התחזית בחסות, הליגה הלאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י צהוב שחור בנשמה!!!!, ‏8/8/09.

  1. kfiros Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/07
    הודעות:
    1,649
    לייקים שהתקבלו:
    0
    1. עירוני ק"ש - הקבוצה הזאת כמה רמות מעל הליגה ואם היא לא תברח ותפתח פער עצום בסוף הסיבוב הראשון, מדובר יהיה בהפתעה גדולה. קבוצת ליגת על לכל דבר שמתעלה על כל קבוצה אחרת בלאומית. מעמדת המאמן ועד לשלד הקבוצה בעונה הקודמת שברובו ממשיך, ועוד בלי לציין את ההחתמות של פטי נימבה וסולי צמח. בלי ספק הקבוצה חייבת לעלות.
    2. מכבי הרצליה- למרות שלא מבחינים ביתרון ברור על פני מרבית הקבוצות האחרות, תצליח להפתיע. סלובודאן מאמן שהתחשל תקופה ארוכה לצד רוני לוי במכבי חיפה ואחרי "ענת היכרות" עם כפר סבא בעונה הקודמת, הוא כבר שוחה במים. הקבוצה תציג כדורגל יפה והתקפי כשאופיר חיים, "קבלן עליות", בהחלט יתרום מאוד לחוד.
    3. הפועל אשקלון- בנתה קבוצה מעולה. השקיעה רבות ברכש וצרפה שחקנים מנוסים מליגת העל כדוגמת יוסי רוזן ושוקי נגר, גם נסים אסאייג שהיה מבוקש מאוד ע"י קבוצות אחרות נחת בסופו של דבר בקבוצה ויעזור לה מאוד בקרבות על העלייה. בעמדת המאמן אורי מלמיליאן, אחד מגדולי המאמנים הישראליים. בנוסף לקהל הגדול והתומך והשקט התעשייתי שחוזר לאחרונה לאחר תחילת קיץ סוערת, בהחלט נראה שיש קבוצה שתדבר חזק בצמרת.
    4. ס.כ נס ציונה- הסגל מהעונה הקודמת, זה שזכה באליפות הארצית נשמר כמעט בשלמותו ובנוסף לחיזוקים של עמאר מנצור, דור אלקבץ ואנתוני פארקר שעושים רושם שם רכש מצויין, גם היא תוכל להתברג לצמרת ולהלחם על העלייה לליגת העל.
    5. הפועל אחווה עראבה- בנוסף לשימור הבלתי מתפשר על הסגל של העונה הקודמת, שכלל תרפוד המעבר של מחמוד עבאס המוכשר לנתניה, צרפה שורה של שחקנים מנוסים כששגיא שטראוס, אסי אברהמי, אלון זיו וכפיר ליבוביץ' הם רק חלק מהם. לבסוף, מצטיירת קבוצה אטרקטיבית שאולי גם תרדוף אחרי קריית שמונה. מצד שני, הקבוצה עדיין לא חזקה מספיק בשביל עלייה והיא צריכה לבנות קבוצה לטוח ארוך המושתתת על שחקנים צעירים, כדי למנוע עזיבה המונית של שחקני רכש לאחר חוסר הצלחה, ולהפוך לסוג של הפועל א.א פאחם.
    6. עירוני רמת השרון- ביצעה חיזוקים רבים בפגרה והשקיעה הרבה כסף לעומת שנים קודמות אבל אימפריות לא נבנות בין רגע ובדומה לעראבה, יתכן ותצליח להשתקע יפה בצמרת אבל זה לא מה שיספיק לעלייה.
    7. הכח עמידר רמת גן- זו ממש לא אותה הכח שזכורה לנו מהעונה הקודמת. בנו שם קבוצה חדשה לחלוטין בלי זכר להכח של השנים האחרונות. כמעט כל הסגל מהעונה הקודמת התחלף, בנוסף, גם המאמן החדש, ויקי פרץ לא זכה להוכיח את עצמו לפני כן ולאחר מינויו רבים הנידו גבה. מצד שני, הרכש שבוצע המורכב ברובו משחקנים אלמוניים ובעלי עבר בלאומית הוכיח את עצמו באימונים ובגביע הטוטו ונראה שהקבוצה הספיקה להתחבר ולהתגבש. מקום שישי הוא החזר יפה על ההשקעה, גם אם המטרה המוצהרת של הקבוצה היא שיבה לליגה הבכירה.
