טורניר הכדורגל האולימפי - ריו 2016

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Die Werkself, ‏3/8/16.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כבר היום יש מחסור בשחקני התקפה טובים. אם היגוואין הוא השחקן הכי טוב שיש בשוק, זה אומר הרבה. חלק ממיעוט השערים שראינו ביורו נבע מהעובדה שכמעט לאף נבחרת אין התקפה שמורכבת משחקנים מוכחים ויעילים בשיא הקריירה שלהם.
    כשאני מנסה להשוות בין ההרכבים שהיו לנבחרות ביורו האחרון ובין לדוגמא יורו 2000, מלבד גרמניה ובלגיה כל הנבחרות של היום יוצאות חסרות. ובלגיה היא בעיקר נבחרת המורכבת מאוסף של שחקנים עם הרבה הייפ ובלי הרבה קבלות.
     
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    באילו שחקנים לדעתך מדובר?

    לפעמים? תמיד. אבל את זה אפשר לדעת רק בדיעבד.

    רבע+חצי גמר עם דינאמו קייב, סגן מלך השערים של מילאן בכל הזמנים, שחקן השנה באירופה... נראה לי שכן. לשפוט את הקריירה שלו לפי התקופה בצ'לסי זה לא הוגן, זה כמו לדבר על רונאלדיניו במונחים של העשור האחרון.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,210
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    ברגע שתפר את ברסה עם שלושער בקאמפ נואו כולם הבינו שסופרסטר עולמי נולד.
     
  4. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אני מעדיף שלא לזרוק סתם שמות של ילדים בני 17-18 שראיתי מקסימום חמש פעמים. גם מבין היותר מבוגרים את את הרוב בקושי ראיתי, וגם מאלה שראיתי יותר אני לא יודע להגיד מי בדרך להפוך לעז :)

    אי אתן דוגמה: בגרמניה יש כמה קשרים אמצעיים מצוינים וצעירים - הבולטים ביותר הם וייגל, דאהוד, קימיש וגורצקה. ארבעתם מאוד מוכשרים וכבר עכשיו משחקים ברמות גבוהות. מי מהם יגמור כמתיאוס (אם בכלל יהיה אחד כזה), מי כחדירה, מי כפלופ ומי בין לבין? אין לי מושג.
    אפילו לגבי בראנט, יונתן טה והצעירים האחרים של לברקוזן שאני משתדל לראות כל משחק שלהם קשה לי להגיד לאיזו רמה אני חושב שהם יגיעו. בגילאים הצעירים לכל שחקן (אולי חוץ ממספר יוצאי דופן) יש חסרונות (בולטים יותר ופחות), בין אם זה חוסר יציבות, קבלת החלטות ו/או הבנת משחק לא טובה, יכולות טכניות לקויות וכו׳. לבראנט תיאורטית יש פוטנציאל להיות goat? לדעתי כן. אם הוא יהיה כזה? לדעתי לא. מה תהיה הרמה שלו בעתיד? אני יכול לנחש, במקרה שלו זה יהיה ניחוש מבוסס יחסית בגלל שאני ״מכיר״ אותו בצורה טובה, אבל ב-99% מהמקרים זה יהיה ניחוש לא ממש (או ממש לא) מבוסס. אפילו אנשי מקצוע בכירים טועים לעתים קרובות ב״חיזוי״ פוטנציאל של שחקנים...

    יש עשרות אם לא מאות שחקנים ברחבי העולם בגילאי 16-23 שמראים ניצוצות של מישהו שבדרך להפוך לgoat. אין לי מושג מי ואני מעדיף שלא לנחש סתם (אם אתה רוצה, אני יכול לכתוב כמה שמות וגם לא קשה למצוא באינטרנט).

