הקבוצות האנגליות במפעלים האירופיים 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/7/15.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    בסופו של דבר כדי להצליח בליגת האלופות האנגליות צריכות אופי. כי מבחינת כישרון מעולם האנגליות לא היו הכי כשרוניות, ומבחינת כישרון הפערים בין האנגליות לבארסה/ריאל/באיירן הם עצומים. צריך אופי, ואני לא מדבר על הפסד אומלל לדינמו זאגרב, אלא על להראות ראוי מול יריבה איכותית ואולי טובה יותר על הנייר. את האופי הזה אין וכמעט לא היה לארסנל, למנצ'סטר סיטי לא היה מעולם ומנצ'סטר יונייטד מתחילה לאבד.זה נראה רע, כרגע אין הצדקה ל-4 אנגליות בליגת האלופות, ארסנל/סיטי/יונייטד לא רלוונטיות ולא מהוות שליש איום על הקבוצות החזקות.
    סיטי תמשיך להיות שם כי האיכות שלה מספיקה לליגה האנגלית, בקצב הזה צ'לסי צריכה לדאוג למקום שלה, ואם צ'לסי לא תהיה שם.. אפשר לקבור את האנגליות.
     
  2. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אין שום קשר לאופי כמו שאף פעם לא באמת היה קשר לחוסר מזל או הסתברות בעייתית. סיטי כקבוצה לא ברמה של יובנטוס, אפילו לא זו שעדיין מחפשת את עצמה מתחילת העונה, כי קודם כל יש גם הבדלים מאוד מהותיים בין רמת המאמנים. וארסנל? רגע, עדיין מישהו מתאכזב ומופתע ממנה? לא לדאוג חברים, אנחנו נסיים בבית הזה במקום השני, נגיע לשמינית הגמר ונחטוף בראש, בדיוק כמו בכל עונה ועונה.

    גם מצ׳לסי אני לא מצפה ליותר מדי. שאני נזכר בצמד המפגשים שלהם מול פ.ס.ז׳ הם היו גרועים למדי שמסכמים את מה שקרה שם. קשה אפילו היה להבין מה מוריניו ניסה לעשות, בעיקר במשחק הבית. אולי עם הגרלה קלה יותר היא תתקדם לשלב גבוה יותר, אבל אני לא רואה אותה עושה משהו מעניין. לדעתי הקבוצה היחידה שיכולה דווקא להפתיע זו יונייטד, אבל באמת שכבר אי אפשר לדעת איך היא תיראה ביום נתון.

    כך או כך, הקבוצות האנגליות לא מספיק טובות ואם זה ימשיך כך זה רק עניין של זמן עד שנעבור מטופ 4 לטופ 3, ובצדק.
     
  3. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    צ'לסי היא מניה הרבה יותר בטוחה מיונייטד. אני מסכים שכרגע זה לא נראה טוב, אבל אין לי ספק בכלל שהקבוצה תשתפר ככל שהעונה תתקדם. לא יודע אם זה יהיה מספיק טוב לשלבי הרבע/חצי גמר, אבל צ'לסי תהיה פקטור באירופה.
     
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני לא מסתמך על הכושר הנוכחי של צ׳לסי, כי סביר מאוד להניח שדברים לא יהיו גרועים יותר עבורה בהמשך, ואולי זה גם יעזור לה, שכן, שהיא הגיעה לצמד המשחקים בעונה שעברה מול פ.ס.ז׳ היא כבר הייתה בכושר לא טוב במיוחד. עם זאת, משהו במוריניו נראה כבוי מאז שסיים בצורה מכוערת את הקדנציה שלו בריאל. הוא כבר תקופה לא מבוטלת לא ממש מביא את האקס-פקטור שהוא אמור להביא בליגת האלופות.

    יונייטד הנוכחית בנויה בצורה שמאוד מתאימה לליגת האלופות. אם היא תתחבר, בעיקר התקפית, לדעתי היא הולכת להפתיע לא מעט אנשים.
     
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    היא בהחלט תפתיע אותי, אם כך.

