מדד המחירים לצרכן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏9/6/10.

  1. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פעם גם פרנץ פושקש לא עלה יותר ממאור בוזגלו או פרנסמן, אבל זה היה פעם. הזמנים השתנו. אין צורך ללכת רחוק מדי כדי להבין למה קפצו המחירים. כשמעביד מוכן לשלם משכורות גבוהות יותר מהממוצע במשק יעברו עובדים רבים של המתחרים אליו. זה נכון בהייטק, בתעשייה ובכדורגל. אבל גם הסטנדרטים משתנים. מכבי ת"א בכדורסל, שעדיין רואה את עצמה כקבוצה אירופית לכל דבר, מגדילה את התקציב שלה בכל שנה בכמה מיליוני ש"ח ולא מצליחה להביא שחקנים ברמות של נייט האפמן. המסחור של הספורט הוא שהביא את המחירים המשוגעים האלו. הסוכנים יותר מקצועיים, אין שחקן שלא חותם על חוזה בעזרת עורך דין, כולם יודעים את כל הפרצות וכולם יודעים שהחוזים שלהם שווים כקליפת השום ברגע שהם הבקיעו עשרה שערים בעונה, כי אז מגיע השדרוג המוכר סטייל מליקסון. המחירים ימשיכו לעלות והשחקנים לא ימשיכו להיות טובים יותר. אחרי שנה מתרגלים גם לשלוש מאות אלף דולר בעונה, זה כוחו של הרגל, וזה כבר לא הופך לאפקטיבי.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אין מקום להשוות את הכדורגל הישראלי להייטק.
    בהייטק אתה מקבל תמורה מהעובדים.
     
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    זה ממש לא נכון.

    אני אומר לך את זה בתור מי שנפגש עם גולדהאר אישית, אתם בכלל לא מכירים אותו, אתם לא מבינים כמה הבן אדם הזה מחשב כל שקל שהוא מקבל, ואיך הוא יכול להשקיע אותו. תאמינו לי הבן אדם הזה לא סתם נהיה מיליארדר בקנה מידה מפחיד...הבן אדם הזה עושה עסקה היום אבל חושב על עוד כמה שנים, תאמינו לי שאם במכבי לא היתה מחשבה למלאות את בלומפילד במנויים שיחזירו את רוב ההשקעה וללכת כמה שאפשר רחוק באירופה עד שיפלו לקבוצה חזקה אז הם לא היו עושים את זה אבל בעידן של היום ששם המשחק זה כסף והדרך לליגת האלופות היא די קלה, אז עדיף להשקיע ולקנות כוכבים בשאיפה ללכת לאליפות כדי לקצור פירות כי אחרי הכל זה לא שנקבל פה את יונייטד במוקדמות, עם כל הכבוד, הפועל עשתה בשנה שעברה במיוחד וגם בשנה שלפני כן רכש עם השקעה של הרבה מאוד כסף (פרט לגניבה הגדולה מכפ"ס) ועובדה שזה השתלם לה ב-10 מיליון יורו. וגם ב-775 אלף שהם מכרו את יבואה וב-2.5 שהם מוכרים את דגלאס. אז יש פה מחשבה בדברים...

    אין לי ספק שכל שחקן שמכבי למכבי - נבחר על ידי נמני, ובכל הקשור לישראלים, נמני מבין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/6/10
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    בשביל מכבי ת"א, עם דירוג מצחיק באירופה, גם הדרך לשלב הבתים בגביע אופ"א תהיה קשה, שלא לדבר על ליגת האלופות.

    אז גם אם נניח ותיקחו את התואר, אז תקבלו איזה אולימפיאקוס במוקדמות.

    הנקודה היא שלמכבי ת"א מאוד קשה להגיע להכנסות גבוהות באירופה.

    בכדורגל שלנו אפילו שני זרים תותחים יכולים להביא אליפות, בטח 4-5.
    מכבי ת"א השקיע 3 מליון דולר, רק דמי העברה בשחקנים שנמצאים בראש רשימת האכזבות של העונה. תוסיף לזה לחץ לא בריא ומנג'ר על שהוא מעל המועדון ותחתיו יהיה מאמן בכיר בכדורגל שלנו.

