המחזור ה-15 בליגה האיטלקית 2018/19 - דרבי ד'איטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Roma, ‏7/12/18.

  1. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הצורה בה רומא בחרה לגדול שונה מיובה אך ורק באמצעים שעמדו לרשותה (עם דגש על האיצטדיון). חיפוש מציאות ותמרוני מרקאטו (כולל מכירות) התרחשו בשני המועדונים. פאלוטה או סבאטיני (לא זוכר בדיוק) אף ציינו שיובה מהווה דוגמא עבורם.

    כל הכסף הנכנס הושקע בקבוצה. ראית היום על המגרש את קלייברט, אונדר, זאניולו, שיק ופלגריני (כולם בני 19-21) אבל השלד המקורי של הקבוצה (דז'קו, פרוטי, דה רוסי, קולארוב, פאציו וכו') לא שונה כל כך מהעונות הקודמות. הקבוצה הזו נבנתה על 50\50 בין מבוגרים לצעירים כשהדגש המקצועי הוא עדיין על הבוגרים (למרות שההשקעה הכלכלית נוטה בבירור לצעירים).

    השאלה היא, מה האלטרנטיבה?

    לקנות את "הכאן ועכשיו" ה"טוב" ביותר במסגרת הכלכלית שרחוקה במאות אחוזים מיובנטוס, או לנצל את כוח המשיכה שרומא צברה בשנים האחרונות ולהשקיע בכישרונות שבניגוד לקטגוריה הקודמת יכולים להתפתח לשחקני טופ?

    במידה והאופציה השניה הגיונית לך יותר, עונה בה רומא תבנה את היסודות שלה במחיר של משחקים כמו היום היא חסרת שאיפות, או שאולי
    ללכת על "בטוח" (= לסגור את הטופ 4 ומראש לא לאיים על שום דבר מעבר בשנים הקרובות) זה החוסר שאיפות האמיתי כאן?

    שאלה נוספת שכבר שאלתי היא, האם קבוצות שכן השקיעו בהיגוואינים נמצאות במצב טוב יותר מול הראשונה בטבלה?

    בעונת "87 נקודות" המדוברת, רומא נשארה מחוץ לצ'מפיונס ליג ואת הנזק שלה מודדים עד היום. לסיים מחוץ לצ'מפיונס זה נוראי ובוודאות לא שווה את ה"הרפתקאות", אבל במחזור ה15, בעונה בה היריבות לא פתחו פער ממשי אפילו לאחר הפתיחה הגרועה ביותר של רומא מאז אנריקה, לדעתי, מוקדם לדון בתסריט הזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/12/18
  2. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,402
    לייקים שהתקבלו:
    2,938
    סמפ פשוט נשדדה, אין לי מילה אחרת. בשביל מה לעזאזל יש ואר, והשופט מסתכל בו כמה דק טובות ואז מקבל החלטה שערורייתית ? איפה בעולם הזה היה פנדל?
    החלטה פשוט מחפירה, אין לדבר הזה תירוצים כשיש ואר
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    הבעיה שהשלד הזה כבר לא מספיק טוב. כל השחקנים שציינת הם או אחרי שיאם או שמלכתחילה היו שחקני רוטציה.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    המטרה לטווח הקרוב היא לא לקחת אליפות מיובנטוס(למרות שזה אפשרי ונאפולי הצנועה לא היתה רחוקה מזה ואפילו אתם לא) אלא להעפיל כל שנה לליגת האלופות, ואם אפשר אז להתקדם שם כמה שיותר. זאת למשל המטרה שאינטר הציבה לעצמה, לבינתיים.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,413
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    זה שהן לא מוצלחות זה היה צפוי, השאלה למה היה צורך בהן. זה אותו חצי היריון שמילאן עשתה. או שאתה מחליט להצעיר ולתת לזה כמה זמן שייקח ויהיו התוצאות אשר יהיו (ובמצב כזה לא היה צורך לרכוש אותם) או שאתה מנסה להיות הכי טוב שאתה יכול עם האמצעים שיש לך (ובמצב כזה להחליף את ראג'ה וסטרוטמן בשני הליצנים האלה זה לעשות צחוק מהחלטורה).

