כשבפאונד היה חור - נושא נוסטלגיה של הכדורגל האנגלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏30/1/15.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מתוך ספורט 'הארץ': [ועל החתום: הכותב שלנו בפורום, אמיר ענבר]
    השבוע לפני 20 שנה: כשקווין קיגאן ניסה להביא את ניוקאסל לירח - והתנגש בכוכבים
    קווין קיגן חזר לניוקאסל כדי להצילה, והצליח להפוך אותה לאחת הקבוצות המלהיבות בעולם. ההפסד למנצ'סטר יונייטד במאבק האליפות כיבה את הניצוץ של מי שבסך הכל רצה לבדר את האוהדים אחרי שבוע עבודה.

    http://images.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.3216588.1483614125!/image/2761193181.jpg_gen/derivatives/landscape_468_272/2761193181.Xxx


    7.1.97 אחרי שכיכב בליוורפול ובהמבורג, קטף אליפויות באנגליה ובגרמניה, זכה בגביע אירופה לאלופות והוכתר לכדורגלן השנה ביבשת, בחר קווין קיגן לסיים את הקריירה דווקא בניוקאסל יונייטד. בין 1982 ל-1984 שיחק החלוץ האנגלי במועדון מליגת המשנה, סייע לו לעלות לליגה הבכירה - ואז עלה השמיימה, פשוטו כמשמעו; בתום משחק הפרישה שלו, המריא במסוק ממרכז המגרש.

    בשמונה השנים הבאות, התעקש קיגן כי אין לו עניין לחזור לכדורגל. מרכז עולמו החדש היה כדור קטן הרבה יותר; הוא התגורר במארבייה, ספרד, ובילה חלק ניכר מזמנו במסלולי גולף. הרחק משם, ניוקאסל עמדה לקרוס. בעונת 1991/92 היא נאבקה בתחתית ליגת המשנה. תבוסה 5-2 לאוקספורד בחודש פברואר דירדרה אותה למקום האחרון, וחרצה את גורלו של המנג'ר אוסי ארדילס.

    במקביל, צלצל הטלפון בביתו של קיגן. על הקו היה ג'ון הול, טייקון נדל"ן שרכש את המועדון. "רק שני אנשים מסוגלים להציל את ניוקאסל והם מדברים זה עם זה", אמר לו הול. "זה היה מסר עוצמתי", מספר קיגן. חרף דאגותיו – הוא לא הכיר את שחקני הקבוצה או את הליגה, וחשש כי ירידה לליגה השלישית תירשם על שמו – הפך למנג'ר ניוקאסל. הגיבור חזר, רכבת ההרים יצאה לדרך.

    במשחק הראשון בהדרכתו כמעט הוכפלה כמות הצופים ביציעים, לכ-29 אלף. הם חזו בניוקאסל מנצחת את בריסטול סיטי 1-3, אך לחששות של קיגן היה בסיס. הקבוצה התמודדה נגד הירידה עד הרגע האחרון ממש. "זה נראה עגום", משחזר החלוץ דייויד קלי, "אבל קווין אמר לנו 'תעברו את זה, ובעוד שנה נהיה בליגה הבכירה". הוא צדק. ניוקאסל שרדה, ובעונה הבאה חגגה את עלייתה לפרמייר-ליג עם שביעייה לרשת לסטר. בתוכנייה הזהיר קיגן את אלכס פרגוסון, מנג'ר מנצ'סטר יונייטד שבדיוק זכתה באליפות ראשונה מזה 26 שנים: אנחנו רוצים את התואר שלך.

    "ניסינו להגיע לירח והתנגשנו בכוכבים", יגיד קיגן כעבור שנים. חלק מהם נחתו על הדשא של איצטדיון סנט ג'יימס'ז פארק – שבעצמו שופץ כחלק מהמהפכה במועדון. המנג'ר הסתער על שוק ההעברות חמוש בכסף של הול – ובקסמו האישי. גלי הרגש שהחצין סחפו שחקנים לצפון מזרח אנגליה – אפילו אם הגיעו מצרפת. "עברתי לניוקאסל רק בגללו", אומר דויד ז'ינולה, ששיחק בסן ז'רמן והתלהב לקבל שיחה מאליל ילדותו, "קווין אמר שייתן לי חופש לעשות מה שאני רוצה. החלטתי לחתום ולתת לו כל מה שאני יכול".