    8. הפועל נצרת עילית- הקבוצה הצפונית שמרה על מרבית הסגל מהעונה הקודמת. למעט עזיבת עומרי אלמקייס ומאור ג'נאח שהיוו כשחקני מפתח, הקבוצה התחזקה מאוד כשהחיזוק נשען מצד אחד על שחקנים צעירים מוכשרים שהועלו מהנוער ועל מספר שחקני רכש הגנתיים בעלי ניסיון רב כמו אלירן חודידה וליאור לינדר כשגם שוער הבית הותיק אבי איבגי חוזר לקבוצה לאחר גלות ארוכה בכפר סבא, בית"ר ומכבי פתח תקווה. ללאומית זה לא יספיק לשום הישג, מקום באמצע נראה לגיטימי.
    9. הפועל ראשון לציון- למרות שהקבוצה לא התחזקה, על הנייר אפילו נחלשה עם העזיבה של נסים אסייג, תצליח לשרוד בליגה בזכות המאמן המעולה והשחקנים הצעירים האיכותיים שכבר הספיקו להוכיח את עצמם בעונה החולפת ובמשחקי האימון. גם רובי רגב שהצטרף נראה כחיזוק נכון.
    10. מכבי באר שבע- במפתיע תצליח לשרוד. אופיר עזו ואייל אלמושנינו הותיקים בצירוף השחקנים הצעירים של הקבוצה ואלו שהושאלו לקבוצה יצליחו להתגבש וליצור קבוצה סבירה שמסוגלת לדבר בלאומית והקבוצה תמנע מקרבות הירידה ותהיה בין הראשונות מקבוצות התחתית להבטיח השארות.
    11. בית"ר שמשון- מדובר בקבוצה בעלת משאבים ועמידות כלכלית טובה, אבל מצד שני הם לא מחפשים עלייה וזה משתקף יפה על הרכש המאוד דל של הקבוצה שברובו בדמות שחקנים שהביא איתו לופא קדוש מהפועל ירושלים.
    12.הפועל כפר סבא- הקבוצה עם כמות השינויים הגדולה ביותר ב3 הליגות הראשונות בישראל. קרוב ל20 שחקנים עזבו. לולא הביאה את רמי חליס שנתן עונה יפה בבאר שבע ויוסי בלצאל שבדיוק חזר מפציעה היא היתה מסתמנת כיורדת בטוחה. המאמן הלא מנוסה באימון קבוצות מקצועיות בוודאי שלא יוסיף. בכל מקרה סגל השחקנים יספיק לה בשביל השארות.
    13. עירוני בת ים- הסגל נחלש לעומת העונה הקודמת, התככים בהנהלה שמשפיעים חזק על השחקנים, אי הניסיון בליגה הלאומית והמחסור הקשה בשחקנים בעלי ניסיון יפגעו מאוד בקבוצה שתאבק עד סוף העונה נגד הירידה.
    14. הפועל ירושלים- נחלשה מאוד. השחקנים שערקו לבית"ר שמשון, הסקורר שעבר ליריבה העירונית, העזיבה של הסמל אופיר עזו, אי הבהירות סביב ההנהלה שרודפת את הקבוצה שנה נוספת והמעבר של לופא קדוש ליריבתה לתחתית.. אין ספק שהפועל ירושלים תסיים את העונה הזאת נמוך מאוד ואולי נראה תוך שנתיים דרבי לוהט מול קטמון.
    15. הפועל מרמורק- קבוצה שלא מתאימה ללאומית. מכל בחינה. לא התחזקה למעט שחקנים בודדים ולא מנוסים מספיק, המחסור בתשתיות, והניהול השכונתי "והשנות 60י" ימנע מהקבוצה להתקדם. אם לא יקרה משהו מפתיע, הקבוצה תסיים בליגה א'.
    16. בני לוד- למרות שכבר הצליחה להשתקע יפה בלאומית ושרדה בה כמה שנים, דווקא בעונה שנחשבת לקלה יותר לא תצליח להמשיך את המסורת. העזיבה של אחמד סבע שהחזיק את הקבוצה הזאת במו ידיו בעונה הקודמת תחליש כליל את ההתקפה של הקבוצה שתמיד חפתה על ההגנה החלשה. שחקנים רבים עזבו והרכש היחיד הוא אבירן דלל. סלימאן אזברגה עצמו חסר ניסיון לחלוטין ובלי מאמן בעל שם סיכויי הקבוצה פוחתים עוד יותר. בלי ספק, יורדת ברורה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/8/09