הפריימר ליג מתחזקת?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Dennis Bergkamp, ‏24/6/04.

  1. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתם יודעים מה הורג אותי? שכל וויכוח על היחס כוחות בין הליגה האנגלית לספרדית\איטלקית מביאים את מקרה הנרי על כל כיווניו, הטוענים נגדו אומרים שהוא שיחק ביובה והיה גרוע מאוד והטוענים בעדו אומרים שיובה הרסה אותו כששמה אותו כקיצוני (ולפעמים קיצוני על הספסל) וכשהוא הגיע לונגר הוא פרח ופירק הנשה את אינטר, ובכלל, כל הגנה שבאה מולו.
    אם אני הייתי מצביע על נקודת ההבדל (למרות שהדיון לא לשן כך אבל זאת רוח הדברים פה, ובכלל מתי כבר יפתחו דיון רשמי לזסה שיוכלו לתווכח כמו בני אדם, בעצם כמו חיות ; )) , הייתי מצביע על הטכניקה, המשחק באנגליה הרבה יותר טקטי למרות הזרים האיכותיים שנוחתים באנגליה, המשחק שם עדיין בנוי לשחקנים האנגליין שהצד הטכני הוא , איך נאמר, הצד הלא חזק שלהם בלשון המעטה, ולכן המאמנים באנגליה יותר משפיעים על המשחק כי כשאין טכניקה מה שחשוב זה טקטיקה.ולכן ( ולפי דעתי) כל הטופ של המאמנים שם: ראיתם פעם צמד מאמנים של שתי הקבוצות הכי בכירות במדינה שמחזיק 6-7 שנים ברציפות למרות כמה עונות לא טובות, דל- בוסקה הלך אחרי עונה אחת לא טובה, כנ"ל ליפי. לעומתם ונגר ופרגוסון שזוכים לגיבוי מלא מההנהלה (חוץ מדברים שקשורים לסוסים ולצוקים.).

    לסיכום, אין ליגה יותר טובה, יש שוני במשחק, אולי השנה למשל האלופה האיטלקית הייתה יותר טובה מהספרדית והאנגלית (רק מביא הדגמה, לא באמת מאמין בזה), אבל שנה הבאה כל זה יכול להשתנות, (ושלא תתחילו להשוות לי פה הישגים של ליגת האלופות כי מונאקו ופורטו היו בגמר), באנגליה משחק יותר פיזי ובספרד יותר כשרוני ויש יותר מרחב. אין יותר טוב ופחות טוב ברמות כאלה, כל שנה זה משתנה.
    בקשר למקרה הנרי, אם ונגר היה איתו ביובה, כולכם הייתם בולעים את הלשון עכשיו.
     
  2. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה נקודות לציון:
    1. גם לאנגליה לא חסרים קיצוניים טובים: דאף, גיגס, פירס, לייונגברג, רובר, קיואל, הם שחקנים שלא נופלים מחלק מאלה שצויינו על ידי המשתמש "מוות לערוץ 1" ואף עולים על חלקם (קווארסמה.!?!?).
    2. המאמנים בליגה הספרדית ממש לא מאפילים על אלה של אנגליה. בשום אופן. וונגר, פרגוסון, בובי רובסון (שהיה אחד המאמנים המוערכים של ברצלונה), ז'אק סנטיני - מנג'רים הרבה יותר טובים ממקביליהם הספרדים לדעתי, שמסתמכים הרבה יותר על הברקות אישיות.
    3. נכון, ארסנל היא הראשונה שסיימה עונה ללא הפסד. בפעם הראשונה מזה למעלה מ-100 שהליגה קיימת. באיטליה העונה יותר קצרה, אבל היו שם עד היום שלושה מקרים של עונה ללא הפסד. בספרד אני לא יודע נתונים, די בטח שבימי פרנקו העליזים ריאל סחבה עונה בלי להפסיד.
    יש תחרות לגיטימית בין שלוש קבוצות עם ציפיות מוחשיות ועוד שתיים ששואפות לכתר. לא רואה את זה כדבר רע. באיטליה יש פחות או יותר אותם מספרים,, עם שתי המילאנזיות ויובנטוס ועם הרומאיות.
    4. קבוצות מרכז טבלה נחלשות? ראית איזו תחרות הייתה העונה על המקום השישי? צ'רלטון, פולהאם, אסטון וילה, ברמינגהאם ובולטון. כל זה כשקבוצות אמביציוזיות דוגמת טוטנהאם, בלקבורן ומנצ'סטר סיטי התגלגלו למטה למרות שאלו המטרות שלהן. אני ראיתי העונה את בולטון הורסת את היונייטד, את וולבס מדהימים אותם, ראיתי את ארסנל סוחטת תיקו בשיניים מפורטסמות', את צ'לסי מקבלת בראש מאסטון וילה, נופלת בואלי מול צ'רלטון ובבית מול בולטון. ראיתי את ליברפול משאירה נקודות אצל יריבות הרבה פחות טובות ממנה, כנ"ל ניוקאסל. איזה מין טיעון חסר בסיס זה? דווקא באנגליה היורדות נאבקו עד הסוף (כמעט), בניגוד לאנקונה או מורסיה שירדו מעשית עוד בחצי הראשון של העונה.