    וניוקאסל של קיגן נתנה לאוהדים כל מה שהיא יכולה. המנג'ר דגל בכדורגל התקפי, לעתים עד הפקרות. גישתו: לא משנה כמה היריבה תבקיע, אנחנו נכבוש יותר. "קווין קנה שחקני הגנה מתוך צורך, אבל תמיד קנה שחקני הגנה התקפיים", אמר ל"טלגרף" רוברט לי, קשר הקבוצה. הוא ועמיתיו מספרים כיצד נהג להדגיש את הצורך לבדר את הקהל אחרי שבוע עבודה.

    המגן ג'ון ברספורד משחזר איך נהג קיגן לבחון את הרכב היריבה לפני משחקים ולהצהיר: "אם לא נוביל 0-2 אחרי חמש דקות מול החבורה הזו, משהו לא בסדר". החלוץ לז פרדיננד סיפר בספר "קווין קיגן: דיוקן אינטימי של הרומנטיקן האחרון בכדורגל" כי "הוא גרם לך לחוש בגובה שלושה מטרים כשיצאת מהמנהרה".

    יש המאשימים את קיגן בנאיביות; הן בגלל שלא השקיע מספיק בהגנה, והן מפאת פתיחות מופרזת. הוא נהג לכנס מסיבת עיתונאים מדי יום. כשאוהדים זעמו בעקבות מכירת החלוץ אנדי קול למנצ'סטר יונייטד ב-1995, פגש אותם לשיחה. הם היו מוכנים לסלוח על הכל. הרי הוא היה "קינג קוו", "המשיח", האיש שהאיר עיר אפורה והפך חלומות למציאות.

    בעונת 1995/96, אמור היה להתגשם החלום הגדול. עם ז'ינולה וקית' גילספי באגפים, פיטר בירדסלי ופרדיננד בחוד, דרסה ניוקאסל יריבות בתצוגות מבריקות ופתחה בינואר יתרון 12 נקודות בפסגה. מה שנראתה כאליפות ראשונה מאז 1927, התגלתה כאחד המהפכים הגדולים בכדורגל. מנצ'סטר יונייטד זכתה בתואר נוסף.

    בזיכרון נצרבו שלל רגעים מאותם חודשים דרמטיים. הניצחון של יונייטד בניוקאסל 0-1 במשחק העונה במארס, אחרי שהמקומיים שלטו ללא עוררין במחצית הראשונה; ההפסד של ניוקאסל 4-3 בליוורפול באפריל, אחרי שהובילה שלוש פעמים. כשסטן קולימור נעץ את שער הניצחון בתוספת הזמן, נשען קיגן המיואש על שלט פרסום. "נמשיך לשחק כך, או שאעזוב", סירב לשנות את גישתו ההתקפית, אך עוזרו טרי מקדרמוט סבור שמשהו בו נסדק באותו ערב. "זה צילק את קווין, אני משוכנע בזה", קבע בספר "Touching Distance: קווין קיגן, 'המבדרים', והחלום הבלתי אפשרי של ניוקאסל".

    לאמונה כי קיגן איבד את עצמו בלהט מאבק האליפות, שאיפשר לרגש להשתלט עליו, תרמה התפרצותו בעת ראיון טלוויזיה בשלהי אפריל, אחרי ניצחון 0-1 בלידס. בתגובה לדברי פרגוסון, שטען כי יריבות מתאמצות יותר נגד יונייטד, נופף קיגן הזועם באצבעו והשמיע נאום נרגש, שכלל את השורה ההיסטרית וההיסטורית "I would love it if we beat them". הם לא. ניוקאסל סיימה שנייה. קיגן טוען כי הבעיה היתה שמעט משחקניו התנסו קודם לכן בזכייה בתארים; אחרים תוהים מדוע צירף באמצע העונה דווקא את החלוץ פאוסטינו אספרייה והקשר דייויד באטי, במקום שחקן הגנה.

    בקיץ' 96', מספר קיגן באוטוביוגרפיה שלו, הוא תהה אם כישוריו מוצו, אך שוכנע להישאר. פעם נוספת הסתער על שוק ההעברות, וכמובן קנה חלוץ; אלן שירר הגיע תמורת סכום שיא בכדורגל, 15 מיליון ליש"ט. בחודשים הבאים רשמה ניוקאסל כמה ניצחונות גדולים – 0-5 מול יונייטד, 1-7 נגד טוטנהאם – אך זה כבר לא היה אותו הדבר. הניצוץ כבה.

