הפרמייר ליג, מח' 34: דרבי דיכאון בלונדון, סיטי שואפת לעלות לפסגה, ליברפול מארחת את התרנגולים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏28/4/23.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,026
    לייקים שהתקבלו:
    4,872
    ופפ גווארדיולה, בקבוצה שבדיוק לקחה אליפות לפני שהוא הגיע, גירד בקושי מקום רביעי בעונת הבכורה שלו על חשבון יונייטד המשמימה של ואן חאל. מה זה אומר? כלום, חוץ מזה שבכדורגל אין קסמים וגם אין תבניות ברורות. לפעמים מאמן מצליח בענק מיד ולפעמים זה לוקח זמן. זה לא בהכרח תלוי ברמתו ואיכותו.

    טן האח הגיע ליונייטד בעייתית מאוד מכל בחינה: הסגל הקיים, שהורכב באופן נורא והיה שעטנז של שחקנים מכל מיני סגנונות, שגם חטפו אינספור סטירות מנטליות בעונה הקודמת; מחלקת הסקאוטינג, ששניים מראשיה פוטרו והיכולת שלה לעזור למאמן החדש באיתור שחקנים חדשים כנראה לא בדיוק היתה בשמיים; בעלים שנתנו תקציב סביר ולא יותר, עד הקטסטרופה בפתיחת העונה שגרמה להם לפתוח את הכיס; עונה עם גביע עולם, שבה אחרי הטורניר היתה ליונייטד כמות פסיכית של משחקים, יותר מדי בשביל הסגל שלו.

    האם הוא עשה טעויות בדרך? ללא ספק. זה בסדר. מדובר במאמן חדש שנדרש לבצע קפיצת מדרגה מהולנד לאנגליה, וגם הגיע למועדון לא הכי מתפקד בעולם בפן המקצועי. קל לצעוק "למה הוא משלב את וחהורסט", אבל אם הוא רוצה לנסות לרענן משהו בחוד בזמן משחק - אין לו אופציה אחרת. זה הסגל, עם זה הוא צריך לעבוד.

    כשאני מסתכל על העבודה שלו, על היכולת וסוג הכדורגל שאליהם הוא הביא את יונייטד כשלשחקנים עוד היה דלק במכל, אני מרוצה מאוד. תוצאות נקודתיות לא מטרידות אותי. אנחנו גרועים במשחקי חוץ מול הגדולות? יופי, אצל סולשיאר היינו בעלי רצף פסיכי ללא הפסדים במשחקי חוץ בליגה. מה זה נתן לנו? מבחינתי איכות העבודה של טן האח היא עולם אחר מסולשיאר וזה משהו שכן אפשר לבנות עליו לעתיד, בזמן שאצל הנורווגי היה ברור שלא נגיע לכלום. ואני משוכנע שאחרי פגרת קיץ ועם חיזוקים נכונים, אפשר יהיה לשוב לרמת הכדורגל הטובה שהצגנו העונה, לשדרג את זה, וגם לעשות את זה בעקביות רבה יותר.

    בסוף, אני לא חושב שיש מאמן כלשהו שהיה מוציא יותר מהעונה הזו ביונייטד. בטח יש מישהו שרוצה לצעוק "גווארדיולה", אבל שוב, גם הוא התקשה בהתחלה כשהגיע לסיטי שהסגל שלה פשוט לא היה מותאם לו.
     
    Sir Alex Ferguson, avdz7 ו-k_700 אוהבים את זה.
  2. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    37,611
    לייקים שהתקבלו:
    6,531
    מישהו ספר לגווארדיולה בעונה הראשונה שלו עם סגל של אליפות נצחונות בחוץ מול הגדולות?

    איך הוא כמעט הפסיד לנו מקום בטופ 4 במחזור האחרון עם מארסיאל בן 18 שדופק 17 שערים.
    זה מה שנזכור לו.
     
