הצמרת לוהטת - המאבק נשאר ירוק-אדום

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Number 8, ‏12/3/09.

  1. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    לא מסכים עידן. נתניה עוד במרוץ ועוד איך. הליגה השנה באמת לא יציבה ורב הקבוצות יכולות להוציא נקודות מהקבוצות האחרות. אני כבר אמרתי לפני הרבה שבועות שנתניה לא תזכה באליפות בגלל קשייה לנצח קבוצות קטנות, אבל בעונה שמכבי חיפה עושה הכל בשביל להשאיר את הליגה מעניינת, כשהפועל ת"א פשוט לא יציבה וכשבית"ר עוד עושה מאמצים אדירים לחזור לצמרת הכי גבוהה, אל תבטל עכשיו את נתניה.

    מכבי נתניה ביום טוב יכולה לנצח כל קבוצה בליגה כמו שביום רע היא יכולה גם לאבד נקודות מול האחרונה בטבלה...בוא נראה אחרי יום שני עד כמה הנזק יהיה גדול, אבל אני חושב שהנזק יהיה מינימלי. (חיפה לא מנצחת בבלומפילד את בני יהודה ובטדי הכל יכול לקרות)

     
  2. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אליפות לוקחים נגד הקטנות. אני יכול להביא לך הרבה דוגמאות מהקבוצה השנייה האהודה עליי, ארסנל, שהעונה ניצחה את צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד אבל היא נלחמת כיום על המקום הרביעי כי עשתה הרבה במכנסיים נגד קבוצות הנלחמות בתחתית כמו פולהאם, סטוק סיטי, סנדרלנד וכו'. לא חסרות דוגמאות, גם לא מהשנים הקודמות. נצחונות על הקטנות זה מאסט, על הגדולות זה גם חשוב אבל פחות.

    ובנתיים העובדות מדברות בעד עצמם. מכבי חיפה ומכבי נתניה ערכו כל אחת 8 משחקים נגד קבוצות גדולות(אכניס את מכבי בגלל היותה המועדון הגדול בישראל) - חיפה השיגה רק 8 נקודות מתוך 24 נגד הגדולות ואת כל הנקודות השיגה דווקא נגד הקטנות והיא ממוקמת כיום במקום הראשון, בעוד שנתניה השיגה רק 13 מול הגדולות ואיבדה מול הכח, סכנין והפתח-תיקוואות.

    מכבי נתניה בנתיים בתמונת האליפות אבל מחר היא יכולה להפחית את הסיכויים שלה עוד יותר אם מכבי חיפה תנצח. 5 נקודות זה שני משחקים, זה לא צחוק, במיוחד אחרי שאתה מאבד שתי נקודות סופר חשובות בבית נגד האחרונה בטבלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/3/09
  3. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,214
    לייקים שהתקבלו:
    930
    אני חושב שרק אחריי 2 המחזורים הבאים נוכל לדעת האם זה מירוץ של ארבע קבוצות או 3 קבוצות, במשחקים של בית"ר מול הפועל ומול נתניה, אם בית"ר תפסיד בשתיהם המאבק יהיה משולש, אם בית"ר תאגור 4 נקודות ב-2 המאבק יהיה עדיין משולש ורק אם בית"ר תתעלה ותאגור בשתיהם 6 נקודות זה יהיה מאבק מרובע, כרגע לבית"ר אסור להפסיד אף נקודה ובטח ובטח שלא מול 3 הקבוצות שמעליה, ולכן בינתיים אנחנו רחוקים ממצב שבו אנחנו נחשבים כאופציה לאלופת המדינה וזאת למרות הכישרון הרב שיש לנו.
     
  4. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מכבי נתניה מפסידה 2:1 בבית למכבי פ"ת, מתרחקת עד ל-9 נקודות מהמקום הראשון ומאבדת כמעט כל סיכוי לזכות באליפות.
     
