המחזור ה-22 בפרמיירליג: מישהו אוהב אותך

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏14/1/16.

  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,206
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    https://pbs.twimg.com/media/CY_AjrUWwAA4wOy.Xxx:large
     
  2. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,327
    לייקים שהתקבלו:
    7,463
    זה תלוי מה היא בדיוק הכוונה ב"רמה נמוכה בליגה". אני חושב שהליגה הרבה יותר תחרותית ממה שהייתה כבר הרבה זמן, לגבי הרמה שלה? זה תלוי אם אנחנו מסתכלים על הליגה בצורה רוחבית או על קבוצות הצמרת.
    יש פה 2 גורמים שצריך לקחת בחשבון -

    אין ספק שבזכות הסכמי השידור בפרמיירליג, קבוצות הבטן והתחתית בליגה הן בעלות אמצעים הרבה יותר גבוהים מהמקבילות שלהן בספרד, איטליה וכו'. יש פה מועדונים בחלק התחתון של הטבלה ששולפים דאבל פיגרס על שחקנים מוכרים מאירופה ומצליחים לשכנע אותם לחתום. אין באנגליה ספורטינג גיחון למיניהם.

    מצד שני, אין באנגליה שום דבר שמתקרב בכלל גם לריאל מדריד או ברצלונה. אל תשלה את עצמך, חוסר ההצלחה של האנגליות באירופה הוא לא בגלל שהליגה תחרותית יותר, הסיבה שהליגה תחרותית יותר מלכתחילה היא שקבוצות הצמרת פשוט חלשות יותר ממה שהיו לפני 4-5 שנים, וקבוצות הבטן\תחתית הן טובות יותר. תצייר לך גרף של זה בראש, אם קבוצות הצמרת גם היו משתפרות בזמן הזה אז הפערים היו נשארים זהים והרמה ה"ממוצעת" בליגה אכן הייתה גבוהה יותר, אבל זה לא מה שקרה. הפערים הצטמצמו.

    אין כמעט שחקני וורלד קלאס מחוץ לבאיירן, מדריד וברצלונה? אני לא יודע, אבל זה לא רלוונטי לנושא מהסיבה הפשוטה שאף אחד כרגע לא מדבר על להגיע ללבל הזה, האנגליות בשנים האחרונות (להוציא איזה ריצה של צ'לסי לחצי גמר לפני שנתיים) עפות בקלילות כבר בשמינית או בשלב הבתים ולא מגיעות להישגים של קבוצות הרבה יותר צנועות מה3 האלה. אז העונה סיטי כנראה תגיע לרבע גמר בזכות הגרלה נוחה, ואז ייגמר המזל וכצפוי היא תעוף בקלות מול קבוצה הרבה יותר טובה.

    ההישגים באירופה מעידים על הרמה של קבוצות הצמרת בליגה, בהחלט. אתה מחפש תירוצים עבור הקבוצות האלה אבל מה אתה חושב שיקרה אם תשים את ריאל מדריד או באיירן מינכן בפרמיירליג לאיזה עונה? כמה זמן עד שהדיבורים על ליגה קשה ותחרותית עפים מהחלון?
     
    oranfu, Scouser Tommy ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,719
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    הליגה השנה מאוד חלשה. אם בעבר חשבתי שהמרחק הגדול של האנגליות הוא בעיקר מהקבוצות הגדולות באירופה (ברצלונה, באיירן וריאל) אז עכשיו ברור שיש גם מרחק לא קטן מפריס, אתלטיקו, דורטמונד (וגם מקבוצה כמו יובנטוס של שנה שעברה).
    וזה אולי הכישלון הגדול של האנגליות השנה. כי מבחינת קבוצות האמצע וקבוצות תחתית, באנגליה כניראה יש את האיכות הגדולה ביותר באירופה, אבל מבחינת קבוצות הצמרת, יש ירידה גדולה וזאת גם הסיבה, ביחד עם ההחזקות של קבוצות האמצע וקבוצות התחתית, לליגה המאוד שיוונית שיש השנה.
     
