למה רק אצלנו זה ככה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Andrei Kanchelskis, ‏23/4/11.

  1. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    בישראל כידוע לכולם ישנה בעיה קשה לכדרגלנים צעירים אשר חלק גדול מהם מוכשרים מאוד שמגיעים לגיל 18 וקריירת המשחק שלהם נתקעת עקב גיוס חובה לצה''ל. חלק מהחיילים עוד איכשהו מצליחים להשתבץ בתפקיד נוח חרף חוסר התנאים המקלים שעוזר להם לשלב עם הקריירה שזה עתה החלה אולם אצל חלק לא קטן מהכדורגלנים מדובר באסון של ממש מאחר וחוסר תנאים מקלים במהלך השירות הצבאי משבית אותם ממשחק זמן רב ובמקרים רבים מחסל להם את הקריירה. על מנת לגרום לקריירה לנסוק למרות השירות צבאי ישנו דבר כזה שנקרא "ספורטאי מצטיין" שמוענק לשחקני נבחרת אשר מקבלים תנאי שירות נוחים מאוד המאפשרים להם לשלב את הצבא עם הקריירה והם אף מקבלים היתר לטוס במהלך שירותם לח''ול אולם תנאים אלו מסתבר לא ניתנים במקרים רבים אפילו לשחקני נבחרת והקריירה של מספר רב מדי של כשרונות צעירים גוועת בגיל צעיר מאוד ובכך חרף כשרונם הם נאלצים לוותר על החלום והכל בגלל חובתם למען המדינה שנקראת גיוס לצה''ל.

    בחו''ל לעומת זאת בכל מדינה שמוציאה מתוכה כדורגלנים בעלי פוטנציאל גבוה התופעה אינה קיימת. כל כדורגלן מוכשר כלל אינו נאלץ לעבור את הסבך הזה שנקרא צבא ולפי מה שאני שם לב אף מקבלים פטור מוחלט מכך לא ידוע לי על כך שכריסטיאנו רונלדו הוזעק לצבא פורטוגל בזמן שהתגלה כילד פלא במנצ'סטר יונייטד ולא ידוע לי שחבייר הרננדז(צ'יצ'יריטו)הוא בעצם חייל בצבא המקסיקני שזוכה לתנאים מקלים עקב היותו מוכשר. השאלה שאני בא לשאול כאן היא מדוע התופעה והבעיה מתרחשת רק אצלנו? יהיו כאלה שיגידו אולי שצה''ל צבא קטן שחייב לקלוט בתוכו כמה שיותר חיילים אבל ישנן מדינות קטנות אחרות באירופה כמו הולנד ובלגיה בהן הכדורגל המפותח ולא נראה שמה קורה פה קורה גם שם וגרוע מיזה אותם חיילים כדורגלנים שהצבא לא מסייע להם לזכות בתנאים נוחים מואסים לחלוטין בצבא ויוצאים ממנו על פרופיל 21 למה צריך לגרום להם להגיע למצב כזה? ולשאלה החשובה ביותר- מדוע בח''ול אין חובה לכדורגלן מוכשר להתגייס לצבא מדינתו?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  2. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    אתה לא באמת יכול להשוות את המצב בהולנד, בלגיה ופורטורגל למצב הביטחוני שקיים אצלנו בארץ. מן הסתם, כשאין סביבך איום תמידי, ולא צריך תמיד להיות מוכנים בצורה הטובה ביותר, אז הרבה יותר קל לפעול, לשחרר, כי שוב, לא כל כך זקוקים להם. זה מזכיר לי שלפני מלחמת לבנון השנייה, החליטו לקצר את אורך השירות לשנתיים 8, ומיד החלה המלחמה, ומייד לאחריה זה הוחזר ל 3 שנים מלאות.

    אין לי ספק שהמדינה צריכה לבוא יותר לקראת הספורטאים הישראלים, כי עם כל הכבוד לרצון שגם הם ישרתו, לא הם אלה שכשתפרוץ מלחמה יצילו את המולדת.
    אבל הבעיה היותר גדולה, היא שאנחנו מסתכלים על הכדורגלנים, אבל יש עוד הרבה מאוד ענפים שונים, שגם בהם יש מצטיינים, ועם כמה שלכדורגלנים הצבא עושה חיים קשים, להם על אחת כמה וכמה. אז נשאלת השאלה למה לכדורגלן כן וספורטאי שמתעסק באתלטיקה ובשחייה לא?

