יום רביעי: שוויץ מדהימים את ספרד

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י Franco, ‏16/6/10.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    סיכום יומי:

    המשחק בצהריים בין צ'ילה להונדורס, היה אחד הגרועים שהיו במונדיאל וממשיך את הקו של המשחקים החלשים בשעה 14:30 במונדיאל הנוכחי. הונדורס בלי סואצו ועוד כמה שחקני מפתח, באמת שאין לה מה למכור במונדיאל הנוכחי עם כל הכבוד ועצם העפלתה על חשבונה של קוסטה ריקה זה הישג בפני עצמו, אני לא רואה אותה עושה משהו נגד ספרד שתבוא למשחק הבא כמו חיה טורפת או נגד שוויץ במחזור האחרון שעבור השוויצרים עשוי לקבוע את המיקום בבית או אפילו את העפלה, בעוד להם זה לא ישנה כלום. אני לא חושב שהונדורס הגיעה למצב ממשי במשחק הזה ולעומת זאת צ'ילה, היתה די נחמדה, אבל לא מספיק, רואים שהומברטו סואזו חסר לה בתור חלוץ קדמי, והחלק הקדמי שלה היה די בינוני, מה שכן אני מאמין שאם הוא ישחק מול נבחרת ספרד במחזור הבא, זה צפוי להיות חיזוק משמעותי עבור הצ'ילנוס.

    עכשיו להפתעה של המונדיאל עד עתה. אלופת אירופה והמועמדת מספר אחת לזכיה בגביע העולמי בפעם הראשונה בתולדותיה מפסידה במשחק הפתיחה שלה לשוויץ. בפעם האחרונה שזה קרה לאלופת אירופה, ב-2002, צרפת כולנו יודעין איך זה הסתיים, האם גם הפעם? הזמן יגיד מה שנקרא. סך הכל השוויצרים שיחקו כפי שציפיתי מהם, זה הרי היה ברור שהיא לא תבוא לצאת להתקפות גלים גלים ושהיא תשחק סגור עם נסיונות עקיצה. במחצית הראשונה אני באמת לא זוכר איזושהי התקפה שוויצרית, ולמען האמת פרט לגול ולמתפרצת של דרדיוק שכמעט עשתה את השני אני לא זוכר גם בשניה, אבל קודם כל נגיע לשער, שאם תסתכלו טוב בשידור החוזר הוא העתק כמעט גמור של השער הראשון של דייגו מיליטו בגמר ליגת האלופות, שוער מרים, שחקן נוגח, שחקן שוויצרי מקבל ומחזיר לו ומכאן הפריצה לשער, רק שהפעם בניגוד למיליטו הוא לא בעט טוב כמו שצריך. המהלך של ארן דרדיוק היה מעולה, באמת מה שהוא עשה להגנה של ספרד לא ראיתי הרבה זמן עושה להגנה שלה, חבל שזה לא נגמר בגול כי זה היה אחד המבצעים הטובים של המונדיאל. עכשיו בנוגע לנבחרת ספרד, את האמת שבמחצית הראשונה היא שיחקה לא טוב ופרט להצלה של דייגו בנאליו מפיקה, לא היה הרבה במשחק שלה. גם במחצית השניה לפחות עד הגול השוויצרי ראינו משחק די עקר, אבל מהרגע שהכדור השוויצרי חדר לרשת והמשחק הסגור הפך להיות בונקר בכל הכוח, ספרד עם חילופים נכונים של דל בוסקה העלתה הילוך ושיחקה דווקא טוב, צ'אבי אלונסו כמעט כבש בפצצה אדירה, אינייסטה כמעט וסובב פנימה, דויד וייה כמעט והכניע את בנאליו, חסוס נאבאס כמעט וכבש בבעיטה מסובבת, וגם טורס, שעלה במעין הימור נואש כזה למרות שלא היה כל כך כשיר, לא היה רחוק משער, אבל הוא לא היה מדויק בסיומת ובמסירות בשל היותו נעדר מהמגרש במשך תקופה לא קטנה. סך הכל אני לא צופה בעיות לספרד מול הונדורס ואני מאמין שהיא תבוא לנצח בכמה שיותר כדי שההפרש שערים יהיה לטובתה והיא לא תצטרך לפגוש את ברזיל במידת הצורך והרבה תלוי במשחק של צ'ילה נגד שוויץ כי הוא יקבע הרבה מאוד מן הסתם.