    אם במכב ית"א לא ידעו לבחור את הזרים הנכונים, אז אפשר להגיד שהכסף נזרק לפח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/6/10
  5. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    עומר בחייאת רבאק, הסכומים על זיו, סבן ועטר מוגזמים. הם לא השחקנים שימלאו את בלומפילד. עד היום אגב, הנוסחא של להרוויח כסף דרך כרטיסים ומנויים פשוט לא עובדת. גולדהאר אולי עשה הרבה כסף אבל בכדורגל הוא כנראה לא מבין, והוא לא נותן לאנשים הנכונים לנהל לו את הקבוצה.
    גם לגבי יצחקי, הוא שווה הרבה פחות מ1.7 מיליון דולר לדעתי היה פה פשוט ניסיון קטנוני לנצח את הפועל בקרב על השחקן.
     
  6. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אנשים שמוכנים להשקיע בכדורגל הישראלי הם אנשים מבורכים. הבעיה היא שאותם אנשים חדשים בכדורגל והם בטוחים שעם השקעה גדולה הם יצליחו לשחק אותה בגדול ותוך זמן קצר הם מגלים שזה לא כפי שהם חשבו או ציפו.

    יוצא שבסופו של דבר האוליגרכים רק מזיקים לכדורגל, כי השחקן הישראלי כבר לא רואה ביציאה לחו"ל קידום כלכלי, מה שבסופו של דבר מעודד בעקיפין אי קידום מקצועי.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לטעמי יש צורך בניפוץ שני המיתוסים שקשורים למעבר לחו"ל:
    * מעבר לליגה אחרת באירופה טוב לנבחרת ישראל
    * מעבר לליגה אחרת באירופה מטיב עם השחקן בפן המקצועי

    אני לא אוהב את זה ששחקנים בורחים לחו"ל בכל מחיר וכבר נעשו מספיק טעויות. חלק עזבו מוקדם מידי וחלק בחרו בליגה מצחיקה מידי. אבוחצירא עוד לא עשה כלום בכדורגל וכבר ברח ליוון; זאב חיימוביץ נמצא איפשהו ברוסיה על הגלובוס; עומר גולן נאחז בקרנות המזבח כדי לא לחזור לארץ.
    מעבר לחו"ל משמעותו קידום כלכלי בוודאות וכל השאר לו בערפל.
    מי אמר שדבר כזה טוב לנבחרת? - תראו את יואב זיו ואבי סטרול, שחקנים שבנו עליהם כמועמדים להרכב הנבחרת והם חלודים בגלל אפס דקות משחק. טועמה ביזבז את עצמו בחו"ל שלוש שנים.
    אני חושב שעזיבה כרונית של שחקנים לא טובה גם לליגה. אפילו שחקן כמו שי מימון, שחקן ספסל בחיפה, מאיים ללכת לחו"ל וזה עצוב, בגלל זה הרמה של הליגה פותחתת. תארכו לכם את ליגת העל עם טועמה בכושר משחק באחת הגדולות, נניח בהפועל, כנ"ל לגבי אבי סטרול, עומר גולן ושחקנים נוספים. משום שאין היצע של שחקנים טובים, הבינויים מקבלים יותר כסף.
    קבוצות לא יכולות לבנות יציבות כאשר כל שחקן שמבקיע עשרה שערים לוטש עיניים לחו"ל, נניח ערן זהבי.
    בלגיה לא בהכרח טובה מישראל. הפועל הנוכחית עדיפה על בלגיה לא רק בגלל ליגת האלופות. מכבי חיפה זה מועדון אירופאי. לשחק בשתיים האלה זה נקרא להיות מקצוען.
    על מעבר לספרד, אנגליה ואיטליה אין מה לחשוב אפילו - אם יש לשחקן הצעה(פנסטיל שהצליח וגם תמיר כהן שהצליח פחות, עשו בשכל) - שיברח מכאן. כנ"ל לגבי צרפת וגרמניה שהן ליגות פחות נחשבות, ואולי גם ליוון בנסיבות מצוינות. אבל אם דקל קינן עוזב את סגנית אלופת ישראל לטובת אלופת קפריסין זה קשקוש בלבוש.
    רשימת הליגיונרים המוצלחים: יוסי בניון, טל בן-חיים, דודו אוואט, אליניב ברדה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/6/10
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    Raulito - דווקא העובדה שהכוכבים הגדולים שלנו לא משתלבים בכל הליגות שאתה מכנה 'מצחיקות' או 'נקודות על הגלובוס' מראות את השוני ומלמדות על כך שזו כן התקדמות. הכוכבים הכל יכולים כאן לא מצליחים שם וחוזרים עם הזנב בין הרגליים. האם יש צורך בהוכחות נוספות?