    אני דווקא חושב שבזמן האחרון דווקא כן יש שיפור בתחום הזה, הצבא כן בא יותר לקראת הספורטאים, ופחות הולך עם הראש בקיר כמו שהצבא יודע ואוהב. אגב, חוק בן סהר, הומצא כחלק מהתהליך הזה של ספורטאים כנגד הצבא.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,963
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    לצה"ל אין ולו חלק קטן ביותר במצב הכדורגל בארץ ובכך שהרבה צעירים הולכים לאיבוד.
    הצבא גם לא רוצה ששחקנים יעבדו עליו, דוגמת בן שהר.
    אין שום בעיה לשחקן להתאמן כמו בנאדם וגם לפתוח ממטרות בקריה.
    ההיפך, הצבא שומר את מרבית הכשרונות בארץ עד גיל 21, והם יכולים להבשיל ולהיות מוכנים ליציאה לחו"ל. כל אותם ילדונים שבגיל 15 כבר יוצאים לחו"ל, הולכים בדרך כלל לאיבוד.
    אם יוס'קה, רביבו, ברקוביץ' יצאו לשחק בחו"ל בגיל 22-24 ועשו קריירה מצוינת, אז כל שחקן צעיר שיעבוד נכון, מסוגל להגיע לזה גם עם השירות הצבאי.
    אני הייתי לחלוטין בעד הצבא במקרה של נס זמיר. למה הוא צריך לקבל תנאים מיוחדים אם הוא שחקן ליגה רביעית בספרד? שישחק בארץ.

    הבעיות האמיתיות של גידול שחקנים צעירים הם:
    1) רמת מתקנים לא מספיק טובה בהרבה מקומות.
    2) רמת אימון ירודה שמושפעת גם מלחץ של ההורים או מקורבים לשחקנים. חוץ מזה הרבה מאמנים פשוט דופקים את פיתוח השחקנים בכך שלא שמים דגש על חינוך וערכים, אלא על תוצאה בשבת. מאמנים כאלה הורגים את הכדורגל הישראלי.
    3) לא עובדים מספיק על הכושר של השחקנים. שחקנים נחותים פיזית מול מגביליהם האירופים. אומנם יש שיפור בנושא בשנים האחרונות. בכל זאת המועדונים שלנו עושים משהו באירופה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  4. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    כמובן שזה לדבר בדיעבד, אבל אני בטוח שאם תשאל גם את ברקוביץ, רביבו ויוסי, אם הצבא לא היה נמצא איפשהו באמצע, אם הקריירה שלהם הייתה יכולה להגיע אפילו רחוק יותר, הם בטוח יגידו שכן. מן הסתם הצבא לא מחסל קריירות, אבל כן הוא פוגע בהם, אם יותר או פחות על זה יש ויכוח, אבל הוא פוגע. בטח בשנים האלה שהן החשובות ביותר עבור הספורטאי.
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    המצב הזה בעייתי רק בעניין של כשרונות ישראליים צעירים שמשחקים באקדמיות באירופה. כמה יש כאלה? חמישה? אז החמישה האלה מוצאים פתרונות כמו בן סהר ואסולין. כל השאר, שמשחקים בליגת העל ומשרתים כמש"קי ממטרות שבאים לשעה, לא צריכים לבוא בטענות לאף אחד. מה לעשות, אלה החיים במדינה הזאת. מי שצריך להגיע לאירופה יגיע גם עם שירות בצבא.

    אגב, קנצ'לסקיס, אתה מודע לכך שלא בכל המדינות שהזכרת יש חוק שירות חובה, כן? ברגע שתפרוץ מלחמה בין הולנד ולוקסמבורג אני בטוח שגם אצל ההולנדים המצב ישתנה.

