הפועל ת"א 09/10: דאבל! אליפות ה-13, הגביע ה-13

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏6/7/09.

  1. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    כמו שכתב רוזן בטור בONE, לדעתי חשוב מאוד לשמור על הפסמיות המאפיינת אותנו, על קצת יותר צניעות ולא להפגין יהירות ולהתחיל לדבר על אליפות. את זה נשמור לקבוצה שמעבר לכביש, על אף שהעונה לפי דעתי מכבי בונים קבוצה טובה וחסרת ציפיות- נתון מדאיג מאוד, אבל נשמור את זה לדיון שלהם.
    בכל מקרה, הנהלת הפועל בפגרה הנוכחית עשתה עבודה מעולה, אך חשוב לשמור על שפיות.
    איתי שכטר לפי דעתי כשרון מבטיח שיכול לפרוח לצד יבואה, אך לא יוכל להיכנס לנעליו במידה וזה יעזוב. פוטנציאל יש, אבל סקורר גדול הוא לא וחייבים חלוץ טוב לידו.
    וגם אם כן, אני לא רואה את גוטמן משחק עם שני חלוצים, או מוריד את באדיר לספסל.
    על אף העונה הטובה של באדיר, הייתי שמח לראות אותו כמחליף לפרנסמן ודה-סילבה, קנדה ובן דיין מגנים תוקפים, זנדברג וורמוט באגפים, קשר אחורי זר ואבוטבול (ידין/נתאכו) במרכז ושכטר ויבואה בחוד.
    בסופו של דבר, ככל הנראה נראה את באדיר ופרנסמן כבלמים, דה סילבה כמגן ואיתי שכטר באגף ימין. אל תשכחו שגוטמן מאמן הפועל.
    במידה ואניימה ויבואה ישארו (וככל הנראה יתנו את המיטב בכדי שבקיץ הבאה נראה אותם חותמים באירופה) אני חושב שנוכל לתת עונה יפה בליגה, ואולי אף להתקדם באירופה, למרות ההגרלה הקשה.
    במידה ושניהם יעזבו, אני רואה קבוצה מספיק טובה כדי להתמודד בצמרת של הליגה הרחבה שלנו (והרבה בזכות ההנהלה המושמצת שלנו) אבל לא מעבר לזה.
    נקווה לטוב..
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,945
    גם אם לא תדברו התקשורת תעשה את זה בשבילכם...

    ההרכב הזה של הפועל הוא של אליפות ופרט למכבי חיפםה היא צריכה לדרוס כי לדרוס את שאר הליגה
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אין לי בעייה שבהפועל לא יצהירו רשמית על אליפות, אבל שיעשו הכל כדי לזכות בה. שהקבוצה תיאבק על השחקנים הטובים ביותר שיש ולא תתקמצן. כי אין לנו סיבה להתקמצן. אנחנו לא השקענו הון תועפות כמו בית"ר או מכבי, וכל השחקנים שהגיעו אשתקד מכפר-סבא - זה כלול עם אלי טביב. לאורך השנים בהפועל יש נטייה להיות צנועים קצת יותר מידי. למשל בעונת 07\2006 קרה דבר שונה - הפועל הלכה על טועמה, אחריו חיזרו גם חיפה ומכבי והביאה זרים איכותיים כמו דה-ברונו ופאהס. גם גילי וורמוט היה שחקן מבוקש בעונת 06\2005 ויבואה אשתקד. אבל אלו מקרים שלא מעידים על מגמה מסויימת. לפחות לא לדעתי. עדיין לא הבאנו שחקנים דומיננטים בכמויות שחיפה הייתה עושה זאת, או בית"ר ומכבי(למשל בוזגלו. עזבו שזה לא הצליח כל-כך אשתקד).
    אגב זו אולי הפעם הראשונה שאני מסכים עם עמנואל רוזן. לרוב הטורים שלו מאוד מעצבנים.