    מעבר לכך שפקפק ביכולתו להמשיך לדרבן את שחקניו, מספר קיגן כי לא אהב את הכיוון העסקי אליו הלך המועדון. "אנחנו – ואני מכיר בחלקי – יצרנו מפלצת שהיה צריך להזין על חשבון כל דבר אחר כמעט", כתב, "לראשונה לא נהניתי מעבודתי". הוא חש מבודד מחברי הנהלה שעמם היו לו יחסי עבודה קרובים, וסבר שהשאירו אותו לבד מול הקהל כשאולץ למכור שחקנים כדי להחזיר הלוואה שנלקחה למימון עסקת שירר. "כל כך נמאס לי, שהייתי אומר להם 'לכו להתקדם עם הנפקת המניות, זה כל מה שמעניין אתכם'", שיחזר, "המועדון לא היה אותו דבר, לפחות בשבילי".

    בדצמבר, אומר קיגן, סוכם כי יעזוב בתום העונה. פחות משבועיים אחר כך, כשהקבוצה במקום הרביעי, שמע מההנהלה כי משום שהוא דמות מפתח בהנפקת המניות, עליו להתחייב לשנתיים נוספות – או לעזוב מיד. הוא בחר בפרידה. לדבריו, לא התווכח על התנאים – שכללו את תשלום שכרו רק עד אותו יום. "האם לדעתכם זה מה שחמש שנים במועדון שוות?", שאל. לדבריו, המנהלים השיבו בחיוב.

    ב-11 השנים הבאות עבדו בניוקאסל שישה מנג'רים. "הזיכרון של קיגן רדף את כל יורשיו", טוען מייק אינגרם, כתב BBC. ב-2008, זה כבר לא היה רק זיכרון; הכותרות על אודות "המשיח" שבו לעיתונות, כשקיגן חזר לניוקאסל. אחרי שישה ניצחונות ב-21 משחקים ועוד עימות עם ההנהלה, עזב פעם נוספת.

    48 שנים אחרי זכייתה בגביע ערי הירידים (כיום הליגה האירופית), ממשיכה ניוקאסל לחפש את התואר הבא. גם קיגן לא הביא אותה אליו, אך לקח אותה רחוק יותר מכל אחד בתקופה זו. מי שחזה בקבוצה שלו איננו שוכח אותה. "העובדה שאנו עדיין מדברים על זה כעבור 20 שנה אומרת הכל", מצהיר בירדסלי. לי מוסיף: "לשחק בניוקאסל בשעתו היה דבר קסום. לא הייתי מחליף את הזיכרונות הללו בגביע".

    כך, מסתבר, גם אחרים. קיגן מספר כי אנשים במקומות שונים – ולא רק אוהדי הקבוצה – עדיין מדברים אתו על ניוקאסל ההיא. "הם התחברו לדרך בה שיחקנו", הצהיר ב"ניוקאסל כרוניקל" ב-2013, "כמעט הגשמתי את הבלתי אפשרי – לזכות באליפות עם סגל שנבנה על כדורגל טהור. אילו זכינו, היינו משנים לטובה לא רק את ניוקאסל יונייטד, אלא את כל הכדורגל".

    *****

    בימי שישי אני מקבל את עיתון הארץ, בשאר השבוע לא. חייב לומר שיש שם כתבות ספורט שלא הייתי קורא בעיתון אחר. הפוטנציאל עצום, הכתיבה שונה וכיפית לקריאה ואני לא מתחנף כי מדובר בידידינו מהפורום. גם עוזי דן ואחרים כותבים טוב. חבל שזה קורה מעט..
     
    Big Virgil, אמיר ע, Mellow29 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    כתבה יפה @אמיר ע

    קיגאן מהאסכולה של שומי - "עדיף לנצח 4:3 מאשר 1:0". בסופו של דבר ברוב המקרים ההגנה זו שמביאה תארים והגנה זה לאו דווקא חוליית הגנה. היום אי אפשר לנתק את המערכים אחד מהשני.