    בכל מה שקשור לליגת האלופות, הכושר הנוכחי שלנו - במידה ונצליח לצאת ממנו - דווקא יכול לפעול לטובתנו. אם נגיע לשלבים המאוחרים יותר כשאנחנו לא עייפים (כמו בשנתיים האחרונות) ועם האנרגיות הנחוצות להוציא לפועל את משחק הלחץ שמוריניו כל כך אוהב במפגשים גדולים, יש לנו סיכוי לא רע להפתיע אנשים גם כן.
     
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    זה קודם כל אופי.
    דוגמא הכי פשוטה- צ'לסי שזכתה באלופות, הייתה הכי טובה וכישרונית ביבשת? לא נראה לי, זו הייתה זכייה של משמעת טקטית והרבה מאוד אופי ואמונה.

    מנצ'סטר סיטי נופלת מיובנטוס כרגע? מבחינת המכלול המלא כנראה שכן, אבל מבחינה מקצועית על הנייר? ממש ממש לא. לסיטי יש הרכב חזק מאוד ואיכותי, הם פשוט משתינים ברגע האמת על בסיס קבוע.
    כדי לעמוד מול קבוצה עדיפה עליך אתה צריך אופי, אופי לעמוד נכון 90 דקות, אופי לא להישבר גם שאתה סופג את השער הראשון. אלו דברים שלארסנל ולסיטי אין.
     
  7. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,295
    לייקים שהתקבלו:
    16,158
    גם מבחינה מקצועית לא ניתן לדעת. צריך עוד מפגשים בין הקבוצות או שיטה שיותר מייצגת כדי שנדע מי יותר טובה מביניהן.
    מה חסר לסיטי ולמה היא עפה כל כך מוקדם? קודם כל יש לה הרבה כשלים שכולנו פה ידענו לדבר עליהם לפני שהם השתיקו אותנו עם פתיחת העונה שלהם. אבל אמרנו אז שיש לה מאמן שאם הדברים לא דופקים בהתקפה אז הוא לא זה שיביא את ההברקה עם חילוף מעניין או שינוי מהותי, אח"כ אמרנו שיש להם הגנה מוטלת מאוד בספק עם קומפאני שכבר שנתיים לא נותן תוצרת ברמה, מנגלה שעדיין לא הוכיח שהוא שווה את המחיר ששולם עליו ומגנים שכל אחד מהם עם בעייה משלו (קולארוב וקלישי מעולם לא היו סולידיים בהגנה, סנייה אחרי השיא).
    הארט לטעמי שוער אובר רייטד, הוא טוב, הוא לא מעבר לכך. וקשר אחורי ברמה שיגן על כל החלק האחורי אין באמת.
    אז אני לא מופתע שזה קרה להם, מצד שני כמו בכל טורניר נוק אאוט אם הם יעברו את שלב הבתים וישחק להם המזל אז הם גם יכולים להצליח.
    כל מה שצריך זה הגרלה טובה, לתת כמה הופעות הרבה מעל הממוצע שלך ואתה כבר עם סיכוי ממשי לזכייה.
    כדי לשפר את הסיכויים שלהם אני חושב שהם צריכים לשפר את החלק האחורי, זה שהם התחילו חזק את העונה בליגה מטעה ומישהו עוד יחשוב שאין שם כשלים בחלק האחורי.

    לגבי הסיכויים של צ'לסי במפעל הזה, זה בכלל משנה איך היא ניראת היום? הרי את הבתים היא כנראה תעבור ושלב הנוק אאוט יתחיל בפברואר. מה הסיכוי שהיא תיתן משחקים גדולים נקודתיים בפברואר-מאי זאת השאלה. ההימור הכי בטוח של אנגליה.
     
  8. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @לירן,

    הזכייה של צ׳לסי היא דוגמה בעייתית מעצם הייחוד שלה ומה שהיא עשתה לאורך הדרך, ולכן אני מעדיף גם לא להיכנס אליה.