    בשביל ההבהרה, מה ההגדרה שלך לgoat וכמה שחקנים בערך בעשור האחרון מתאימים להגדרה הזו? אני לא מבין כל כך אם אנחנו דנים בשחקנים מהטובים בהיסטוריה (מסי, פלה, קרויף ודומיהם), שחקנים מהטובים בדורם (פירלו, אינייסטה והנרי למשל) או אפילו שאפשר להתייחס לשחקנים שיכנסו ל״הרכב העשור״?

    ראיתי למשל את התמונה הזו:
    http://i.imgur.com/najvmP4.Xxx
    לאיזה קטגוריות פה אתה מכוון?


    לפעמים? תמיד. אבל את זה אפשר לדעת רק בדיעבד.
    [/QUOTE]
    התכוונתי שמלכתחילה ההייפ סביבם לא היה מוצדק (למרות שגם את זה לפעמים אי אפשר לדעת).

    ותודה על ההבהרה לגבי שבצ׳נקו (גם אלכס).
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    אם זלאטן איברהימוביץ' היה רואה את התמונה הזאת */aaa021

    אם נשפוט רק את השחקנים שראיתי (נגיד החל מהשחקנים שב99 היו בגדולתם) לדעתי אין הבדל מהותי בין רוב השחקנים בקבוצה הראשונה לקבוצה השנייה. חלק לא קטן מהקבוצה השלישית לדעתי נכנסים גם כן. 3-4 שמות מהקבוצה הרביעית ומהקבוצה החמישית אף אחד (אולי רק סאנטי). אגב שים לב שדיברתי על שחקני קישור והתקפה בלבד, אני חושב שבהגנה ואצל השוערים אין בעיה של מחסור בכישרונות.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  6. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    התמונה הזו מלפני שלוש שנים ובכל מקרה אני מניח שיש שם כמה בחירות מעוררות מחלוקת, זה היה לצורך המחשה. לזלאטן יש קטגוריה נפרדת מעל ה-goat :)
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    גם בהגנה, למרות שיש שיפור בשנים האחרונות, אני לא יכול לציין מלבד יובנטוס ואתלטיקו, קבוצות שיש להן הגנה באמת טובה, ברמה שהייתה לכל קבוצה איטלקית גדולה לפני 10 שנים. וההגנה של אתלטיקו מורכבת משחקנים שלא היו מה שהם במועדון אחר.
     
  8. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אני חושב שזה בין היתר קשור לדגש שהמאמנים שמים. לבאיירן לדוגמה יש שחקני הגנה מעולים אבל כשהיא משחקת עם קו הגנה גבוה ההגנה שלה פרוצה יותר והסיכוי שהיא תספוג גבוה יותר.
    עוד סיבה אפשרית לירידה ברמה של בלמים היא שהיום רוב הבלמים הם מוסרים מעולים ויכול להיות שבמידה מסוימת זה בא על חשבון היכולת ההגנתית.
    לגבי ההגנה של אתלטיקו, גודין וחימנס הראו בנבחרת אורוגוואי שהיכולת שלהם באתלטיקו לא מקרית (למרות שלפחות במקרה של גודין, מספרים שסימאונה אחראי לשיפור שלו).

    באופן כללי, הייתם אומרים שהסטנדרט - הרמה ה״נורמלית״ של כדורגלנים שמשחקים ברמות הגבוהות - עלה, ירד או שהשינוי נובע בעיקר מהשינוי בסגנונות המשחק (למשל התמקדות בהחזקת כדור ויכולות פיזיות)?
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    העובדה שדוד לואיז נחשב לתקופה מסויימת כבלם לגיטימי לדעתי אומרת הרבה. יש הרבה מאוד בלמים ברמות הגבוהות שלוקים מבחינה הגנתית.
    אני חושב שהרמה של שחקני ההגנה ירדה, אבל זה פחות מורגש כי יש ירידה ברמה של שחקני ההתקפה. האימפוטנציה שרוב הנבחרות הפגינו ביורו היא לדעתי דוגמא טובה.