  3. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,401
    לייקים שהתקבלו:
    410
    המאמן של סיטי באותה עונה היה פלגריני, פפ הגיע רק עונה לאחר מכן.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,505
    לייקים שהתקבלו:
    3,505
    מין:
    זכר
    @אמיר ע, שוב, אני לא משווה את אריק טן האח וגם לא לפפ גווארדיולה, אין באמצע? את ואוט וחהורסט לא הוא הביא כגיבוי מהספסל? אולי אם הוא לא היה מאמן את אנתוני מאייאקס אז היו משקיעים את המאה מיליון יורו האלה בשחקנים יותר טובים. יש יותר מדי 'תלונות' או 'הסברים'\תירוצים, כאילו יונייטד קבוצה ענייה, כאילו קיץ של 300 מיליון יורו זה באהלן-אהלן. ריאל מדריד הביאה שחקן אחד יקר מאוד בקיץ - ומכרה את קאסמירו בקצת פחות כסף, וזה כשהחלוץ המחליף שלה זה מריאנו דיאס. העונה הראשונה של טן האח טובה. אני חולק עלייך מאוד לגבי איכות הכדורגל (לא חושב שיש משהו שדומה לתוכנית ב'). אז בעצם אי אפשר להעביר שום ביקורת עליו. הצגתי כאן שורה של משחקים שהיא קצת יותר 'ממשהו נקודתי'. מים מהסלע זה אונאי אמרי באסטון וילה בינתיים וברייטון, לא יונייטד.

    אני בטוח שגם אם אלך פה אחורה לדיון על ה-7:0 מול ליברפול שזה אמנם משחק אחד אבל עדיין בושה וחרפה, הצלחת להוציא אותו טוב.
     
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,026
    לייקים שהתקבלו:
    4,872
    אני מניח שאם הוא לא היה מאמן את אנטוני באייאקס, אז אנטוני לא היה מגיע. אבל מאמן לא יכול לנהל את כל האופרציה המקצועית במועדון, לרבות הסקאוטינג, ולכן עולה השאלה: האם המועדון הציב אלטרנטיבות טובות? האם היו אלטרנטיבות טובות בשלהי חלון ההעברות, כשהגלייזרים שחררו כסף משמעותי שלא היה זמין קודם לכן (והביא את אנטוני)?

    גם אלכס פרגוסון לא פגע בול בכל רכש - לא רכש יקר מאוד ולא רכש זול מאוד. רחוק מאוד מכך. אז בטח שיש לי רף ציפיות נמוך יותר ממאמן חדש שמגיע מהולנד לאנגליה ולמועדון לא מתפקד. ואני לא הולך להתלונן על זה שהוא מגיע לינואר כשאפשר להביא רק שחקנים בהשאלה והוא מביא את וחהורסט. השוק שלנו לא היה אז קטן. הוא בקושי היה קיים.

    אין תלונות, אין הסברים ואין תירוצים. יש עובדות. יונייטד לא קבוצה ענייה, רחוק מכך. היא הוציאה ים של כסף בשנים האחרונות, אבל הכסף הזה בוזבז. אז בין הכסף שהלך לאיבוד בגלל העברות מעפנות, הצורך לשינוי משמעותי בסגל והכסף שהלך לאיבוד בימי הקורונה, נוצר מצב שבו הגלייזרים נדרשו לקחת הלוואות בקיץ האחרון כדי לממן רכש. טן האח די חסר מזל שהוא הגיע ליונייטד דווקא כשהיכולות הכספיות מוגבלות יותר משהיו קודם לכן, לפחות לעת עתה.

    טוב, השאלה היא כמה פעמים ראית את יונייטד העונה, במיוחד בחודשים שבהם דברים זרמו היטב.

    לא חושב שהוצאתי את טן האח "טוב" מהמשחק נגד ליברפול, אבל משחק אחד לא קובע כלום ולא משנה כמה נפלא או כמה קטסטרופלי הוא היה. מבחינתי העונה הזו התנהלה בכיוון חיובי ואפשר לבנות לעתיד על הדברים שנראו בזה. זה היה הרף שסימנתי.
     
  6. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    37,611
    לייקים שהתקבלו:
    6,531
    תעדכן רגע, מי קנינו ב300 מליון אירו?

    אולי אפשר להגיד על הרבה דברים.
    מה שאנחנו כן יודעים שמתחילת הקיץ אנתוני היה מסומן אצלו גבוה מאוד(ואפילו השחקן בעצמו ניסה חצי קיץ לדחוף למעבר) אבל טן היה ממש מפוקס על דה יונג כ "רכש שורשי״ שלו לסגל מתוך אילוץ שאת הקיץ התחל עם תקציב הרבה יותר מקובע ומצומצם והוא העדיף קודם כל להשיג את השחקן הכי חשוב מבחינתו לשיטה שלו. דברים התגלגלו אחרת תוך כדי הקיץ הראשון שלו, הניהול של השוק היה מגוחך מכל הכיוונים(כולל גם מהכיוון הקצת נאיבי שלו וזה טבעי).
    בעקבות הפתיחה הרעה מאוד הגלייזרים לקחו הלוואות והקפיצו את התקציב ונסגר מי שנסגר בהתאם לאופציות שסימנו והיו זמינות.

