השירים עם המילים המטומטמות ביותר

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י שי, ‏10/7/11.

  1. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שגר פגר זה ממש לא גיבוב של שטויות, ימי ונועם כבר אמרו פעם שכל הקטע של הכתיבה האסוציאטיבית שם נועדה לתאר אוטוסטרדה של מחשבות שרצות להם בראש לפני שהם ניגשים להתחיל עם בחורה. זה חכם, זה מגניב וכן, גם שנון. בטח לא עומר אדם או דודו אהרון

    בקשר לשלומי ברכה, האח הגדול והמחשוף - מה זה משנה מי שר את הטקסט כל עוד משתמע ממנו בצורה ברורה שמדובר במחאה חריפה ביותר נגד תרבות הרייטינג והצריכה, שהאח הגדול נושא את דגלה. במקרה הזה, הביקורת משתמעת אחושרמוטה, אז אני לא מבין על מה הדיון

    ואחרון חביב, בנוגע לשבק ס': מי החצוף שיעז לבקר את אחת מחמשת הלהקות (אם לא יותר) הגדולות, הטובות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה שלנו? מדובר בהרכב ראפ. בראפ יש דבר שנקרא "אגו", "אגוטריפ" או "שירי אגו". במסגרת הדבר הזה, הראפר, או הראפרים, נדרשים להלל את עצמם ואת יכולותיהם בצורה הכי מגניבה, זורמת ואפילו טיפשית (או שנונה, תלוי באמסי) אם בא להם. לתת את שבק ס' כדוגמא לטקסטים טיפשיים, זאת בורות. כי על כל אחד כזה שלהם, יש ארבע שירים ענקיים עם טקסטים לפנים. למשל זה:



    זה:



    או זה:

     
  2. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אבל אין זה שיר משנת 1985, על איזה ריאליטי אתה מדבר? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
    גם אם זה שטות שנכתבת במודע, זה דבר מאוד בוטה, ומאיפה לך לדעת למשל שיוסי גיספן גם לא כתב "אתה תותח אין אין עליך מתה עליך אתה הגדול מכולם" בידיעה שזה שיר שערסים ובעיקר ערסיות הולכות להתחבר אליו, נכון שהמילים האלה הן תת רמה, אבל בשביל מועדון צריך את המילים של "גיטרה וכינור"? מה גם ששימו לב למילים של הבתים, שהן מילים לגיטימיות ביותר, כך שזה גורם מצד אחד תחושה טובה לערסים, ומצד אחר בתור שיר שיישמע טוב לאנשים מזרחיים מבוגרים יותר שזה מזכיר להם שיר אהבה, ומתאים גם לחתונות לקהילות האלה.

    אני יודע ששיר ראפ נותן לגיטימציה לאגו טריפים ושטויות, אבל אם כך- למה שיר מזרחי לא נותן את הלגיטימציה למילים ערסוואיות? יש מי שאוהב את זה, כמו הרוב פה אני מעדיף מילים "מאזדה לנטיס, ננסי ברנדס איש נדל"ן בלב אטלנטיס" או "הנה הנה אני בא לעשות פה מסיבה תתקעו בחצוצרה שבק סמך", אבל האם מוזיקה בסוג אחר של תת רמה הוא לא לגיטימי?
     
  3. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האמת שאני ממש לא חזק בתחום של משינה, אבל אם השורות האלה נכתבו ב1985 אז שלומי ברכה ממש חזה את העתיד
     
  4. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    חבל שאתה לא חזק במשינה, ממליץ מאוד.
    הבית הזה הוא שרבוב של מילים בוטות עם משמעות בוטה ולא הגיוניות חסרת קשר, אולי הן נכתבו בעקבות ציור של האחיין שלו, בעקבות עישון איזה ג'וינט או כי בדיוק אז הצבא שיגע אותו עם המעקבים עליו, מאיפה אתה יודע שיוסי גיספן לא קיבל השראות מזה שהבן שלו אמר לו "אתה תותח אבא, אתה הכי גדול"?
     
