זרים בישראל - זרים לכדורגל?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/12/09.

  1. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשנות ה- 90 הליגות הגדולות באירופה התגאו בשחקנים המקומיים שלהם, וזה נתן לנו את האופציה לבדוק את השחקנים ממזרח אירופה שלא היו אז בשיא שלהם. (ברית המועצות התפרקה ושנות הזוהר שלה היו מאחוריה, המלחמה הגדולה בבלקן)
    לקראת תחילת שנות האלפיים התגלו כישרונות חדשים במזרח אירופה, מה שגרם לכמות גדולה של סקאוטרים מרחבי אירופה לנהור לשם. הכוכבים בליגות הללו השיגו כבר די הרבה בזירה המקומית עד אז, וחיפשו את הליגות הגדולות כדי לקבל מעמד בכיר יותר באירופה, מה שהשאיר אותנו עם השחקנים האפריקאיים לרוב, שלא התאמנו בתנאים מקצועיים לכדורגל וחיפשו "מקפצה" נוחה על מנת להשתפשף לקראת המעבר לאירופה. קשה לצפות משחקנים כאלו להפוך למקצוענים כבר בשנה הראשונה שלהם במדינה זרה ועם מנטליות שונה מהם בהרבה. גם יעקובו השתפשף בכפר סבא לפני שזכה לטעום את התהילה האמיתית.
    כל העניין הזה של בדיקת הזרים ונסיונם המוכח לא משקף בהכרח את מידת ההסתגלות שלהם בקבוצה חדשה, עם שחקנים צעירים לרוב וחסרי ניסיון. לא רק רקורד או מבחנים דרושים לשחקן זר כדי להצטרף, אלא גם שיתוף פעולה עם שחקנים צעירים ומידת המחוייבות שלו למועדון בו הוא משחק.
    ככה זה עובד באירופה.
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    סטטיסטית אני לא בטוח שלאיכות של זרים יש יותר קשר למוצא מאשר למחיר. האפריקאים פשוט יותר זולים, אם תביא שחקנים בכמה מאות אלפים מאפריקה אתה תראה שהם יהיו לא פחות טובים מאלו המזרח אירופאים.
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהכי חשוב בעניין הזה זה להשקיע בסקאוטינג טוב במשך שנים,אני מקווה שחרזי אצלנו באמת יזיז משהו ויהיה מקצועי ורציני כמו שהוא היה בתור שחקן.
     
  4. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם זה זמני. פעם זה היה המצב במזרח אירופה. עם נפילת הקומוניזם ופתיחת הגבולות יצאו השחקנים המזרח אירופים לעולם והיו זולים, פשוט מפני שהם היו חדשים. עכשיו זה תורם של האפריקאים, אבל גם את המאגר הזה ימצו בסופו של דבר ויעברו ליבשת אחרת לחפש את שחקני המחר. ואין קשר למוצא - יש קשר למחיר. יש יותר שחקנים מוכחים במזרח אירופה מאשר באפריקה, ולכן הם גם יותר יקרים.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    בשנות ה- 90 השחקנים במזרחי אירופה לא היו פחות טובים מאשר עכשיו, אולי אפילו יותר טובים.
    זה הכל עניין של תקציבים שהיו בליגות שלהם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/12/09
  6. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני חושב שהבעיה העיקרית היא שאין מספיק סבלנות או שלא נוצרים התנאים על מנת שאותם שחקנים זרים יצליחו.

    במכבי נתניה בשנים האחרונות עברו שחקנים זרים טובים מאוד שלא הצליחו, כשהבולטים הם מוסא סאנוגו ונקוסי סיאבונגה. שניהם הגיעו בינואר ולא קיבלו הזדמנות אמיתית להשתלב. רוב הזמן שיחקו בתפקידים שלא מתאימים להם או שהנסיבות הביאו לכך שהם לא יוכלו למצות את היכולות שלהם.

    אני קורא כאן ביקורות על טיאגו דוטרה. יכול להיות שהוא באמת שחקן שלא מספיק טוב למכבי חיפה, אבל על סמך מה אנשים יודעים ומבינים את זה? אני לא זוכר שהוא שיחק באיזשהו משחק רשמי למעט אותו המשחק מול יובנטוס.

    יכול מאוד להיות שחלק מהזרים שמגיעים הם בינוניים, אבל אני חושב שבזמן האחרון יש יותר מסי סיסמאות מפגרות שגוררות יחס שלילי כלפיהם. גם אם יש כמה זרים לכדורגל, זה בטח לא הופך אותנו למוכרים לכדורגל ולטעמי משום כך אנחנו מפספסים לא מעט זרים שהם כן איכותיים.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    תשמע, אז למה דוטרה משותף רק בשני משחקי ליגה וגם זה כמחליף?
    אז או שהבעיה בצוות המקצועי, או שאצל השחקן או בשניהם.
    בכל מקרה למכבי חיפה זה לא תורם בכלום.
     
