המפעלים האירופיים - 23/24 : ת"א ביוון, חיפה מול פיורנטינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏24/5/23.

  1. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,234
    לייקים שהתקבלו:
    652
    מין:
    זכר
    מכבי חיפה בדקה 82 הובילה על ויאריאל 1:0
    ובדקה ה94 היו ב3:3 עם פיורנטינה
    ואת שני המשחקים האלה הפסידו בסוף.
    אם לא זה , ישראל הייתה במקום 14
     
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אני לא צוחק על מכבי חיפה, אלא מתאר סיטואציה.
    בחיאת נו, טובים יותר מויאריאל במשחק הראשון? באמת? סטטיסטיקה היא לא חזות הכל, אבל הם תקפו הרבה יותר מכם, החזיקו בכדור הרבה יותר מכם וגם xG (לא אוהב את זה, אבל זה כן מתאר מגמה די טוב) של 2.87 שערים (הכי נמוך שמצאתי, יש אתרים שטוענים 3.5) מעיד על זה שהם אפילו כבשו פחות משיכלו. במה הייתם יותר טובים? בעטתם 4 פעמים למסגרת, איך 3-0 קל? סיימתם את כל שלב הבתים עם שלושה שערים ואתה מדבר על תצוגות כדורגל, די לשדוד את דעתנו.

    גנט לא הייתה בשום שלב מנצ'סטר סיטי, אבל הם חוו קריסה מאז ההפסד למכבי וזו ממש לא אותה קבוצה. למפגש הראשון מול מכבי הם הגיעו ללא הפסדים בכל המסגרות ומצמרת הליגה הבלגית, אחרי שהספיקו לנצח את ברוז' בעשרה שחקנים. ההפסד למכבי היה השני שלהם בכל המסגרות. עד שפגשו את חיפה הם איבדו את שני ה-כוכבים שלהם (פופאנה ואורבן, נמכרו לליון), השוער הראשון שלהם שבר את הרגל (החסיר גם את המשחק השני נגד מכבי) והם הספיקו לצבור עוד שישה הפסדים (למשחק נגד חיפה הם הגיעו אחרי שישה משחקים רצופים ללא ניצחון) ולצלול למרכז הטבלה בבלגיה.

    גם בוא לא נעבוד על כולם גם פה. גם נגד גנט היה לכם הרבה מזל, הייתם בעיקר יותר קטלניים בהתקפה. בסיכום שני המשחקים זה 38-12 באיומים על השער להם. זה בסדר להודות בזה.
    איש המשחק שלכם בגומלין היה שריף כיוף (גם נגד ויאריאל פעמיים, למיטב זכרוני), זה אומר הרבה.
     
  3. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,953
    לייקים שהתקבלו:
    758
    מין:
    זכר
    תיאורטית זה נכון, בפועל זה יכול להיות פחות מזה גם, על העפלה לחצי גמר הקונפרס מקבלים נקודת בונוס (הקבוצה), שלמדינה כמו יוון זה שווה 0.2 נקודות
     
  4. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,279
    לייקים שהתקבלו:
    6,237
    בחיאת נו, טובים יותר מויאריאל במשחק הראשון? באמת? סטטיסטיקה היא לא חזות הכל, אבל הם תקפו הרבה יותר מכם
    תצפה ב90 דק' של המשחקים של מכבי חיפה נגד ויאריאל, בשניהם. אחר כך תגיד לי מה אתה חושב. להביא לי סטטיסטיקה זניחה מהמשחק זה תוצאה של מי שלא צפה. לפני השוויון של ויאריאל, מכבי חיפה הייתה פעמיים במצב של גול וודאי והחמיצה. המשחק הזה היה אמור ללכת לניצחון ירוק וקל.

    סיימתם את כל שלב הבתים עם שלושה שערים ואתה מדבר על תצוגות כדורגל, די לשדוד את דעתנו.
    גם את קמפיין ליגת האלופות שלנו השני סיימנו עם 0 שערים ו-6 הפסדים אבל עם תצוגת כדורגל, הרבה יותר מרשימה ממה שהצגתם בשלכם (כשחגגתם את הפנדל שלא היה נגד פורטו כאילו זכיתם באליפות).

