כדור הזהב - כדורגל השנה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Civil, ‏28/10/14.

  1. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
  2. doundoun Member

    הצטרף ב:
    ‏15/8/07
    הודעות:
    1,120
    לייקים שהתקבלו:
    94
    העיקר שנדב יעקובי אומר שרונאלדו כבר לא שחצן.... להקיא מהנרקסיסט הזה.
     
  3. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    https://pbs.twimg.com/media/B7LDHl2CAAASPi2.Xxx:large
    הפרצוף של הנרי אומר הכל...
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    תקרא טוב מה שכתבתי לפני שאתה יורה על אוטומט.
    דיברתי על בחירת הרכב השנה, כלומר שלושה שחקני התקפה שהם כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי ועוד אחד. בסוף נבחר אריאן רובן. לא זכור לי שמנואל נוייר עשה הסבה לחלוץ, למרות שהוא יכול להצליח לא רע.

    בבוקר של הבחירה פירסמתי את הלו"ז המלא וככה חסכתי לאנשים זמן מהטקס הדי משעמם הזה, ידעתי בדיוק באיזה דקה יבחרו באיזה קטגוריה ומתי עדיף לזפזפ בין השלטים מה שנקרא.

    נתחיל עם נבחרת השנה - אינייסטה כבר כמה שנים חורק להוציא הבלחות פה ושם, לא ברור איך השם שלו תמיד עולה אוטומטית. צ'אבי אלונסו היה הרבה יותר ראוי ממנו. גם דויד לואיז אוברייטד בטירוף, על מה כל הקרדיט הזה, על הדמעות במונדיאל?

    הבחירה במאמן השנה הייתה צריכה להיות הכי קלה מזה שנים, ומה שהכי עצוב הוא שסימאונה אפילו לא סיים במקום השני. אתלטיקו הייתה רחוקה שתי דקות מהעונה הגדולה בתולדותיה, אליפות היסטורית בה היא לא מפסידה באף משחק לריאל ובארסה, וגם זכייה בליגת האלופות בפעם הראשונה. מפרגן ללאב וגרמניה על מונדיאל מעולה, אבל הרבה יותר קשה לבנות את הכוכבים כמו שסימאונה עשה, וגרמניה כבר כמה שנים תמיד באזור מה שנקרא והיה ברור שאם ספרד לא פקטור אז היא פייבוריטית. אני מאמין שאותו 7:1 מול ברזיל, משחק שנדבר עליו עוד זמן רב - השפיע.

    כריסטיאנו רונאלדו בחירה מאוד ראויה לכדור הזהב. גם במנואל נוייר היה אפשר לבחור, אבל אין מה לעשות, כנראה שלבחור שוער זה לא פופולארי. מסי כרגיל בין שלישיית הפיינאליסטים(אולי היה אפשר לגוון עם קון אגווארו למשל), אבל אני חושב שלא הייתה שום סיבה לבחור בו. מעניין מאוד הציטוט שסיפק לאוויר בהקשר של ברצלונה, הרבה יותר משאר הראיונות והקלישאות שנזרקו לאוויר והרצון 'לייצר חברות' שקרית או פרגון בין רונאלדו ומסי או מנואל נוייר שכבר התבטא בצורה לא מכבדת כלפי רונאלדו('אני לא דוגמן תחתונים'). היה מרגש לראות שם שחקני עבר גדולים כמו דל-פיירו או הנרי(היה חייב לזכות ב-2004 וזה לא קרה). אגב, לכל מזלזלי רונאלדו - שוב, פורטוגל נבחרת פח והוא הגיע לטורניר לא כשיר. לא תירוץ מספיק טוב, אבל זו המציאות.

    בסוף כריסטיאנו זכה כמובן בתואר השני ברציפות והשלישי בסה"כ, יחד עם אגדות כדורגל כמו ואן-באסטן, פלאטיני וקרויף.

    כמו שציינו במארקה אגב - חבל שבאופ"א לא מצאו לנכון לכבד את אלפרדו די-סטפאנו, אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, בניגוד למה שעשו לאאוסביו למשל. היה דיבור על קליפ של דקה שיוקרן עם מיטב רגעים של השחקן שזכה פעמיים בפרס האישי וגם בחמש זכיות רצופות בליגת האלופות - אבל זה לא קרה.
     
