא הפרמיירליג, אבל גם באנגליה נוצר מצב בו קבוצות משלמות סכומים עצומים על שחקנים שבמקרים רבים מדי לא עדיפים על המקבילים הזולים שלהם מליגות אחרות.

    תשרוד איתי עוד קצת, מעבר לצוותים המקצועיים עליהם דיברתם, מערכי סקאוטינג (שדווקא ברמה גבוהה מאוד באנגליה) וכדומה, סיבה פופולרית אחרת להסביר את חוסר ההצלחה של המועדונים האנגלים בתרגום היתרון הכלכלי ליתרון מקצועי, ביחס לספרדים לצורך העניין, היא האיכות של השחקן המקומי. בטח גם שהמחיר של השחקן המקומי גבוה בצורה לא פרופורציונלית לכישרון שלו.
     
    JohnTerry26, Roma ו-אלעד אוהבים את זה.
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    טיים אאוט: לא מאמין שהדיון הנהדר הזה התפתח מהקראק המזדיין של ראוליטו.

    אנא, המשיכו.

    :sm_XXsmoker:
     
    Scouser Tommy ו-JohnTerry26 אוהבים את זה.
  4. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    סין זו אנומליה מוזרה ולא קשורה לדיון, לטעמי. התנאים שם שונים לחלוטין בכל מה שנוגע לתרבות ספורט ועוד אלף משתנים. אני כן אגיד שלפי דעתי, אם היו משקיעים שם מאות מליונים לאורך זמן, לאט לאט הפוקוס של עולם הכדורגל היה זז מאירופה לכיוון אסיה. העניין הוא ששינויים תרבותיים כאלה לוקחים עשרות שנים לפחות, בזמן שהפערים בין אנגליה לספרד הם לא כאלה גדולים. פרק זמן של 6-7 שנים זה כל מה שאתה צריך כדי שהעוצמה תעבור כמעט לחלוטין מאגליה (2007-2009) לספרד (כיום).
    חלק מהדברים הם לגמרי סובייקטיבים, אני אתייחס למה שכן אפשר בעייני למדוד בצורה פשוטה:

    אני לא מדבר על אנדי קארול וההזויים ששילמו מחירים פסיכיים תמורתו. אני גם לא מדבר על פח אשפה כמו סולדאדו שאיכשהו הפך לשחקן חשוב בויאריאל (קבוצה שלא הציעה כלום ב-180 דקות נגד ליברפול). אני מדבר על מקרים כמו מנגאלה ודומיהם, ועל כך שלאורך הזמן קבוצה עשירה שקונה מקבוצה ענייה תמיד תהיה עדיפה עליה מבחינה מקצועית. אם מחר סוונזי מחתימה את בורחה באסטון הכוכב של אייבר ב-10 מ' פאונד, אתה כל כך בטוח ביכולת של אייבר להחליף אותו ברבע מחיר בלי להיפגע מקצועית? ואתה בטוח ביכולת שלה לעשות את זה פעם אחר פעם אחר פעם?
    זה פשוט לא נשמע לי הגיוני, מצטער. אם קבוצה מאבדת השחקנים הבכירים שלה היא יכולה למצוא תחליפים לא רעים עם פוטנציאל יפה, אני מסכים, אבל בטווח המיידי מה שקורה זה שהיא מאבדת שחקן טוב שהיא הייתה רוצה לשמור.
    כל עוד קבוצות ממרכז-תחתית הטבלה באנגליה יוכלו לשתות את קבוצות הביניים ומטה של ספרד, הכשרונות יעברו צפונה והפלופים (סולדאדו, אספס) ירדו דרומה. על פני פרק זמן ארוך הכשרונות יתרכזו באנגליה (בהנחה ואנחנו מדברים על מערכת סגורה של אנגליה-ספרד).

    החולשה של השחקן המקומי זו בעיה קיימת שמחזקת את הקייס של הלה-ליגה, ללא ספק. ועדיין, כמה שנים באנגליה מסוגלים לחיות עם הראש בתחת? מועדונים עשירים בסופו של דבר יקחו את אנשי המקצוע המצליחים ביותר: ליברפול ממנה את הצוות המקצועי של דורטמונד, אנשים מבאיירן ומנבחרת גרמניה; סיטי לוקחת מברצלונה את ה-DoF והמנג'ר לשעבר; בסופו של דבר כן מתעוררים וממנים אנשי מקצוע רציניים שאמורים לקחת את העסק קדימה. במידה מסויימת הכסף הופך את העניין ליותר קל. אני קראתי היום את הראיון עם מונצ'י של סביליה, והוא אמר שהאנגליות לא צריכות להתאמץ לאתר שחקן כמו קייטה בלאנס, הן מחכות שמונצ'י ימצא אותו ואז לוקחות אותו מסביליה. אז מונצ'י ימצא את הקייטה הבא, אבל ביינתים הקבוצה שלו מאבדת שחקן בשל שעובר לשחק בשיאו באנגליה.
     