    האם היה אפשר להשיג ווינגר איכותי יותר לימין? כן, האם זה בהכרח הרבה יותר זול? לדעתי לא. אין אופציות זולות, מוכחות ואיכותיות לעמדה הזאת.
    טן האח הביא אותו מתוך ראייה ארוכת טווח שזה שחקן שהוא מכיר ויודע עד כמה רחוק הוא יוכל להתפתח.
    הוא לא יותר מבינוני העונה(שזה שדרוג קל על סאנצ׳ו) אבל בהחלט יש שם מקום לשיפור.
    הוא יצטרך להיות איכותי יותר במצבים שהוא מגיע אליהם שהרבה פעמים נובעים מפעולה טובה שלו(השתחררות מהמגן או כניסה לעומק כמו למשל במשחק האחרון בתחילתו ובהמון משחקים אחרים). אם ישפר את הסיומת עוד יותר ואת היכולת שלו להשפיע בלי הכדור גם המספרים יוכפלו ואז הוא יהיה שחקן טוב מאוד. להיות שווה 100 מליון או 95 מליון כמו שעלה הוא לא יהיה, אבל הרצפה שלו לא רחוקה מאוד מלהיות שווה שני שליש מהסכום הזה.
    אנחנו גם לא חיים בוואקום, בהמשך הרי נביא עוד קיצוני אם אמאד לא משתלב כמ וגארנצ׳ו בסגל. תחרות בשנה הבאה יכולה לעשות לו טוב. כשיש לך פחות דקות לשחק וסכנה שתשב על הספסל אין לך הרבה ברירות אלא לשפר דברים לא טובים במשחק שלך.
    הוא עדיין צעיר כדי להשתפר ולא להקבר.

    לינואר הוא קיבל אופציות להשאלה ולא מעבר.
    אפשר להתחיל להתפלסף על שם כזה או אחר מגרמניה או צרפת או בלגיה. בסוף שוק החלוצים שלך מוגבל והוא רמז שהוא לא רוצה להוסיף שום שחקן קבוע שהוא לא בתוכניות האמיתיות שלו, כלומר רמז שאת המטרה הראשית שלו להתקפה הוא מצפה לדוג בקיץ ועל זה באמת יבחן.

    ננגיד היית מביא את טרוסארד אז היית מוסיף עוד שחקן התקפה טוב שישחק בסגנון שלנו בשמאל(ויעביר את ראשפורד למרכז שזה לא בהכרח הדבר הנכון) אבל מי מבטיח לו שיתנו לו את ה100 מליון לחלוץ בקיץ? אני שוב חוזר לינואר ומביא את וורחהוסט בכלום כסף אם אני משיג את החלוץ שהוא רוצה(קיין?) בקיץ הזה.
    החלוצים של ינואר לא היו משפרים אותנו מעבר למה שאנחנו עכשיו, גם לא גאקפו שבעצמו עוד לא באמת התרגל לליגה ובעצמו בכלל לא חלוץ מטרה.

    כמו שאמיר כתב לך, אם היית עוקב אחרי כל משחק ומשחק שלנו היית יודע שבהחלט יש מה לבנות לעתיד על סמך התקופות הטובות שהיו העונה.
    התקופות הטובות היו בדוחק של משחקים, בכמה מפעלים במקביל והמגמת שיפור היית ברורה.
    אתה לא קובר שחקן או מאמן על הופעה רעה ואפילו לא על חודש וחצי פחות טובים בהשוואה לחודשים טובים.
    בסוף המטרה היא ברורה- טופ 4. רק את זה סימנו לו. נראה מה יהיה מחר, צריך לתת פה חירבון ממש מפואר כדי להניח את זה לליברפול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/5/23
  7. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,137
    לייקים שהתקבלו:
    6,890


    ביזיון של שיפוט היה אתמול באנפילד. זה שאנתוני טיילור עדיין נחשב אחד השופטים הכי טובים בממלכה זאת בדיחה.