    אתה מסתכל על כך שהשחקן הישראלי לא מתקדם באירופה, כיוון שהוא לא משחק. זה נכון, אבל הוא לא מתקדם כי הוא הגיע למקום עם דרישות גבוהות יותר, גבוהות מדי מסתבר. להגיע לקבוצת צמרת בליגה הבלגית זו התקדמות. אם השחקן הישראלי לא מתקדם שם, זה כי הוא לא מספיק טוב.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בלי להתכוון אתה נגעת בחלק מהנקודה שלי - שחקנים שבקושי מתאימים לאייש עמדה בסגל של קבוצות הצמרת כאן, יוצאים לאירופה וחוזרים עם הזנב בין הרגליים. כאשר השחקנים הבאמת מובילים בכדורגל הישראלי, ניסו את מזלם באירופה - הם גרפו הצלחה גדולה. מאוחנה, דרך ברקוביץ ורביבו ועד לבניון. יוצא מן הכלל היה אבי נמני שככל-הנראה גם העדיף להיות המלך של שער 11. ויש את הגורם הנוסף לכישלון - שחקנים יוצאים לשחק בחו"ל בטרם זמנם הגיע. ורמוט שיחק שנתיים בקבוצת צמרת בארץ וכמעט לא עשה כלום, והוא בכל-זאת חיפש הרפתקאות בגנט וההמשך ידוע. ממכבי פ"ת לאירופה זו התקדמות(עומר גולן), אלא אם כן אתה שואל את אבי לוזון. מהפועל ת"א לבלגיה זו לא התקדמות וגם לא ממכבי חיפה לקפריסין. הדרישות בהפועל ובחיפה הן גבוהות מאוד. זה גם תלוי במאמנים שתופסים פיקוד על קבוצות הצמרת בארץ. כשיצחק שום מאמן, הדרישות כנראה לא גבוהות. כשאלי גוטמן מאמן - אין בלאגנים ויש מאה אחוז מקצועיות(טוב, נו, כמעט).
     
  10. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    אני מסכים עם אלכס. עם הכסף שמכבי ת"א שפכה עד עכשיו על שחקנים ישראלים אפשר היה להביא זרים שבאמת היו משדרגים את הקבוצה. מכבי ת"א עובדת כרגע בשיטת התרנגול העיוור - קונים כל מה שאפשר בהנחה ובתקווה שכמה יהיו סיפור הצלחה. כשאין לך את הכסף אתה חייב לעבוד הרבה יותר קשה ולעקוב אחר שחקנים לאורך זמן ולקנות רק את אלה שבאמת אתה בטוח לגביהם כי אחוז הפגיעה חייב להיות קרוב ל 100%. כשיש כסף אז אתה יכול להרשות לעצמך לנהוג כמו מכבי ת"א, השאלה מה יהיה הנזק בטווח הרחוק. עכשיו הכל נראה מבטיח אבל החוזים האלה בעתיד יכולים להכביד מאוד על התקציב של מכבי ת"א. במיוחד של השחקנים שלא יהיו סיפור הצלחה ומשהו יצטרך להמשיך לשלם להם את המשכורת המנופחת.
    אני גם יכול להבין את שיטת העבודה של מכבי ת"א השנה. הם כבר שנים לא הקבוצה הבכירה בעיר ועכשיו עוד הדאבל האדום וזה כבר יותר ממה שהם מסוגלים לספוג. אז הם הולכים על כל הקופה בתקווה שדברים בעיר ישתנו.
    מבחינת הקבוצות האחרות אני לא רואה שום בעיה. אפשר לבכות שמכבי ת"א מעלה את המחיר של שחקנים ישראלים ושכל השמות הולכים לשם, ואפשר לעבוד בחכמה ולמצוא שחקנים לא פחות טובים במחירים הרבה יותר שפויים. הכל תלוי בזה שנמצא בראש המערכת ובזה שעומד על הקווים.
     
