המחזור ה-14 בסרייה A - צריך להסתכל קדימה - Avanti

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י SerieA, ‏25/11/16.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חגגו קצת יותר מידי סביב ההפסד של יובה שהאמת זה די מפתיע אותי שהיא לא השיגה אף תיקו העונה. לא רואה קבוצה שבאמת יכולה לאיים עליה גם אם ההגנה נראית קצת רכה הפעם. אחלה סיפור פיקנטי לגבי הבן של סימאונה שהוא אנטי יובה כמו אביו.
    לגבי אינטר, שמתי לב לדפוס חוזר אחר: משחקים טוב נגד הגדולות - ניצחון על יובה, ניצחון על פיורנטינה, תיקו מול מילאן בדרבי במשחק הרבה מעל הממוצע של הכחולים-שחורים העונה, וגם הפסד באולימפיקו לרומא זו לא טרגדיה. אבל התוצאות נגד יתר היריבות? קטסטרופה. מדבר נטו מבחינת תוצאות ופחות על סגנון משחק אבל נראה שלאינטר קל יותר להגיע כאנדרדוג. אני מאוד מחזיק מפרישיץ' ורואה אותו מתפתח לשחקן נפלא. מעבר לכך, ההדחה מהליגה האירופית בשלב הבתים היא נוראית, יהיה לאינטר קשה מאוד לחזור לאירופה. אני לא בטוח שהיא מסוגלת לחבר רצף של נצחונות שיטיס אותה קדימה.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אינטר לא צריכה רצף ניצחונות, היא צריכה למצוא את עצמה תחת פיולי ובעיקר למצוא פיתרון להגנה שעד כה עושה לנו המון בעיות העונה. עד ינואר/חזרתו של מדל, מה שיקרה קודם, אין לנו כל כך מה לעשות אלא לקוות שראנוקיה/מורייו יתפוס ימים טובים יחסית, שמיראנדה יחזור להיות הבלם המצוין שהיה בעונה שעברה ושהיריבות יתפסו יום חלש. הייתי מציין כאן את המגנים, אבל נראה שמאז עונת הטראבל העמדה הזו היא קללה באינטר. לא מובן לי איך דאמברוסיו ואנסאלדי, שברור שיש להם כדורגל, נראים כל כך חלש.

    מי שבאמת נראה מצוין במשחקים האחרונים זה ברוזוביץ'. כשצריך לפרגן אז אני הראשון שאעשה את זה למרות שאני לא סובל אותו.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    מיכאילוביץ' הוא ממש ממש לא עוד אחד מהמאמנים בדורו. אין בעיה שאתה מחשיב את מילאן של מיכאילוביץ' ל"מקומות 9-20", מה שקובע אבל זו לא דעתך אלא דעתו של ברלוסקוני. גם אם אתה לא מאמין למיכאילוביץ' כשהוא טוען שאמר לסילביו שיפטר אותו אם לא נאה לו שדונארומה עומד בשער, אתה עדיין לא יכול לטעון שאותו סילביו נתן למיכא גב ואשראי לסיים באמצע הטבלה כדי לפתח צעירים. אני חושב שהשנאה שלך למיכא השחקן לגמרי פוגמת בכושר השיפוט שלך לגבי מיכא המאמן (ולא דיברתי מילה על הידע הטקטי/כל פרמטר אחר שמאמן נשפט עליו. כל זה מבחינתי לא רלוונטי. רק על שינוי התפיסה שהוא גרם מיכאילוביץ' לנצח ייחשב לאחד המאמנים החשובים בהיסטוריה של מילאן. יותר מאלגרי).

    אגב, לא דיברתי על מקרים של אופצית רכישה/50% כרטיס. אבל אם אתה שולח שחקן להשאלה עם אופצית רכישה אתה בעצם מודיע שאין לו עתיד במועדון. 50% כרטיס זה בסדר ואין לי בעיה עם זה. הבעיה שלי היא עם השאלות "נקיות" - אם זה לא מקרה שברור שהשחקן הוא כוכב ויכול לתרום לאותן קבוצות במקומות 9-20 אז אני לא מוצא בזה טעם. אגב, בניגוד למשתמש אחר כאן שכנראה לא יודע לקרוא אני לא בא לטעון שהצעיר חייב להיות שחקן הרכב גם באינטר. אבל אצלה הוא יכול לצבור ניסיון במשחקי גביע/נגד קבוצות קטנות שאינטר אמורה לנצח גם איתו בהרכב, ובכמות גדולה יותר כאשר אותה אינטר לא רלוונטית למאבקי הצמרת (וזה האידאל היחיד שלי בנושא). וגם כשהוא לא משחק עדיין עובדים איתו אנשים באופן הרבה יותר מושקע ורציני מאשר בקבוצות שפשוט אין להן שום אינטרס להשקיע בו. אם יש אחת או שתיים שמשקיעות בכל זאת אז נהדר, אבל אני לא חושב שמדובר כאן במשהו שהוא יותר ממקרים מיוחדים שקיימים בכל נקודת זמן.

