הפועל ת"א 2019/20 - איצטדיון חדש, מאמן חדש, בעיות ישנות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י חייל שוקולד, ‏17/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לקראת המשחק היום - הדירוג שלי לגבי הדרבים הגדולים שראיתי:
    1. הניצחון 2:4 בעונת הדאבל בסיבוב השני - הובלנו 0:3 ויכולנו להשוות את החמישייה ההיסטורית, הכל היה קל, משום מה ריחמנו עליהם, זה גם היה הערב בו הפועל עלתה לראשונה למאזן חיובי במשחקי הדרבי.
    2. ההצגה ב-1:3 בעונת 2002/03 - סיבוב ראשון בליגה, שלושה גולים בצבע, כל פעם שטראובר חסר אונים - טועמה "בכדור עונשין ברמה של מראדונה", בלילי "שער חמש זה הלב" עם וולה מטורף ולא הגיוני ושער שלישי של לוז.
    3. הניצחון 0:3 בעונת 2006/07 - באנו עם דה ברונו חלוץ ולא מעט חיסורים, בעונה בה הכל השתבש למרות שסיימנו עם גביע, הם היו נפוחים ו..נגמר 0:3. אבוקסיס במשחק פרישה ענק עם כדור חופשי, טועמה בשער ענק ורמי דואני מהאוויר - 0:3! אחרי בישול של בונדר.
    4. ה-1:3 עם אלי גוטמן ב-2007/08 - תחתית רותחת, טל חן קשר אחורי, אמנם פאביו ג'וניור כבש צמד אבל זה היה הדרבי של טלקיסקי, הגול שלו זה השער הכי יפה שראיתי ואראה איי פעם, אתה לא מעכל כשזה קורה בלייב.
    5. אולי משחק שקצת מקופח, בכל מקרה ה-0:3 עם שייע פייגנבויים בסיבוב השלישי בעונת ההישרדות ב-2004/05. רומן ואסיליוק או משהו כזה - הבקיע, היה שם גם גול של אוגבונה לחיבור מהצד.
     
  2. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    טבלת הליגה מאז הגעת קלינגר:
    1. מכבי תל אביב - 41
    2. מכבי חיפה - 35 משחק חסר
    3.. הפועל תל אביב - 31
    4. ביתר ירושלים - 30 משחק חסר
    5. מכבי נתניה - 25
    6. באר שבע - 24 משחק חסר
    הפועל ניצחה בכל משחק שכבשה בו מאז הגעת קלינגר.
     
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    נתניה 25? אתה בטוח?
     
  4. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,157
    נראה מוזר אבל כן, זה כולל ניצחון 4:0 על אותו קלינגר.
     
  5. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    כן קלינגר או לא, הטבלה מסודרת כמעט לחלוטין לפי תקציבי הקבוצות.

    מכבי תא
    חיפה
    ביטר
    בש
    הפועל תא
    הפועל חיפה


    איזה מוזר אה?
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בטבלת הסיבוב השני הפועל נדמה לי מדורגת אפילו שלישית - 8 ניצחונות, תוצאת תיקו אחת (0:0 נגד מ.ס אשדוד) וארבעה הפסדים\תבוסות. וזו אולי הבעיה הכי גדולה של קלינגר שתמיד התפרקנו. אני כן שקט שהוא מקבל עונה נוספת, מי היה יכול לחשוב על פלייאוף עליון. הלוואי שיביא זר אחד נורמלי בקיץ ושחלק מההכנסות של הפלייאוף יעזרו לו לבנות קבוצה קצת יותר סבירה. מייקל אולהה ופיליפה רודריגס לא ימשיכו אני מניח. מאור בוזגלו צריך לשחק.
    שחקן העונה שלנו עומרי אלטמן כמובן והנה יש גם שערים לא בפנדל. השער השני זה ברור שאם הוא היה מחמיץ היו מקללים אותו ואומרים שהוא אידיוט אבל כיף לראות שחקן עם ביטחון ואמונה וכדורגל, כיף לראות בטבלת המבקיעים בליגה מישהו של הפועל בצמרת הגבוהה עם תשעה. שפת הגוף שלו שונה וזה בזכות המאמן.
    משחק העונה שלנו כרגע זה הגביע נגד הפועל רעננה ודווקא משום שאנחנו כל כך פייבוריטים זו הבעיה, יש לנו מה להפסיד. לא הגענו למעמד חצי הגמר מאז 2011/12. כבר עשינו את הפדיחות שלנו מספיק פעמים. בואו נדמיין רגע - חולם על גביע בכל דרך שהיא, אבל עזבו אתכם אירופה. זה לא באמת יביא משקיעים ורוכש וקראתי את מה שאמרו החבר'ה בראיון לערוץ הספורט. הם לא באמת יזוזו ולא נמצא מישהו שישים 25 מיליון שקל בכל שנה (לא מחשיב הכנסות מועדון), מה עם התביעות מפיפ"א?
     
