המחזור ה 24 בליגת העל: מכבי חיפה מביסה את בית?ר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/2/13.

  1. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,220
    לייקים שהתקבלו:
    937
    אם היה אפשר לעשות שיתוף הייתי עושה.
    מסכים במאתיים אחוז
     
  2. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    כן, להוקיע את הבנאדם היחיד שהיה לו את הביצים לעשות מהלך שנוגד לחלוטין את תורת הגזע המעוותת של ההמון הגזען שכבר שנים מנהל את הקבוצה ועולה לה בעשרות מיליוני שקלים במצטבר ונזק תדמיתי חמור לקינוח. גאידמק הרס את העונה? איך בדיוק? בזה שרכש 2 שחקני חיזוק? פשוט מגוחך.

    כל עוד הוא מכסה את ההפסדים מהנזק המקצועי שנגרם העונה ועד שהמהלך הזה יוכתר סופית כהצלחה אני מוחק לו כל קיץ שבו הוא השאיר אותנו באי וודאות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/2/13
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    צריך לראות האם הוא מוכן להכיל את הנזק. מאוד קל לעשות החלטות קשות כשאתה לא זה שנפגע.
     
  4. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,997
    לייקים שהתקבלו:
    722
    למה שיוקיעו את גאידמק בתקשורת פתאום? מהתחלה היה יודע לכולם שמדובר באדם די מפוקפק שלא ממש אכפת לו מכדורגל, אבל זה לא הפריע לאף אחד בבית"ר כולל האוהדים כי הוא שפך כסף והביא כוכבים לקבוצה. אנשים כמו גאידמק צריך לעצור עוד לפני שהם קונים קבוצת כדורגל.

    לגבי השחקנים המוסלמים, ברור שגאידמק הביא אותם כי יש לו אינטרסים אישיים, אבל זה חדש? למרות שהוא לא ממש התכוון להילחם בגזענות, אני חושב שזה טוב שבסופו של דבר זה יצא לפועל כי זה פתח נושא מאוד חשוב. אם היה מדובר בערבים ישראלים היה אפילו יותר טוב. בטווח הקצר זה נראה לאנשים שזה פוגע בבית"ר (וזה לא שהם ירדו ליגה בגלל זה) אבל תיהיה בטוח שבטווח הארוך הרווח כולו של בית"ר והאוהדים שלה.
     
  5. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,479
    לייקים שהתקבלו:
    564
    כמה נקודות בנוגע לדבריך:

    1. לטעמי, אתה מייחס חשיבות יתרה לבעיות החיצוניות מהן סבלה בית"ר השנה. לראיה - ב"הרכב החסר" שהעלו הצהובים-שחורים למשחק פתיחת העונה נכללו לא פחות מ9 שחקנים אשר קיבלו מקום ב11 גם אמש (השניים הנותרים הם בן שושן וחדד - שמות שהשתייכו לסגל הקבוצה גם בשנים קודמות). בנוגע להגעת הצ'צ'נים - אף על פי שרבים סברו כי היא תבלום את התנופה האדירה ממנה נהנתה בית"ר עד לאותה עת, אין מדובר בתירוץ מספק להתרסקות המהדהדת של הקבוצה. עם כל הכבוד, הטלת כובד האחריות ליכולת המחפירה של בית"ר ב5 המשחקים האחרונים, על סכסוך בין הקבוצה לקהל - חמור ככל שיהיה - מהווה עלבון לאינטליגנציה.
    2. גם השבחים ליכולת מאמצע העונה הינם מופרזים, בעיניי. לצד הצגות כדורגל פנטסטיות (כמו הנצחון על ר"ג והתיקו מול סכנין בסיבוב הראשון), בית"ר רשמה מספר לא מבוטל של משחקי נפל, מהם היא יצאה בשן ועין. בשליפה, ניתן להזכיר את התיקו מול מכבי תל אביב, בו תוצאה של 3-0 הייתה משקפת את מהלך ההתמודדות; את ה0-0 מול באר שבע, שהסתיים כך רק מפאת המחסור בחלוץ בצד הדרומי; את הנצחון על נתניה בתוספת הזמן, אחרי שליטה של היהלומים לאורך מרבית 90 הדקות. אפילו ב2-0 על הפועל, משחק שהיווה את נקודת השיא של בית"ר העונה, הפגינו הירושלמים יכולת קטסטרופלית עד שהגיע חן עזריאל וכבש שער מקרי לקראת הסיום.