  5. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אין סיכוי שעומר אדם ישיר מילים כמו שנתת פה בדוגמא, ובמידה והוא היה שר את זה, בלא בתור קאבר הוא היה מקבל כבוד על כתיבה יצירתית. אף אחד לא מבקר את המילים של זוהר ארגוב. למען האמת, כשראיתי בפעם הראשונה את "הופה - הקליפ המילולי", חשבתי שפעם ראשונה שאני רואה זמר ים תיכוני עושה משהו מעניין עם המילים של השיר, כל זה עד שהבנתי שזאת פרודיה (שטובה הרבה מהשיר האמיתי ד"א).
    אפילו לא הייתי מגדיר את השירים של הפופ הים תיכוני בתור שירי אהבה, אין שם חיבור של הזמר למילים שהוא שר. גם אם הן מתחרזות לא רע בסופו של דבר.
    מוזיקה שנלקחת ברצינות זאת אומנות, כמו שלא כל ציור צריך להיות מונה ליזה, וגם אבסטרקט זה סגנון ציור למרות שהוא דורש הרבה פחות טכניקה וכישרון.
    אני הרבה יותר מכבד את המילים של נושאי המגבעת מאשר את אלה של משה פרץ, למרות שלכאורה זה גיבוב שטויות אחד גדול.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/7/11
  6. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    ראשית גלוי נאות.למקרא ההודעה שלך אני מודה התקוממתי.רוצה לומר,למה לפסול בעצם אזכור השם את כל החומרים שלו.הרי לא יתכן שכל מה שהוא כתב עד היום זה חרא?למה לפסול את האיש ולא להתייחס לכל שיר בנפרד?החלטתי להרים את הכפפה ולבדוק בעצמי.מתוך גישה אוהדת למצוא משהו משובח,לפחות אחד..

    מבלי להלאות אתכם יתר על המידה. לאחר כ60 שירים מתוך 361 השירים המיוחסים לו.התעייפתי די מהר

    כשראשי עלי סחרחר.איפה הנחתי את החותמת האדומה "לא עבר"?

    תחושת קבס חונקת את גרוני. גיספן אתה סתם לא כשרוני.מתסכל לחשוב על מה בזבתי את אוני.

    עולה על הבמה בתחושת צרבת איומה.מכריז בראש חוצות. די זה לא ילך יוסי תפסיק לנסות!

    השירים שאתה כותב הם חרא טהור.והכי מבאס לדעת שעל זה גדל הדור.
     
  7. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    זה אחד השירים הכי קלילים של יענקלה רוטבליט. קשור לכדורגל בחרתי לפרגן כי הוא נכתב מזווית של הבועט.לא פאר היצירה ואפילו רחוק מזה אבל ניתן להתחבר אליו מי מאיתנו לא נכשל בפנדל לפחות פעם אחת?

    הקהל על רגליו, רבבות ביציע
    בדממה עמוקה של תפילה אחרונה
    על שולחן הנשיאות שם מונח הגביע
    הכדור מונח על הנקודה הלבנה

    השוער על הקו מקפץ חסר שקט
    מנחש כיוונים, מותח זרועות
    השריקה החדה וריצה מדויקת
    הרגל שלי מונפת לבעוט

    זה אני שהחמצתי מאחד עשר מטר
    בגמר הגביע בזמן הפציעות
    הרגל שלי בעטה את הכתר
    וגמר הגביע נגמר בדמעות

    אנחת תדהמה ביציעים מהדהדת
    ואני את ראשי לופת בידי
    על עיניי חשכה כבדה יורדת
    וגופי הכבד צונח על ברכיי

    מי עזר לי לקום, מי תמך בי ללכת
    כושל והמום אל מעבר לקו
    מעולם לא מיררתי שוב ככה בבכי
    מתחת לגשר בקשתי לשכב

    זה אני שהחמצתי מאחד עשר מטר...

    ואין לילה שבו התמונה לא חוזרת
    השוער הנואש מזנק להציל
    ואני לפינה הנגדית המופקרת
    מחוץ למסגרת בועט את הטיל

    זה אני שהחמצתי מאחד עשר מטר...
     
  8. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    העניין עם יוסי גיספן זה שלא כדאי לנסות לחפש אצלו עומק ומשמעות, כי הוא בעצמו אומר שאין. לא מזמן אמנון לוי עשה עליו תוכנית, והוא עצמו אמר שאין לו שום עניין אומנותי ורק הצלחה מעניינת אותו, הוא סיפר שהוא ניסה פעם אחת לכתוב שיר מחאה שלא הצליח ומאז הוא מתרכז בעשייה מסחרית.
     