  7. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    קלינגר מנייה בעלייה בשנים האחרונות בגדול, מי זוכר איך הוא נראה באשדוד.
    שאפו.
     
  8. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    היתרון של קלינגר זה שהוא יודע לבוא כאנדרדוג,לקבוצות מפורקות שמשם רק אפשר להשתפר,להתסגר ולנצח במתפרצות.
    שזה מגיע למצב שהוא צריך להכתיב ולשלוט במשחק,זה כבר סיפור אחר. לדעתי אין לו את זה.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני גם חשבתי על זה שאם היה מגיע בקיץ כשהמטרה נניח הייתה מקומות 4-5 אז הכל היה הולך הרבה יותר קשה כי היה לחץ גדול, אבל אין לי ספק שהוא לא היה סמרטוט ריצפה כמו ניסו אביטן. אני חושב שהכדורגל שלנו תחת קובי רפואה במצטבר היה יותר טוב אבל עצם זה שהקבוצה יודעת לנצח משחקים שוויוניים ולא מוותרת גם זה משהו והוא מתאים לנו כמו כפפה ליד, רוצה לקחת נשימה עמוקה ולקוות לטוב עד סוף העונה בלי לחשוב רחוק מדי. תמיד אמרתי: הוא לא מאמן גדול אבל הוא מאמן ואין הרבה מאמנים בליגה.

    הבעלים שלנו לא מבינים שאף אחד מהקהל לא דורש מהם לשפוך כספים כמו חוגג או אלונה, אבל לא הגיוני שמחפשים רק שחקנים בחינם לצורך העניין. עם אבו עביד התחבר לנו טוב ואלטמן זה סבבה, אבל זרים כמו אולהה זה מביך, והמועדון הכניס מיליון יורו השנה וגם מספר המנויים יפה.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מתוך הפייסבוק של קבוצת האוהדים של הפועל ת"א - איציק ניסנוב בראיון לתכנית ראשון לכל כדור - תנסו להאמין:

    על משה סיני: "אנחנו לא הרבה שנים בכדורגל, משנה לשנה אנחנו לומדים וצוברים ניסיון, רצינו להביא מישהו שמזוהה עם המועדון (סיני) ושהוא יעשה חיץ בין הבעלים לצוות המקצועי.

    על המאמנים שעברו במועדון בתקופה שלהם כבעלים: "החכמנו שלא כל מאמן מתאים להיות במועדון כמו הפועל אפילו אם הוא המאמן הכי טוב שיש, בגלל הלחץ שיש אצלנו לא כל מאמן ולא כל שחקן יכול להצליח. אף פעם לא קבענו מי יהיה בסגל ומי ישחק".

    נכנסנו להפועל ת"א כי גדלנו עליה ולא רצינו שהמועדון ימחק, הגענו כדי להביא את המועדון הזה למקום יותר טוב. אנחנו לא יכולים להעמיד תקציבים ברמות של בעלים כמו יעקב שחר, מיץ' גולדהאר, אלונה ברקת ומשה חוגג. אם יבוא מישהו שיעמיד תקציב ראוי הקבוצה תימכר, התקציב שלנו הוא 35 מיליון ברגע שיגיע מישהו שיגיד אני אעמיד תקציב של 50 מיליון לפחות אז הקבוצה תהיה שלו. לא ניתן את הפועל לאף אחד שיבוא לעשות סיבוב על המועדון. אנחנו מתכננים את העונה הבאה, קלינגר חתום וסיני יחתום בקרוב".