    מנג'ר לוזר חסר מושג בטקטיקה. לא אשכח לו איך עם הדור הנפלא שהיה לו ביורו 2000 הוא לא עבר אפילו את שלב הבתים ובכלל רק בזכות עדיפות במשחקים ישירים הקדים את פולין במאבק על המקום בהצלבה שם הצליח להפסיד לסקוטלנד בבית(אמנם אחרי ניצחון 2:0 בחוץ).
    ניצח רק 3 מ - 8 משחקי מוקדמות. לא לקח את ריו לטורניר הזה.

    אגב פרט שהושמט זה שאנדי קול לא רק נמכר בתקופת קיגאן אלא גם הובא, כשהם שברו בנק ושמו עליו 1.9 מיליון פאונד בתחילת 1993.
    הוא כבש 12 שערי ליגה ב - 12 משחקים בעונת העליה ועונה אחר כך בפרמייר ליג הפגיז 34 פעמים מה שנתן לעורבים כרטיס לאירופה.

    זה בהחלט היה בינגו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/1/17
    אמיר ע אוהב/ת את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    למי שתוהה לגבי פשר תמונת הפרופיל שלי :)
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    המדור נפרד מגראהם טיילור שהלך היום לעולמו בגיל 72.

    טיילור שהיה שחקן בליגת נמוכות החל את דרכו כמנג'ר בלינקולן סיטי ב - 1972 מיד אחרי שסיים במדיה את הקריירה. כעבור 4 שנים הוא העלה את הקבוצה הצנועה לליגה רביעית. ב - 1977 הזמר הפופולרי אלטון ג'ון רכש את ווטפורד אז מועדון כושל בליגה רביעית והביא את המנג'ר הצעיר אליו.
    המינוי התברר כבינגו משוגע כשהוא מוליך את ווטפורד תוך 7 שנים למקום שלישי בליגה העליונה (וגם גמר גביע). כל זה קרה לא מעט בזכות היהלום ג'ון בארנס אותו ווטפורד גילתה ב - 1981 בסנדיי ליג.
    ב - 1987 בארנס נמכר לליברפול וטיילור עזב לאסטון וילה אותה עלה מיד חזרה לליגה העליונה ובעונת 1989/90 הוליך אותה לסגנות. בזכות זה אסטון וילה הייתה אחת מ - 2 נציגות בלבד של אנגליה בגביע אירופה בעונת החזרה מהשעיה (לצד יונייטד).
    אחרי מונדיאל 90 מונה ליורשו של סר בובי רובסון בנבחרת הלאומית. הקדנציה בת ה - 3 שנים שלו הייתה אסון מהלך. הוא נכשל לעבור את שלב הבתים ביורו 92 (ומנע מלינקר אפשרות לשבור שיא שערים בנבחרת) וכשל להעפיל למוקדמות מונדיאל 1994 כשסיים אחרי הולנד ונורווגיה.
    אחרי עונה אחת בוולבס הוא חזר ב - 1996 לווטפורד ששוב הדרדרה הפעם עד לליגה השלישית. הוא העלה את ווטפורד מליגה שלישית לפרמייר ליג תוך שנתיים וגם הביא את רוזנטל(האיש שאולי גנב לו את האליפות ב - 1990) וחזן למועדון, אך לא הצליח לשרוד בפרמייר ליג מעבר לעונה אחת.
    בפברואר 2002 הגיע לקדנציה שנייה באסטון וילה אך פרש סופית מאימון בתום עונת 2002/03 אחרי שהויליינס סיימו רק במקום ה - 16.


     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/1/17
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    וולשי אחד קובע שיא - השני מציל נקודה

    עונת הבכורה בעידן פרמייר ליג החלה לא טוב גם עבור יונייטד וגם עבור ליברפול. אצל השדים דיון דבלין שבר רגל, הקבוצה התקשתה להבקיע ודשדשה במקום השביעי וגם הודחה באופן מביך מאירופה ע"י טורפדו מוסקבה. הפתיחה של ליברפול הייתה פשוט קטסטרופלית עם 3 ניצחונות בלבד ב - 11 משחקים ראשונים בליגה ומקום 16(מתוך 22), אבל עם משחק חסר.
    ממש כמו רוני עכשיו, איאן ראש חיפש לשבור שיא שערים של ליברפול(שהיה שייך לרוג'ר האנט) דווקא מול היריבה הכי נאחסית שלו, אותה הצליח להכניע לראשונה בקריירה שלו, רק במשחק ליגה קודם בין הקבוצות שנערך באנפילד.