    או במשפט יותר יפה: למכור את השחקנים שהביאו אותך לטופ 3 ולהיות מספיק יהיר כדי לחשוב שזניולו-כריסטאנטה-פלגריני-קלוייברט-אונדר יספיקו לטופ 4 זה בדיוק המתכון לסיים 5 ומטה.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  6. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    סטרוטמן היה גמור ככה או ככה - המכירה הבעייתית היא של נאינגולן

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,413
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    עדיין הוא היה חלק מסטאפ מוצלח יחסית, ואם החלטת שהוא לא מספיק טוב כדאי שיהיה לך בשורטליסט כמה שמות של שחקנים יותר טובים, או לכל הפחות קרובים לרמה + רווח כלכלי (כמו שהיה במקרה של אליסון-אולסן).
     
  8. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,008
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אתה טיפה דרמטי. (גם אני לא ראיתי יד לפנדל) אבל אם התוצאה 1-1 סמפ גם לא הייתה רצה קדימה כדי לכבוש את השוויון. וגם כי לאציו, להבדיל מסמפדוריה, הגיעו לכל כך הרבה מצבים טובים בהם החמיצו (פטריק פעמיים, קאייסדו פעמיים וסאביץ׳ וקוראה פעם אחת).
     
  9. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    ולכן היה חשוב להצעיר את הסגל. אתה הרי מתלונן על מכירת ניינגולאן, שעד כה לא הצדיק את רכישתו באינטר (פציעות, אני יודע, אבל הגיל לא משחק לטובתו), בזמן שזאניולו מנער מעצמו את וראן וקרבאחל כדי להעמיד שחקן מול שער ריק, ופלגריני לבדו יוצר 3 מצבים פר משחק. למי מהם יש סיכוי גדול יותר לתרום לרומא בטווח ארוך מה20 המחזורים הקרובים? ביובנטוס לא היו עושים מהלך כזה (ארתורו וי..)?

    אז אם רומא שוב תסיים במקום שמוביל לצ'מפיונס (לשמינית היא כבר עלתה, משם זה כבר תלוי בהגרלה) אז השאיפות של המועדון הן סבבה? ואם על הדרך תעשה ליטוש לילדים שראית היום ומול אינטר? אז עוד יותר מגניב, הלא כך?

    אגב, אם אינטר הייתה משיגה את מטרות הקיץ שלה ומפרקת את כל התקציב (הנוכחי והעתידי) על וידאל ומודריץ' (שמתחילת העונה נראים עם רגל וחצי בקבר), זה היה מקרב אותם ליובה הנוכחית? זה היה מחזק אותם בטווח הארוך ביחס לרומא?
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    למחוק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/12/18
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    @Un bombón יאללה נעקוף את הציטוט של אייסוקר אין מה לעשות.

    "אתה הרי מתלונן על מכירת ניינגולאן, שעד כה לא הצדיק את רכישתו באינטר (פציעות, אני יודע, אבל הגיל לא משחק לטובתו), בזמן שזאניולו מנער מעצמו את וראן וקרבאחל כדי להעמיד שחקן מול שער ריק, ופלגריני לבדו יוצר 3 מצבים פר משחק. למי מהם יש סיכוי גדול יותר לתרום לרומא בטווח ארוך מה20 המחזורים הקרובים? ביובנטוס לא היו עושים מהלך כזה (ארתורו וי..)?"
    גם אם נניח שניינגולאן הוא פלופ באינטר(וכמו שאור אמר, מוקדם לקבוע את זה) אין לזה קשר לתפקוד שלו ברומא. שחקן יכול להצליח בקבוצה אחת ולהיכשל באחרת. בכל מקרה הדוגמא של וידאל רק מחזקת את דבריי כי תמיד אמרתי שזאת היתה עסקה כושלת שקיבלנו עליה תמורה לא מספיק טובה(מרגיש שאני הולך במעגלים).