    על תקופתם במועדון: "עשינו הרבה טעויות אבל בסופו של דבר הגענו גם למטרות. אי אפשר בכדורגל המודרני של היום לעלות ליגה ולרוץ ישר לאליפות,עלינו ליגה, העונה הגענו לפלייאוף עליון ואנחנו בחצי גמר הגביע ואני מקווה שבעונה הבאה נמשיך להתקדם".

    על אלי טביב: "ראוי להיות בעלים אבל כרגע ובשנים הקרובות הקהל לא יתן לך להיות בעלים. טביב בתגובה: "הקהל כיום רוצה אותי כבעלים, עשיתי דברים גדולים בהפועל".

    על חובות המועדון: "יש לנו עורכי דין שמתעסקים בזה אחד בארץ ואחד בשוויץ, הם מטפלים בנושא מהרגע שנכנסו להפועל. מדובר על 12 מיליון ש"ח חובות, אני חושב שנדע לפטור את זה, הגשנו ערעור".

    על מחלקת הנוער:"כשהגענו המון שחקנים במחלקה עזבו ורצו לעזוב כיום אף אחד לא רוצה לעזוב והמון רוצים להגיע אלינו. כיום כל מחלקת הנוער שלנו בטופ 3".

    *******
    הלוואי והייתי מאמין למשהו כלומר שהחובות לאופ"א הן רק 12 מיליון שקלים, אם זה הסכום ולא 30 מיליון אז אפשר לטאטא חלק ממנו כבר עכשיו עם ההכנסות מהפלייאוף העליון אם הכדורגל יחזור להתקיים מה שנקרא, לפרוס את זה לשנים (הבעיה שאני בטוח שנלקחו עוד הלוואות וכדומה), אבל סכום כזה עדיין מרתיע כי יש סימן שאלה לגבי התאריכים. הדרך של המועדון לצמרת עוד ארוכה.
    לגבי הנוער - יש שיפור אני מניח, שי אייזן אחלה שחקן שעשה השתלבות טובה, מקווה שנראה עוד בקיץ. השם הזה 'אושר דוידה' עלה לא פעם והוא שיחק אולי משחק אחד וזה לא שיש חלוץ אמיתי, אולי בפלייאוף דווקא זה זמן טוב, הרי ליגה לא נרד וגם לא נילחם על אירופה.
    הם לא משקיעים שקל אבל, בגדול, הכל זה הכנסות, בקיץ נמכרו ספורי וגוטליב במיליון יורו ורק שחקנים חופשיים נמכרו, יש גם שלב ביניים בין הניסנובים לבין חוגג או אלונה וחבל שהקהל טיפש.
     
  11. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    כל עוד הניסנובים זזו הצידה,ונתנו לסיני לנהל את החלק המקצועי, אי אפשר לבוא אליהם בטענות.
    הם משקיעים מה שהם יכולים,וזה לא הרבה.
    הקבוצה מתנהלת באופן שפוי,והיא נמצאת בדיוק איפה שהיא צריכה להיות. פליאוף עליון,לא שווה מילימטר יותר מזה.

    הם צרכים להמשיך בקו הזה גם בעונה הבאה. סיני וקלינגר כבר יעשו את השאר ,עם שמירה על השלד+חיזוקים נקודתיים (חלוץ ושוער בדחיפות).
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לקח להם יותר מדי זמן להבין שהתפקיד שלהם הוא לא להיות מנהל מקצועי ושהחוש שלהם לא דומה לזה של אלי טביב, הם גם עשו לקובי רפואה את המוות וזה לא משנה אם הוא פאביו קאפלו או לא. מותר לבעלים לייעץ, להגיד למאמן שהוא חושב שהשחקן הזה טוב יותר משחקן אחר, אבל הם הגזימו. מעבר לכך אני חולק עלייך: עזוב את זה שהפועל תל אביב צריכה בעלים שיכול להשקיע הרבה, והרבה זה לא בהכרח כמו חוגג ואלונה אבל גם לא כמו בבני יהודה. בקיץ הפועל הרוויחה מיליון יורו ממכירת שני שחקני מפתח, היה לנו הרבה כסף יחסית ממכירת מנויים ובכל זאת בחרנו להביא רק שחקנים חופשיים.