    כל הפסקה השנייה שלך היא משחק של השוואות מגוחכות. זה כמו שנתחיל להשוות את משחקי ליגת העל, שאנחנו שיחקנו נגד באר-שבע עם גורדנה ובמקרה שלכם היה מורחק. מה אכפת לי מאיזה מקום בטבלה גנט הגיעה? התמודדנו מול אותה קבוצה ובסופו של דבר שתי הקבוצות צלחו אותה. אנחנו אגב פגשנו אולימפיאקוס הרבה יותר חזקה שנה שעברה וניצחנו אותה 4-0 בחוץ, אז מה? זה לוקח משהו מהניצחון שלכם עליהם? לא.

    גם בוא לא נעבוד על כולם גם פה. גם נגד גנט היה לכם הרבה מזל
    אם כך, אני מאחל לכם את המזל שיש לנו. שתקבלו בית של ראן, ויאריאל ופנא כשיש קבוצות הרבה יותר חלשות בדירוג. שתפגשו את טוטנהאם במשחק הראשון שלכם במוק', שתקבלו את פ.ס.ז', בנפיקה ויובנטוס בליגת האלופות, שתקבלו את פיורנטינה כשיש קבוצות נוחות יותר.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,702
    לייקים שהתקבלו:
    14,314
    מין:
    זכר
    גם בזכות מכבי חיפה. לעשות ליגת אלופות, לנצח שם קבוצה(לדעתי זה מביא נקודות) לעשות עונה אחרי שמינית גמר קונפרס. מודדים את זה לפי ה-5 שנים אחרונות, ומכבי אולי השיגה יותר נקודות אבל אין הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות באירופה.
     
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    איש המשחק שלכם מול ויאריאל היה השוער. אולי היו לכם עוד מצב טוב לכבוש, אבל להם היו יותר הזדמנויות - כיוף פשוט הציל, או שהם החמיצו. זו המציאות, והיא שונה מאוד ממה שאתה מתאר. זו לא סטטיסטיקה זניחה.
    זה לא בושה, ולא הופך את זה ליותר גרוע ולא כלום, זה פשוט המצב.

    הקמפיין שלכם בליגת האלופות בשנה שעברה היה טוב, בטח יותר משלנו בפעם האחרונה, לרגע לא התווכחתי על זה. אני לא מבין איך זה קשור, אתה פשוט לא מתייחס לטענה שלי.
    נתתם שלב בתים בינוני ומטה, פאו נתנו שלב בתים מחריד, וזהו.

    אלה לא השוואות מגוחכות. אתה הנמכת את ההישג של מכבי תל אביב כי אמרת "ראינו איך גנט נראים", אז מאוד מתבקש לציין שזו לא באמת אותה קבוצה, בדיוק כמו שאתם בכל רגע נתון לא מפסיקים לציין שיש לכם מלא פצועים ואין את שרי וכו'.
    ואני שוב אציין - הכוכב שלכם בגומלין היה כיוף, גם לגנט הפחות טובה מזו ששיחקה מול מכבי יכולתם להפסיד (לא בושה ולא מוריד מזה כלל), בשני המשחקים הם היו יותר דומיננטיים, ואני חושב שהוגן לומר שמכבי תל אביב נראתה מולם טוב יותר משמעותית. למעשה בערך בכל המשחקים באירופה השנה חיפה הייתה הקבוצה הפחות דומיננטית. זה לא יוצא דופן וככה הייתם צריכים לשחק, אבל אתה מתאר מציאות שונה לגמרי.

    אני לא טענתי שיש לכם מזל בהגרלות, אלא שהיה לכם מזל במשחקים. בהחלט קיבלתם הגרלות קשות בשנתיים האחרונות, זה קורה וזה גם עניין של דירוג.

    הדיון הזה התחיל מהשוואה בין הקמפיינים של הקבוצות. השורה התחתונה שהגיעו אליה כאן מנותקת לגמרי מהמציאות, היא תוצר של זיכרון קצר עד לא קיים.
     