    JohnTerry26 ו-oranfu אוהבים את זה.
  5. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    בשביל להתווכח על 'תחרותיות' צריך להגדיר מה הפרמטר קודם. למה פער בין טופ 3 לשאר הליגה? למה לא הפער בין המקום הראשון לאחרון? או שנבדוק עד איזה מחזור היה מאבק על האליפות\ירידה\אירופה? או לפי הפרשי שערים?

    בכל מקרה הנקודה היא בדיוק מה שנאמר פה קודם -
    בכל מאבק אפשרי בין הליגה הספרדית לשאר הליגות יש נוקאאוט חד משמעי לטובת הספרדית (גם אם ליברפול תזכה העונה באירופית). לברוח לקבוצות שאי אפשר להשוות (כמה אנשים ראו 10 משחקים של לבאנטה ו10 משחקים של ניוקאסל?!) כי הן לא מתחרות בשום מפעל זה מגוחך. למען האמת, אני לא חושב שמישהו יתפלא פה אם בארסה תשפיל את לסטר\לברקוזן\רומא באותן תוצאות שבהן היא משפילה קבוצות בטן-תחתית מהליגה הספרדית. זה לא אומר שרומא שווה מקום 15 בספרד, אבל זה כן אומר שהגיע הזמן להפסיק עם הטיעון של 'קבוצות מרכז טבלה בספרד גרועות וההוכחה היא שריאל ובארסה מפרקות אותן'. קבוצות טופ ספרדיות הן לפחות רמה אחת מעל המקבילות שלהן בשאר הליגות, קבוצות צמרת נמוכה בספרד הן גם טובות יותר מהמקבילות שלהן בשאר הליגות, ועל קבוצות מרכז-תחתית אין לאף אחד מושג.
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    זו דוגמה קיצונית שבאה להמחיש שיש הבדלים שבגללם לא תמיד כסף מתורגם ליתרון מקצועי - כמו שכנראה יש הבדלים בין אנגליה וספרד שגורמים לכך שהאנגליות מתקשות לתרגם את היתרון הכלכלי שלהן ליתרון מקצועי.

    אייבאר לא תצליח כי אין לה פערים כלכליים לעומת האנגליות, פשוט אין לה כסף בכלל. זו הקבוצה היכ לא משקפת לדיון (הקבוצה הכי קטנה בהיסטוריה של הליגה כך נאמר לי). מחזיקת הכרטיס, אתלטיקו מדריד, כן תצליח ברוב המקרים להחליף אותו בהצלחה. היא גם עשתה את זה יותר פעמים מהמקרים שלא הצליחה לעשות זאת. והקטע הוא שבורחה באסטון כאלו, שחקן מאוד בינוני ומוערך יתר על המידה בעיני (כיום), צומחים בספרד בכמויות ובאנגליה פחות. לכן האנגליות יצטרכו להוציא כסף אפילו על הבינוניות הזו בעוד הספרדיות ימצאו לעתים קרובות בינוני אחד במחלקת הנוער שלהם או במחלקת הנוער של קבוצה קטנה יותר או אחרת שמוכנה להשאילו (כמו אייבאר שהשאילה מאתלטיקו).

    ואולי גם אותם פלופים ימשיכו להגיע לצד כוכבים איכותיים, כי האנגלים ימשיכו לחפש פתרונות לחומר המקומי הלא איכותי וימשיכו להביא שחקנים כמו הנ"ל על תקן שחקן משדרג? למה שמשהו ישתנה בקטע הזה של הפלופים רק בגלל שיש כסף.

    חוץ מזה שהמערכת היא לא סגורה והספרדיות ימשיכו להביא בכסף שכן יש להן, שחלקו מגיע מהעושר האנגלי, כישרונות ממקומות שהאנגליות לא חושבות להסתכל עליהם, או כאלו שלא יכולים לקבל אשרת עבודה (עוד נקודה לדיון אולי?) ואח"כ אותם שחקנים ימכרו בסכום מנופח לאנגליות מחדש. זה לצד מה שלדעתי הוא הדבר הכי קרוב לעובדה פה, וזה שהספרדיות ימשיכו ליהנות משחקנים יותר טובים שיוצאים ממחלקות הנוער שלהן.

    אין בתהליך הזה שום דבר שמעיד על כך שבוודאות, או כמעט וודאות, האנגליות יצליחו נטו בזכות הכסף לתרגם אותו ליתרון מקצועי מובהק.