    נכון, ארסנל וסיטי הן קבוצות נאיביות (ונגר = פלגריני = נאיביות/זחיחות/יהירות, כבר אמרנו?), אבל זה לא דווקא עניין של אופי (אגב, קצת מרגיש לי כמו דיון סמנטי שאנחנו דווקא מסכימים על אותו הרעיון). יכול להיות שתשים את סיטי ויובנטוס הנוכחית בליגה ולאורך עונה שלמה סיטי תיקח יותר נק׳ כי יש לה יותר כישרון התקפי, בטח על הנייר, כמו שאמרת. אבל בליגת האלופות שאתה בא לשחק משחק בודד או שניים, היתרונות הללו נוטים להיעלם, אלא אם כן באמת מדובר בהבדלי כישרון ברמה קיצונית כמו אצל ברצלונה, לצורך העניין. נסכים שסיטי היא לא כזו.

    מעולם לא זיהיתי אצל פלגריני או ונגר הכנה טקטית ו/או מנטלית למשחק, מעולם לא ראיתי אותם מגיבים להתפתחות המשחק. אין שום תוכנית, שום רעיון, שום ניהול למעשה. צריך לקרות משהו היסטרי ברמה מאוד מיוחדת כדי ששני אלה יזכו יום אחד בליגת האלופות.
     
  9. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אנחנו נצטרך משהו חדש שמוריניו לא ניסה בקישור המרכזי בשביל לעשות את זה, אני חושב.


    יכול להיות שלסיטי חסר אופי וזהות ברורה בשביל המפעל הזה, אבל יותר מכל חסר לה מאמן. אם יובנטוס הנוכחית וסיטי משחקות באותה ליגה סיטי מסיימת לפניה, אבל במשחק ישיר החוקים משתנים, בטח מול קבוצה ממושמעת ומאומנת כמו יובנטוס. אתה למשל לא יכול ללכת למשחק כזה עם פרננדיניו-טורה. המשחק הכי מרשים של סיטי באלופות הגיע בעונה שעברה מול רומא בחוץ כשעלתה עם פרננדו-פרננדיניו, התוצאה- שליטה מלאה במשחק ו2-0. לא מקרי. לארסנל אין אופי בשום מפעל כבר שנים (חוץ מהגביע האנגלי כנראה), אבל שוב זה ממש לא הבעיה הגדולה שלה.

    אף אחת מהאנגליות לא מחזיקה בהרכב/סגל איכותי כמו שלושת הגדולות, אבל גם אתלטיקו ויובנטוס של עונה שעברה לא החזיקו. כשקבוצה פוגשת בקבוצה חזקה ממנה היא צריכה קודם כל להבין את המגבלות שלה לעומת היריבה, פלגריני ו-ונגר מתעלמים מזה ומנסים לשחק את המשחק הרגיל שלהם גם מול באיירן וברצלונה.
     
    k_700 ו-אלעד אוהבים את זה.
  10. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313

    נאיביות זה אופי.

    כל מה שרשמת בפיסקה הזאת זה מה שאני אומר, אני קורא לזה אופי.
     
  11. nadav_999 Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/07
    הודעות:
    28
    לייקים שהתקבלו:
    7
    לדעתי המאמנים זה אולי 50% מהאשמה במצב של האנגליות,השינוי צריך להיות הרבה יותר מסיבי,מרגיש לי כאילו הערך של הקבוצות האנגליות ירד משמעותית בשנים האחרונות,כיום אין אף קבוצה אנגלית שהיא באמת מרתיעה וכמו שכבר רשמו פה,אם פעם קבוצות כמו איינדובן היו רועדות מפחד רק מהשם מנצסטר יונייטד אז היום זה כבר עניין שבשגרה לבוא ולהסתכל לחבורה האנמית של וואן חאל עמוק בלבן של העיניים ולנצח אותה,כיום כל שחקן שמוגדר כ״כוכב״ יעדיף לשחק בספרד או בבאיירן,בארסנל כל הפסד כזה לדינאמו כאילו מתקבל בהבנה,קחו עשר שנים אחורה והפסד כזה היה גורם לזעזוע והד שלילי מטורף.
    צ׳לסי ההימור הכי בטוח,ועדיין אני אהיה בשוק אם מוריניו יעשה חצי גמר השנה.
    סיטי זה משל לאיזה ילד בן חמש שלא מצליח להפתר מהטיטול והמוצץ למרות שהוא הכי חכם בגן.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    חזק... לא חכם.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לצ'לסי גם היה טונות של מזל בזכייה ההיא ב-2012(אפשר בהחלט לומר מזל שלא היה לה בהדחה מול ברצלונה שלוש עונות קודם לכן, יחד עם תצוגת השיפוט, או מזל שהיה חסר עם מוריניו בשני המפגשים מול ליברפול של רפא בניטס), ברצלונה שכבה על השער שלה בגשר ורק אלוהים יודע איך היא הצליחה להפסיד שם. בגומלין לעומת זאת צ'לסי חזרה מפיגור כפול וזה בהחלט מצביע על מנטאליות של אלופים. לאף קבוצה אין מכלול של שחקנים כמו צ'לסי אז - דרוגבה, לאמפרד, טרי, קול, פטר צ'ך ואפילו אשלי קול. בטורניר הזה יש אלמנט של השפיץ של הנעל וכך גם מזל, באיירן של היינקס נקטלה על ימין ועל שמאל על כך שהיא לוזרית ומפסידה בגמרים וההרכב שלה כלל לא השתנה בין 2011 ל-2013 למשל.