    אני לא רוצה לשפוט את הקיץ מבחינת ההנהלה, עד אשר לא יסגר חלון ההעברות. כי להביא את שכטר זה נחמד, אבל אם יבואה יילך - אז לא מדובר כאן בשידרוג או מילוי המשבצת החסרה. את זה היה אפשר לעשות עם מקרייב.
    שכטר לדעתי בא על תפקיד קשר תוקף, דבר שיועד לנאתכו בכלל, ואני לא יודע כמה זה טוב. הייתי רוצה לראות את שכטר בצד בגלל המהירות, הדריבל והתחכום - אבל ורמוט וזנדברג עדיפים עליו.
    עוד קשה מאוד לנחש את המערך שגוטמן יעלה. בנוגע לעמדת המגן הימני - גוטמן אמר בפירוש שקנדה יהיה שחקן הרכב, או לפחות יקבל את הצ'אנס. בהפועל מצפים ממנו לקפיצת מדרגה. לפי המסתמן - באדיר יהיה שחקן ספסל.
    אני לא רוצה להיות שחצן או יהיר, אבל לדעתי הוויתור על לוז היה מטופש, ממש בשביל כמה אלפי דולרים וויתרו עליו. לוז שחקן שעושה שינוי כשהוא נכנס לשחק, כמו שלום תיקווה בשנת הדאבל. הייתי מעדיף שחקן חכם כמוהו על הספסל כחילוף ראשון ולא את ערן זהבי. לא בטוח ששכטר במקום לוז כקשר תוקף זה שידרוג. ואי-אפשר להתעלם מהוויתור על יגאל, שחקן שלא מרוויח משכורת גבוהה. היו צריכים לתת לו לסיים יפה את העידן בהפועל. חבל.

    דבר נוסף - חיפה רצה עם אותו סגל פחות או יותר כבר כמה שנים, ואצלינו כל הזמן יש תחלופה. טלקיסקי וטופוזאקוב, שחקני הרכב בחלק האחרון של העונה באופן קבוע, וגם בן לוז - עזבו, ואולי גם יבואה ואניימה. גם אנטבי ובאדיר(לספסל) מחוץ למשוואה. יותר מחצי הרכב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/09
  4. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    אנטבי היה יכול להיות מחליף ראוי לעמדת המגן השמאלי, כמו שבאדיר יהיה לעמדת הבלם, במידה ויהיה מחליף.
    הוויתור עליו גם פוגע מבחינה מקצועית וגם בזה שוויתרנו על סמל, אבל מה לעשות, אבא שלי לא מחזיק בקבוצה והחליטו שמבחינה כלכלית אנטבי יקר מדי כשחקן ספסל.
    בן לוז התאים מאוד כג'וקר מהספסל, וחבל לי מאוד שהוא שוחרר, אבל השוואה בינו לבין זהבי זו לא השוואה רצינית, גם בגלל העתיד הצפוי לשניהם, וגם בגלל שהם משחקים בעמדות שונות.
    אני לא רואה מצב ששכטר ישחק במקום נאתכו.
    שכטר יכול לשחק גם כחלוץ וגם כקשר אגף ימין, ואם תשאל אותי, לדעתי הוא יכול לפרוח בעמדת החלוץ במידה וחלוץ כמו יבואה (שהתרגל העונה שכל לחץ הבקעת השערים על כתפיו) יהיה לצידו.
    אבל כקשר תוקף? יש את נאתכו (שגוטמן גם הצהיר שבמידה ויגיע קשר אחורי נאתכו יתפנה למשימות התקפיות, מה שמבטל לנו את הפנטזיות על 4-4-2...לא כל מה שגוטמן מצהיר עכשיו יקרה בפועל בעונה הקרובה, וזה גם בקשר להתייחסות שלך לקנדה), את ורמוט (שאם אני לא טועה שיחק בחיפה בעמדה זו), ואם זכרוני לא מטעה אותי, גם זהבי שיחק בעמדה זו ברהמ"ש או בנוער של הפועל.
    לא נראה לי ששכטר הובא כדי לשחק בעמדה הזו. יחסית לציפיות, ורמוט איכזב בעונה שעברה (על אף שאפשר להבין אותו, הוא לא שחקן אגף שמאל) ותסריט בו שכטר משחק בעמדת הקיצוני הימני על חשבון ורמוט נראית סבירה בהחלט.
    ולסיום- צאו בקשה מהסרט שהפועל תקרע את הליגה. היא בהחלט קבוצה שיכולה להתמודד על האליפות, אך הסגל של חיפה טוב ועמוק בהרבה, למכבי יש עדיין שחקנים מוכשרים שכעת נטל הלחץ הכבד ירד במעט מגבם, ובמידה ובית"ר לא תלך לפירוק, ברשותה עדיין (כרגע לפחות) שחקנים כמו יצחקי, ברוכיאן, ורד, בן שושן, בנאדו, עידן טל ועוד. ללא ההתבטאויות של גידאמק בתקשורת, אני רואה את בית"ר מתמודדת חזק בצמרת.
    ועוד שכחתי לציין שכמעט תמיד יש קבוצות שמפתיעות, כגון בני יהודה אשתקד. ההימור שלי לעונה: מכבי נתניה.
    בקיצור, פשוט לא יהיה, ואני רק מקווה לכדורגל טוב והתמודדות ראויה בצמרת.
     