    וכן, ברור לי שיש גם מקרים שמדובר בסתם בלוף שלא ראוי לשחק כך או כך. לא סותר.
     
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    העבר של מיכאלוביץ' באמת נותן תחושה שללא ריב אקראי עם דייגו לופז, היינו שומעים על דונארומה רק בקבוצה כמו קייבו, אבל לא זו הנקודה. הוא מקבל קרדיט על מתן הזדמנות לשחקן צעיר בתקופה בה טיפוח צעירים זה חלק בלתי נפרד מקבלות המאמן. זה נהדר ביחס לפרסונות כמו קאפלו, ליפי וכל מי שלמד מהם בדור הקודם. היום הגישה שונה ולכל מאמן בדורו יש ברזומה מס' ילדים שהוא הכיר לכדורגל, ובדיוק כמו למיכה, לאף אחד מהם אין ביטחון שלא יפוטר במקרה של סדרת תוצאות רעה.
    מיכה עבד עם מה שיש לו, סגל בינוני, "איטלקי" ו"צעיר" בתקופת מעבר ללא יעדים ומטרות ברורות. זה הזמן המושלם להקפיץ שחקן או שניים מהפרימבורה (כך הרווחנו את דה רוסי ופלורנצי בזמנו). זה מה שהשאיר אותו רלוונטי בשוק המאמנים הרבה יותר מהתוצאות שהשיג.
    מעניין אותי האם באמת צריך להיות כזה עילוי כדי לזהות כישרון מאוד לא שגרתי באימונים שאתה מעביר יום יום. רומאניולי קיבל מקום קבוע בהרכב בגיל 18 בעונה שרומא דהרה ל85 נקודות 3 מחזורים לסיום. מישהו יצא מגדרו לאור ה"הברקה" וה"גישה המהפכנית" המסחררת הזו של גרסיה? אתה מתאר מצב בדיוק כמו שלו כאשר בחר לתת הרכב לחלוץ ניגרי בן 17 מהפרימברה בזמן שחרב הפיטורים כבר החלידה לו על הצוואר בגלל שהתרחק מעט מהמקום שמוביל לצ'מפיונס ליג. תסתכל מה קורה בסריה א' בשנתיים האחרונות. תראה כמה צעירים צומחים תחת המאמנים החדשים. קל מאוד לזהות שזו מגמה כוללת שרק מעטים עדיין לא דוגלים בה.

    כל הדיון הזה נותן לי להרגיש צעיר ב3-4 שנים. ציינתי בהודעה הקודמת את riscato -> contro riscato. השיטה נהייתה פופולארית לאחר שביטלו את חציי הכרטיסים ומתאימה בצורה מושלמת למגמה הנוכחית בכדורגל האיטלקי. אחזור על מה שכבר כתבתי בניסיון לעשות את זה יותר ברור:

    *אם מאמן\מנהל מקצועי מקבוצה קטנה מעוניין לתת במה לשחקן בקבוצה גדולה (לא משנה אם התרשם ממנו אישית, דרך הסקאוטים או שפשוט חסר לו שחקן לעמדה מסויימת), מתקיים דיאלוג בינהם ואם צד השחקן\קבוצת האם משתכנעים שההשאלה הקצרה\חד פעמית תועיל לשחקן, מתבצעת "השאלה נקיה". לדוגמא: אמפולי של ג'יאמפאולו.

    *אם הקבוצה הקטנה רוצה לעבוד עם שחקן מסויים יותר מעונה אחת או שבצד השחקן\הקבוצה המשאילה מעוניינים להבטיח שהשחקן המושאל יקבל הזדמנות אמיתית, השחקן מושאל עם אופציה לרכישה + אופציה לרכישה חוזרת שתכנס לתוקף בעתיד. לדוגמא: בולוניה יכולה לקנות את סאדיק ב6-7מ'. הוא יהיה השחקן שלה, אבל כאשר תרצה למכור אותו בעתיד, לרומא תהיה אופציה לרכוש אותו בחזרה בסכום שמהווה 60-70% מערך השוק שלו או סכום שנקבע מראש. win לכולם.