    בית ח'

    צ'ילה - הונדורס 0:1
    ספרד - שוויץ 1:0

    1. צ'ילה (0:1) 3
    2. שוויץ (0:1) 3
    3. ספרד (1:0) 0
    4. הונדורס (1:0) 0

    המחזור השני נפתח הערב בבית א' כשאורוגוואי פגשה את המארחת דרום אפריקה. קודם כל בנוגע לרמת משחק, דרום אפריקה היתה לא טובה, פשוט לא טובה במשך 90 הדקות, מי שהיה הכי חושך במשחק שלה היה סטיבן פיינאר ובאמת לא משנה גם אם המשחק היה מתמשך מחרתיים, הוא לא היה מופיע אליו. צ'באלהלה כנראה הפיח יותר מדי תקוות כי גם הוא לא הגיע למשחק הזה, ובסך הכל כמו שאמרתי כל דרום אפריקה לא שיחקה טוב, הפתיע אותי אבל שפריירה לא הכניס בתחילת המחצית השניה את פארקר שלדעתי המהירות שלוה והחדות היו מוסיפים למשחק הדרום אפריקאי ומגדילים את הלחץ על אורוגוואי, אבל באמת שבכך המשחק למוסלרה כמעט ולא היתה עבודה וזה היה אחד המשחקים הקלים בקריירה שלו. אורוגוואי הגיעה כמו שצריך למשחק הזה, שיחקה מצוין מהדקה הראשונה ועד לאחרונה ועובדה שבסופו של דבר היא יצאה מנצחת עם 0:3 גדול לנבחרת אורוגוואי שמבטיח לה את המקום בשמינית הגמר בוודאות. דייגו פורלאן (מצוין) ולואיס סוארז (בסדר גמור) היוו את המחץ של אורוגוואי ולמעשה סיכנו את דרום אפריקה בכל מהלך במשחק. הרבה לפני השער של פורלאן שפגע במישהו ונכנס היה ריח של שער אורוגוואי אבל בסופו של דבר במחצית השניה אורוגוואי הגיעה ליותר הזדמנויות וגם כבשה בצדק, כשפורלאן מנצל בפנדל טעות של הקוון שהעניק לאורוגוואי יתרון שלא בצדק לאחר שסוארז היה בעמדת נבדל וכתוצאה מכך הורחק השוער הדרום אפריקאי ולמעשה נגמר המשחק. השער בדקה ה-90 היה המסמר האחרון בארון של דרום אפריקה שכנראה תהיה המארחת הראשונה שלא תעבור את השלב הראשון (פייי מזל, כבר חשבתי שזו תהיה ישראל אי שם בשנת 2090, כשהנין של לוזון יהיה יו"ר ההתאחדות)

    בית א'

    אורוגוואי - דרום אפריקה 0:3
    צרפת - מכסיקו - מחר 21:30

    1. אורוגוואי (1:4) 4
    2. מכסיקו (1:1) 1
    3. צרפת (0:0) 1
    4. דרום אפריקה (4:1) 1
     
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    בתחילת המשחק חשבתי שנטיית הלב שלי תהיה עם הנבחרת המקומית, אבל דרום אפריקה נראתה כל כך כבויה, שלא יכולתי שלא לרצות בהצלחתה של אורוגוואי, שהציגה משחק מעולה וניצחה בצדק גמור.
    בתחילת הטורניר לא הכרתי נבחרות מסויימות. זה כבר משחק שני שאני רואה את אורוגוואי ולפי דעתי היא יכולה להגיע לשלבים המאוחרים.
     
  3. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למשך 15 שניות אחרי כל גול היה שקט מכל הזמבורות המעצבנות של אוהדי דרום אפריקה,תענוג,
    רק בשביל זה אני שמח שהם בדרך החוצה,אולי יהיה אפשר לראות סוף סוך כדורגל בצורה שפוייה ולשמוע שירים של אוהדים,
    כמו שצריך להיות במשחק כדורגל ולא להיות בהרגשה של כוורת דבורים למשך 90 דקות.

    אורגוואי הרשימה אבל מול נבחרת חלשה,
    לגבי סוארז,אם היה נותן טאץ' טוב יותר במהלך של הפנדל הוא לא היה צריך לחפש את העבירה אלא מדלג מעל השוער ומגלגל פנימה,הכדור ברח לו,הוא חיפש את המגע,היה מגע קטן,הוא הוסיף על זה עם תנועת תיאטרון.
     