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    למה להם להיות מחליפים? ואליד באדיר נתן עונה גדולה אשתקד, יותר מכל בלם אחר בישראל. אותו הדבר יגאל אנטבי. לצפות מהם להפוך להיות מחליפים עונה לאחר שהם היו הטובים בתפקידם, זה לא מציאותי.
    הפועל תל אביב הביאה הרבה שחקנים, אבל לא כאלה שיעזרו לה מקצועית בעונה הקרובה. בוואן פרנסמן ודדי בן דיין שחקנים טובים (לפחות הראשון) וצעירים יותר מואליד באדיר ויגאל אנטבי, אבל הם לא טובים יותר.
    איתי שכטר ומיכאל זנדברג יכולים להשפיע יותר, במיוחד האחרון, אבל לא יותר מדי. מיכאל זנדברג אף פעם לא היה בורג משמעותי בקבוצות שלקח איתן אליפות בעונה האחרונה כשהוא נדרש להיות כזה, הוא הראה כמה אין לו את זה ונדחק לספסל לטובת ילדים מוכשרים ממנו. איתי שכטר הוא תעלומה. במכבי נתניה הוא לא הסתדר עם אלי גוטמן, נראה מה יהיה הפעם.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אנטבי עצמו הצהיר שאין לו בעייה להתחרות עם בן-דיין על המקום בהרכב. לגבי וואליד באדיר - אני משער שהוא יסופסל, למרות שאני מסכים שאשתקד הוא נתן עונה פנומנלית(והפתיע לא מעט אנשים, יש לומר. זה היה נראה כאילו הוא משחק כבלם במשך כל הקריירה שלו), משום שלא מביאים שחקן בהרבה כסף(פרנסמן)כדי לדחוק אותו לספסל. ישנה אפשרות שדגלאס דה סילבה יתופקד כמגן ימני, אבל אני לא רואה את זה קורה, כי גם עובדה שבונדר חזר לקבוצה, אז כנראה שדגלאס ישחק רק כבלם, או כסותם חורים בקישור האחורי, אם לא תיהיה ברירה. אני גם משער שתיהיה ירידה ביכולת של באדיר מבחינת המהירות והחדות לדוגמא.
    מיכאל זנדברג היה השחקן המצטיין של בית"ר ירושלים באליפות של הקבוצה בעונת 07\2006 - ארבעה שערים, 12 בישולים ויכולת פנומנלית, רוב שחקני ההגנה בליגת העל פשוט פישלו מולו. אשתקד זנדברג לא הבריק - אמת, אבל יש קשר גם לפציעות. מצד שני - זנדברג, למרות הרעב והעובדה שהחליף אווירה, הוא בגדר תעלומה, ולכן אני לא הייתי שלם במאה אחוז עם הוויתור על טלקיסקי לדוגמא. האם המהלך הזה היה נכון? - את זה נגלה בהמשך.

     
  7. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עד עכשיו רכש מצוין, בדיוק איפה שצריך (מגן שמאלי, קשר שמאלי, בלם כי באדיר מזדקן ורוצים לתת עוד צ'אנס לקנדה [מה עם בונדר שאני אוהב אותו יותר מאשר את קנדה]).
    המערך שאני רוצה לראות בעונה הבאה:
    שוער: כמובן שאני רוצה אניימה אבל שום דבר לא ידוע עכשיו.
    בהגנה: בן דיין בשמאל, פרנסמן ודאגלאס בלמים, בונדר בימין (אבל נראה את קנדה לצערי).
    בקישור: קשר אחורי זר/ידין באמצע שעיקר העבודה ההגנתית שם היא עליו, שי שיעשה את ההתקפות, זנדברג בשמאל, שכטר בימין ונאתכו מתחת ליבואה ושתמיד ישמור על מרחק סביר ממנו בהתקפות היריב כדי שיבואה לא יהיה לבד.
    חלוץ: יבואה.
     
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,185
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    יבואה בוודאות נשאר בהפועל?
     
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,945
    אני מאמין שכן, גם אניימה.