  9. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עוד סממן של תרבות האינסטנט המגעילה הזו.
    הכול בגלל רגשי הנחיתות של הקיפוח, אם מזרחים לא היו מרגישים שמקפחים אותם כל כך הרבה זמן אז אף אחד לא היה מתעקש לשמוע את החרא הזה ולטעון שזה "שלנו". אגב אני מזרחי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/7/11
  10. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אבל העניין הוא שבאמת קיפחו אותם. אנחנו לא חיינו פה בשנות ה-70 וה-80, אבל תחשוב שאז היה ערוץ אחד בטלוויזיה, בערוץ הזה היו בקושי 2-3 תוכניות מוזיקה ותרבות, ומהמעט הזה הרוק והפופ קיבל קרוב ל-100% מזמן המסך. וכמובן לא מדובר רק על אומנים בסדר גודל של אריק איינשטיין, יוני רכטר, פוליקר וכו', אלא גם מהשורה השלישית והרביעית, כאלה שהיום רבים על קוטג' ב"היכל התהילה". הם קיבלו זמן מסך נרחב, ואומנים כמו זוהר ארגוב לא. מכאן נובעת תחושת הקיפוח המוצדקת. מה עושים עם הקיפוח זו שאלה אחרת.
     
  11. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    קאריק.העלית את נושא הקיפוח.רציתי לספר לך שאם חשבת שזה התחיל ונגמר במוסיקה? טעית ובענק.
    מספיק שתתבונן רק שש עשרה שנים אחורה ועד היום הזה ממש.ראה כיצד התייחסו
    לעולים מאתיופיה וכך תוכל להקיש לגבי כל העליות של יהדות ארצות ערב
    1.אפליה מכוונת בדיור.רובם הגדול נשלחו להתיישב בחורים שכוחי אל
    בבחינת רחוק מהעין רחוק מהלב.העיקר שהפרענקים או השוורצחייה.לא יסתובבו לנו בין הרגליים.
    2.ככה קמו מושבים וכפרים על טהרת התימנים/טריפולטאים/פרסים/הודים.מרוקאים
    3.ההתחלה הבלתי אפשרית הזו.הייתה למעשה גזר דין מוות להם ולדורות שהעמידו אחריהם.
    4.מערכת החינוך ביישובים אלו הייתה מתחת לכל ביקורת ופיגרה שנות אור מזו שבמרכז הארץ.מה שהרחיב את הפער ההשכלתי וכתוצאה מכך גם את הפער התעסוקתי ובסופו של תהליך גם את הפער הסוציואקונומי.
    זה כאילו לזרוק כמה סרדינים בבריכה של כרישים ולצפות שיגדלו בנחת.
    5.אני שמח שכנגד כל הסכויים ישנם רבים מדור הבנים שכן הצליחו לפרוץ גבולות.שכן הצליחו לרכוש תארים אקדמיים.
    האפליה והגזענות אכלה כל חלקה טובה ועל הרקע הזה קמה תנועת המחאה של צ'רלי ביטון וסעדיה מרציאנו בשכונת מוסררה שבירושלים קראו לתנועתם
    "הפנתרים השחורים"
    הקיפוח העדתי החל להתאזן מאז עליית בגין לשלטון ב1977 ופרוייקט שיקום השכונות שהוא הוביל.לדאבוני הפערים קיימים עד היום.אמנם לא בעוצמות של אז.אבל הממסד הוא לבן.מתנשא ודואג רק לתחת שלו.

    ואם נחזור לנושא המוסיקה.עצם זה שהכרנו בדיסלקציה שלך (במטאפורה)
    אינו אומר שאנחנו מוותרים לך על הבחינה. תיבחן בע"פ.
    בשם הקיפוח והעדתיות לא תוכלו לכתוב זבל.זה מעליב וזה תמיד יחזור אליכם כבומרנג.כי אנשים יקטלגו אתכם בתור זבל מבלי יכולת להשתנות וחבל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/7/11
  12. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    בשורה התחתונה הוא החל בגישת ה "אני מייצר מה שעובד". יש כאלה שיגידו שזאת סתם שטות, יש יגידו שזה דווקא הגיוני.
    אני חושב שהדוגמא הבולטת ביותר אפשר לקבל מליאור נרקיס. הבחור ברוב שנות הקריירה שלו שר שירים שרחוקים משירי החתונות שהוא שר כרגע. אבל מה לעשות, הוא הבין שאומנם הוא קיבל את החשיפה, אבל הכסף הגדול מגיע מכיוון אחר. עכשיו, כשהוא שירים כמו "ערב טוב לך", מזמינים אותו לחתונה שבה הוא עושה כפול ממה שעשה שירים יותר "אשכנזים". אז מה, הוא לא ימשיך עם זה?
    מעטים הזמרים, ולדעתי גם האנשים, שלא משנה מה הסכום שתשלם להם, הם יישארו עם העקרונות שהם מאמינים בהם. היום, עם כמה שזה עצוב, הכל עניין של מחיר.