  4. מראדונה Member

    הצטרף ב:
    ‏23/5/10
    הודעות:
    530
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הלו,אתה לא דייגו פורלאן ואין לך טכניקת בעיטה לבעוט גבוה.
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    השינוי של טבארס עבד נהדר, הלחץ המצוין על הכדור לא נפגע ואורוגוואי הרוויחה עוד שחקנים בהתקפה. סוארס ממשיך להגעיל בהתנהגות שלו אבל זה לא חדש, שחקן טוב מאוד אבל דוחה מאוד לטעמי.
     
  6. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מבין את הטענות לסוארז. הייתה עליו עבירה וטוב ששרקו פנדל.

    אני מאוד שמח בשביל אורוגוואי, נבחרת שאני מאוד מסמפט, ובשביל דייגו פורלאן, שאני מאוד מקווה שייכנס עכשיו לפורמה טובה, ובעיקר אני מאוד שמח שדרום אפריקה קיבלו בראש. מגיע להם לקבל עונש על הוובוזלה הנוראית, וזה לא שהחור באוזן מפריע לי כמו שמפריע לי שאני לא שומע את האוהדים האמיתיים שרים ומעודדים כמו בטורנירים קודמים.
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    היה פנדל, אבל סוארס הפיל את עצמו במקום לשים גול לדעתי, כמה דקות לפני כן הוא גם כן עבר שחקן כבר והחליט ליפול במקום להיכנס לרחבה. מעבר לפנדל, סוארס מחפש ליפול בכל הזדמנות גם שאין מגע, ושיש מגע הוא מגזים בנפילה על מנת להשיג כרטיס ליריב. אני כבר מקבל אנטי רק מלראות את הבעת פניו וחברי הפורום ההולנדי יוכלו להעיד שטענתי כך לפני שנתיים כבר.

    הרבה שחקנים עושים זאת, אבל לא ברמה שהוא עושה זאת. אוהד דרום אפריקה שאל אותי מי זה השחקן הזה שכל הזמן על הדשא, אמרתי לו שהוא מלך השערים של אירופה השנה, הוא שאל אותי מתי הוא מספיק להבקיע אם הוא כל הזמן עסוק בליפול...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/6/10
  8. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מגע פיזי לא מחייב שריקה, כי זה היה יכול להיות מגע יזום של סוארז שבכוונה נגע ברגל השוער. בפועל, הוא בקושי נגע לו בבהונות. זה לא משהו שנופלים ממנו, והוא בטוח לא היה נופל אם היה במיקום נוח ביחס לכדור והשער. הכדור התחיל לברוח לו והוא החליט לעשות נפילה תיאטרלית.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/6/10
  9. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תהיו הגונים. כמעט כל השחקנים הגדולים מוסיפים תיאטרליות למהלכים שלהם. זו רעה חולה שהשתלטה על הכדורגל העולמי לפני עשור בערך, וזה נשמע לי קצת מוזר שאתם באים בטענות אל שחקן ספציפי ובייחוד כשבניגוד למה שאייג'נט אורנג' אמר מעליי, אני דווקא חושב שזו הייתה עבירה מאה אחוז ולא סוארז הוא שיצר את המגע אלא השוער שביצע גלישה טפשית במיוחד.


    (ובמאמר מוסגר - אני שונא מתחזים וצוללים מכל סוג שהוא, אני פשוט חושב שלא צריך להגזים ולחפש את השחקנים שזה הסגנון שלהם לרוב).
     
  10. Robin Hood Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    326
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה צודק שלא על כל "נגיעה" שורקים לעבירה, אך אין מנוס מלשרוק עבירה על ההיתקלות בין סוארז לשוערה של דרום אפריקה. העובדה שסוארז הוסיף תיאטרליות מיותרת לנפילתו לא מורידה מכך שמדובר בעבירה המצדיקה פנדל עקב יציאתו המגושמת של השוער הדרום-אפריקאי.
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    Julian Joachim - אני, לפחות, לא מנסה לטעון לכך שסוארס יחודי בהתנהגות שלו, אני גם חושב שהיה פנדל וכרטיס אדום, אבל באופן כללי סוארס לוקח את ההתנהגות הזו לקיצוניות לדעתי. כמו שציינתי בתגובה הקודמת, זה לא דבר שהסקתי לאחר המשחק האחרון או השניים האחרונים, זו תחושה שיש לי לגביו מאז שהתחלתי לראות אותו בנבחרת הצעירה של אורוגוואי לפני מספר שנים וזה רק התחזק בשנתיים האחרונות שחזרתי לצפות בו יותר.

    אני מקווה בשבילו, בתור שחקן מוכשר וחשוב בנבחרת שאני תומך בה, שההתנהגות שלו לא תפגע לו בקריירה (מול שופטים, כמו גם מול מועדונים ושחקנים יריבים).
     