    זה מאוד תלוי סיטואציה. אם לדוגמא קאנגורי (או איך שקוראים לו) הוא השישי בהיררכיה של 6 קשרים. הוא חלק בלתי נפרד מהקבוצה גם אם לא משחק. אך מה אם לאינטר היו שני קאנגורים? או שהוא היה בכלל מגן עם 3 שחקנים שמיועדים לשחק לפניו (מקרה לקסאל)? כאשר יש לך אפשרות לצרף כישרון מבטיח או לקדם אחד מהנוער, אתה עושה זאת. זו תחרות לא פחות חשובה מהמרקאטו של הגדולים. לא לכולם יהיה מקום וזה דורש בחינה של כל מקרה לגופו מצד הDSים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/11/16
  5. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    קובי, העלית סוגיה מעניינת עם שמו של גונקורי. יש שאומרים שקוראים לו יונקורי. יש כאלה שבכלל אומרים נוקורי.

    אני בכלל אומר שצריך למכור.
     
    ג'ורדן לאב אגדה אוהב/ת את זה.
  6. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    881
    מין:
    זכר
    מנצ'יני בזמנו תיאר אותו כ"עילוי גדול".
    פה כבר חשדתי..
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    יונקורי שחקן בלתי נסבל. כמו שזה נראה כרגע, ואני לא מאמין שאני אוכל את הכובע לגביו, אין בו כלום. לא פיזיות, לא מאמץ הגנתי מיוחד ושום דבר התקפי. שחקן שמקבל כדור ויודע למסור לשחקן הקרוב, זהו.

    מי שנראה עילוי אבל משום מה הפסיק לקבל דקות זה מיאנג המגן השמאלי.
     
    SerieA אוהב/ת את זה.
  8. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    קובי, הבעיה בדיון הזה היא שהבחור חי על קלישאות (תקוע בכדורגל האיטלקי של פעם) ובו זמנית מתייחס לסיטואציה לא הגיונית שבה הוא מדבר על שחקנים דימיוניים שלא טובים מספיק עבור קבוצות קטנות שצריכים לקבל הזדמנות בקבוצות גדולות.

    העובדות חד משמעיות. מי שטוב משחק ומקבל הזדמנויות. בין אם בקבוצת האם ובין אם בהשאלה. אם מישהו רוצה לדבר על הקבוצה ההיא בסרייה A שדוגלת בשחקנים צעירים התגובה הראשונית צריכה להיות - "איזה?". אטאלנטה? מילאן? בולוניה? ססואולו? טורינו? סמפדוריה? אודינזה? לאציו?

    מפעל ההשאלות קיים בכל העולם ויש לכך סיבה טובה. שחקנים צריכים לשחק. ולקבל דקות פעם בחודשיים במפעל גביע לא נקרא לשחק. יענקלך מציע ברצינות ששחקן מסוגו של לקסאלט יישב 4 שנים על הספסל של אינטר ויצבור 5 הופעות בשנה "כי למאמנים של קבוצות קטנות אין אינטרס לשתף אותו". הסתירה כאן מטורפת. יש פה גם גישה מוזרה לפיה כל השחקנים זהים ובעלי קצב התקדמות זהה. זה לא עובד ככה.