  7. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,234
    לייקים שהתקבלו:
    652
    מין:
    זכר
    בשתי העונות האחרונות מכבי חיפה עשתה קמפיינים יפים באירופה שלא איפיינו אותה בשנים קודמות (מבחינת יציבות ועלייה לשלבים גבוהים). נקווה שזה ימשיך גם בעונות הבאות ושלא נתרפק מגעגועים רק על העונות הללו ושתגיע כמעט בכל עונה לשלבי בתים כמו מכבי תא ותצבור נקודות דירוג לישראל
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא הבנתי על מה אתה לא מסכים איתי. אני טענתי שני דברים:

    1) "בראייה ההיסטורית" - הקמפיין הזה בסדר ולא יותר. אי אפשר להקריא מספרים מדף ולהתעלם מהמפעל עצמו ומהיריבות. אולי זה גם מרשים יותר מהפועל תל אביב בליגת האלופות? הפריזו וחגגו קצת יותר מדי על ה-1:4 נגד אולימפיאקוס שהיה מרשים - גם בתקשורת וגם במכבי תל אביב עצמם אגב.
    2) השוויתי לקמפיין או לדרך האירופית של מכבי חיפה העונה. אולי התבססתי יותר מדי על אקורד הסיום אך אמרתי שהיא פגשה קבוצות חזקות יותר וסיימה בראש מורם.
    3) "עובדת בונוס" - לא בכל יום קבוצה ישראלית חוטפת שישייה. אני שם בצד את ה-7:2 של מכבי חיפה נגד פריז סן ז'רמן. בית"ר נדמה לי חטפה שישייה מבנפיקה לקראת סוף שנות ה-90 במוקדמות ליגת האלופות. הדרך בה מכבי עפה היא מביכה מאוד.
     
  9. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,234
    לייקים שהתקבלו:
    652
    מין:
    זכר
    אין יותר מדי הבדל בין להפסיד פעמיים 3:0 לראן וכל המשחק להינצל מעוד ספיגות לבין לחטוף 6:1 במשחק אחד. הכעס והעלבון מובנים מעצם הנסיבות שמכבי באה אחרי 4:1 במשחק הראשון אבל זה לא שמכבי חיפה כששיחקה נגד הקבוצות החזקות היוותה איזשהו יריב שקול בואו לא נשקר לעצמנו. נגד יאנג בויז לא היה נראה בשום שלב שמכבי חיפה יכולה לדגדג את השוויצרים ומי ששכח המשחק הראשון היה בישראל ובשלב הבתים של הליגה האירופית היו ביקורות גדולות עליה על ההופעות כמעט לאורך כל הדרך. נגד ויאריאל למרות שהספרדים עשו הכל כדי להפסיד הם ניצחו ואפילו במשחק כזה חיפה לא הצליחו לגרד נקודה. בספרד חיפה הוציאה 0:0 , אל תשכחו שויאריאל באה בהרכב שני כי לא הלך להם בליגה אבל עדיין תוצאה מפתיעה לטובה של חיפה.
    לפני המשחק נגד פנאתנייקוס ביוון לא הרבה האמינו שחיפה הזו מסוגלת לתת ניצחון אבל כיוף הביא משחק ענק וחיפה ניצחה בשן ועין קבוצה שטובה מאולימפיאקוס כנראה. נגד גנט היה קרב קשה והבלגים היו טובים יותר והיה הרבה מזל. המפגש נגד פיורנטינה הביא למכבי חיפה הרבה כבוד וזה כנראה היה המשחק הכי טוב שלה העונה ובכל זאת זה משחק שחיפה ספגה 4 שערים.
    אני יכול להסכים שהפרשנים של מכבי תא חגגו יותר מדי אחרי ה4:1 והיו באופוריה מוגזמת, אבל זה לא שהפרשנים של מכבי חיפה בפודקאסטים השונים ששמעתי היו טובים יותר. הכדורגל הישראלי צריך צניעות אנחנו לא שם. כשבאות מולנו קבוצות ברמה גבוהה אנחנו נחותים בכמה דרגות, לא השתנה יותר מדי בשנים האחרונות.
    אסכם בזאת שחבל לחטוף 6 חתיכות בתקופת מלחמה ובקמפיין כזה יפה של הליגה הישראלית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/3/24
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  10. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,300
    לייקים שהתקבלו:
    1,576
    מין:
    זכר
    מזתומרת מה כבר ההבדל ?
    בעייני לפחות יש הבדל עצום בין להפסיד 3-0 לבין להפסיד 6-1, יש הבדל עצום בין ראן לבין אולימפיאקוס. אין שום דרך בעולם להגיד שזה דומה או שווה ערך (במיוחד אחרי יתרון של 4-1 במשחק הראשון, שצריך לבוא חכם ולסגור את המשחק ושלום על ישראל).
    כן אני מסכים שלא היו משחקים יוצאי דופן לאורך כל השנה האירופאית שלנו, ולא היינו טובים ברוב המשחקים (לכל משחק יש את התירוצים/נסיבות שלו שחלקם או רובם שונים מכל שנה רגילה).
    פר משחק באמת לא היינו מדהימים בלשון המעטה אפילו אבל המחמאות מגיעות לקבוצה בעיקר על השלב שבו היא הודחה (העונה האירופאית הכי ארוכה של הקבוצה בהיסטוריה) וביחס לכל הנסיבות זו עונה אירופאית מרשימה, בטח ובטח אצל מכבי חיפה שעברה בדרך אצל קבוצות לא פשוטות בכלל אבל גם למכבי ת"א שעשתה את מה שהיא צריכה לעשות ולא עשתה פאדיחות בדרך (עד המשחק המביש האחרון).
     