    לדעתי עזיבה מפתיעה של שניהם תפגע אנושות בהפועל.
     
  10. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שום דבר לא בוודאות, אבל יש הרבה סיכויים שהוא אכן יישאר כי כרגע אין קבוצה שהביעה בו התעניינות רצינית והוא יצא למחנה האימונים.
     
  11. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    אנטבי, גם בגילו, מתאים להרכבן של רוב הקבוצות בליגה שלנו, אך להפועל זה לא מספיק.
    כבר זה שלוש שנים שהירידות שלו חזרה להגנה איטיות מדי ויוצרות חורים בהגנה, ועד כה הוא לא הוחלף בהרכב משום שהיו עמדות דחופות יותר לחזק (על אף שהביאו לו כמה חלופות צעירות שהיו אמורות לרשת את מקומו - מאוד פרץ לדוגמא אם אינני טועה ועוד).
    באדיר נתן עונה מצוינת אך יש לציין מספר נתונים מעבר לזה; באדיר מבוגר יחסית לשחקן כדורגל ועונה לפני העונה אשתקד הוא נתן עונה לא יציבה, אי אפשר לסמוך עליו בהרכב.
    הוא שיחק מעולה בעונה שעברה, אך תאר לעצמך שמאוחריו היה שוער ליגת על טיפוסי, ולא אניימה שהציג יכולת פנומנלית ונתן מספר עצירות בלתי ניתנות לתפיסה. האם הוא היה מציג את אותה יכולת?
    גם אנטבי וגם באדיר בגיל מתקדם, הרבה מעבר לשיא, וסוף הקריירה עורב להם.
    זה הזמן שלהם לנוח קצת על הספסל, ואם הם יותר טובים מפרנסמן/דה סילבה ובן דיין, סומך על גוטמן שהם יעלו במקומם.
    לפי אמצעי התקשורת השונים שכטר סיכם בהפועל ת"א לחמש שנים, לעומת פרנסמן איתו יש פער כספי העומד על 30 אלף דולר!
    נקווה שהסוגייה הזו תיפתר במהרה ושניהם יצטרפו למחנה האימונים, כי במידה ולא יגיעו להסדר כספי עם פרנסמן, כל העסקה תתפוצץ וגם שכטר לא יגיע להפועל.
    בשורה לא פחות משמחת מגיעה מהמגזר; ליאור אסולין סיכם בבני סכנין. ברוך שפטרנו מעונשו של זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/09
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני בהחלט חושש שפרנסמן יהרוס לנו את העיסקה. כבר מהמילים שלו אחרי שדווח על הסיכום עם נתניה, ניתן היה להבין שהוא לא מרוצה. 'חשבתי שאשחק באירופה, אני צריך לבדוק כמה דברים עם הסוכן שלי'. ציפיתי ממנו לתגובה אחרת. אולי לא להתחנף למועדון יותר מידי, אבל פשוט להגיד שהוא שמח, משהו דומה לדבריו של איתי שכטר. הוא לא מבין שכנראה שההצעה עלייה דוווח מדנמרק - הייתה לא יותר מספין כדי לזרז את אנשי הפועל.

    בנוגע לבאדיר - כמובן שאניימה הוסיף לביטחון, אבל אני ראיתי את באדיר מנהיג את ההגנה לא פעם. הוא כיוון את השחקנים וידע לכפות על טופוזאקוב. ובכל-זאת, לדעתי בעונה הבאה, בהנחה שפרנסמן מגיע - מקומו על הספסל.

    ליאור אסולין רב עם כל קבוצה על שקל וזה נמאס. באמת מעצבן שאי-אפשר למכור אותו לשום קבוצה. אני לא רוצה שהפועל תיהיה שייכת למשכורת שלו אפילו לא עם דולר אחד. רק שייגמר לו החוזה כבר.

    הוויכוח על עמדת המגן הימני(ההודעה מופנית לתומר כמובן), לפחות מבחינתי - לא קיים. קנדה או בונדר - אין שאלה. אני אוהב את בונדר כי הוא שחקן בית שמשקיע מאה אחוז, הוא היה התגלית של עונת 07\2006, וגם עבר עליו מזל רע עם הפציעות והוא בכל-זאת לא מוותר. אבל אם נשווה בינו לבין קנדה, הנה התוצאות: בונדר נוראי בחלק הקדמי. קנדה סביר בחלק ההגנתי. עם קנדה משחק ההתקפה שלנו משתפר פלאים, למרות שהוא לא מרים טוב(דבר שניתן לשיפור, בניגוד לדריבל וזריזות בעזרתם עוברים שלושה שחקנים).