    יש לך שחקן מוכשר בן 18. אתה חושב שיש לו פוטנציאל מעניין. הוא לא ברמה לתרום כיום לקבוצה, ולשתף שחקן שלא קשור עדיין לרמה הזאת ולסכן הכנסה של 100 מיליון יורו מליגת האלופות כדי לנסות ולפתח קצת שחקן בן 18 שאולי יהיה זמברוטה החדש ואולי יהיה נגאטומו החדש זאת דרישה לא ריאלית. מה עושים? משאילים. כפי שקובי ציין, לא זורקים אותו באקראי לקבוצה קטנה שמגרילים מקערה במשרד של ה-DS. מרימים כמה טלפונים, מדברים עם DSים מקבילים של קבוצות קטנות יותר ובוחנים איפה הוא יתאים. שוב פעם, כמו שקובי ציין, בהתאם לסיטואציה סוגרים על סוג השאלה ועל אופציות שמתאימות לכולם והשחקן יוצא לצבור ניסיון. הוא לא משחק? ההשאלה מבוטלת על החלון הראשון שמגיע והוא נשלח למקום אחר. ולמי שעדיין לא קלט, אם שחקן צעיר לא משחק בשום מקום והוא נשלח בהשאלות למקומות יותר ויותר "קטנים" - במקרה הרע הוא לא קשור לרמה הזאת וגם לא יהיה קשור לרמה הזאת. במקרה הטוב הוא יהיה לייט בלומר. צריך גם להבין שקבוצות לא יכולות להחזיק בסגל 125 שחקנים ולכן לא ימשיכו להשאיל שחקנים מעבר לגיל מסויים. אתה בן 22-23 ועדיין מתקשה לפרוץ מעבר לרמה של שחקן רוטציה בסרייה B? משחררים אותך. על כל אאובמיאנג שהחליט לפרוץ בגיל 24 אני יכול להביא עכשיו רשימה של 25 חלוצים שעברו במילאן בעשר השנים האחרונות שמסתובבים עכשיו בסרייה B ובלגה פרו כשהם בני 24+. כנ"ל לגבי לקסאלט ושחקנים שעברו באינטר בעשר השנים האחרונות. ועם כל זה שהבחור משחק טוב בג'נואה וזה שבאופן כללי הוא אחד השחקנים הכי יציבים בליגה מבחינת רמה שהוא מציג (אני גם חושב שבעונה שעברה הוא היה שחקן השדה ששיחק הכי הרבה דקות בליגה או משהו כזה), אני עדיין לא חושב שהוא מתאים למה שאינטר שואפת.

    נ.ב.
    מילאן במחזור האחרון העלתה את ההרכב הכי צעיר שלה מאז שנות השמונים. גראנדה מיכאילוביץ' מונטלה.
     
  9. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    חברים, זה דיון פורה ומעניין ואני שמח שהוא מתקיים, אבל אל תרדו לפסים אישיים. תודה לכולם.
     
    Roma ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    @SerieA
    לא מצאתי שום טעם לפגם בדיון הזה. אנחנו ילדים גדולים, אנחנו יודעים לכתוב בצורה שניתנת לקריאה ואני בטוח שאף אחד לא הולך לבכות בפינה כשהטונים קצת עולים. הכל בסדר.

    @קווווווון
    קודם כל הבהרה: בשום שלב לא כתבתי שום מילה על שיתוף צעירים באופן כללי. כלומר דונארומה, לוקטאלי, רומאניולי, דה שיליו לא שייכים לדיון הזה בשום צורה שהיא לא הדוגמה ההפוכה. הדיון פה הוא על מושאלים. האם כדאי להשאיל שחקן צעיר לקבוצות מרכז טבלה ומטה או שזה בזבוז של זמן יקר. אני שמח שנתת לי רשימה של קבוצות, זה עזר לי למקד את החיפוש שלי אחר מושאלים שאשכרה משחקים. מהרשימה הוצאתי שחקנים שמושאלים עם סעיף רכישה (כלומר, יש אינטרס להשקיע) וכמובן מושאלים מעל גיל 24 שלא נחשבים לשחקנים צעירים. על זה מבוסס הקייס שלך:
    אטאלנטה:
    אלברטו גראסי*: 4 הופעות בליגה
    מילאן:
    מריו פסאליץ': 4 הופעות בליגה
    בולוניה:
    אלפרד גומיס: 0 הופעות (שוער מחליף)
    פיליפ הלאנדר: 5 הופעות בליגה
    ססואולו:
    פול לירולה*: 8 הופעות בליגה ו-5 ביורופה ליג
    טורינו:
    אין אף מושאל מתחת לגיל 26
    סמפדוריה:
    דודו*: הופעה אחת
    ברונו פרננדש: 11 הופעות
    אודינזה:
    אדלברטו פניאראנדה*: 5 הופעות
    לאציו:
    אין לה אף מושאל בסגל
    דיברתם מקודם על אמפולי, אז הוספתי גם אותה:
    חוסה מאורי*: 7 הופעות
    אנדרס טייו: 11 הופעות

    *שחקנים שמושאלים ליותר מעונה אחת. כל הנתונים מטרנספרמרקט.