    טענותיך מגוחכות. כשאתה מדבר עם בן אדם עיוור, אל תצפה ממנו לראות את הנקודה שלך.
     
  3. ג'רמיין דפו Member

    הצטרף ב:
    ‏7/6/04
    הודעות:
    1,458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חברה פעם אחת ולתמיד.כדורגל טוב יש בכל מקום בעולם אפילו אם הוא יותר טקטי(איטליה)או טכני(ספרדי)או בקצב סילוני(אנגליה)אבל כל הסיפור הוא המסביב,באנגליה האוירה פשוט אחרת ומומלץ למי שעוד לא חווה לטוס מהר ולהבין,הפאבים של הקבוצות,קהל חוץ מדהים,זקנות וילדות עם צעיפים,שירים מדליקים של אוהדים במהלך כל המשחק,דמעות וגאווה גם כשיורדים ליגה,נאמנות גם כשיורדים שתי ליגות(מנצסטר סיטי 34000 בכל משחק בית בליגה השלישית,כנ"ל וונסדיי 24000),לעומת ספרד שם לעולם לא תמצא קהל חוץ ואוירה כמו במשחקים של סנטנדר שהאוהדים מפצחים גרעינים ונרדמים תוך כדי משחק.ממוצע הקהל באיטליה שם צריך משקפת לראות משחק הוא נמוך בהרבה מאנגליה למרות שהמחירים באנגליה היקרים באירופה,קבוצה כמו האל סיטי הביאה בליגה הרביעית 24000 ממוצע שהרבה קבוצות ליגה ראשונה באיטליה חולמות עליו,באנגליה הכדורגל הוא דת ו40000 אוהדים בפורטוגל הראו את זה,לעומת 2500 איטלקים...סעו לארץ הקודש במיוחד לכותל(הווייט הארט ליין)ותבינו דברים שלא הבנתם.פרוגה?אנקונה?קליארי?ויאדוליד?ברמינגהאם!פורסט!קראלייל! :aaa12:
     
  4. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הסכמתי עם דבריך, מלבד עניין המשקפת.

    הייתי בסאן סירו מפלס שני לקראת הסוף, וראיתי נהדר.
     
  5. ג'רמיין דפו Member

    הצטרף ב:
    ‏7/6/04
    הודעות:
    1,458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סאן סירו איצטדיון מדהים אבל האולימפיקו והדל אלפי או מה שמו מצריכים טלסקופ,אני מותר על יובנטוס נגד רומא רק תן לי דרלינגטון נגד האל סיטי
     
  6. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה נכון רק לגבי הדלה אלפי, שבו המושבים רחוקים מהמגרש. זה הכל.
     
  7. Cesar Member

    הצטרף ב:
    ‏18/4/04
    הודעות:
    72
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם להיצמד לנושא המקורי, אני חושב שהפרמיי-ליג באמת מתחזקת. השנה שעברה היתה מתחת לממוצע, והיא יוצאת מן הכלל ולא הכלל.

    אני חושב שנראה בשנים הבאות מגמה שכבר התחילה:הדרום אמריקאים יעדיפו את ספרד, המזרח אירופאים את גרמניה ושאר האירופאים את אנגליה. תראו גם ביורו הזה: לליגה האנגלית יש בערך 60 נציגים,שזה יותר משאר הנבחרות (לישראל היו שניים).
    ההצלחות של זנדן ואוקוצ'ה גם הביאו לכך ששחקנים בגילאי 29+ יגיעו לפרמייר- ליג, כדי להנות מכדורגל בשנים שנותרו להם. כן, חלקם זה חיזוק, דז'ורקף למשל.

    בשנה הבאה נראה "בטן" יותר חזקה. מליברפול וניוקאסל אני צופה לצמצמם פערים, טוטנהאם תתחזק, צ'רלטון ואסטון וילה ימשיכו במגמות השיפור, בלקבורן ומנצ'סטר סיטי אמורות להתאושש מהעונה הגרועה, ואפילו מהעולות אני מצפה למשהו: לפחות שתי עולות יישארו בליגה, לדעתי.

    הליגה הטובה בעולם? זה עניין של טעם אישי כמובן (אני,כמובן, עם האנגלים).
    היחס במדינות האלה לכדורגל (צופים, שידורים וכו') ובשאר המדינות (זכויות שידור..) אומר שהליגה האנגלית היא הפופולרית ביותר. האם זה הופך אותה להכי טובה? לא, אבל זה מראה משהו. אם אצטדיונים חצי ריקים במדינה מסויימת, זה לא סימן טוב לכדורגל שלה.


     
  8. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרו כאן שהקבוצות האנגליות לא מגיעות לשלבים הגבוהים של ליגת האלופות... אז אני רוצה להזכיר שצ'לסי הגיעה לחצי הגמר וארסנל ומנצ'סטר יונייטד לרבע הגמר.