    תאריך: 18.10.1992
    איצטדיון: אולד טראפורד
    מעמד: הפרמייר ליג, מח' 12



    הרכבים:
    מנצ'סטר יונייטד: פיטר שמייכל, גארי פאליסטר, סטיב ברוס, פול פארקר, דניס ארווין, אנדריי קנצלסקיס(66' קלייטון בלקמור), פול אינס, דארן פרגוסון, ראיין גיגס, בראיין מקלייר, מרק היוז. מאמן: אלכס פרגוסון
    ליברפול: ברוס גרובלאר, סטאיב ניקול, טורבן פייחניק, מייק מארש, דיוויד בורואוז, סטיב מקמנמן, דון האצ'ינסון, ג'יימי רדנאפ(72' מייקל תומאס), יאן מולבי(82' ניקי טאנר), רוני רוזנטל, איאן ראש. מאמן: גראהם סונס

    מהלך הבישול של רוני רוזנטל לראש דומה מאוד לבישול שלו לעטר שנה מאוחר יותר בפארק דה פרנס. מהלך קלאסי של הסוס הזה.
    ראש אומנם הצליח לשבור את שיא השערים בכל המסגרות, אך האנט עדיין מחזיק בשיא שערי ליגה. ליברפול סיימה את העונה רק במקום השישי במרחק עצום של 25 נקודות מיונייטד שעתידה לזכות באליפות כמובן בזכות רכישה של אריק קנטונה.
    כמו יונייטד גם ליברפול הודחה מאירופה ע"י קבוצה מוסקבאית, ספרטק, אבל זה קרה בדיוק אחרי המשחק הזה כולל מופע ליצנות נדיר של גרובלאר בבירה הרוסית.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
  7. מתן ערוסי Member

    הצטרף ב:
    ‏1/10/08
    הודעות:
    142
    לייקים שהתקבלו:
    52
    היום לפני 22 שנה...
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    פרס ניחומים

    בליגה ארסנל איבדה את הכתר אחרי שכבר הובילה את הטבלה ביתרון משמעותי ליונייטד, אך במפעל הגביע המשיכה לשלוט והגיעה לגמר שלישי ברציפות עם מטרה ברורה לשמור לפחות על התואר הזה. התותחנים חסרו את הקפטן שלה פטריק ויירה שסבל מפציעה.
    בדרך לגמר ארסנל הדיחה את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד ואת צ'לסי בגשר אחרי משחק חוזר. בחצי הגמר נזקקה להצלת ענק של סימן מול שפילד יונייטד כדי לנצח
    הקדושים הגיעו למעמד בפעם הרביעית בהסטוריה ובפעם הראשונה מאז הזכיה ב - 1976 אותה השיגו כקבוצת ליגת המשנה.

    תאריך: 17.5.2003
    איצטדיון: המילניום, קרדיף
    מעמד: גמר הגביע האנגלי



    הרכבים:
    ארסנל: דיוויד סימן, מרטין קיאון, אולג לוז'ני, לורן ביסן אטמה, אשלי קול, רובר פירס, ריי פרלור, ז'ילברטו סילבה, פרדי ליונברג, דניס ברגקאמפ(77' סילבן וילטור), תיירי הנרי. מאמן: ארסן ונגר
    סאותהמפטון: אנטי ניימי(66' פול ג'ונס), קלאוס לונדקוום, מיכאל סוונסון, כריס ביירד(86' פבריס פרננדס), ויין ברידג', פול טלפר, מאט אוקלי, אנדרס סוונסון(75' ג'ו טסם), כריס מרסדן, ברט אורמרוד, ג'יימס ביטי. מאמן: גורדון סטראכן

    דיוויד סימן
    http://e2.365dm.com/15/05/16-9/20/arsenal-seaman-england_3302766.Xxx?20150513133959
    הגמר הזה היה גם משחקו האחרון של דיוויד סימן במועדון והוא גם ענד את סרט הקפטן.
    סימן נרכש ב - 1990 מק.פ.ר תמורת 1.3 מיליון פאונד ונחשב לשוער האנגלי הטוב ביותר בניינטיז.
    במהלך 13 עונות הוא רשם 564 הופעות במדי התותחנים, יותר מכל שוער אחר במועדון ומקום 6 בקטגוריה בסך הכל.
    סימן זכה בארסנל ב -3 אליפויות, 4 גביעים, גביע הליגה ו 4 מגני הצדקה.