    לסיכום: יש לנו בכל הרשימה הזו בדיוק 10 מושאלים שמהם 2 שחקני הרכב קבועים. השאר במקרה הכי טוב שחקני רוטציה. ושים לב שבכלל לא בדקתי כמה מההופעות הן כמחליף 10 דקות לסיום, וכמה מההופעות הן תוצאה של פציעות לשחקנים אחרים. כלומר הייתי הכי לארג' שאפשר.

    אז אפשר לדעת (וגם אתה @zitto strunz ) על סמך מה בדיוק אתם מבססים את האמירה הזאת שמועדונים בוחרים בקפידה את הקבוצות שאליהן הם משאילים שחקנים שהם מאמינים בהם (=ללא סעיפי רכישה)?

    לגבי סעיפי רכישה + קנייה בחזרה: אמרתי, אין לי עם זה בעיה. אבל עד כמה שידוע לי לקסאלט הוא לא המקרה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/12/16
  11. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    יש ברשימה החלקית הזו שני שחקנים ששווים התייחסות. ברונו פרננדש והבלם השבדי של בולוניה. המשותף לשניהם זה שהם מושאלים עם חובת רכישה, כלומר לא שייכים בכלל לדיון. כל השאר הם פרוספקטים קטנים שקיבלו כמות סבירה מאוד של דקות ב14 משחקי ליגה ביחס למה שצברו עד כה והסגלים בהם משחקים.
    הרעיון הוא שהם קיבלו פחות דשא משחקנים לא רלוונטיים אחרים שהכרטיסים שלהם שייכים לקבוצות שלהם?
    אין לי דרך יצירתית מספיק לתאר עד כמה המדגם המוזר הזה לא מחזק או מפריך אף נקודה בדיון.

    מכיר את התקופה הזו בקיץ שנכנסים לקרוא חדשות מרקאטו על בסיס שעתי? בין החדשות יש הרבה מאוד ראיונות עם מנהלים, סוכנים, שחקנים ועיתונאים (אלה ששרדו סינון בולשיט שנמשך שנים). בכל פעם שפרוספקט מעניין היה מוצע להשאלה, תמיד היו מס' דיאלוגים לעיתים ממס' מועמדים (בו-זמנית) לקלוט את השחקן. התופעה הזו החלה רק בשנתיים-שלוש האחרונות. לפני כן לא הייתה מודעות לטיפול אפקטיבי בצעירים. זורקים את כולם למים העמוקים וזהו. בעיניי הסיבה לשינוי הזה נובעת מהביקוש לכישרונות צעירים שהציף את אירופה בשנים האחרונות לאחר כניסה של מס' רב של כוחות כלכליים לכדורגל.

    לקסאל הושאל לאמפולי עם אופציה לרכישה + אופציה נגדית. זו הייתה עונת הפריצה של חוסאי אז הוא לא שיחק, ולא נקנה, ולא היה צריך להפעיל שום קונטרה.
    לג'נואה הוא הושאל ל18 חודשים באותה צורה. בסוף הקבוצות עשו טרייד בינו לאנסאלדי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/12/16
    VAR אוהב/ת את זה.
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא, הרעיון הוא שהם מעטים מידי כדי להצהיר שהתפיסה בעניין הזה השתנתה. האמת שאני לא רואה שום סיבה שתשתנה. לי למשל אין שום עניין לראות את פסאליץ' בהרכב למרות שהאופציות האחרות שלנו בקישור לא יותר מידי טובות בלשון המעטה. מה זה ייתן לנו?
     
  13. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    ה"הצהרה" לא מתבססת על 14 משחקים מתחילת העונה אלא על השנתיים האחרונות שסיפקו לעונה הנוכחית שחקנים מוכנים כמו סוסו, ז'לינסקי, פארדס ורוגאני. המקרה של פסאליץ' יוצא דופן ואיננו בר השוואה עם השאלות כמו ניאנג-ג'נואה או רומאניולי-סמפ בעלות מטרה ברורה מראש. לדעתי זה או אודישן לשחקן שמילאן התעניינה בו וצ'לסי הציבה מחיר גבוה מדי, או סתם ג'סטה לסוכן.
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מרגיש לי שקראתי שאלה דוחה במבחן פסיכוטכני אחרי שהציגו בפניי מדגם עם סטטיסטיקה בלתי אפשרית.

    לילה טוב גם לכם חבורה של חארות משועממים (סליחה אסף).
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  15. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    ברוך שובך לכינוי המוכר!

    חארות משועממים גורמים לפורום הזה לעבוד, הלו, גם אני גיק משועמם!
     
    Roma אוהב/ת את זה.