    בעונה הבאה זה סיפור אחר כי הציפיות יעלו על אוטומט בתקשורת ובקרב רוב הקהל, אני מודה בעצמי שאם קלינגר היה מגיע בקיץ ומסמנים לו מטרות של מקום 4-5 וגביע - ייתכן והיה מתרסק.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    - אתמול זה שודר בערוץ הגולד ובכל מקרה בעוד יומיים (14 במרץ) יחלפו 18 שנה מהניצחון המדהים שלנו 0:1 בניקוסיה על מילאן ברבע גמר גביע אופ"א במשחק "הבית" (בשל המצב הביטחוני בישראל וימי האינתיפאדה השנייה). יוסי אבוקסיס וסרג'י קלצ'נקו בעט נפלא מהאוויר והכניע את אביאטי בדקה ה-32. הפועל שמרה על שער נקי בכל משחקי הבית שלה במפעל חוץ מנגד לוקומוטיב מוסקבה. הישג שלא יחזור.

    https://img.wcdn.co.il/f_auto,w_700,t_18/1/2/2/9/1229964-46.Xxx

    - ועוד פרק בהיסטוריה: היום לפני שמונה שנים - הניצחון האחרון של הפועל תל אביב על מכבי חיפה בחוץ, במגרש קריית אליעזר, ניצחון שהושג שנה שלישית ברציפות. ולא סתם ניצחון אלא ניצחון פסיכי 1:4 במסגרת המחזור ה-29, כשהפועל ראתה את קריית שמונה פותחת פער מטורף בצמרת ונותר לא להיאבק רק על הסגנות. עומר דמארי כבש צמד וגם הזרים מירקו אוראמוש ונוסא איגיבור כבשו. האחרון כמובן יהיה אחראי לניצחון חשוב יותר על הקבוצה של אלישע לוי - גמר הגביע רגע לפני ההארכה, אחרי מסירה של סלים טועמה.

    הפועל תל אביב: אפולה אדל, עמרי קנדה (מהראן לאלה, 89), וואליד באדיר, מרקו שולר, יגאל אנטבי, רועי גורדנה (גל שיש, 86), שי אבוטבול, נוסא איגייבור, אלרואי כהן, מירקו אורמוש (מחמוד עבאס, 76), עומר דמארי.

    *********
    בעונה כה חלשה בליגה אפשר היה אולי לקחת אליפות איכשהו נגד עירוני קריית שמונה היציבה, החזקה והרעבה. הגענו למשחק העונה מהמקום הראשון אבל הפסדנו ומאז הקבוצה הלכה והתדרדרה. ההרכב שלנו אז בטח לא היה מספיק טוב - שולר לדוגמא לא היה מי יודע מה, אדל גרם להתקפי לב, אנטבי קצת קשיש, אין מספיק קסם, אבל זה הרכב הרבה יותר דומה לקבוצת צמרת ממה שיש היום.
    לגבי העונה הקסומה ההיא באירופה - אין לי מה להגיד, זה היה כמו חלום, פי אלף על אליפות. כאב לי ששמעון גרשון כבש שער עצמי אבל לא נורא. הייתי ילד אז לא חוויתי את זה מאה אחוז כפי שהיה אם זה היה קורה בימים אלה או לפני עשור, אבל בטח שיש לי זכרונות. המאמן כדורגל שלנו 'שלום כדורגל', שהיה אוהד הפועל בעצמו - היה משחרר אותנו קצת לפני כדי שנתארגן למשחקים.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ספורט5 עם וידאו קצר אך נדיר מאווירת הנכאים בדרבי לאחר ה-0:0 נגד מכבי תל אביב בעונת הדאבל - הנה זה. [איזה ארכיון יש להם, חבל שהם לא מנצלים אותו יותר].

