יום העצמאות בפתח והנה טור מעניין מעיתון ידיעות...

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gerrard, ‏29/4/06.

  1. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש בעיות, אבל הן בהחלט ברות תיקון. ראיתי אתמול "עיר האלוהים", זה מראה לך מה זאת מסגרת דפוקה מהיסוד.

    מערכת משפטית חכמה יותר, ניהול תקציבים נכון יותר ישפר את המצב באופן ניכר. כן, יש כאן פאקים ויש כאן בירוקרטיה, אבל זה עדיין בר תיקון וכרגע נראה שמנסים לפתור את זה.
     
  2. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפני הניסיון שלי התופעה פה היא הרבה הרבה יותר גדולה חוץ מזה שערס כמו שיש פה אין במקום אחר (או לפחות לא נתקלתי).
     
  3. Gerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/04
    הודעות:
    1,990
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז בחו"ל יש פריקים ופאנקים למיניהם בכל מקום ומקום ה"החבר'ה המוזרים והרעים" נמצאים תחת קטגורית שם שונה אך אלה אותם חבר'ה בדיוק כמו פה.
     
  4. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישה, אם אתה לא חושב שאנחנו כבר עכשיו מדינת עולם שלישי, תרשה לי לחסוך לעצמי להגיב לך על שאר השאלות, כי זה ממש עצוב, באמת עצוב.מדינת עולם שלישי, פשוט כך.
     
  5. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא, הם לא.
     
  6. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה קצת מגזים, אנחנו מדינה לא משהו מהרבה בחינות אבל אין מדינות עולם שלישי עם כל-כך הרבה פיתוחים טכנולוגיים כמו שיש לנו. יש לנו את אחד האחוזים הגבוהים בעולם בכל הנוגע לשימוש באינטרנט למשל.
     
  7. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היית פעם במדינת עולם שלישי, אפילו בתור תייר, שאתה כל כך בטוח שאתה יודע על מה אתה מדבר?
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    מיכאל - סתם לדעת, זו לא המשפחה שלי (למרות שאני, אימי ואחי נולדנו בקנדה ואנחנו מבקרים שם לעיתים לא רחוקות). בכל מקרה אני יודע שבקנדה כמו בכל מדינה יש בעיות של פשע ועוני, אבל כאן בארץ זה יוצא מכל פרופורציה, הפשע כאן הוא בפרופורציה הרבה יותר גבוהה מאשר בקנדה (אנחנו מדינה עם אוכלוסיה פי 5 קטנה מזו של קנדה). מה עוד ששם מנסים איכשהו לטפל בבעיות בעוד נשים שנאנסו יכולות לבוא לתחנת משטרה ולקבל יחס משפיל מהחוקרים.

    ובוריס, מה יהיה? כל פעם שבא לדיון הבעיות בישראל, אתה רץ לכאן ואומר "התקשורת משקרת, הכל מושלם, תפסיקו להסתכל על אחרים ותסתכלו על עצמכם". אי אפשר סתם לבוא ולהגיד "זה לא נכון", אנא תסביר לי למה אני רק מדמיין שבכל סופשבוע מישהו אחר נדקר במועדון, למה אני שומע שאנסים יוצאים עם עבודות שירות, למה אני לומד בבית ספר מעפן עם מורים מוזרים.
     
  9. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ונגיד שנקצין קצת את מה שהוא אומר, אז אולי לא להאמין לתקשורת שאנשים מתים בפיגועים כי אני לא מכיר אנשים שנהרגו בפיגועים?

    אני גם יכול ללכת לפי דברים שאני רואה ואני מכיר ילדים שנדקרו ושהיכו אותם עם שרשראות (וכן הם ערסים ולא תמימים). אני כן מכיר מקרים של אידיוטים שאיכשהו נשארים על הכביש בטרקטורונים חסרי הגנה האלה. אני כן מכיר מקרים שרצחו אנשים וזה לא, כפי שאמרתי, כאילו שאני גר באיזה שכונת עוני. גם חצי מהילדים בעיר הזאת "דפקו" אופניים אבל הם לא גנבו. אני הייתי במצגת של אנשי סלקום בבית ספר שלי שבה הם מזיינים את השכל (למה נותנים לחברה כמו סלקום להכניס את עצמה לבית ספר ולהראות לנו מצגת עם הכל בסגול וכל מיני טכנולוגיות חדשות שיכניסו לנו את סלקום לתודעה ויגרמו לנו לראות את התדמית של סלקום כחדשנית). בקיצור, באיזה מדינה אתה רואה חברה סלולרית נכנסת לבית ספר ככה? אתה רוצה אולי עוד איזה דוגמה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/06
  10. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אריאל, סע פעם אחת למדינת עולם שלישי אמיתית, כי עם הצהרות כאלה רק רואים שאתה באמת לא יודע על מה אתה מדבר.

    Robin - בריונים (זה השם המדעי אני מניח) יש בכל מקום בעולם, זה א'-ב' של מבנה סוציאלי אצל קטינים, יש את זה בארה"ב בכמויות, לא חסר רוסים כאלה (אוי כמה שלא חסר) וזה רק מהנסיון הצנוע שלי.

    בני, אתה צודק, אבל גם זו בעיה שאפשר לתקן ובטח לא אחת שצריך לעזוב בגללה את הארץ.
     