  4. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    היו זמנים שהליגה האיטלקית הייתה מרתקת לא פחות מהאנגלית בשיאה.
    זה מחיר השחיתות בקבוצות והפשיזם ביציעים.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,206
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    אבל זה בדיוק העניין אין באנגליה קבוצות כמו ריאל וברסה בדיוק מאותה סיבה שאין בספרד קבוצות בטן או תחתית תחרותיות כי ברסה וריאל שדדו את יתר הקבוצות בהסכם שידורים לא שיוויוני. קבוצות שמתנהלות בשחיתות ושנהנו בעבר מתספורות.
    הלוואי שליונייטד מישהו יעשה תספורת על החוב שהוטל עליה ע"י הגלייזרים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  6. RG11 Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/12
    הודעות:
    406
    לייקים שהתקבלו:
    117
    לא חושב שהצמרת לא ברמה של אתלטיקו, פריז ודורטמונד. על סמך מה אומרים את זה בכלל? האם פריז, אלופת צרפת הוודאית, הצליחה באירופה בשנים עברו? היא סך הכל הראתה שהיא גם רחוקה מהלבל של מועדון השלוש, ניצחה את צ'לסי שנה שעברה בשערי חוץ והובסה על ידי ברצלונה. דורטמונד התרסקו עונה שעברה בכל החזיתות, העונה רחוקים מבאיירן שנות אור.

    איך שאני רואה את זה, יש שלוש קבוצות שמעל כולם, ומתחת לזה סרייה של מועדונים שכולם פחות או יותר באותה רמה (כולל את סיטי, פריז, אתלטיקו וכו').

    Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
     
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני לא בטוח שרק הצמרת הגבוהה נחלשה. אם ניקח את ימי השיא של 2007/8, אז היה לך את ארבע הגדולות שהיו באותן שנתיים בין 5-6 הקבוצות הטובות באירופה, ומתחת להן היו אברטון של מויס בשיאה, אסטון וילה של מרטין או'ניל, פורטסמות' של רדנאפ שלקחה גביע, שלוש קבוצות חזקות מאוד שקבוצות הצמרת התחתונה של היום לא משתוות אליהן לדעתי (אפשר להוסיף את טוטנהאם בתקופת ברבאטוב, שהייתה פנטסטית לעיתים אבל לא יציבה).

    השיפור המשמעותי הוא בקבוצות החלק התחתון ומטה, אין יותר קבוצות עלובות סטייל דרבי קאונטי.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  8. RG11 Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/12
    הודעות:
    406
    לייקים שהתקבלו:
    117
    האם הקבוצות האלו היו טובות מלסטר או אפילו סטוק? אני אפילו לא חושב שאברטון של מוייז מבחינת חומר שחקנים עדיפה על אברטון של היום.
    עוד משהו לגבי קבוצות גדולות, אי אפשר לנתח מגמות בטווח כל כך קצר, תסתכלו ב15 שנה האחרונות כמה מרכזי השליטה השתנו, היה את הספרדיות בתחילת המילניום, האיטלקיות בהמשך, האנגליות לקחו אחר כך, ואז הספרדיות והגרמניות התחלפו בינהן.
    שמדברים על ריאל לא זוכרים את כל העונות שהם לא עברו את השמינית, באיירן במשך שנים היו איומים, היחידים שהיו בסביבות הטופ כל השנים בערך מאז 2006 אלו ברצלונה. כשזה קבוצות בודדות אז הדברים משתנים כל כמה שנים, ותלויים המון באם בסיס מסויים של קבוצה הצליח או לא.

    Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    פ.ס.ז׳, דורטמונד, אתלטיקו, יובנטוס ואפילו נאפולי לפחות ברמה אחת מעל הצמרת הנוכחית בפרמיירליג. לדעתי אין כאן שאלה בכלל.

    כשבורנמות׳ מחתימה שחקן מרומא זה מעיד בעיקר שיש לה כסף, אבל רצוי להסתכל גם על השחקן שהיא החתימה. זה רלבנטי גם לעוד הרבה קבוצות בפרמיירליג. בתחילת העונה קבענו שיש איכות סביב כל קבוצות הבטן ומטה כי הן יכולות להחתים שחקנים בסכומים שבשום ליגה אחרת אי אפשר. So what? אחרי סיבוב שלם אפשר להעיד שזה לא אומר כלום. כן, יש שחקנים טובים שתורמים לליגה כמו קבאיי, פאייה, ווינאלדום וכו׳, אבל כמה שחקנים יש שהם לא יותר מרק שמות? מחיר לא קובע יכולת של שחקן - הוא כן עוזר לשווק אותו כמו את הליגה כולה.