    לסיכום - ברמת המאקרו, אני סבור כי המיקום הנוכחי של בית"ר די משקף את רמתה ואת חומר השחקנים המצוי באמתחתה, גם אם שופטים אותה לפי ה"כדורגל נטו" שהציגה. כמו כל קבוצה בינונית פלוס, היא חוותה מספר התעלויות רגעיות, לצד כמה נקודות שפל קשות במיוחד; אולם, מבחינת היכולת ה"ממוצעת" שלה, קשה לי להאמין שהיא שווה מקום יותר גבוה מאשר מרכז הטבלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/2/13
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חיפה הייתה גדולה על בית"ר גם בלי ההתערבות של אלי חכמון, בית"ר לא עשתה אף מהלך כדורגל חוץ מהגול והבעיטה האדירה של ריקן למשקוף. בזמן האחרון בית"ר הקבוצה הכי גרועה בליגה חוץ מהפועל ת"א, זה גול עצמי מטורף כל מה שקורה שם. וכן, משעשע לראות שני שחקנים ערבים מפרקים את בית"ר. טוואטחה עשה ככל העולה על רוחו ועמאשה כל-כך היה חסר בפתיחת העונה. אגב, גם גולאסו של קטן, נו, עוד אנשים חושבים שהוא מפריע? הבחור משחק כדורגל. הוא צריך לאיים יותר על השער. הפלייאוף של בית"ר בסכנה. אגב, למרות כל ההתלהבות, אני לא חושב שחיפה משחקת יותר טוב ממכבי שבזמן האחרון מפרקת כל מה שזז בבית. טוב שהפער לא אסטרונומי בכל-מקרה ויהיה קצת עניין.
     
  7. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    רק שלבנאדם הזה קוראים אלי כהן וזו הייתה ההחלטה שלו להביא את סדאייב וקאדייב, על סמך משחק האימון שלנו נגד טרק ועל סמך קלטות ובדיקות שהוא ערך בהמשך (ואני סומך על אלי כהן שהוא מספיק קפדן בנושאים האלה, לראייה הוא ידע נתונים על המהירות של סדאייב ביחס לשחקנים אחרים בליגה הרוסית...). כמובן שהם גם תאמו את האפשרויות הכלכליות שלנו.

    הקבוצה שהיא טכנית שלו (והיא שלו, כי הוא הודיע שהוא מתכוון להשקיע בעונה הבאה המון כסף) נפגעת מקצעוית, זה לא נחשב פגיעה?
    השם שלו שוב עולה ביציעי טדי (ויציעים אחרים) ולא בהקשרים טובים, זה לא נחשב פגיעה?
    למרות ששוב מי שאמר שההחלטה הזו הייתה שלו והיו לו את הביצים לעשות את זה למרות שזו התאבדות אחרי כל מה שהוא עשה במו ידיו, זה אלי כהן, אלא אם אתה מוכן לומר שהוא יס מן של ארקדי ושקרן.

    אז מה אם אופיר קריאף עלה בתור מגן ימני ולא בעמדה המקורית שלו, ובשביל דינו שקבורץ זו הייתה הופעת בכורה והוא לא היה מתואם עם בראשי (שבתחילת העונה היה קטסטרופלי) בשיט.

    גידמאק הכניס השנה לבית"ר בקיץ 2 מיליון שקל, כשינואר לפני זה הוא השקיע עוד מיליון.
    קל לומר שלארקדי גידמאק יש עסקאות נשק בצ'צ'ניה בלי לגבות את זה, אבל גם אם יש - איך העברת שני שחקנים בחינם מטרק גרוזניי לבית"ר ירושלים אמורה לקדם אותם? יכול להיות שיש לו אינטרס פוליטי לקדם את היחסים בין צ'צ'ניה לירושלים (מישהו אמר ברקת?), אפשר לטעון שהוא רצה קצת פרסום בתקשורת שוב (מה שלא ממש מסתדר עם זה שהוא עצמו רצה להיעלם קצת מהנוף, ובראיון שספורט 5 עשו איתו הוא נשמע ממש פסיבי) והכי מופרך הוא רצה לנקום באוהדי בית"ר ולעשות להם דווקא*, אבל להאשים אותו שיש לו בזה אינטרס עסקי זה הכי קל - אבל הוא לא אמור לענות על שאלות מהתקשורת להוכיח שאין לו. מי שאמור לענות על השאלות הם חברי הלה פמיליה, שיסבירו את המניע שלהם להתנגדות ששלהם לקבל את קאדייב וסדאייב.