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,560
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
  6. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    @Raulito חוזר בי בעניין הציטוט.
    אבל הטיעון הזה שאתה מנסה למכור כאן כבר כמה פעמים שיש להקל ראש בכריסטיאנו ולעשות לו הנחות כי הוא משחק בנבחרת פורטוגל הוא פשוט מגוחך. פציעות אגב זה חלק מהמשחק, ולראייה מסי שהושבת בעונה שעברה במצטבר למעלה מחצי שנה.
    רונאלדו מועמד ראוי אין בזה ספק. אבל כבר מזמן איבדתי כיוון בניסיון להבין מה הקריטריונים כדי לזכות בתואר הזה, ועדיין אני חושב שבשנת מונדיאל יש לנתח את הדברים בשונה מעונה סטנדרטית.

    לגביי הנבחרת המצטיינת אין מקום לטיאגו סילבה ודויד לואיז, זה עוד אקט פוליטי שנועד להוציא את כולם מרוצים כמו הבחירה ביוגי לב.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מסי שיחק 46 משחקים בעונת 13-14 ככה שזה לא מתיישב טוב עם הטיעון שלך על כך שהוא נעדר לחצי שנה. רונאלדו אגב שיחק רק משחק אחד(!) יותר ממנו. שניהם סבלו מפציעות, אבל יש הבדל אם אתה מגיע לא כשיר לטורניר שהוא בין שבועיים לחודש לבין לגרור פציעה להמשך העונה בה יש זמן להחלים. בכל-מקרה, פורטוגל נבחרת גרועה מאוד, לא הוגן להפיל עליו את האשמה. המשחק הראשון נגד גרמניה נגמר מהר מאוד.

    ומעבר לכך, אני לא קונה את הטיעון הזה שצריך לצאת מגדרנו בשנת מונדיאל. ליאו מסי נבחר לשחקן השנה ב-2010 ואני בטוח שהייתה סבבה עם הבחירה הזו. בהחלט הייתה לו עונה ענקית גם אם בארסה עפה בחצי גמר הצ'מפיונס. במונדיאל הוא לא כבש אף שער וארגנטינה קיבלה 4 חתיכות מול גרמניה. ועדיין, אף-אחד לא עשה דרמה כשדייגו מיליטו שהוביל את אינטר לטרבל לא זכה בפרס, או ווסלי סניידר שגם הגיע לגמר המונדיאל, או אפילו צ'אבי.

    לגבי נבחרת השנה אין יותר מדי חילוקי דעות. לואיז נכנס מטעמים שיווק וכן-הלאה של הליגה הצרפתית ועוד ועוד. טיאגו סילבה היה מעט יותר טוב ממנו. בכל-מקרה, אינייסטה קיבל מקום ותמונות יפות בעיקר בגלל השם שלו והמותג אינייסטה. בפועל הוא רחוק מאוד מהיכולת הטובה שלו כבר זמן רב, וזה מבלי להתייחס למונדיאל בכלל שם לא באמת היה לו עם מי לשחק. אבל כמובן שההתייחסות לנבחרת העונה שולית ביחס לפרס המרכזי.
     
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    חאמס אפילו לא בנבחרת השנה - מהבדיחות הגדולות שפיפ"א אי פעם הנפיקו.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חאמס לא החמיץ פנים אתמול, תאמין לי. השער שלו יזכר לעוד הרבה זמן והמונדיאל הטוב שלו עשה את שלו. הוא משחק היום במועדון הטוב בעולם, בכל-זאת.

    כבר התווכחנו כאן על נבחרת השנה. אין ספק שבמקום אינייסטה אפשר היה להכניס את חאמס. אבל צ'אבי אלונסו גם היה ראוי והוא רק 'בנבחרת השנייה', ביחד עם מודריץ'(וגם שם חאמס לא נכלל). גם אנחל די-מאריה עשה עונה גדולה. אולי זה יעצבן אותך, אבל אין מה לעשות. לתת בראש במדי מונאקו זה לא כמו לעשות את זה במדי ריאל מדריד. ודי-מאריה היה מבריק במרכז השדה בחצי השני של העונה, הוציא את המקסימום מהסיטואציה הלא-פשוטה כשהנחיתו לו את גארת' בייל על הראש.

    חובת ההוכחה עדיין על חאמס. אני מרוצה מהבישולים שלו בקלאסיקו ובאנפילד ורואים אצלו הרבה מאוד טאץ', יש לו סיומת מרשימה. אבל, עדיין לא ראיתי משהו וירטואוזי. ריאל הייתה צריכה שחקנים שיודעים לפרוץ בונקר..בדיוק כמו זה של אתלטיקו מדריד. יש לו סטטיסטיקה די טובה והוא רק חצי שנה אצלנו, את זה אני זוכר.
     