    מצד שני כשקבוצה מפשלת סדרתית כמובן שאי-אפשר לדבר על מזל וגם לא על הגרלות גרועות. סיטי לפני שנתיים נניח נפלה עם באיירן אבל אירחה את המשחק הראשון בבתים, את קרב הצמרת אני מתכוון, ושימשה שטיח.

    אני לא כל-כך מוצא במנצ'סטר יונייטד את החומר המתאים בינתיים. יש קישור איכותי וצעיר וגם שוער שיכול להתעלות והוא מתעלה במאני-טיים, אבל אין חלוץ אמיתי ויסלח לי ווין רוני ואין הגנה נורמלית.

    מעבר לעניין המאמן יש כאן גם הערכה מוגזמת בסגלים של האנגליות שלא נופלות רק מברצלונה ריאל ובאיירן - באופן משמעותי, אלא נופלות גם מיובנטוס של אשתקד וכך גם מפריס סן-ז'רמן. גם לאתלטיקו מדריד יש אחלה קבוצה, הגנת ברזל, גריזמן גאון, קוקה והעונה סגל החלוצים מפחיד למשל. בנוגע לצ'לסי, היא 'חירבנה' לעצמה שתי עליות בעונות האחרונות דווקא במשחקי הבית. הגומלין נגד אתלטיקו מדריד וגם נגד פריס סן-ז'רמן ועוד אחרי ההרחקה של זלאטן, באותו מקרה היא הייתה ממש חסרת אופי וגם מוריניו אשם בכך.
     
  14. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,169
    לייקים שהתקבלו:
    6,341
    מישהו כתב פה בהקשר שלנו שאיינדהובן עלתה למשחק שלשום בלי פחד ובניגוד לאיך שפעם קבוצות בסדר גודל הזה היו עולות נגדינו.

    לדעתי קצת קלישאה בטח אם זוכרים שפתחנו דווקא די טוב את המשחק, הפעלנו לחץ טוב, דקה 11 בכלל היינו צריכים לקבל פנדל שהיה גורר גם כמובן כרטיס אדום.
    בהמשך המחצית הזאת גם הגענו ל5-6 מצבים טובים מאוד בתוך הרחבה שלהם.
    הייתי אומר שזו אחת המחציות הראשונות הכי טובות התקפית שלנו העונה.