    Captain Canada, pablo ו-גלצ אוהבים את זה.
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גם ההרכב השני של ויאריאל הוא לא ממש קל ליריבה ישראלית: חואן פויט שיחק, אטיין קאפו שבכל שנה נראה כמו פטריק ויירה נגד ריאל מדריד, טריגרוס, חוסה לואיס מוראלס עלה במחצית, ג'רארד מורנו נכנס בדקה ה-66. זה משחק חוץ בספרד, לא צריך להגזים. התיקו של מכבי תל אביב נגד ויאריאל היה בעונה אחרת - עונת 2020/21, זה לא רלוונטי וכשהיה צריך לפרגן אז פירגנתי. אני מסתכל היכן מכבי חיפה התחילה וזו כן ירידת מתח, על המצב שלה בליגה... ריימס, פנאתינייקוס, ויאריאל, פיורנטינה - אני רואה כאן יריבות קשות, גם שריף ויאנג בויז אם אני מכניס את ליגת האלופות. על מכבי חיפה לא כתבו שזה קמפיין פסיכי. מכבי ת"א תיכף השוו אותה לשיאי הכדורגל בארץ..
     
    Captain Canada, oranfu ו-G.B7 אוהבים את זה.
  12. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,234
    לייקים שהתקבלו:
    652
    מין:
    זכר
    בסדר יציאה מפורופורציות זה ענף משלו בארץ
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,702
    לייקים שהתקבלו:
    14,314
    מין:
    זכר
    אגב משהו בקטנה. אם המשחק היה בבלומפילד מכבי כנראה לא היתה מקבלת שישיה. לא רק בגלל הקהל אלא כי אל עראבי ואל כעבי לא היו מגיעים. הם כבשו 3 מתוך 6 השערים.
     
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,784
    לייקים שהתקבלו:
    8,319
    הבנתי אותך לא נכון בהודעה הראשונה.
    מסכים.
     
  15. Morientes Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/19
    הודעות:
    5,281
    לייקים שהתקבלו:
    928
    מין:
    זכר
    אתה מציין פה יריבות אבל שהיא הפסידה להם, לא יכול להיות שהקמפיין שלה יותר טוב כי היא *הפסידה* לקבוצות חזקות יותר.
    כדי להפסיד אתה לא צריך להיות טוב, אתה צריך להיות נוכח.
    בכל מקרה מכבי חיפה עם 7 נצחונות מתוך 17 משחקים בקמפיין.
    אנחנו מדברים פה על 40 אחוזי הצלחה בערך?
    מכבי תל אביב ניצחה 10 מתוך 14, אנחנו מדברים על 71 אחוז בערך.
    נכון הדרך של מכבי הייתה קלה יותר, אבל זה יותר קשה לנצח קבוצה קלה מאשר להפסיד לקבוצה קשה..
     
    גלצ אוהב/ת את זה.