  5. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הפועל ת"א ומכבי חיפה ינצחו את כל המשחקים שלהן עד סוף העונה, הפועל תהיה אלופה, מה שמנפץ במעט את המיתוס שאליפות לוקחים נגד הקטנות בלבד.
    לחיפה יש יתרון, היא יותר מנוסה במאני-טיים ורוב השחקנים שלה כבר טעמו אליפות אחת או שתיים.
    הפועל לרוב היא קבוצה צעירה, אבל יש לה את המאמן הטוב בליגה, הקהל הטוב בליגה (ללא עוררין, ואני אובייקטיבי לחלוטין), השוער והחלוץ הטובים בליגה, ומעל לכל, הרעב הגבוה יותר של שחקניה להצלחות אחרי 9 שנות יובש.
    כנראה שהמשחק בקריית אליעזר יכריע את האלופה, אך לא אתפלא אם היא תוכרע מוקדם יותר.
    בית"ר ונתניה אמנם פרשו מהמירוץ, אך הן מהוות פקטור חשוב מאוד במאבק על האליפות.
    לא לשכוח שבית"ר צריכה לנסוע לקריית אליעזר במחזור האחרון, ונתניה תארח את חיפה ותצא לבלומפילד בתוך שבוע. אם לבית"ר לא יהיה על מה לשחק, אני רוצה להאמין שהיא לא תמכור לחיפה את המשחק, שהרי רוב אוהדיה מעדיפים שחיפה תיקח ולא הפועל. לגבי נתניה אני לא דואג, היא קבוצה ספורטיבית הרבה יותר. (אני לא מדבר מתוך פרנויה)
     
  6. שגיא Guest

    לא בדיוק הבנתי מה ניסיתי להגיד כאן. דבר ראשון, ואם לא יורדים לעומק העניין, במצב כזה דווקא מכבי חיפה תהיה אלופה, כיוון שלשתיהן יש בדיוק את אותו מספר משחקים.

    דבר שני, ואתה חצי ציינת את זה, עוד צריך להתקיים משחק בין שתיהן, כך שזה אפילו לא אפשרי המצב הזה ששתי הקבוצות ינצחו את כל המשחקים עד סיום העונה.

    בכלל, אין לי ספק ששתי הקבוצות יאבדו עוד נקודות, ולא רק במפגש הישיר בין שתיהן. מדובר בקבוצות שבירות יחסית, שאת הנקודות שהן גרפו במחזור האחרון הן גם בקלות יכלו לאבד.
     
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אני חושב שלבית"ר יש סיכוי קטן לאליפות. הסיכוי היחידי שלהם הוא בשבת הקרובה אם הם מנצחים בפ"ת הפועל לא מנצחת ומכבי חיפה מפסידה למכבי ת"א, אז הפער יהיה 5 ויהיה להם סיכוי מחודש, אחרת זה גמור.

    אני אוהד מכבי ת"א כמובן שכמו כל האוהדים שלנו הייתי רוצה שבית"ר יקחו אליפות אבל אחרי איבוד הנקודות מול בני יהודה זה כנראה לא יקרה השנה והאליפות תלך להפועל או חיפה שיצמקו את האליפויות שלהן מאיתנו (יש לנו 20 סה"כ לפי אתר ההתאחדות).

    הנה תסריט מטורף של איך בית"ר זוכה באליפות, נכון אין סיכוי כל כך אבל מה רע בלפנטז.

    הטבלה אחרי 26 מחזורים:
    1.מכבי חיפה 52
    2.הפועל ת"א 50
    3.בית"ר 44

    מחזור 27:

    בית"ר יוצאת לאורווה בפ"ת מול מכבי המקומית, מנצחת 1:0 קטן משער של ברק יצחקי, ומעודדת מכך שהפועל עשתה תיקו 4 שעות קודם לכן עם הפועל פ"ת שזקוקה לנקודות בתחתית, 1:1. העינייםן ליום ראשון, הצהובים של נמני לא פותחים רגליים ומסיימים את המשחק עם תיקו.

    הטבלה (27)
    1.חיפה 53
    2.הפועל 51
    3.בית"ר 47

    בית"ר מארחת את אשדוד הולך לה קשה אבל היא מנצחת 2:0 משערים של ורד ובן שושן. מכבי חיפה מארחת ולא מתקשה לנצח את קרית שמונה 0:3, והפועל? לשם שינוי לא מנצחת את מכבי שנלחמת בעור שינייה ומוציאה תיקו מגוטמן, לא יהיו 4 דרבים אדומים העונה.

    הטבלה (28)
    1.חיפה 56
    2.הפועל 52
    3.בית"ר 50

    בית"ר חוזרת לאורווה שם מנצחת את הפועל המקומית 1:0. הפועל יוצאת לקרית שמונה ומאבדת שם נקודות אחרי 1:1, משחק שלישי ללא ניצחון לגוטמן. חיפה מאבדת 2 נקודות חשובות מול סכנין של ערן קוליק.

    הטבלה (29)
    1.חיפה 57
    2.הפועל 53
    3.בית"ר 53

    הפועל מארחת את סכנין וחוזרת לנצח בבלומפילד 0:2. מכבי של נמני מנסה אבל מפסידה 1:0 בטדי ומכבי חיפה לא מתקשה לנצח את הכח עמידר 0:4.