    * אני לא עד כדי כך בטוח שאניימה(בעיקר)ויבואה יישארו. יש כאן ניסיון לניחוס(עומר). יש עוד כל-כך הרבה זמן ודברים יכולים להשתנות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/09
  13. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא מבין איך קרה בסוף שאניימה נשאר בארץ,הוא מפספס הזדמנות נדירה שהוא אחרי עונה מדהימה שהוא בכושר שיא+זה שהוא נתן 3,4 משחקים טובים בקונפדרציות.
    הפועל הגזימו עם המחיר והם לא יקבלו מתישהו מחיר יותר טוב עליו,כנראה הם מעדיפים להשאיר אותו לא למכור כנראה בשביל אליפות.
     
  14. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    אניימה לא שיחק בגביע הקונפדרציות.
    הפועל ת"א צודקת לגמרי שהיא לא מסכימה להתפשר במכירת אניימה(אם הגיעו בכלל הצעות), יש לו חוזה והם לא ימצאו שוער טוב יותר במחיר סביר שגם מכיר את ההגנה של הפועל ת"א, עד שיש להפועל ת"א סיכוי גדול לאליפות הם ימכרו אותו? למה?
    תוסיף לזה שיש סיכוי שהוא ייתן הופעות טובות בגביע אופ"א ומחירו יגדל.

     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    תיקו נוסף להפועל במחנה האימונים - 2:2 נגד בורסאספור

    http://images.one.co.il/images/d/400_221/gg882839.Xxx
    השחקנים שמחים אחרי השער של יבואה

    הפועל ת"א רשמה תיקו שני ברציפות במחנה האימונים, כאשר לפני מספר דקות סיימה בתיקו 2:2 מול בוראספור התורכית. הפועל פיגרה פעמיים אך הצליחה להשוות. בדקה התשיעית הפועל איבדה כדור במרכז השדה ושילמה על כך, כאשר בקיר אוזן התקדם והקשית נהדר מעל אברבאנל. הפועל התעוררה ואיזנה את התוצאה בדקה ה-21 - יבואה היה עירני וחטף כדור במרכז השדה מהקשר המרכזי של היריבה, דהר עד השער וסיים בקלאסה. שש דקות אחר-כך כמעט מהפך - התקפה נהדרת של הפועל כאשר יבואה מוסר לזנדברג וזה הרים לזהבי, הסתיימה בכדור ליד הקורה. לתורכים היו שתי הזדמנויות מעולות לאחר-מכן והכדור הראשון נעצר במשקוף. המחצית השנייה הייתה משעממת ובמהלכה אירעו רק שלושה אירועים - שניים מהם היו השערים. התורכים הובילו שוב, בדקה ה-66, כאשר ראמאזן סאל המחליף ניצל שמירה לקויה של ההגנה והגיע ראשון לכדור קרן כדי לנגוח לרשת. שבע דקות אחר-כך וורמוט השווה את התוצאה אחרי מסירה טובה של זהבי. בדקה האחרונה אברבאנל הדף בעיטה נהדרת מתוך הרחבה ומנע הפסד. ההרכב שפתח אגב היה זהה להרכב ששיחק נגד לימסול, פרט לנאתכו שפתח על חשבון אחד הנבחנים.

    בהפועל ת"א אגב מאוד מרוצים מרמת המשחק של הקבוצה: הנה התגובות

    ובנושא אחר: פרנסמן:"הסיכויים שאשחק בהפועל הם 50-50"

    -----------------------------------------------------------

    יבואה וורמוט ממשיכים להיות חדים במחנה האימונים וזה משמח אותי מאוד. רק ששמחת המשחק תחזור ליבואה ואנחנו נהנה ממנו המון. לפי מה שראיתי בהרכב - אף קשר אחורי לא נבחן. גם אברבאנל מציג יכולת טובה בשער.
    לגבי פרנסמן - הוא מתחיל לעצבן אותי, רק שלא יפוצץ את העיסקה.
    דיברו כאן על אניימה - התשובה של אדם הייתה מדוייקת. הפועל לא צריכה להתפשר. בכלל לא. כל קבוצה עושה שרירים על השחקנים שלה, אז בטח שהפועל לא תוותר בקלות על השחקן המצטיין שלה.

     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/09