    "אגב, אם אינטר הייתה משיגה את מטרות הקיץ שלה ומפרקת את כל התקציב (הנוכחי והעתידי) על וידאל ומודריץ' (שמתחילת העונה נראים עם רגל וחצי בקבר), זה היה מקרב אותם ליובה הנוכחית? זה היה מחזק אותם בטווח הארוך ביחס לרומא?"
    אני אמרתי וידאל ומודריץ'? אמרתי שצריך להביא רכש, אתה מי צריך להביא? זה כבר התפקיד של מונצ'י.


    "אז אם רומא שוב תסיים במקום שמוביל לצ'מפיונס (לשמינית היא כבר עלתה, משם זה כבר תלוי בהגרלה) אז השאיפות של המועדון הן סבבה? "
    בהחלט, אבל אחרי היום כבר קשה לי לראות אתכם עושים זה
     
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אינני טוען שניינגולאן פלופ, אלא שלא נותר לו זמן רב בקריירה (כל הפציעות שלו מתחילת העונה זה דבר די חדש) ובעמדה שלו הרווחנו שני פרוספקטים מאוד שמנים שמספקים קבלות כבר היום.

    רשמתי בצד. אחזור במאי. ביי.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    לא יפה קובי, אחרי שמיתנתי את ההודעה מתוך כבוד אליך אתה משתמש בזה כנגדי מתוך חוסר כבוד אלי.
     
  14. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,402
    לייקים שהתקבלו:
    2,938
    מודה באשמה, אולי הייתי טיפה דרמטי באמת, אבל זה לא היה בגלל סך המצבים, או למי יותר הגיע, אלא פשוט בגלל שזה חירפן אותי העניין עם הואר.
    המערכת נולדה בשביל שלא יהיו דברים כאלה יותר.
    לא מצליח להבין איך שופט הולך לראות הילוך חוזר, מבלה איתו כמה דק ועדיין מקבל את ההחלטה השגויה.
     
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    בשורה התחתונה רומא לקחה הימור ענק על העונה הזאת.
    אם מסיימים בטופ 4:
    צעד קטן אחורה (ראג'ה-זאניולו ואליסון-אולסן) וצעד גדול קדימה (צעירים פוטנציאליים במקום ותיקים כמעט-גמורים), כשבסך הכל הסגל הצעיר אמור להתבגר ולהחזיק בערך עד שהאצטדיון החדש יהיה פעיל, ואז כל המצב הכלכלי משתנה.
    אם מסיימים מחוץ לטופ 4:
    צעד קטן אחורה באיכות הסגל הנוכחית, צעד גדול אחורה מבחינה כלכלית, צעד גדול אחורה מבחינה תדמיתית, כנראה צעד גדול אחורה עם עוד מכירות בקיץ (של הצעירים שיתקדמו ולא יהיה להם כח לחכות לאחרים, אונדר?) שרכש מתאים אולי יעבוד ואולי לא.

    הימור לא נמדד בשאלה אם הוא עבד או לא. לדוג', ההימור של מילאן על ג'ילארדינו בזמנו היה נכון אע"פ שבפועל הוא נכשל. מבחינת הנתונים שעמדו מול ההנהלה היה מדובר בהחלטה נכונה, והנעלמים התבררו כבעייתיים. ההימור של רומא העונה הוא מהלך לא נכון גם אם בסופו של דבר מילאן ולאציו יתפרקו באמצע העונה ורומא תרוץ למקום הרביעי ואפילו השלישי.
    אם מסתכלים על הנתונים בתחילת העונה - זה סיכון גדול מדי. יובה ונאפולי בבירור ברמה אחרת, אינטר התחזקה (אהמ ראג'ה אהמ), מילאן מאז מינוי גאטוזו מסוכנת לטופ 4 וכנ"ל לאציו עם אינזאגיניו. ללכת על מהפך כזה משמעותי בסגל כשהיריבות מסוכנות וכשהמאמן שלך רחוק מלהיות קונצנזוס מוצלח במועדון זה הימור לא חכם.

    @VAR אני משער שההחתמות האלה הן סוג של פלסטר, משהו שיחזיק את המצב סביר עד שהצעירים יתפתחו. הרעיון עצמו לא נורא לדעתי (אני לא חושב שתמיד זה 'הכל או כלום'), אבל השחקנים עצמם רחוקים מלהיות מספיקים לזה.
     
    SaSa ו-itzik.miro אוהבים את זה.