    הטבלה (30)
    1.חיפה 60
    2.הפועל 56
    3.בית"ר 56

    מכבי חיפה מארחת את הפועל ת"א שיודעת שזו ההזדמנות האחרונה שלה. הפועל מוציאה תיקו/מפסידה תבחרו מה שאתם רוצים שיקרה. בית"ר גונבת 0:1 בקרית שמונה ונצמדת למכבי חיפה.

    הטבלה (31)
    1.חיפה 61/63
    2.בית"ר 59
    3.הפועל 56/57

    מחזור 32, חיפה יוצאת לנתניה שאו שגמרה את העונה או שרצה כמו מטורפת כמו בית"ר תחליטו מה שאתם רוצים, ומאבדת 2 נקודות. בית"ר מנצחת את סכנין והפועל מנצחת את הכח בקלילות 3:0.

    הטבלה (32)
    1.חיפה 62/64
    2.בית"ר 62
    3.הפועל 59/60

    מחזור סיום תתפרעו:

    הפועל מארחת את נתניה שאיבדה סיכוי. חיפה מארחת את בית"ר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/4/09
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    מתוך ההודעה שכתבתי בדיון המחזור:
    האמת שאני לא כל כך מבין למה כולם כבר החליטו שבית"ר יצאה מהמרוץ. אם הדיעה הזו גובשה לאחר משחק התבוסה להפועל, מילא, אבל אחרי התיקו מול בני יהודה באמת שאי אפשר לפסול שום דבר. הרי בשבוע הבא מכבי חיפה יוצאת לבלומפילד, ואני לא חושב שיש צורך להזכיר את מאזננו מול קבוצות גדולות, או לפחות מתיימרות להיות גדולות במקרה של מכבי.
    אם בשבועות האחרונים נשארנו במקום הראשון משום שהתמודדנו מול קבוצות קטנות, ומולן בדרך כלל ידענו לקחת את הנקודות, משבוע הבא מתחילים המשחקים שכנראה שבאמת יכריעו את גורל האליפות. אם חיפה לא תדע לנצח את המועדונים היותר גדולים, כשבראשון זה יתחיל עם מכבי, הפער מבית"ר יהיה שוב 6 נקודות, ופתאום שוב הירושלמים יכנסנו למאבק ואנחנו נתרחק ממנו.
     
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,621
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    תסריט די מטורף שכנראה לא יתממש , מכבי חיפה והפועל ת"א אמנם יאבדו נקודות אבל גם בית"ר תאבד כי הרי אין לה אופי מנצח כמו בשנתיים האחרונות והאליפות תלך להפועל / מכבי חיפה.
    אם בשבת מכבי חיפה תפסיד והפועל תאבד נקודות ובית"ר תנצח באורווה הפער יהיה 5 נקודות - שיפור של נקודה אחת מלפני שבועיים.
    אני מעריך שכלום עוד לא סגור כי יש 21 נקודות אבל בית"ר לא יציבה ונאיבית מדי כדי לעשות את הבלתי יאמן.
     
  10. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,214
    לייקים שהתקבלו:
    930
    כל התחזיות והניחושים הם מיותרים, היו לשחקנים שלנו בערך 13 הזדמנויות לחזור למאבק בכל הכוח ואפילו לכבוש את המקום הראשון אבל תמיד כשזה הגיע למשחק מכריע השחקנים או שלא הגיעו למשחק בכלל(מול מכבי נתניה בסיבוב השלישי) או שלא היו מפוקסים ומרוכזים מספיק כדי לנצח(הפועל ת"א ב"טדי", מכבי חיפה ב-2 המפגשים, בני יהודה, הפועל פ"ת, ק"ש (ב"טדי"), סכנין ב-2 המפגשים ומכבי פ"ת בבית) וכך אבד לו התואר.
     