    * אפשר, אבל זה אומר שצריך להתעלם מהעובדה הקטנה והמעצבנת שאחד האנשים הכי מקצועניים, הכי ישרים והכי אמיתיים בכדורגל הישראלי אמר קבל עם ועדה (חפש את הכתבה של ניר שחק, דקה 5 וחצי), שהוא זה שרצה להביא אותם. אתה בוחר להאמין לראשי הלה פמיליה, אני בוחר להאמין לאלי כהן. תבין מזה לבד.
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    תחקיר מדהים, מדויק להפליא שמחדש את השיח סביב גידמאק, שלא משתמש בכלל בקלישאות ובאמת בדק דברים לפני שהוא מאשים את ארקדי בעסקאות נשק עם קאדירוב.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    Captain Canada:

    1. כשאתה מנסה לגבש קבוצה מבחינה מקצועית, מבחינת הרכב, מבחינת סגל, מבחינת רוטציה, ועדין נמצא בחוסר וודאות עד המחזור הרביעי או חמישי, זה פוגע לך בצורה קשה בהכנות.
    גם סכנין, שסבלה מבעיות כלכליות בקיץ, איבדה במחזורים הראשונים נקודות שאולי עוד יעלו לה בירידת ליגה בהמשך העונה (אחרי המחזורים הראשונים הייתי בטוח שהיא היורדת הבטוחה).

    2. מומנטום וביטחון בכדורגל זה משהו שאי אפשר לזלזל בו. גם במהלך משחק ובטח ובטח כשאתה בתקופה טובה של תוצאות.
    כשיש לך תמיכה מהקהל, כשהשחקנים שלך משחקים בביטחון, אז גם דברים שלא נכנסים בדרך כלל (כמו הגולים של אבי ריקן) נכנסים. וכשאין לך מומנטום, כשהקהל יוצא נגדך, כשיש אווירה לא רעה סביב הקבוצה, אז זה בדיוק ההפך.
    בית"ר לא ניצחו 2-0 את הפועל ת"א בבלומפילד אלא הם פירקו את הפועל ת"א בבלומפילד. בית"ר עלו על הפועל ת"א בכל פרמטר. איכות הכדורגל, לחימה, רצון, זה מה שבלט בבית"ר באותה תקופה. להגיד שמדובר באותה בית"ר שכמה שבועות אחרי מתפרקת מול קבוצה כמו הפועל חיפה, זה לא להבין עד כמה היה חשוב לשחקנים בבית"ר (במיוחד שחקני הבית הצעירים שמרכיבים חלק גדול מהסגל) התמיכה של הקהל. בית"ר לא שיחקה כדורגל ברמה של מכבי ת"א השנה, זה ברור, אבל מבחינת לחימה לא הייתה קבוצה בארץ שירקה דם על המגרש כמוה.

    3. אתה יודע כמה משחקים רעים של הפועל באר שבע ראיתי השנה (ועד לאחרונה עוד היינו במאבק על הפליאוף העליון)? בוא נגיד את זה הפוך, אני יכול לספור ביד אחת את מספר המשחקים הטובים שראיתי השנה.
    בית"ר קבוצה מוגבלת, זה היה ברור לכל אורך העונה. כל עוד לא הפריעו לה גורמים מבחוץ, היא השיגה תוצאות של פליאוף עליון. אז נכון שפה ושם היו גם משחקים פחות טובים. אבל זה נורמלי, סך הכך, אם להסתכל על המאקרו, התמיכה של הקהל והלחימה ללא פשרות הפכו אותה לקבוצה שמגיע לה כרטיס בפליאוף העליון, ובלי הבלאגן מבחוץ היא גם הייתה משיגה אותו (הוציאה רק 2 נקודות 15 אפשריות בליגה מאז שהבלאגן התחיל, אני חושב שזה אומר הכל).
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏5/3/13
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    DinoŠ:

    1. בוא נתחיל מההתחלה. למה בית"ר בכלל הייתה צריכה לטוס לציצניה? למה לקבוצת כדורגל לטוס באמצע שבוע של משחקים לארץ קרה ומרוחקת למשחק אימון? זה נראה לך מקצועני או ראוי? מה עוד יגרום לך להבין שגאידמק השתמש בבית"ר ככלי משחק שלו במסגרת היחסים שלו עם אנשים כמו ראמזן קאדירוב?