    לוקח את פאוסון ומארינר לפניו כל יום. הם אולי יחרבנו החלטות קריטיות כמוהו, אבל אין גרוע כמו שופט שפוגע בשטף המשחק. אפס מאופס.
     
  8. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,389
    לייקים שהתקבלו:
    7,580
    במספרים כאלה אי אפשר להאשים רק את השופט.
    מודה שאני לא צופה בברנטפורד באופן קבוע אבל אני שוב חוזר על מה שאני אומר עליה כל פעם שאני כן רואה אותה (בעיקר נגדינו) - לא ברור לי איך היא ותומאס פרנק הפכו להיות המאמי של ההיפסטרים. ההתרשמות שלי היא שזאת קבוצה שעסוקה בעיקר במצבים נייחים ובנסיונות לסחוט אותם ולשבש ליריבה ולא בהרבה כדורגל. סטוק מודרנית.

    בסוף כשקבוצה מחליטה שככה יהיה, אין לשופטים הרבה כלים למנוע את זה.
    הגיע הזמן כבר לגאול את כולנו מהדבר הזה ולעבור ל60 דקות אפקטיביות (או כמה שיחליטו). רפורמה עכשיו.
     
    oranfu, VAR ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  9. MaxAaRons Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/22
    הודעות:
    2,927
    לייקים שהתקבלו:
    200
    מארינר דפק לכם אליפות.
    טיילו הרבה יותר טוב ממנו ,כמדומני גם פאוסון עשה טעוית של בית סוהר בריצות שלכם מול סיטי.
     
  10. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,137
    לייקים שהתקבלו:
    6,890
    נו אבל מי מאפשר להם לבזבז 30 שניות על כל חוץ/כדור שוער/קרן מבלי להוציא צהובים? ועוד מעיז להוציא בסוף לאליסון כרטיס?!

    יש שופטים שיודעים לתת למשחק לרוץ, יש כאלה שנותנים למשחק לנהל אותם. טיילור מהסוג השני.
     
    oranfu ו-Rushie אוהבים את זה.
  11. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,137
    לייקים שהתקבלו:
    6,890
    טעויות של בית סוהר כולם עושים, גם אוליבר שפעם החזקתי ממנו. אז לפחות שיעשו את המינימום וידעו לנהל משחק בצורה מהנה לצופים.

    טיילור סיוט של שופט.
     
  12. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,452
    לייקים שהתקבלו:
    5,470
    פארטיי שוב לא כשיר ל 90 דק׳, ז׳ורז׳יניו בהרכב גם היום (היה לא רע מול צ׳לסי). קיוויור שגם הרשים ממשיך במקום הולדינג.

    מרטינלי במקום טרוסאר זה השינוי היחידי, בהצלחה היום.
     
  13. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,792
    לייקים שהתקבלו:
    16,564
    אם כל כך אכפת מזמן המשחק בנטו, למה לא לעבור לשעון עצר של 60 (70?) דקות וכשהכדור בחוץ או בהמתנה לבעיטה חופשית וכו' וכו' פשוט לעצור אותו?
    למה להמשיך להתנהל בשרירותיות שכזאת?
     
  14. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    37,611
    לייקים שהתקבלו:
    6,531
    הפתרון הנכון הוא לעשות מה שעשו במונדיאל.
    להוסיף כמה שצריך.

    שיחקנו שנה שעברה איזה 20 דקות מול אתלטיקו במחצית השנייה.
    השופטים בסוף מוסיפים 4-5 דקות.
    שיוסיפו 30 דקות ולא תראה יותר את הדברים האלה. לדאוג שלא יהיה כדורגל על המגרש זו לגמרי טקטיקה של מועדונים.
     
  15. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,389
    לייקים שהתקבלו:
    7,580
    קבוצות ימשיכו לעשות את זה כי זה נשאר נתון לשיקול הדעת של השופט.
    לא רצוי מה שהיה במונדיאל שכל משחק מעשית הוא 100+ דקות במקום 90, אתה מאריך את הזמן שלו בלי צורך מה גם שבלי לבדוק אפילו - אין סיכוי שהתוספות האלה פיצו על הזמן שבוזבז.

    צריך לטפל בשורש הבעיה וזה אומר להסיר את המוטיבציה לבזבז זמן מלכתחילה. המשחק נעצר, גם השעון.