    "אווירה של יום השואה", אמר זהבי, שכטר אמר לגילי: "אין לי כח לרוץ", "לא נרדמתי אחרי המשחק" וגם את המשפט האגדי. זה ימים של כיתה י"ב שאין לך כלום בראש חוץ מחדר כושר, ים וכדורגל (והייתי תלמיד טוב), קצת בחורות, אין לך דאגות, הדבר הכי חשוב לך זה שהקבוצת כדורגל שלך ניצחה.
    את הסיפור של הדאבל כלומר החוויה מטדי עצמה כבר סיפרתי מאה פעם. אבל אחרי הדרבי ההוא - יכולנו לנצח דרבי שלישי בעונה לראשונה בהיסטוריה, היינו קבוצה גדולה וגם שיחקנו טוב על אף האוטובוס ושלושת הבלמים שלהם אבל הכדור לא נכנס - עזבו שזהבי היה על הרצפה וגוטמן היה צריך להרים את השחקנים מכר הדשא - ראיתי חצי משער 5 יושב ובוכה, גם אני ביניהם, כמעט, דמעות יצאו רק בבית לאחר המשחק. עשר שנים חיכיתי לאליפות הזו, היו הצלחות באירופה בדרבי וגביעים אבל לא הייתה צלחת, לא האמנתי שזה שוב קורה לי.
    חבר טוב אוהד בית"ר בדיוק חגג יום הולדת אמרנו נעשה משהו ביחד איזה מסעדה, סיבוב, לא יודע והוא שלח הודעה מיוזמתו: "שמע אני מבין את הכאב שלך, אין לי בעיה שנדחה הכל". ואז הגיע ה-15 במאי 2010, היום הכי מאושר בחיים שלי עד הגול של ראמוס בדסימה..איזה עונה, יאללה!!
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://besttv232-ynet-images1-prod.cdn.it.best-tv.com/PicServer4/2016/05/10/6997392/69973750990100980651no.Xxx

    זמן טוב לנוסטלגיה: אוהד אדום (ברק רום) בקבוצת האוהדים החליט לספר את סיפור הדאבל ב-1999/00 עם דרור קשטן ו"התינוקות".

    עונת סוף המילניום- 99/2000 בכדורגל הישראלי, הציגה כמה חידושים ארגוניים וגם את אחת הקבוצות הכי מופלאות וקבוצתיות שפגשנו. הדאבל שבו זכו "תינוקות קשטן", קטע 12 שנות בצורת מאליפויות אדומות והדהים את כולנו. ממבט ראשון, אי אפשר היה לצפות את שיתרחש.

    הפועל ת"א, בסבלנות ועקשנות של שחקן פוקר מיומן, חשפה את כל המרכיבים הדרושים כדי לייצר קבוצת על. שיחקו שם וותיקים מנוסים ומוכשרים, שאימצו בחום וללא אגו את החבורה הצעירה. הקבוצה הציגה צעירים רעבים בני 20 שהתפוצצו על הליגה בשיא המרץ והאדרנלין, כמו שרק חייל שמחכה לסופ"ש במגרש מסוגל להתנהג. הסגל כלל אפילו שחקנים בשיא הקריירה שהבינו שהזמן היחיד שמתאים הוא – עכשיו.

    זו הייתה עונה בה הציגה האדומה של אלי ישראלי ז"ל, שני מגינים אדירים, ליברו שלקח את התפקיד לרמה בלתי נשכחת וגם קוסם משופם שבא מהספסל עם חכמת חיים שצבר בארץ ובאירופה. שלום תקווה עשה כשפים בכדור. ברוב המקרים הוא הסתפק בחצי שעה שהכריעה משחקים והפכה אותו לאגדה במועדון. כשתקווה קם להתחמם, יריבות החלו להחוויר. כשתקווה פסע לעמדת החילוף, הגנות ממול האיצו חילוף חומרים בגוף. כשתקווה התנייד עם הכדור, לא יכולת להסיר ממנו את העיין – גאון כדורגל בעל יכולת מסירה אבסולוטית והבנת משחק.

    על החגיגה ניצח המאמן האדיר והמעוטר בישראל. במומחיות של מנתח כבד הוא הרכיב מחלקי הפאזל את התמונה האידיאלית. וזו הייתה תמונת פאר, תמונה שמתאימה להיתלות ב"לובר".

    זו עונה שהגיעה לקהל הנהדר של הפועל. קהל עיקש, סבלני, למוד אכזבות. משחק השרוכים המכוער, שחטף לקבוצה אליפות, ישב טרי בראש. הזכייה בגביע המדינה, שלושה חודשים קודם לשריקת הפתיחה של העונה, החניפה אבל לא מילאה את החלל.