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני לא יודע, אבל יכול להיות שזה משום שהוא הגיע לקבוצה שהקישור האחורי שלה סגור (ג'ון קולמה ובירם כיאל מהמובילים בארץ) וגם בחלק הקדמי למכבי חיפה אין בעיות של עומק. הקבוצה הזו רצה מהשנה שעברה ולצפות ממנו להגיע הרבה אחרי שהקבוצה עברה מחנה אימונים ולהדיח פתאום שחקנים שהביאו אליפות והביאו את הקבוצה לגביע האלופות זה יותר מדי. בטח אם לוקחים בחשבון שאלישע לוי נוטה לזכור חסד נעורים.

    יכול להיות שהוא באמת שחקן רע. בינתיים הוא קורבן של הנסיבות וזו לא בהכרח אשמתה של מכבי חיפה, שבינתיים יש לה סגל שרץ בצורה טובה כבר שנה שנייה ברציפות.
     
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    עם כל הכבוד לזה שהקישור האחורי אצל חיפה סגור, אם השחקן משתייך לויאריאל וגם אם זה אומר לסגל הרחב שלה, הרמה שלו צריכה להיות מספיק גבוהה בשביל להשתייך להרכב הפותח של מכבי חיפה. איפה זה נשמע שחקן שמגיע מהליגה הספרדית, גם אם מדובר בויאריאל מורחב/ב' שלא משחק דקה בישראל!

    ובכלל אם מכבי חיפה צריכה להתחזק איפשהו זה בהתקפה ושוב במקרה שמישהו ייפצע, כי בהגנה אין להם מה להתחזק, ואת האמת מימון לדעתי לא נופל מטישיירה ואני חושב שהוא ברמה שלו לפחות אם לא יותר טוב אז השאלה היא למה לבזבז כסף על טישיירה ולא לתת למימון לשחק כשהמחליף יהיה בלם אחר שמסיים נוער? למה תמיד חייבים זר זר זר. מה קרה אי אפשר להצליח באירופה עם ישראלים? אי אפשר להצליח עם 8 ישראל ו-3 זרים? להזכירכם מכבי ת"א סתם דוגמא ניצחה את אייאקס כשבהרכב שלה משחקים ג'יובאניני, אדו וברונו רייס. זהו. הכוונה היא שאם הזר לא מועיל ולא נותן תפוקה שהיא בהרבה מעל השחקן הישראלי, למה להביא אותו? זה גם מבזבז מקום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/12/09
  10. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    עומר - כדורגל זה לא מתמטיקה. יש נעלמים עבור שחקן זר שהם התאקלמות, מצב הקבוצה לפני ואחרי שהגיע, היכולת להשפיע ביחס למצב הקיים והחיבור עם השחקנים.
    ג'ון קולמה ובירם כיאל משחקים טוב מאוד העונה ויחד הם שולטים מול כל קבוצה במרכז השדה, כשגם בגביע האלופות הם היו מהיחידים שהצליחו להתאים את עצמם לרמת המשחק שם. היכולת שלהם לקרוא אחד את השני בזכות אותו תיאום שרץ יחד שנה שנייה ברציפות עוזר מאוד, כמו גם העבודה שיתר השחקנים בקבוצה מכירים אותם ולהפך.

    אתה מציג את זה כאילו מדובר בנתונים יבשים בלבד. לא תמיד זה עובד ככה. יש ויש.
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    ברוב המקרים, שחקן שתביא ב-50 אלף דולר, יהיה שווה 50 אלף דולר. ברוב המקרים שחקן ששווה 500 אלף דולר יהיה שווה 500 אלף דולר ושחקן שתביא שיהיה שווה 2 מיליון דולר, כנראה גם ישחק כמו 2 מיליון דולר. בוא נגיד שזה נכון ב-90 אחוז. על אחת כמה וכמה כשעכשיו ינואר, הסיכוי שתמצא שחקן שהוא בינגו, הוא בין 5 ל-10 אחוז.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    ממה שאני יודע, דוטרה הפגין חוסר מקצועיות וחוסר השקעה כבר מהאימונים הראשוניים, כאשר אמרו שהוא לא ממש התאמץ לחזור מפציעה.
    בכל אופן אני חושב שפשוט מדובר בזר גרוע. וזה לא מפתיע. מכבי חיפה גם לא חיפשה מספיק זמן אחרי זרים בסוף אוגוסט(כי גם לא היה זמן) וגם לא רצתה להשקיע כסף.
    פשוט בושה שהביאו אותו ואת שטרכמן.
    לא מביאים זר כדי שיהיה קישוט. חד וחלק. יכלו בכיף להביא איזה ישראלי, אם רצו רק להרחיב את הרוטציה.
    לפחות במקרה הזה היו יודעים מה אפשר לקבל ממנו.
     
  13. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אף אחד לא מביא זר לקישוט, כל אחד מביא זר כי הוא מקווה שאותו זר יעשה את ההבדל. תיאורטית היו לדוטרה את היכולות להפוך לזר מרשים יותר, אבל כמו שכבר הוזכר בדיון הזה אתמול, לא הכל שחור ולבן. אי אפשר להתייחס ליכולת של שחקן זר במונחים מתמטיים. יש גורמים רבים שמשפיעים על יכולתו של זר, רובם לא קשורים לכדורגל.