    הוא רשם את הופעת הבכורה בנבחרת ב - 1988 אך הפך לשוער הראשון שם רק אצל ורשם 75 הופעות סך הכל.

    סימן היה ידוע כשוער שמתקשה להתמודד לעיתים עם בעיטות מרחוק אך נתן המון יציבות למועדון בעמדה הזו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/1/17
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    ברגר מבזבז את כל התחמושת

    צ'לסי מגיעה לאנפילד כשהיא בפיגור 4 נקודות מארסנל המוליכה ועם משחק חסר. ליברפול פתחה את העונה בצורה בינונית עם 12 נקודות ב - 8 המשחקים הראשונים.

    תאריך: 5.10.1997
    איצטדיון: אנפילד
    מעמד: הפרמייר ליג, מח' 10



    הרכבים:
    ליברפול: דיוויד ג'יימס, ביורן טורה קוורמה, פיל באב, רוב ג'ונס(46' ג'ייסון מקאטיר), סטיג אינגה ביורנביי, פטריק ברגר, ג'יימי קראגר, פול אינס, סטיב מקמנמן, קרל היינץ רידלה, רובי פאולר. מאמן: רוי אוונס
    צ'לסי: אד דה חוי, ברנאר למבור(26' הורחק), פרנק סינקלייר, דן פטרסקו(60' טורה אנדרה פלו), סטיב קלארק, גראהם לה סו, דניס וייז, רוברטו די מתאו, גוסטבו פוייט, ג'יאנפרנקו זולה(27' רוד חוליט), מרק היוז. מאמן: רוד חוליט

    אלו היו שעריו היחידים של ברגר בליגה באותה עונה ורק שער אחד נוסף הוא כבש בגביע הליגה.
    לא פחות מ - 7 מאמנים בהווה פתחו בהרכב צ'לסי. כן אפילו פרנק סינקלייר מאמן ראשי בשנים האחרונות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/4/19
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    http://cdn.zapsportz.com/wp-content/uploads/2015/11/andrei-kanchelskis-800x504.Xxx
    סיפורו של הרוסי(ליטאי במקור שנולד באוקראינה :) ) הכי מצליח אי פעם בכדורגל האנגלי
    The incredible story of Andrei Kanchelskis and his time in England - Planet Football

    הכי רוסיה שנות התשעים:
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/1/17
    Gianzola, Mellow29 ו-ShaiG אוהבים את זה.
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    בין אם אתם אוהבים או שונאים אותה, צריך להודות - ליברפול של אמצע שנות התשעים תמיד היתה קבוצה שכיף לראות (ובאמת לא רק בגלל הרגעים שבהם כדורים נפלו לדייויד ג'יימס מהידיים). האינטנסיביות, הקצב, היכולות ההתקפיות, מקמנמן, פאולר, קולימור בתקופה מסוימת, ברגר כשהיה כשיר.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  12. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259


    משחק כיפי מהעבר שהועלה במלואו ליוטיוב, הופעת בכורה מאוד מרשימה של סאהה. ניצחנו, אבל כשרואים את המשחק מבינים למה קרסנו באותה עונה אחרי ההשעיה של פרדיננד. באותו שבוע התפוצצה פרשיית הסוס "צוק גיברלטר" ואפשר לראות ביציעים מפגן תמיכה בפרגי ושנאה כלפי צמד האירים.

    שימו לב לויכוח המשעשע בין מרטין טיילר ואנדי גריי אחרי שער הניצחון (סביבות שעה ו-24 דקות).
     
    alexshw ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    כמעט אינבינסיבלס

    כמובן שעונת 2003/04 ידוע כעונת אינבינסיבלס המיתולוגית של התותחנים בה זכו באליפות ללא הפסד ב - 38 מחזורים אך מעטים אולי יודעים שבאליפות האחרונה של ג'ורג' גראהם הם גם כמעט לא הפסידו בליגה, אך רק כמעט.
    מי שעמדה בין ארסנל להישג הזה אז הייתה לא אחרת מאשר צ'לסי, שעלתה חזרה לטופ פלייט רק שנתיים לפני כן והיו מועדון לונדוני צנוע שלפני העונה הזו שבר את שיא העברות שלו כששילם 1.3 מיליון פאונד לוימבלדון עבור מי ש הולך להפוך לסמל המועדון של הניינטיז דניס וייז.
    ארסנל הגיעה למשחק מהמקום הראשון נקודה אחת בלבד מעל האלופה המכהנת ליברפול(2 נקודות הורדו לארסנל באוקטובר בגלל תגרה במשחק נגד יונייטד). צ'לסי הייתה במקום טוב באמצע - 9.