  10. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    חאמס רודריגס מעולם לא שיחק באתלטיקו נאסיונל, לכן הוא מעולם לא היה בקבוצה הטובה בעולם.

    פחות מעניין אותי מה היתה התגובה של חאמס לבחירה, אבל כששחקן בן 22 לוקח על הגב שלו נבחרת שלא נחשבה לאריות העולם, נבחרת שסבלה מהפציעה של הכוכב שלה שהחמיץ את המונדיאל, נבחרת שבסופו של דבר עשתה הישג שיא בהיסטוריה שלה כשסיימה חמישית בעיקר בזכותו והוא עוד מסיים כמלך שערי המונדיאל בטורניר הבכורה שלו וזה מבלי לגרוע ביכולת הטובה שהוא מפגין עכשיו והפגין במונאקו - היה חייב להיות בנבחרת גם אם אינייסטה כן היה בכושר. אבל כשאתה רואה את רוב הבחירות, אתה מבין שהאירוע שווה לתחת.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הקבוצה הטובה בעולם היא ריאל מדריד, אז כבר יש לך טעות :)

    הטקס כולל בתוכו 'הרבה פוליטיקה', נקרא לזה ככה, אבל הבחירות לא היו כל-כך הזויות ולא כל-כך מצוצות מהאצבע. אני לא בא להפחית מערכו של חאמס על היכולת שלו במונאקו או ברמת המועדונים, אבל אני לא חושב שעל סמך טורניר של חודש אחד צריך להיות כל-כך נחרצים. וכאן כנראה חוסר ההסכמה בינינו. אנחל די-מאריה היה טוב מחאמס אשתקד ברמת הקבוצות, אין מה לעשות. לפי מה שאתה אומר עוד רגע גם תמליץ לתת לו את כדור הזהב. חאמס כולה בן 23 ויהיו לו עוד הרבה הזדמנויות לחזור הביתה עם הגביע המסכן הזה של 'נבחרת השנה'. אבל את תואר 'שער השנה' לא זוכים בכל עונה.
    בוא ניגש ישר לעניין: מבחינתך, נוייר או רונאלדו? הרי לשוער הגרמני היה טורניר מושלם ונקי מטעויות והוא כן הציל את גרמניה במשחקים מסוימים. נכון שנויר לא הגיע כאנדרדוג אבל הוא גם הציג יכולת מעולה ברמת הקבוצה.
     
  12. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    אתה סתם מתווכח בעניין הפציעה של מסי ארבע פציעות בשבעה חודשים: השנה המקוללת של ליאונל מסי - וואלה! ספורט
    לגביי פורטוגל אני חוזר שוב, אתה יכול לתרץ ולהוסיף עוד סטטיסטיקות כמו אורימור. פורטוגל היא לא לוקסמבורג או סן מרינו,
    אז תפסיק עם הטיעון המגוחך הזה שיש לעשות לו הנחות. פתאום פפה וקונטראו שחקנים גרועים שהם משחקים בנבחרת?
    כבר שאלת אותי על העניין הזה ועניתי לך בצורה מאוד ברורה - סניידר בעיניי היה ראוי יותר לזכות ב2010 אחרי הטרבל של אינטר.
    אבל כשאין שום קריטריון לתואר הזה, טבעי שהיו מחלוקות. אבל אם כבר הזכרת את 2010, שנעלה שוב לדיון את הג'סטה של בלאטר בעונה שעברה? פתח עבורו את ההצבעה מחדש וגם נתן למצביעים אפשרות לשנות את הבחירה. מה לא עושים כדי ליישר את ההדורים.
    למה עצרת כאן?
    בטח גם קסיאס במקום נוייר, קרבחאל במקום להאם, פפה במקום סילבה, וראן במקום לואיז, בייל במקום רובן ומורטאה במקום מסי.
    רק אל תספר לי סיפורים אח"כ שאתה אובייקטיבי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/1/15
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    צר לי לגבי המועדון הטוב בעולם, אבל כאן אתה טועה. ריאל אולי הטובה באירופה, היא לא הטובה בעולם :)