    כל אחד ודעתו כמובן, אבל בעיניי הפרמיירליג נמצאת בירידה מתמדת כמה שנים שהעונה זה באמת השיא. יש כאלה שאוהבים את זה וטוענים שהיא תחרותית מתמיד. אני רואה משחקים ברמה מאוד נמוכה, עם צמרת גרועה מאי פעם, עם מאמנים שרובם מצדיקים פיטורים כי הקבוצות שלהן אנדראצ׳יבריות מטורפות. דיברתם על אברטון. חומר השחקנים אולי יותר מוכשר מזה שעמד לרשות מויס, אז? זה רק מחזק את הנקודה שמרטינז לא מוציא מהם מספיק והם מאכזבים בטירוף. מה שיש על הנייר לא מעניין - אנחנו באים לראות כדורגל - לא לדבר על שמות.

    האינטנסיביות בפרמיירליג ואפס המנוחה שהשחקנים מקבלים משפיעה על התוצאות באירופה. אין ספק, אבל לא ראיתי שמישהו דיבר על זה לפני כמה שנים שהאנגליות עונה אחר עונה הגיעו עד לשלבים האחרונים בליגת האלופות ואפילו נפגשו ביניהן בגמר. הכול מתחיל ונגמר באיכות.

    אסטון וילה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/1/16
    oranfu ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  10. RG11 Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/12
    הודעות:
    406
    לייקים שהתקבלו:
    117
    לא יודע, לא חושב שאתה צודק בקבוצות שאתה מונה שם. אפשר להגיד אולי (גם לא מסכים) שהן יותר טובות, אבל רמה מעל זו הגזמה. באמת אני לא יודע במה הן יותר טובות מארסנל או סיטי.
    לגבי הרמה הנמוכה אני גם חושב שאתה טועה, המשחקים מאוד מעניינים,מותחים, אינטנסיביים ומרובי שערים (לצערי חוץ מקבוצתי האהובה). לא יודע מה אפשר לבקש יותר מזה. באיזה ליגה אתה רואה רמת משחקים גבוהה יותר?

    Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    תסתכלו על המשחקים באירופה בשנים האחרונות. זה לא שהקבוצות האנגליות מצליחות נגד כולן ונופלות רק מול ריאל, ברצלונה ובאיירן. הן מסתבכות, מפסידות ולעתים מודחות גם לקבוצות מדרגים נמוכים יותר. לסיטי וארסנל יש את הימים הטובים שלהן, אבל גם - בעיקר לסיטי - הרבה ימים רעים. איפה זה ואיפה העקביות של אתלטיקו, זו שלהזכירכם כרגע מקדימה את ריאל וגם את ברסה (אם כי בזכות משחק עודף).

    הליגה האנגלית מהנה, ובאופן רוחבי היא גם איכותית, אבל כשזה נוגע למשחקים של קבוצות הצמרת - זה לא באמת טוב מספיק. בדיוק כמו שהליגה בשנות ה-90' היתה מבדרת מאוד, אבל לא טובה מספיק - וגם אז זה התבטא לרוב בתוצאות באירופה.
     
    Sir Alex Ferguson ו-Michael Carrick אוהבים את זה.
  12. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    זה נכון, היה כמה שנים טובות בעשור הקודם לנציגיות האנגליות באירופה, שנות הזהב שלכם ואז חזרתם למקומכם, אבל אני צופה עתיד מאוד ורוד עבור הנציגות האנגליות עם שושלת מאוד ארוכה של הצלחות בגלל זכויות השידור החדשות שטורפות בענק את הקלפים. קבוצות האנגליות יוכלו להרשות לעצמן לקנות שחקנים ביוקר ואפילו לא לפגוע ביותר מחצי מהרכישות ועדיין להחזיק סגלים איכותיים ועמוקים מאוד. אף אחד לא יוכל להתחרות בהן בלונג ראן.
     