    אוהדי הפועל חזו בפנטזיה שלהם מתממשת בדרך הפועליסטית לגמרי: בחריצות, בהתמדה, בצורה שאף קבוצה לא עשתה לפני כן. זו הייתה עונה שגרמה לשער 4-5 לצמוח עוד קומה באוויר, להאמין שיש תקווה ביקום, לחשוב שיש צדק בעולם.

    מדובר בעונתה הראשונה של ליגת העל בשמה ובמתכונתה החדשים. מספר הקבוצות נחתך ל-14. שיחקו שלושה סיבובים, 13 משחקים בסיבוב. זו הייתה עונה שבה אסי טובי קרע רשתות בקצב שבו החיידק מדביק איטלקים. טובי סיים כמלך השערים עם מספר בלתי נתפס של 27 כיבושים, אבל מי שזכה בתואר "שחקן העונה" היה שוער האלופה – שביט אלימלך.

    הפועל הציגה הגנת ברזל. השיטה שקשטן הלחים הציבה מערך שמגן בצורה מושלמת. מהחלוץ המרכזי ועד לשמעון גרשון, כולם ננעצו במיקומים הנכונים, לא זזו מהם ללא סיבה. כשהפועל התגוננה זה מחזה שחייב מחיאות כפיים, שתי דקות ישר מהמרפסות שלכם... היה שם תיאום מקסימלי, הבנת משחק אדירה.

    הקבוצה עמדה נכון, הגנה יחד, נלחמה למען המטרה. לא יכולת להישאר אדיש לתצוגת הקבוצתיות המטורפת הזו. מעולם לא ראיתי יחידה הגנתית ממושמעת, מחוייבת, מהודקת כזו. לספוג 28 גולים ב-39 משחקים זה מעשה אמנות. והיה שם שוער ענק. פשוט ענק.

    שביט אלימלך הנפלא הוא לא אחד שתבחרו בין 3 השוערים הגדולים בהיסטוריה. אתם תגידו חודורוב, אבי רן ז"ל, ויסוקר. שביט, הוא בעל כריזמה שבאה מבפנים, לא מבחוץ. שוער אדיר, קר רוח, מהיר, חזק, יציאה טובה מהמקום, אומץ ודיוק בתזמון בקרבות אחד מול אחד. שביט זה שוער עם מינימום טעויות בקריירה. הוא שוער יציב שהיית הולך איתו לכל משחק בנפש שמחה. שביט הוא גב, נשמה, פרטנר. זה מישהו שהייתם מכירים לבת שלכם בוודאות, הוא שותף שתרצו לפתוח איתו עסק. גבר שבגברים.

    את מרכז ההגנה הוביל שמעון גרשון, בעל הבית של הקבוצה. בגיל 22 הוא שיחק כאילו יש לו כבר 400 משחקים ברזומה, השחקן הכי חכם שראיתי משחק כדורגל בגיל כזה. הדבר הכי גדול שאפשר להגיד עליו זה שהוא מאוד הזכיר את אבי כהן ז"ל במשחקו. חכם, שקט, טכני מאוד, מצטרף להתקפה בטיימינג מושלם, נוגח טוב, מנהיג. גרשון היה בעל השפעה אבסולוטית על הנעשה במגרש, בלם אחורי מושלם. הוא הקדים את זמנו, ניצח את היריבים בשכל, בחן ובכדורגל אדיר. גרשון מסר כמו קשר התקפי, בעט כמו חלוץ וארגן את ההגנה בשלווה ומומחיות כמו ניקול ראידמן לפני מסע שופינג בפאריז. ותוך כדי כל אלה הוא בעט פנדלים במומחיות, בלט לעיין במשחק אסתטי-אצילי, הקליט שירים עם אחיו וזכה בנערה הכי שווה בישראל... אבל זה כבר סיפור אחר.

    כבלם לצדו השלימו את המלאכה – יעקב הלל הוותיק והיעיל, ישראל כהן ומוטי אוחיון. כל אחד מהם תרם חלק משמעותי לחבילה המהודקת הזו.