    מצד אחד אתה אומר שלא צריך להשליך הכל על מונדיאל (ולא השלכתי, חאמס היה טוב מאוד גם באמת המועדונים) ומצד שני כדי להצדיק את הבחירה של רונאלדו (שלא כ"כ התווכחתי איתה) ביטלת את המונדיאל לחלוטין (במודיאל הוא היה זוועה, ץסכים בזה לפחות). אז אני לא אגיד לך שלא מגיע לרונאלדו בגלל שהיה לו חרא מונדיאל, מצד שני אני לא חושב שאפשר לקבוע בנחרצות שלנוייר לא מגיע. מה לעשות שעובדתית לשוער, משפיע ככל שיהיה, הרבה יותר קשה לזכות מאשר חלוץ "נוצץ"? גם היה הרבה יותר קל לבחור במאמן השנה את מאמן גרמניה הגדולה מאשר את סימאונה של אתלטיקו הקטנה, שהיה ראוי פי 50 יותר מהתואר של לב.
    הגיל של חאמס לא רלוונטי: הוא זכה בפושקאש בצדק והיה צריך גם להיות בנבחרת השנה. ודווקא בגלל גילו הצעיר ודווקא בגלל שהוא לא ברזילאי או ארגנטינאי ודווקא שהוא הצליח בענק במונדיאל הבכורה שלו, פה כן היו צריכים לקחת משקל כבד יותר למונדיאל.
     
  14. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,560
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    איך מילה אחת הורסת את כל המשפט!
    לפי ההיגיון הדום לבן שלי כאשר הבחירה היא בין שני שחקנים מהליגה הספרדית, אי אפשר לדלג על אלופת ספרד. כי כאשר מדלגים מעליי ככה, אני רואה מלמטה את התחת הערום של בלאטר. חאמס סחב את הנבחרת 5 משחקים? דייגו קוסטה סחב את אטלטיקו 50 משחקים.
     
    אלעד ו-Civil אוהבים את זה.
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חח בארסה אתה משעשע. כבר חשבתי שננהל דיון רציני הפעם. דיי, אינייסטה עבר עונה פח, שחרר. פפה אגב היה יותר טוב מטיאגו סילבה, אתה צודק. קרבחאל עוד יכנס לנבחרת השנה, אין לי מושג. בעצם - זה לא מעניין אף-אחד.

    לא קבעתי נחרצות שלנוייר לא מגיע, ממש לא. הוא הציג מונדיאל נפלא, ברור שיש לכך משקל, וכמובן שברמת המועדונים באיירן זכתה בדאבל והוא שוב רשם הצלות נהדרות. אני גם מסכים איתך שלשוער קשה יותר לזכות מאשר לחלוץ. ובכלל בדור הזה עם כריסטיאנו ומסי - לא בטוח שזה יקרה בשנים הקרובות.

    כובד של עונה שלמה משמעותי יותר מאשר המונדיאל, זו דעתי האישית. אפשר לומר שרונאלדו בלט בחולשתו במונדיאל, אבל שוב, הוא משחקת בנבחרת חרא. והעונה הבאמת מדהימה שלו ברמת המועדונים כן מכפה על כך.

    אנחל די-מאריה היה טוב יותר מחאמס בעונה שעברה ברמת הקבוצות, זו דעתי. אני יכול לגבות את זה מבחינה סטטיסטית גם, די-מאריה בישל המון שערים. לא חושב שיש טיעון שתביא והוא ישכנע אותי. נניח שהנבחרת מורכבת משלושה שחקנים. יש את קרוס שהוא קונצנזוס, יש את צ'אבי אלונסו שהעונה המשיך את היכולת שלו גם במדי באיירן והשתלב תוך דקה וחצי בערך, ויש גם את די-מאריה. גם מודריץ' היה נפלא אשתקד ולדעת רבים השחקן הכי חשוב בריאל מדריד חוץ מרונאלדו.

    אף שחקן מאתלטיקו מדריד לא זכה בפרס אישי אפילו לא 'בערב הגאלה הספרדי' וזו אכן בושה וחרפה. קיילור, ראמוס(באמת הזוי), מודריץ', אינייסטה ורונאלדו, אלה היו הבחירות, וראפינייה התגלית, למי ששכח. אתמול באמת רציתי שסימאונה יזכה. אבל אתלטיקו מתרכזת בתארים הקבוצתיים ובזמן שריאל תפרה חליפות והשחקנים התלבשו יפה - אתלטיקו ממשיכה לעבוד לקראת המשחק בגביע. אני חושב שהיא תעפיל לרבע הגמר, הלוואי ואתבדה.