    תאריך: 2.2.1991
    איצטדיון: סטמפורד ברידג'
    מעמד: דיוויז'ן ואן הישן, מח' 24



    הרכבים:
    צ'לסי: דייב בזנט, טוני דוריגו, קן מונקו, גארת האל, סטיב קלארק, גראהם לה סו(24' ג'ון במסטיד), גראהם סטיוארט, אנדי טאונסנד, דמיאן מתיו, דניס וייז, קרי דיקסון(75' קווין וילסון). מאמן: בובי קמפבל
    ארסנל: דיוויד סימן, אנדי ליניגן, סטיב בולד(46' דיוויד הילייר), נייג'ל וינטרברן, לי דיקסון, אנדרס לימפאר(74' קווין קמפבל), פול דיוויס, מייקל תומאס, פול מרסון, פרי גרובס, אלן מרטין סמית. מאמן: ג'ורג' גראהם

    המאזן של ארסנל בסיום העונה עמד על 24 ניצחונות, 13 תיקו ואותו הפסד אחד. באותה עונה גם הציגה הגנת ברזל של ממש כשספגה 18 שערים בלבד, שיא שמאז רק צ'לסי ב - 2004/05 הצליחה לשבור בליגה של 38 מחזורים כשספגה רק 16.
    ארסנל הקבוצה היחידה באנגליה שזכתה באליפות עם הפסד בודד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/17
    golding אוהב/ת את זה.
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    טיל משום מקום

    ליברפול ברגע אחרי שהדיחה את יובנטוס מליגת האלופות בדרך לחצי הגמר, מארחת את טוטנהאם. ליברפול החמישית בטבלה עדיין קיוותה להשיג את אברטון במקום הרביעי כדי להכנס לליגת האלופות גם מבלי לזכות בו.
    התרנגולים במקום השביעי ניסו לתפוס מקום בגביע אופ"א

    תאריך: 16.4.2005
    איצטדיון: אנפילד
    מעמד: הפרמייר ליג, מח' 33



    הרכבים:
    ליברפול: יז'י דודק, סמי הופיה, ג'יימי קראגר, סטיב פינאן, מאוריסיו פלגרינו, סטיבן ג'רארד, צ'אבי אלונסו(84' איגור בישקן), אנטוניו נונייס(77' ג'יבריל סיסה), סטפן וורנוק(35' ג'ון ארנה ריסה), לואיס גרסיה, פרננדו מוריינטס. מאמן: רפא בניטס
    טוטנהאם הוטספור: פול רובינסון, מייקל דואוסון, לדלי קינג, סטפן קלי, אריק אדמן, סין דיוויס, מייקל קאריק, סיימון דיוויס, אנדי ריד(72' רטו ציגלר), פרדי קאנוטה, רובי קין(88' ג'רמיין דפו). מאמן: מרטין יול

    אריק אדמן היה מגנה השמאלי המצטיין של היירנבן מהולנד ונרכש בקיץ 2004 ע"י התרנגולים תמורת 2 מיליון יורו. נחשב לאחד הפלופים של הקבוצה וזו למעשה עונתו היחידה באנגליה בה היה לו מקום בהרכב. היה לו עוד סיבוב שני בממלכה - בויגאן שם כמעט ולא שיחק במשך שנתיים.
    זהו שערו היחיד בכדורגל האנגלי.

    עוד שחקן הגנה שהגיע מקבוצה הולנדית קטנה לאנגליה, אבל הצליח קצת יותר :) עם שער גדול של חלוץ אמיתי.

    זו הייתה גם הופעת הבכורה בפרמייר ליג לקפטן האל סיטי בהווה מייקל דואוסון - התרנגולים רכשו אותו בינואר של אותה שנה מנוטינגהאם פורסט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/2/17