    עריכה: ההודעות שלי ושל אלכס יצאו כמעט זהות, לא ראיתי את שלו בזמן שכתבתי את שלי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  6. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    מנבחרת הנערים המופלאה שסיימה שלישית באליפות אירופה עד גיל 17 רק יוסי בניון וסלים טועמה(שלמיטב זכרוני בכלל היה בה שחקן ספסל לא משפיע כל כך)פרצו לתודעה והגיעו למעמד של כדורגלנים מובילים ומה עם כל השאר? נאדה! אף שחקן לא פרץ קדימה הרבה בגלל הצבא וחוקיו המשונים אפילו עמוס סאסי ושלומי דהן שהגיעו לנוער של דורטמונד נמחקו כליל.

    אז אמרת שבפורטוגל,הולנד ובלגיה המצב הבטחוני לא קשה כמו פה בארץ אבל מה אתה אומר על מדינות שהיו חלק מיוגוסלביה לשעבר ומאז ומתמיד הוציאו מתוכן כדורגלנים וכדורסלנים גדולים שלא נפגעו כתוצאה משירות צבאי וזאת למרות המצב הבטחוני הקשה במדינתן? ומה אתה אומר על מדינות אפריקה וחלקן ממדינות דרום אמריקה מוכות מלחמות האזרחים שבהן כמות עצומה של כדורגלנים צעירים פורצים ללא בעיה?

    הבעיה הקשה הזו היא רק פה בארץ, אני מכיר מקרה של שחקן שהצהיר כבר בלשכת הגיוס שהוא כדורגלן והוא דורש תנאים מקלים וביום גיוסו התברר לו בכלל שהוא מגוייס ל...שירות קרבי בגולני הצבא לא נותן לכדורגלנים להתקדם והרבה כישרון פה נזרק לפח, חבל.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,963
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    אני לא יודע מה הם יגידו, אבל לדעתי הם יצאו בגיל המתאים ביותר. אם היו יוצאים מוקדם יותר, הם לא היו מצליחים ככה.
    אל תשכח גם שבעת יציאתם לחו"ל הם לא היו עם דרכונים של האיוחד האירופי וכידוע יש מגבלות על מספרם, או נגיד באנגליה צריך רשיון עבודה.

    קנצ'לסקיס, זה אתה קבעת שהם לא פרצו בגלל הצבא. רק שתדע לך יש תהום פשוט בין להיות שחקן נערים או נוער, לשחקן מצליח בבוגרים.
    על פרדי אדו שמעת פעם? על ניי למפטי שמעת?
    מהקבוצה שלי אני יכול להביא לך לא מעט דוגמאות של כוכבים בנוער, שלא יצא מהם כלום. דוגמא בולטת, יוחאי אהרוני.

    שום קשר לצבא.
    בזמנו סאסי ודהאן נאלצו לעזוב את דורטמונד ולחזור לארץ לעשות צבא ונעלמו. אני חושב שהאשמה רק שלהם. לא היה להם אופי ומספיק כישרון. וחוץ מזה בגרמניה הם היו שחקני מילואים.
    הם גם עשו טעות גדולה שהגיעו למכבי חיפה, שאז לא ממש בנתה על צעירים, אלא אם היו ממש כישרוניים ביותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  8. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    נו באמת, מי ישמע הם סוגרים 28 בשטח. כולה כל יום בקריה מ 8 עד 12, אם לא יותר מוקדם. אתה רציני תגיד לי?
     
  9. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    יש הרבה שהם ממש לא כאלה וחרף היותם כדורגלנים מוכשרים הם נאלצים לטחון בתפקידים שמאלצים אותם להישאר בבסיס עד 5,לעשות תורנויות שמירות ומטבח מעיקות, שלא לדבר על כדורגלנים שמשובצים רק טכנית קרוב לבית מאחר והבסיס ממוקם בחורים רציניים(בעיקר בדרום) בהם אין תחבורה שוטפת ומאלצים אותם לוותר על אימון וגם אם הם מגיעים אליו איכשהו הם סחוטים מעייפות ולא מתפקדים כראוי.
    יש הרבה בעיות בצבא בעניין הזה ולדעתי אם כדורגלן לא ראוי במאה אחוז להיות מוכר כספורטאי מצטיין אז לפחות שישובץ קרוב לבית בבסיס שיכול לאפשר לו להגיע לאימון ללא יותר מדי בעיות וסיבוכים.