    2. אלי כהן אומנם היה זה שהחליט להביא את סדאייב וקאדייב אבל גם כאן אתה לא מזכיר איך הכל התחיל. ההתחלה הייתה שאמרו לאלי כהן (במסגרת הנסיונות של גאיידמק להתקרב לציצנים) שבית"ר מתכוונת להביא שני שחקנים מטרק. שוב אנו עדים לחידוש מקצועי, לא רק שהמאמן לא בוחר מאיפה (מדינה, קבוצה) להביא שחקנים אלא גם מכתיבים לו שהולכים להביא שחקנים מקבוצה מסוימת, אם ירצה ואם לא, ולכן מה שנשאר לו זה להצביע על השניים שהוא רוצה. עכשיו תוסיף לזה את המגבלות הכלכליות של בית"ר ואת העובדה שיש שחקנים שגם אם תרצה לא יגיעו ותקבל בחירה די מאולצת.
    זה כמו שאגיד לך שאתה חייב לשתות עכשיו. אבל לא סתם משקה אלא משקה מוגז. ואז אני אגיד לך זה חייב להיות או קולה, או פנטה (כי שאר המוגזים יקרים מידי או לא נמצאים), האם הבחירה שלך בקולה או פנטה תהיה באמת הבחירה שלך או שזאת תהיה בחירה מאולצת?

    3. אי אפשר לטמון את הראש בחול. גאידמק בשנים האחרונות לא משקיע בבית"ר כסף וגם אם כן זה נעשה בסכומים נמוכים ובצורה שגורמת לבית"ר בכל קיץ לחשוב איך היא מצליחה לפתוח את העונה.
    בניגוד לגאידמק ששם בקיץ כסף ומקבל בתמורה בעלות על הקבוצה, האוהדים של בית"ר ששמו בקיץ כסף בקבוצה לא קיבלו כלום בתמורה חוץ מהבטחות ועל זה צריך להעריך אותם.
    גאידמק רצה לקחת צעד אחורה? שישלם את החובות שנוצרו בתקופתו (חובות שבית"ר סוחבת מידי עונה ומקשים עליה בבנית התקציב) ושיתן את הקבוצה לעירייה שתעביר אותה לקונה אחר. בפועל מה שגאידמק עשה הוא לקחת צעד אחורה מבחינת השקעת הכספים והניהול אבל בלי להעביר את הקבוצה למישהו אחר ככה כשזה משרת את האינטרסים שלו (כמו במשחק בציצניה או במשחק מול סכנין בבית) הוא פתאום מופיע כבעלים של בית"ר כאילו כלום לא קרה, שותה יין עם ראש עיריית ירולשים, מתחבק עם יו"ר ההתאחדות, משרת את האינטרסים שלו רק כדי ששבוע אחר שוב הוא יעלם וישאיר את הקבוצה עם קשיים לשמור על שחקני מפתח ולהתחיל את העונה בלי להיכנס לפירוק.

    4. מי שרוצה להילחם בגזענות נלחם בה מהשורש ולא בצעדים פופוליסטים. שחקנים מוסלמים שיחקו כבר בבית"ר (ויקטור פאצ'ה) ואפילו קיבלו חום ואהבה מהקהל. מי שמתנהל כפי שהתנהלו בבית"ר השנה, כשמתייחסים לקבוצה ככלי משחק, כשמביאים שחקנים לקבוצה בצורה לא מקצוענית, כשלא עושים צעדים רצינים לפני הבאתם, מקבל חוסר הבנה וכעס, גם מהצדים בקהל שלא מפריע להם שחקן מוסלמי בבית"ר.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    1. תתחיל עם הוכחות שלגידמאק יש קשרים עם ראמזן קאדירוב. גם אני יכול לטעון שלך יש קשרים עם גדעון לוי, שרואה בסגירת הקבוצה מטרה להלחם בכל הנגעים בחברה הישראלית וכו', ושולח אותך לכתוב פה דברים שיגרמו לבית"ר להתמוטט.
    חוץ מזה המטרה בנסיעה הייתה לקבל כסף מטלמן איסמאילוב, כשגם האפשרויות של למכור לטרק שחקן או לקבל מהם שחקן שיחזק אותנו, עלתה על הפרק. ועובדה שבאמת קיבלנו 2 שחקני חיזוק מאוד זולים שאחד מהם לדעתי כבר תורם לנו מבחינה מקצועית.