  11. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המשפטים של בוריס הם מגוכחים, מה הוא רוצה?שלא נאמין לשום דבר?
    שנחשוב שעופר שלח כותב טור כדי שנרחם עליו?אנשים מוצאים ברחוב גופה של כלב ללא ראש וסתם כדי לקבל פרסום הם טוענים שהכלב הוא שלהם?נו בחייך בוריס, תחשוב על משהו יותר יצירתי פעם הבאה.

    ישראל היא מדינת עולם שלישי, נקודה.

    מיכאל, דבר עם אנשים קצת יותר מבוגרים מאיתנו, אנשים אינטליגנטים והם יגידו לך שאנחנו מדינת עולם שלישי.אולם הטכנולוגיה מפותחת, אבל הפערים העצומים בין העניים לעשירים, החלושה המצחיקה של מערכות החינוך משפט בריאות ועוד כל כך הרבה מוסדות..
    אולי אנחנו לא מדינת עולם שלישי בצורה מטורפת, אנחנו ברמה קצת פחות, אבל אם המצב ימשך ככה עוד שנתיים שלוש לאף אחד לא יהיה ספק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/06
  12. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוקיי, כל עוד כל גוף מקצועי מחשיב אותנו למדינה מופתחת, אני יכול לחיות עם אחד שחושב שאנחנו עולם שלישי אני מניח. אבל עצה שלי לעתיד - פתח מילון לפני שאתה זורק מושגים, או לפחות תראה פעם איזה סרט נחמד על חיים באפריקה, אסיה או עוד חורים נידחים בעולם, אני מניח שאם תפתח את הברז ותשתה ממנו לא תחטוף איידס, והמוות הטבעי שלך לא יגיע לפני גיל 40.
     
  13. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בריונים != ערסים ובכל מקרה יש אינפלציה של "בריונים" בארץ לעומת מקומות אחרים, לפחות לפי ניסיון שלי.

    שני הדברים האלה לא מעידים דבר וחצי דבר על האם ישראל מדינת עולם שלישית. חוץ מזה אתה יכול להגיד אולי שבתחומים מסוימים אנחנו ברמה של מדינת עולם שלישי אבל אתה לא יכול להגיד שאנחנו מדינת עולם שלישי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/06
  14. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אריאל, לך תחדד את הלקסיקון שלך לגבי המונח "מדינת עולם שלישי" כי אתה יוצא פוץ מפונק.

    גם איטליה מדינת עולם שלישי רק בגלל שיש בה שחיתות בירוקרטית? בצרפת ומדינות רבות בארה"ב יש פשיעה עצומה - אבל כמובן שלא תקרא להן מדינות עולם שלישי.

    תעשה גם הבדלה בין אורח חיים ממוצע לדרך ארץ, כי אלה שני דברים שונים. זה שיש התדרדרות מוסרית לא אומר שאנחנו Sin City או משהו, סדום ועמורה עדיין טיפהל'ה רחוק.

    פער בין עשירים ועניים? תסתכל קודם על מדינות כמו ברזיל והודו לפני שאתה אומר את זה.

    בשתי מילים - ארצות הברית, מדינה שבה לא תמצא בשום סרט תיכון בלי חמש מכונות פחיות לפחות, כמובן עם בלעדיות של אותה חברה שנחתמה עם הרשות המוניציפלית.

    חבר'ה, אם היה מקום מושלם בעולם, כולם כבר היו עוברים אליו, ואז הוא כבר לא היה מושלם. תתבגרו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/4/06
  15. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה כמובן מדבר מניסיון שגרת בארה"ב. דיברתי על נציג של חברה שנכנס ועושה פרסומת (סמויה או לא) לחברה שלו בביה"ס. במקרה של מכונות המשקאות הקלים, לפחות בתי הספר מרוויחים מזה כסף חוץ מזה שמכונת משקאות קלים היא משהו שתלמידים ישתמשו בו. אין שם חובה להסתכל על המכונה של הקולה. פה יש חובה לבוא למצגת, אני חייב לבוא למצגת של נציג חברה שרוצה לזיין את השכל על דברים שהוא לא יודע (כמו RFID, מסתבר שוולמארט נהייתה חנות הכלבו הגדולה בעולם בזכות ה-RFID למי שלא ידע, אפילו שעד עכשיו עדיין אין אפילו רוב בסניפים שלה, למיטב ידיעתי, שמשתמשים ב-RFID והיא כבר הכי גדולה בעולם עוד מלפני שהמציאו את ה-RFID, כמובן שהתווכחתי איתו אבל זה חסר טעם כשיש חצי כיתה שתומכת בו כי הוא "נחמד" ואני "מציק לו". זאת רק שטות אחת מיני רבות וכמובן שמתווסף לזה הפרסום). הוא בא וכל המצגת הזאת היא קשורה לתחרות שסלקום עושה שבה תלמידים שולחים להם רעיונות על איך לשלב טכנולוגיה עם עבודה בביה"ס (כמובן שכל רעיון שאתה שולח, אתה גם מעביר את הזכויות עליו אליהם, הם רושמים פטנט ומרוויחים עליך מיליוני שקלים). מי שזוכה זוכה באייפוד מיני (אפילו לא נאנו) לו ולכל הכיתה שלו.