    אגב איך זה היה בשנות ה-80? שחקן כמו אלי אוחנה עשה צבא בכלל?
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,963
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    ברור שהוא עשה צבא, הרי הוא שיחק בנבחרת.
    אם ללכת לעשורים יותר מוקדמים, אז השחקנים גם היו הרבה יותר קרביים ולא צריך ללכת רחוק עד לתקופת האצ"ל ושחקני בית"ר.
    למשל שוער מכבי חיפה בומה ויינברג, היה שריונר ונפצע קשה במלחמת יום הכיפורים ולדעתי אף פרש בגלל זה מכדורגל.
    בכלל פעם כולם עשו טירונות קרבית, רק לפני כ - 20 שנה עשו את החלוקה כמו עכשיו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  11. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    איפה הוא משחק? שירן ייני שירת בקריה איזה 3-4 שעות כל יום. גל שיש (ההוא מהפועל) בכלל בא לצבא פעמיים או שלוש בשבוע לאיזה שעתיים. ובטח יש עוד מלא דוגמאות דומות.

    זה נכון. ביום היכרון הקודם בוואלה ספורט עשו כתבה על ספורטאים מצטיינים שלמרות שכל העתיד היה לפניהם בחרו להתגייס ונהרגו במלחמות...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אלכס, אם כל זה נכון אז למעשה השירות הצבאי כן משפיע (לרעה) על הכדורגלן הישראלי כי הוא מונע מאלו שיכולים לצמוח בתנאים טובים יותר מאלו שאתה מתאר לעשות כך. כך שאולי חלק קטן כן יש לו?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏23/4/11
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,963
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    אליאס, עובדה שאני טרם ראיתי ישראלי שהצליח באירופה, כשהוא גדל באקדמיות שם.
    אין ספק שהתנאים שם יותר טובים מכל מועדון ישראלי מצוי, אבל אתה שוכח שהם לא מקבלים באמת הזדמנות לשחק ברמה של קבוצת בוגרים. אין תחליף לכך.
    בארץ יש להם את ההזדמנות הזו ולחלקם אף יוצא לשחק בבמה בינלאומית.
    גם באירופה מעטים המקרים כמו של מסי או ססק, ששחקן עוזב בגיל מאוד מוקדם את המולדת לחו"ל, צומח ומצליח.
    יש את הדוגמא של ארסנל, שמרבה להביא כישרונות צעירים, אבל גם שם לא כולם הצלחה כזו גדולה. תראה את מרידה למשל שחזר לספרד.
    בדרך כלל זה מצליח לשחקנים מאפריקה, אבל הם מגיעים הרבה פעמים מתת תנאים, ממלחמות ורעב וזה שונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/11
  14. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    היה בנוער של הפועל קרית שמונה שחקן מוכשר מאוד בשם לירון אלימלך שאף היה שחקן נבחרת הנערים אבל הצבא לא ספר אותו ודפק אותו ביומיות מתישות שבלמו לו לחלוטין את הקריירה, אלימלך כיום מדשדש על הספסל של מכבי אחי נצרת מהליגה הלאומית, וכל העונה הנוכחית הוא שיחק שני רסיסי משחקים בלבד! וזה לא בגלל איזושהי פציעה או הרחקה אלא אך ורק בגלל צה''ל שאלמלא הוא היה אלימלך מגיע הרבה יותר רחוק!

    הדוגמא הזו היא רק אחת מתוך מאות דוגמאות אבל היא ממחישה את העובדה העצובה שאפילו אם אתה שחקן נבחרת מצטיין צה''ל לא סופר אותך ודופק אותך ככל האפשר...
     
  15. Blaugrana Blood Member

    הצטרף ב:
    ‏1/11/10
    הודעות:
    429
    לייקים שהתקבלו:
    13
    בארץ יש חוק גיוס חובה.
    אם אתה פוטר כדורגלנים/ספורטאים משירות...אז במה שונים אמנים, דוגמניות, נגנים,
    תלמידים מצטיינים ושאר צעירים בגיל 18 הנחשבים עילוי בתחום מסויים.
    ברגע שתפתח לזה דלת אין לזה סוף..מה גם ששחקנים טובים לא "סובלים" כל כך בצבא
    ואפילו כאלו שנמצאים בחו"ל יכולים להגיע להסדר מסויים (כמו מקרה בן שהר "ותרומתו"
    לקהילה היהודית בלונדון).