    מבחינה הגנתית נתנו את כל הכלים לאיינדהובן כדי באמת לבוא ולהתקיף נגדינו.
    עלינו בלי קישור אחורי בכלל, שמנו את מאטה מאחורי החלוץ, החלפנו את המגן הפצוע בבלם שלנו והכנסנו בלם שלא שיחק העונה. איינדהובן גם חטפה לא מעט כדורים, או ניצלה איבודי כדור שלנו במרכז המגרש אבל היא ממש לא נראתה כמו קבוצה מלאת בטחון או חכמה ביציאות שלה קדימה.
    לראיה היא גם לא ממש עשתה משהו התקפית בכל המחצית הזאת.
    היו לה כל כך הרבה אופציות של מתפרצות של 3 שחקנים מול שלושה שחקני הגנה ושם ראית את ההיסוס, את הרתיעה במהלך האחרון, את המסירה המאוחרת והלא מדויקת.
    לדעתי דווקא המשחק הזה הוא דווקא משחק קלאסי של קבוצה קטנה שכן גנבה בסוף נצחון נגדינו אבל ממש לא נראתה כמו קבוצה ש"לא נותנת ריספקט","מסתכלת לך בלבן שבעיניים" או שלל הביטויים האלה.
    ברור, הפסדנו וזו השורה התחתונה. אבל אין לי ספק שאם היה פנדל דקה 11, אדום להם ואיזה 3-0 במחצית אף טענה כזאת לא הייתה נשמעת.
    בסופו של יום לאיינדהובן היו הרבה אופציות במשחק הזה לייצר התקפות מצוינות לשער, היציאות שלהם קדימה היו מאוד לא יעילות, הם הצליחו לייצר בסופו של יום שני מצבים טובים, אחד מהם נגמר ברשת(השני מכדור קרן שפגע בדרך בבלינד, יכול לקרות מול כל יריבה ובכל יום, בדיוק כמו הגול הדי מקרי של ברוז' במשחק הראשון).


    אומנם אני מיד אחשב כלא אובייקטיבי בדיון הזה אבל לדעתי צדק מי שאמר שקצת קשה איך לחזות את העונה של מנצ'סטר יונייטד באירופה.
    זו קבוצה שכן יש לה עומק, איכות בהרבה מקומות במגרש וכן קשה לדעת איך היא תתחבר לצורך העניין במרץ ואם תצלח את הבית הזה.
    אסור לשכוח שיונייטד לא ממש רגילה לעשות בושות באירופה, אפילו לא בעונה של מוייס. עברנו אומנם את אולימפיאקוס אז בשמינית וזה לא הלך חלק עג לגומלין אבל גם מול באיירן בשני משחקים ממש לא התבטלנו לצורך העניין כמו שארסנל או סיטי מתבטלות כשהן בדרך כלל יפגשו יריבה חזקה בשלב מכריע.
    אני מוסיף לזה קהל די נדיר וגדול שיגיע גם למשחק חוץ ובטח שיתן דחיפה אדירה לקבוצה בכל שלב נוק אאוט בבית, מסורת, שחקנים כמו רוני ושוושנטייגר שזכו בהכל, דה חיאה שבכל ערב נתון יכול להיות בוס.
    יש בהחלט מקום לחוסר ודאות איך העונה האירופאית של יונייטד יכולה להגמר.
    אני דווקא יכול לראות אותנו נותנים פייט כמעט לכל יריבה במפעל הזה, אם נשאר בריאים יחסית(מה שלא קרה בשנתיים האחרונות) במרץ.
    עד אז אלוהים גדול.
     
  15. nadav_999 Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/07
    הודעות:
    28
    לייקים שהתקבלו:
    7
    אחי אם איינדובן לא הייתה קבוצה מאוד חלשה הם היו כובשים לפחות עוד שלושה שערים נגדכם,כל פעם ששחקן קישור של היונייטד איבד כדור באמצע הם היו ארבעה שחקני התקפה נגד שלושה שחקני הגנה,ברגע שאנשים יתחילו להפנים ולהגיד את האמת בפנים אז אולי יהיה שינוי,אגב,אני בטוח שאם היונייטד תוגרל נגד אחת מקבוצות העילית של אירופה היא תתבטל בפניה בדיוק כמו ארסנל וסיטי, צריך להפנים את זה,הקבוצות האנגליות כבר מזמן לא מפחידות אף אחד ועובדה שבשנים האחרונות האנגליות מפסידות נקודות בסיטונאות לקבוצות שנחשבות חלשות במפעל (באזל,זאגרב,איינדבן,וכ׳ו),עם עובדות אי אפשר להתווכח ידידי,והעובדה היא שהאנגליות כיום מוגבלות מאוד ברמה האירופאית.