    והמגינים? יה אלוהים. יגאל אנטבי ואילן בכר בני 24, היו צמד שיכולת לעצור רק בחסות השב"כ. שני שחקני פאר. קשוחים בהגנה, מסורים ומחוייבים. ואז... כשהם טסו קדימה, התחלת לרעוד – מפחד או מהתרגשות. שני שחקני על! שליטה מצויינת בכדור, מהירות של מטוסי קרב, מסירה אחרונה מדוייקת כמו צלפים ובעיטה מכובדת מאוד למסגרת. בכר ואנטבי יכולים להתמודד בשקט על תואר – זוג המגינים הכי גדול ששיחק יחד אי פעם כדורגל בארץ.

    בכר היה אתלט על, מהיר וחזק מאוד. אנטבי הארוך והמסוגנן, עשה דברים נפלאים בשמאלית הגאונית שלו. שליטה אבסולוטית בכדור, טכניקת על.

    הזרים מוקמו בקישור. אפורים וטקטיים בדרך כלל. רצ'וניצה, היה מגוון, ידע לכבוש ולמסור מצויין וגם ניחן ביכולת הגנתית משובחת. את רופניק ואונישנקו אני כמעט שכחתי. אישטוון פישונט הוא גאון הונגרי מלא פפריקה ומתובלן היטב. פישונט נכנס מצויין למשבצת ומסר 8 אסיסטים בזמן הנכון, חלקם גאוניים. הוא גם ביצע כדורי עונשין וקרנות באופן מושלם, כולל הקשתה מנצחת דרבי מעל אוברוב. בחוד שיחק סימרוטיץ' – איש חזק, מהיר ועקשן, עם בעיטה טובה ותנועה עקבית. סימרוטיץ' היה שחקן של מאמן. נייד, חזק, תרם להגנה ומילא תפקיד מדוייק ביציאה של הקבוצה קדימה.

    הסקורר של הפועל – רונן חרזי (17) לא נכלל בין שלושת הכובשים הבכירים סיום עונה זו. לאלופה לא היה אף נציג בין שלושת המוסרים הבכירים בליגה. אין לזה תקדים. אלופה בלי נציגים בשלישייה הבכירה של הכובשים והמוסרים? זה רק מראה כמה גדול היה הצוות, כמה אדירה הייתה האליפות הזו, כמה ענק היה דרור קשטן.

    כיוןן שהזרים היו אפורים, קשטן איחל בהצלחה בכניסה למחלקת הפגים בואך מחלקת יולדות א' ב"איכילוב". הוא שלף משם את ילדי החיתולים, מתבגרי "שילב".

    קשטן שילב במהלך העונה רביעייה רעבה שתנפק למועדון דיבידנדים רבים במשך שש עונות ברציפות, כולל מסע קסם מהפנט וחסר תקדים בגביע אופ"א, בעונה שלאחרי הדאבל. צ'לסי, פארמה, לוקומוטיב מוסקבה התרסקו מול החבורה הטורפת הזו, גם מילאן הפסידה נגדם.

    סלים טועמה, כפיר אודי, עומרי אפק, פיני בלילי – היו תינוקות קשטן. כולם בני 20. הם החלו את העונה כאוהדים שמשלימים את הסגל, סיימו אותה כתגליות העונה, בעלי תרומה מכרעת לעונה גדולה.

    אודי הוא ילד חרוץ, טוב וחזק שניצל פיזיות מרשימה והתמצאות ברחבה. מבין ארבעתם, הוא שכבש ראשון עבור הפועל בעונה זו. לעיתים שיחק כמחליף, תמיד הביא תנופה והגיע לעמדת החלוץ המוביל בנבחרת.

    שלושת החלקים האחרים ברביעיית "קארה אס" של האלופה החלו את העונה על הספסל. הם שולבו לאט והגיעו לשיא התפוקה במחצית השנייה של העונה. ארבעתם יחד כבשו 27 שערי בליגה ושלושה בגביע!!! מאזן אדיר עבור שחקנים צעירים בתחילת התפתחותם.