    בינינו, לכל אחד כמעט, אם תיתן סכום מטורף, לדוגמא, של שלושה מיליון שקל, הוא יעשה גם אלבום עם מילים של רשימת מכולת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/7/11
  13. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    גם משינה שאני כל כך אוהב הגיעו לחוזה עם סלקום ועשו קמפיין חזרה יחד עם חוזה איתם (השיר משהו קטן וטוב הפך לסיסמת פרסומות שלהם כבר 8 שנים), באמת שאני לא רואה שום הבדל בין משינה ששרה "אופטיקאי מדופלם" לבין "האושר הסמוי" (כמו שכולם מתעקשים, גם אלה שראיתי לפני חצי שנה בהופעה התלהבו מהשירים החדשים לא פחות...)
    במקרה של ליאור נרקיס רואים באמת שהוא סטה משירים עם חן כלשהו כמו "דוקטור תציל אותי" לטובת מילים רדודות יותר, רוצה כסף? אין בעיה. אבל אנחנו רוצים "איכות"- ולמה שלא נבקר אותו על זה?

    GASS12- את ההורים שלי גם שהגיעו מברית המועצות בגיל 22 זרקו לבאר שבע ומצפה רמון, כן הם קיבלו מהמדינה אפשרויות, אבל הם ידעו לעבוד ולנצל את זה במקום לבכות והייתה לרוסים בכלל הנהגה שקידמה אותם לאן שהם הגיעו היום בזכות (אבל גם בחסד המדינה הנפלאה הזו שהם הגיעו אליה, לא מכחיש). מה הפריע מהאיתיופים ששוכנו ברחובות בקרית משה או בנתניה בשיכון ותיקים להתקדם כשהם בכלל גרו בעיר עם מפותחת כבר ולא באיזו מצפה רמון חסרת אפשרויות? הם קיבלו ומקבלים הטבות מהמדינה והעירייה לשכונות שלהם, אבל הם עומדים במקום ומייצרים עבריינים צעירים במקום להשתלב בחברה הישראלית (אולי ליקוי מנטלי? או שזה נחשב לגזענות?).
     
  14. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    נראה לי שזה קצת לא הוגן להשוות בין אתיופים שהגיעו מהכלום שיש באפריקה לרוסים שהגיעו ממדינה תרבותית ומתקדמת.
    מה שמקומם אותי בפופ הים תיכוני זה שהוא מתבסס על טענות של קיפוח ואפליה בשביל לקדם מוסיקה שהיא מערבית לגמריי. הרי מה זה מוסיקה אשכנזית? לא זכור לי שהרוק הגיע מפולין ורומניה. זה סגנון מוסיקה שהוא כלל עולמי, אם מסתכלים על זה בקנה מידה ישראלי, חלק גדול מהאומנים המובילים בארץ הם בכלל לא אשכנזים. אבל קל לבנות את ההצלחה שלך בציבור שטוען לאפליה על זה שהמוסיקה שלך מופלית גם כן.
    גאס אני לא חושב שהאפליה בארץ הייתה כזאת נוראית כמו שכל מני פוליטיקאים ועסקנים אוהבים לציין. הכל שאלה של מי שהגיע קודם. עם כל הכבוד לקליטת עלייה, אף אחד לא מוכן לוותר על מה שיש לו בשביל אנשים חדשים, בלי קשר למוצא. אני לא רואה את המזרחים למודי הקיפוח מוותרים על הבית שלהם בשביל להכניס לשכונה את האתיופים והרוסים החדשים.
     
  15. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,494
    לייקים שהתקבלו:
    1,232