  12. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהיה מקום לתת לו צהוב על התחזות ולהתעלם מהנגיעה. בהילוך האיטי רואים את זה הכי טוב - יש נגיעה קלה, הרגל של סוארז ממשיכה בתנועתה הטבעית, ופתאום סיבוב של כל הגוף והנפילה על הדשא כאילו ירו בו. זה מגעיל, לא צריך לעודד התנהגות כזאת, ואם היתה לשופט את היכולת לשפוט את זה בצורה כזאת, הייתי מצפה ממנו להעניש את סוארז. הטענה שלי פשוטה - הוא יכול היה להמשיך, זו לא היתה מניעת שער, הוא החליט להתחזות. זה לא פנדל בעיניי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/6/10
  13. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האמת היא שלדעתי הוא לא יכול היה להבקיע שער מהסיטואציה שנוצרה, אבל זה לחלוטין לא רלוונטי לשאלה האם נעשתה עליו עבירה, או לאו. מכיוון שאני מבין שיש בינינו חילוקי דעות בנושא הבסיסי ביותר, אני מניח שאין הרבה מקום להתדיינות.

    ואליאס, הבנתי את מה שאתה אומר לגבי סוארז, ואני מבין שאתה לא נטפל אליו באופן אישי. זה בכל מקרה לא עניין מרכזי כל כך.

    בכל מקרה, פריירה די אכזב אותי בתגובה שלו. להאשים את השופט, או בכלל להתייחס אליו כאל גורם שהכריע את תוצאת המשחק נדמית לי כהתנהגות די בזוייה. "טול קורה מבין עינייך" אמרו חז"ל, ואתה אדון קרלוס אלברטו, צריך לתת את הדין על העובדה שהנבחרת שלך נראתה אנמית וחלשה מאוד לאורך כל שלבי המשחק, והתקשתה להתמודד עם היריבה בכל פרמטר אפשרי. בפרט, מעניין שלא שמענו ממנו שום התייחסות לצעד הטקטי המבריק של טבארס, שהציב את פורלאן כקשר התקפי מתחת לחלוצים, ובכך הכריח את הקישור האחורי של היריבה להתרכז בו ובאופן אישי, אפשר לו לנצל באופן המקסימאלי את יכולת הבעיטה מרחוק, שהיא אחת מתכונותיו הבולטות ביותר. קיצר, די לבכיינות, תעשה את העבודה שלך וכשאתה נכשל - תודה שטעית.
     
  14. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראשית - הכל בעיני המתבונן. אני דווקא ראיתי עבירה, גם אם קלה מאוד, שכן חסמה את הנתיב הטבעי של סוארז.
    שנית - אז סוארז עשה הצגה, על כך אין עוררין, אבל השופט לא יכול לתת לו כרטיס צהוב אחרי שהוא שרק כבר לעבירה עליו. הרי מעשית ההצגה של סוארז התרחשה אחרי העברה (שנשרקה). או ששורקים להתחזות או ששורקים לעברה, ואם היתה עברה שנשרקה ממש לא משנה ההצגה שבאה אחריה.
    אם שחקן נתפס בנבדל, נשרקת שריקה, הוא ממשיך לרוץ לכדור ושחקן מגן מכשיל אותו, זה הרי לא יהיה פאול, גם לא כרטיס צהוב. כנ"ל במקרה הזה.
    מה שכן, אתמול אורוגוואי ממש לא היתה זקוקה לרחמי השופט. היא היתה הרבה יותר טובה מדרא"פ בכל המשחק, המקומיים נראו כמו ילדים חלשים לידם, לא היה להם שום סיכוי מולם, הם לא היו אגרסיביים, לא שינו דבר, לא החליפו מיקומים ולא מגיע להם לעלות שלב, גם אם זה מאוד יכאב לאוהדים המקומיים.
     
  15. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השריקה הגיעה אחרי שהוא נפל, זה לא שהשופט כל כך מהיר מחשבה שהוא כבר קבע פנדל ובא להוציא כרטיס כשסוארז עדיין היה באוויר. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx.

    סוארז לא רק הוסיף תיאטרליות לנפילה, הוא גם נפל בכוונה. הנגיעה המקרית והלא מכוונת בבהונותיו לא גרמה לו ליפול, לעצור או אפילו לשנות את התנועה הטבעית, משמע אין עבירה או מניעת שער. אם היה במצב יותר נוח, הוא היה ממשיך לכדור ובועט. זאת צלילה והתחזות in my book.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/6/10