    אפק היה גאון כדורגל. תמיד ידע לרוץ למקום האחרון, שחקן שח-מט ביכולת ניתוח המצבים. הוא מסר מצויין, זז נכון, כקשר אפק בלט ביכולת סיום מרשימה מתוך הרחבה. אפק הגיע לליגה הספרדית ותפס קביעות בהרכב הנבחרת.

    טועמה היה רקדן, השחקן של הקבוצה. הכדורגלן שגדל בלוד ניחן בכל התכונות שצריך. הייתה לו מהירות נפלאה עם הכדור, סיבסוב שהפיל גם לוליינים בחוסר שווי משקל, הוא ביצע הטעיות גוף של דג באקווריום, חגג עם שמאל נקייה ומדוייקת. סלים שיגר כדורי עונשין אדירים ותוך כדי משחק הפציץ בבעיטה קטלנית לשער. הוא תמיד מצא את האיש החופשי ונתן עונה אדירה באופן כללי. מאסטר הכדורגל היצירתי וגם לא פראייר כשרצה לחלץ כדור.

    ובלילי – "פורסט גאמפ" של הפועל. הוא בעיקר רץ. הוא רץ כל כך הרבה וכך מהר עד שוויתרת מראש על האפשרות לאתר אותו. בלילי התיש בלמים, עייף מגינים, נע כמו מטורף בחלל. בלילי שיחק מהר וחזק כל הזמן, לא חילק כוחות. הרכילות מספרת שכבר אז היה בהתאחדות מכשיר ההילוך החוזר, אבל לא היה טעם להשתמש בו, כי גם בהילוך איטי – בלילי היה מהיר מדי למעקב.

    אם היית מסיר את העיין שניה אחת מהכדור, זה כבר היה מאוחר מדי. הגולים של פנחס הם נטו כוח מתפרץ, מהירות של ספרינטר באולימפיאדה ולב ענק שאין שני שלו. שחקן של פיזיות וכוח רצון. עשה מאות תנועות אלכסוניות לעומק, תמיד היווה כתובת למסירה, תמיד משך תשומת לב של כל שחקני ההגנה.

    הנשק ההתקפי הקטלני היה – התקפת מעבר. הפועל הפכה מהלך הגנתי למהלך התקפי ביכולת הביצוע הכי גבוהה שנראתה בארץ. טועמה, אפק ופיני הזיזו את הכדורים בזריזות, בלילי, השתולל ואיבד קלוריות בחוד, חרזי התמקם בדיוק איפה שצריך כדי לנשק רשתות. זה היה קצב שבכדורגל הישראלי לא הכירו.

    הפועל צברה 26 ניצחונות, סיימה את העונה בתשע נקודות הפרש מעל חיפה. זו הייתה עונה נהדרת לליגה, עם שלושה גולים למשחק, הרבה בגלל התיאום העיוור שבין שחקני החלק הקדמי של הדאבליסטית.

    תינוקות קשטן פירקו את החבילה ונטשו ב-2003. הם ניסו להתפתח לכיוונים שונים ונכשלו. פירוק החבילה רק הוכיח, כמה החיבור שלהם היה אבסולוטי.

    בלילי הוא היחיד שהמשיך להתקדם. הוא עשה קריירה נהדרת בת שבע עונות בתורכיה והוסיף 29 משחקי נבחרת.
    אפק עבר בסטנדר וסלמנקה הספרדיות, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים ורשם 27 הופעות בנבחרת. באף קבוצה הוא לא הצליח להיות אפקטיבי ולכבוש כמו שעשה תחת הסמל האדום.
    אודי שיחק עוד שש עונות בתחתית הליגה. כבש 8 שערי ליגה בכולן יחד...
    טועמה עבר בתורכיה, יוון, ובלגיה, אבל בכל הקבוצות האלה, כולל במכבי פ"ת, לא הצליח לכבוש אפילו שליש מכמות השערים שיש לו בהפועל – 36. גם בנבחרת הוא ייזכר כשחקן שולי עם 13 הופעות וגול אחד.

    אבל את העונה הזו ועוד כמה עונות שהם עשו יחד, אי אפשר לקחת מהם, בלתי ניתן יהיה לשכוח. סמל אגודת הפועל שנבחר במאי 1926 מעולם לא נראה זוהר ואדום יותר.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.