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אתה באופן טבעי תגיד שוב שאני מגזים, אבל הן טובות מארסנל וסיטי בהכול. אלה שתי קבוצות שהן לא פקטור בשום צורה מבחינתי כל עוד המאמנים הם ונגר ופלגריני בהתאמה. שאתה פותח עם מאמנים כאלה את העונה אתה מצהיר שאתה בינוני.* אחלה, יש להם שמות מגניבים בהרכב, מי יותר ומי פחות, אבל הן בכלל לא מציגות את הרמת משחק של הקבוצות שהזכרתי (תראה איזה כדורגל סוחף דורטמונד של טוכל או נאפולי של סארי משחקות). אני לא חושב שהגזמתי, בסה״כ צריך לראות משחקים מחוץ לפרמיירליג. אני חושב שזה משהו שחוטאים בו לא מעט אוהדים, גם אוהדים אינטיליגנטים יותר. אני מזהה את זה בעיקר אצל אוהדים של ארסנל שלא מוציאים את הראש מהתחת שלהם ומסתכלים על מה קורה בשאר העולם.

    לגבי החלק השני של ההודעה, שוב. אני לא אתווכח עם מי שנהנה מהליגה העונה, זה טבעי לגמרי שיש דעות שונות כי זה לחלוטין דיון סובייקטיבי, אבל שים לב שאני מדבר נטו על איכות המשחק ולא על גורמים משניים יותר (שהם חשובים כשלעצמם) כמו ״מתח, אינטנסיביות והרבה שערים״. בעיניי הליגה האיטלקית הטובה ביותר העונה שאני מסתכל על כל המכלול (איכות+תחרותיות+עניין), אחריה ספרד (ללא ספק עם הצמרת החזקה ביותר) ואחריה גרמניה שתמיד אפשר לראות שם כדורגל התקפי מעולה עם הרבה שחקנים מקומיים מוכשרים (ומצד שני ההגנות בהתאם, אבל גם בפרמיירליג אני לא רואה הגנות חזקות אם כי יש הבדלים). הפרמיירליג היא לא שם ולא שם. היתרון הגדול שלה על כולן היא השיווק המדהים סביבה שגורם אפילו לאוהדים אינטילגנטים יותר לחשוב שהם מקבלים את המוצר הכי טוב שהם יכולים לקבל ובו זמנית לזלזל בשאר הליגות הבכירות בגלל שאין להן משאבים בלתי נגמרים שאפשר לזרוק על כל אוברייטד שרק בא לה או כי אין לה איזה שם מגניב כמו KDB בליגה.

    אני באמת מקווה שבלונג ראן נראה שינוי, אבל אני סקפטי באופן יחסי לגבי זה. התחלה טובה תיהיה לראות מאמנים שמוציאים יותר מהקבוצות שלהם.

    * - וסיטי תיקח את האליפות לדעתי. אמרתי את זה כמה פעמים לאורך העונה. הכישרון שם בקנה מידה של הפרמיירליג גדול מדי בצמרת הנוכחית.
     
  14. RG11 Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/12
    הודעות:
    406
    לייקים שהתקבלו:
    117
    אני דווקא רואה משחקים מחוץ לפרמיירליג (מודה שלא המון ברמה של הפרמיירליג שאני צורך משהו כמו שלושה בשבוע, אבל יוצא לי לראות). בספרד אם זה לא משחק צמרת גבוהה אז אי אפשר לומר שהרמה גבוהה, איטלקי אני לא מצליח לראות, באמת שלא מוצא עניין. מהגרמנית אני מאוד נהנה, אבל אין שם יריבות ברמה ממש גבוהה. כנראה שזה עניין של טעם באמת ולכן אפשר להפסיק את הדיון על זה לדעתי.
    בכל מקרה, האנגליות לא ממש מצליחות באירופה ועל זה באמת שאין ויכוח, אבל כמו שאמרתי, לדעתי זה עניין זמני לחלוטין. הרי ב2012 צ'לסי זכתה, שנה לפני זה יונייטד הגיעו לגמר, אז על כמה אנחנו מדברים, שלוש-ארבע שנים? לא פרק זמן כל כך גדול. מאמין שיונייטד וצ'לסי לא יציגו עוד עונות נפל כאלו והרמה של הגדולות תעלה.

    Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
     
  15. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אפילו לא קרוב.