    הן לא צריכות להחתים מלאנס כי הוא מוצא והן יכולות לשלם אני מניח שזו הכוונה. אבל בשיטה הזו אתה מבזבז חלק מהיתרון הכלכלי שלך שלא לצורך על מתווך שמנפח מחיר "המוצר" באופן לא פרופוציונלי לשדרוג המקצועי שהוא עשה אם בכלל (מנגלה).

    אני מסכים שהצוותים המקצועיים החדשים שמגיעים לאנגליה אמורים לקחת את העסק קדימה אם הבעיה הייתה "המאמן הבריטי המיושן", אבל עד שזה יקרה אני לא רואה שום יתרון מקצועי אצל קבוצות מרכז הטבלה האנגליות על המקבילות מספרד. יש להן אולי יותר שמות נוצצים, היכולת בפועל לא יותר טובה. זו הייתה טענה אחת שכתבת אם אני לא טועה, שהן יותר טובות, ואני פשוט לא מסכים. האם בעתיד זה ישתנה זה החלק השני של הדיון ואני לא מסכים איתך שבהכרח הכסף לעצמו מביא את השינוי. יש עוד גורמים, ציינו פה כולנו, כולל אותך, כמה גורמים לאי ניצול הכסף. אתה מזהה תהליך שאמור לפתור גורם אחד או שניים, האם זה בהכרח מספיק? האם זה באמת קורה? וואלה, נחייה ונראה. אבל השנים האחרונות מלמדות לדעתי שלא מספיק רק כסף גם במקרים לא קיצוניים כמו של סין.
     
    JohnTerry26 ו-אלעד אוהבים את זה.
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    [​IMG]

    מעניין מי ייפצע ויחמיץ את הגמר.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,767
    מין:
    זכר
    רוני פליז...
     
  9. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,141
    לייקים שהתקבלו:
    6,340
    אשכרה אותו הרכב מראשון...

    שניידרליין עדיין חולה? לפחות הםציעה של רוחו מוציאה אותו מתמונת ההרכב לגמר.
     
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,652
    לייקים שהתקבלו:
    18,524
    האנגליות, בסופו של דבר, ידביקו את הפער ויהפכו אותו (אולי למעט מריאל וברצלונה שגם להן יש כיסים בלתי נגמרים).

    האנגלים דינוזאורים וטיפשים אבל בעלי הקבוצות הם כבר לא ממש בריטיים. וככאלה, הם מפעילים את הראש פה ושם. כתוצאה מכך, הם ממנים את אנשי המקצוע הטובים ביותר במדינות הכדורגל המובילות (ספרד, גרמניה, איטליה...). אין כיום מנג'ר אנגלי באף אחת מ10 הקבוצות הראשונות בליגה אם אני לא טועה. זה גם כבר לא רק המנג'רים אלא המאמנים, אנשי הצוות הרחב (רופאים, תזונאים, סטטיסטיקאים, דירקטורים) וזה נכון לא רק לבוגרים אלא מתחיל לחלחל גם לאקדמיות.

    יש מועדונים כמו לסטר, סאות'המפטון ווסטהאם שעושות סקאוטינג מצוין ולא סתם זורקות כסף על הלהיט האנגלי התורן (עדיין קיים פה ושם) אלא על הכשרונות המובילים בצרפת\ספרד\הולנד\גרמניה\בלגיה ועוד.

    זה תהליך ארוך (כי האוהדים האנגלים, ההתאחדות והתקשורת) הם מטומטמים שלא ברא השטן. אבל חלק ניכר מבעלי הקבוצות כבר הפנימו ונמצאים בעיצומו של התהליך.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,767
    מין:
    זכר
    אפילו בליגת המשנה רואים יותר ויותר מאמנים זרים - למשל קראנקה במידלסברו. לשפילד וונסדיי יש מאמן פורטוגלי.
    אפילו לוזון אימן בליגה הזו טוב זה בקומבינה גדולה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,767
    מין:
    זכר
    הספיק לי חצי שעה לראות. אפשר לכבות. מקווה שאם הניהול הנוכחי ימשך נראה כזו אווירה וכמות אנשים במגרש דרך קבע.
     
  13. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,141
    לייקים שהתקבלו:
    6,340
    אחלה מהלך של מארסיאל בשער(בישול 11?).
    שחקן אחד שהוא בעצם כל ההתקםה עם היכולת שלו לפתוח כל הגנה בליגה.

    ראשפורד נראה פצוע לפני השריקה ובכלל למה לסכן את ההרכב הבכיר שלך במשחק חסר חשיבות 4 ימים לפני גמר? טמטום.
     
  14. Greek Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    313
    לייקים שהתקבלו:
    102
    מין:
    זכר
    אחלה פתיחת רגליים של רשפורד, לא ציפיתי לראות שחקן צעיר עושה את זה ברחבה.
     
  15. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    יש שחקנים צעירים שאתה פשוט יודע שיש בהם את זה. ראשפורד כזה.