    2. לא נכון. גידמאק יצר לאלי כהן אפשרות להביא שחקנים מסוימים שהוא היה רוצה בבית"ר בכסף שיתאים לקבוצה, הוא לא אמר לו שהוא חייב להביא אותם. אפילו אם הוא לחץ על אלי כהן להביא אותם, זה לגיטימי לגמרי. אלי כהן תמיד היה יכול לומר שהוא לא רוצה אותם, אבל עובדה שהם כן תאמו לדרישות שהוא חיפש (סדאייב) או צדו את עיניו בכישרונם (קאדייב), והוא היה החותם לזה שהם הגיעו לכאן. אם אלי כהן לא היה מעוניין בשום שחקן מטרק הוא היה אומר לגידמאק "לא תודה אני אחפש שחקנים אחרים שאפשר להביא ב-300 אלף שקל". ואם גידמאק היה אוסר עליו גם את זה הוא היה קם ואורז את הפקלאות שלו חזרה לקיסריה.

    3. גידמאק שם בינואר שעבר מיליון שקל, ובקיץ האחרון עוד 2 מיליון. האוהדים רק היום פורסם חייבים חצי מיליון שקל לקבוצה בהתאם להתחייבות. קשה לומר שמה שהם קיבלו בדירקטוריון באמת שווה למשהו, או שלמישהו באמת יש מושג איך עובדים דברים בהנהלה.
    גידמאק לא חייב לתת את הקבוצה לאף אחד כי הוא רכש אותה בכסף מלא (35 מיליון שקל ליתר דיוק) והשקיע בה עוד כ-365 מיליון, הוא לא חייב להעביר את הקבוצה לאף אחד, ולמרות זאת הוא הציע אותה לעמותה בקיץ האחרון, אבל היא לא הסכימה לקחת את בית"ר על עצמה. למה שברקת ייקח על עצמו קבוצה עם חובות? למה שתושבי ירושלים (הלא הכי עשירים) יתפעלו את הקבוצה? למה שבית"ר תקבל כסף נוסף מהעירייה והפועל ירושלים או בית"ר גבעת זאב לא?
    ואת החובות שיש לקבוצה עם ניהול נכון היה אפשר לכסות הרבה לפני, אבל איציק קורנפיין לא ממש טוב בקטע הזה...

    4. ויקטור פאצ'ה הוא לא מוסלמי, למרות היותו אלבני. הצעד בהבאתם של סדאייב וקאדייב היה מצד אלי כהן, שתסמוך עליו שהוא בדק טוב מבחינה מקצועית את מי הוא מביא (גם ראה אותם מול בית"ר, וגם ראה קלטות שלהם ובדק עם כל מי שהוא יכול. בגלל זה גם עברו שבועיים וחצי עד שהשניים הובאו. אחרי גלאבינה ושקבורץ הוא לא עקב כמו אחרי סדאייב וקאדייב.

    ויש הבדל בין מי שלא מפריע לו שחקן מוסלמי בקבוצה, לבין מי שמפריע לו שיש קהל שמפריע לו שחקן מוסלמי בקבוצה. אפילו אם זה היה צעד של גידמאק ואלי כהן הוא סמרטוט שנכנע לגחמות שלו, עצם זה שניקינו את היציעים מנגע הגזענות (בחסותה של המשטרה שהחלה לפעול), זה גם חיובי. והיה ברור שזה עלול לעלות לנו בטווח הקצר. אתה מוזמן לקרוא בדיון של בית"ר אוהדים שאמרו את זה מפורשות.