  11. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    את זה אתה אומר, אבל בהחלט יש קשר.
    למה בדיוק אתה חושב שבכדורגל אין תמורה? הכדורגלנים הם העובדים, מטרתם להביא את הקבוצה להשגים. הם מעלים את הקבוצה לאירופה, הקבוצה מרוויחה כסף, קונה שחקנים בזול ומוכרת ביוקר. דיוויד בקהאם הכניס יותר כסף למנצ'סטר יונייטד מאשר חברות הייטק שלמות. לא צריך להיות מתכנת על שכותב תוכנות לרובוטים רפואיים כדי לדבר על תמורה. אם מסתכלים על האספקט העסקי יש תמורה.
     
  12. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין שום חוק שאומר ששחקן חייב להגיע לאיזושהי בשלות נפשית כדי לצאת לחו"ל. יש סוכנים שדוחפים את השחקנים לצאת לחו"ל בכל מחיר, בעיקר בשביל הכסף. אלה שלא חזקים מספיק, שלא יכולים להסתגל לרמה הגבוהה בליגות אירופיות (וזה באמת מצחיק לומר שהליגה הבלגית אינה קידום לליגה הישראלית)חוזרים עם הזנב בין הרגליים או מנסים, בדרך הקלוקלת שלהם, להישאר באירופה. תמיד שומעים על אלו שלא משחקים, אבל אליניב ברדה שקט, תמיר כהן שקט, טל בן חיים שקט, דודו אוואט שקט. הם שקטים בגלל שהם עובדים קשה, מנסים להשתפר כל הזמן ולא נחים על זרי הדפנה. וכשעושים את זה אפשר להתפתח גם בקפריסין, בבלגיה, וגם ב"נקודה עלומה ברוסיה". חוץ מזה מה רע במשכורות כפולות ומשולשות? יואב זיו ישב שנתיים על הספסל בבלגיה ועכשיו מקבל 300 אלף דולר במכבי. כמעט מיליון דולר בשלוש שנים הרוויח יואב זיו בלי לשחק. לא כולם רוצים להיות בניון הבא, יש כאלו שרוצים לסדר לעצמם את החיים.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    התכוונתי בפירוש לכדורגל הישראלי.
    הכדורגל הישראלי המצוי הוא עצלן, אוהב להופיע בגליצ'ים ולטחון חומוס.

    מה ששילמו על יצחקי חסר כל הגיון וקשה לי להאמין שהוא יחזיר את ההשקעה עליו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/6/10
  14. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דור אני מסכים איתך בהרבה דברים אבל רק שתדע שגם זיו וגם סטרול שיחקו המון השנה בבלגיה ופתחו ברוב המשחקים של לוקרן,חלודה בטוח אין להם,הם פשוט לא היו משהו העונה.
    סטרול עם 23 הופעות בהרכב וזיו עם 26.
     
  15. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,439
    לייקים שהתקבלו:
    3,839
    כל הפיזור כספים הזה לא תרום כלום לכדורגל.

    מכבי ת"א שילמה 2 מיליון דולר על יצחקי!!! חלוץ ליגה ישראלי טוב. אתם מבינים איזה חלוץ זר היה אפשר להנחית פה בסכום הזה? שחקנים כמו לרואה הגיעו בפחות, שחקנים שבאמת משדרגים את הכדורגל ואת השחקנים שלידם.

    ועזבו זרים, קצת תשתיות. איזה מתקן אימונים מפואר היה אפשר לבנות בסכום הזה, שהיה מייצר כמה יצחקי בשנים הבאות. אם אני לא טועה אין למכבי ת"א סקאוט אחד במשרה מלאה אבל זה לא מפריע לה לשלם 250,000 יורו לשחקן בינוני כמו אלירן עטר.

    אה סליחה, בעצם אני מדבר על השקעות לטווח ארוך, שכחתי שאת אלה שבאים לעשות דאווינים ולצבור מוניטין להחתים המון "כוכבים" בזמן קצר הרבה יותר משרת את המטרות שלהם.