  11. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לכל אלו שחושבים שבית"ר עדיין לא ויתרה - נכון, גם אני חושב ככה, אבל מן הסתם הפוקוס הולך כרגע על חיפה והפועל וזה לגיטימי, כי בית"ר כרגע עוד לא במצב שהיא יכולה לאיים משמעותית על המקום הראשון.
    ולא לשכוח מה כתבתי בהודעה הקודמת - סיפור "משחק השרוכים" עלול לחזור במחזור האחרון, כשבית"ר
    תתארח בקריית אליעזר. אני כמעט משוכנע שבית"ר הולכת לפתוח שם רגליים בשביל לגזול מהפועל את
    האליפות.
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    ראיתי עכשיו את התקציר של אותו משחק ואת האמת? לפיתת הראש של נדמה לי צ'ולקוביץ' מריח בהחלט לא טוב, אבל לדעתי העניין עם איתן טייב מוגזם לאללה. ראיתי בכוונה את השער הניצחון של בית"ר כמה פעמים ברציפות ובפרוש רואים שטייב כבר עמד על שני רגליו כשהמשחק התחיל. הוא לבטח לא היה עסוק בשום דבר אחר כשהכדור הוכנס לרחבה! אם מישהו פתח שם את הרגליים בכוונה אלה היו אולי החבר'ה על הקו, אבל חוץ מזה הכל נראה כשר לגמרי.

    אוהדי הפועל ת"א רצו שעיר לעזאזעל ומצאו אותו. מצד אחד ההתאחדות היתה צריכה לפתוח חקירה רצינית בעניין, אבל בצד שני דבר כזה היה גורם שכל שנה נראה חקירות כאלו...

    בסופו של דבר כמעט כל שנה אנחנו רואים 'מכירת משחקים', רואים את זה בליגות הרבה יותר גדולות מהליגה המקומית שלנו. קבוצה פשוט צריכה למנוע שבמחזור האחרון היא צריכה את העזרה של קבוצה אחרת בשביל לזכות באליפות. לפני שנתיים קבוצת AZ אלקמאר נכנסה למחזור האחרון עם שתי נקודות יתרון על פני פ.ס.וו ואייאקס. קבוצת התחתית אקסלסיור ניצחה את המובילה ולבסוף פ.ס.וו זכתה באליפות בגלל הפרש של שער אחד...

    ראינו אינספור מקרים של משחקי תיקו שנראו כמו משחק מכור ואני ראיתי את זה כבר גם בענפי ספורט אחרים. לבוא ולהגיד עכשיו שבית"ר תבוא לקרית אליעזר בשביל לפתוח רגליים בשביל לדפוק עוד פעם את הפועל, זה כרגע לא רלוונטי. מבחינתי ההתאחדות יכולה להזהיר במפורש את כל המעורבים שהיא עלולה אחרי המשחק לפתוח בהליכים משפטיים אם יש חשש למכירת משחק. יותר מזה אי אפשר לעשות.

    בכל מקרה אנחנו נראה עוד מספיק מחזורים בשביל שהפועל ת"א יכולה לעשות מהפך...אישית אני כבר רואה את זה בסוף השבוע הזה כי הפועל פ"ת לא תקח נקודות מהאדומים. מכבי חיפה לא הולכת לנצח את מכבי ת"א בבלומפילד, זאת לפחות ההערכה שלי. ואגב לשתי המובילות יש עוד משחק ביניהן http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
  13. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,274
    תשמע, אין אפילו מה להתווכח בקשר לכשרות של המשחק הזה.

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/521/232.html
    http://red-fans.com/Image21_final2.Xxx
     
  14. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    בלתי אפשרי שי. לא היו שום ראיות, לא היה כסף מתחת לשולחן או טובת אחרות. במהלך כל אותן השעות שלפני המשחק גם האוהדים של בית שאן וגם השחקנים רצו שמלבד כמובן שהם ישארו בליגה - שבית"ר תהיה אלופה. בית שאן הייתה קרובה הרבה יותר למנטליות של בית"ר. כן, ימין מול שמאל או תיקח מה שתיקח, בית שאן פשוט רצו את בית"ר אלופה בדיוק כמו שאתה רוצה שחיפה תנצח את פ"ת בשבת. בשבוע שלפני הייתה כתבה בעיתון עם ההעדפות של כל קבוצה לגבי זהות האלופה - ביתר או הפועל. כל שחקני ההרכב של בית שאן ענו בתמימות דעת - בית"ר ירושלים. אין פה כסף שמתחבא או הבטחות לשחקני בית שאן ששנה הבאה הם בבית"ר. ונגד זה, עצוב ככל שיהיה, אין לך יותר מדי מה לעשות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/4/09
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,621
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    באותו משחק בקריית אליעזר לא הייתה מכירה אלא פשוט בדקת האחרונות שחקני בית שאן שרובם העדיפו אליפות צהובה לא רצו את כישלון בית"ר על הגב שלהם וקצת 'פתחו רגליים' בחמש דקות האחרונות.
    זה לא כשר אבל זה קורה הרבה פעמים בליגה הישראלית.