מה אתם חושבים על העובדה שקבוצות שמשחקות בליגת העל בשנים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏23/8/02.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    האחרונות יורדות עוד ליגה במקום לעלות ליגה או להישאר בלאומית אפשר לומר די מתפרקות
    זה קרה לאשקלון, חולון, ירושלים,.
    האם העובדה שקבוצות לא יכולות להעמיד את עצמן לליגה הלאומית או לנסות ולהחזיר אותם לליגה הבכירה פוגעת בכדורגל שלנו? עד כמה בדיוק? והאם כיום יש לזה השכלות די קשות וגדולות מדי.
    תראו אשקלון היתה קבוצה נחמדה אני זוכר שנסעתי לשם אהבתי את המקום חוץ מהכניסה למגרש שאפשר להיחנק למוות שם. אשקלון היה לה תקציב די גדול ואני חושב שלמרות הירידה לליגה הלאומית לא יכלה להתמודד עם העובד ועם ההפסדים הכספיים שפגעו בה.
    חולון היתה בצרות עוד בליגת העל עובדה שפגעה בה ממש ממש קשה וממש מוטתה אותה.
    הפועל ירושלים ובכן היה לה מין חוויה די נוראה בליגה הלאומית לאחר שתקציב היה לה אבל החומר שחקנים שלה לא היה טוב וכתוצאה מהפסדים בליגה ובעובדה שבה חוסר קהל למגרשים זה רק סיבך את הקבוצה בצרות.
    עוד עובדה שאפשר להתסכל עליה היא עד כמה כדאי לקבוצות לעלות לליגת על בשביל שהם לא יתרסקו כמו הקבוצות האלה? גם קרית גת עומדת לעשות את זה כי לה פשוט מאוד ארין תקציב.
    האמת מכבי פ"ת כמה שאני רוצה שהיא תרד בגלל שאין לה קהל והיא גם קבוצה שנואה היא צריכה לתת דוגמא לקבוצות הללו. פ"ת היא הקבוצה היחידה שמסיימת עם רווחים נקיים ועם הכנסות יותר מהוצאות והקבוצה הזאת צריכה לתת דוגמא לאיך מתנהלים גם כשהתקציב לא כל כך גדול ואני חושב שהקבוצות כמו הכח ר"ג , מכבי הרצליה , בית-שאן (שלאט לאט משתקמת אחרי שגם היא כן כן ירדה 2 ליגות זה כבר הופך להיות שיגרה) , ה פועל ירושלים , הפועל חיפה שכל כך זקוקה לכסף והיא יכולה להיות המתפרקת הבאה בתור , אשקלון. ועוד' ועוד' עוד' קבוצות שרוצות להחזיר את עצמן לטופ בשביל הקל שלהם ובשביל עצמם!

    הייתי רוצה לדעת את דעתכם בעובדה שיש חובות לקבוצות תיקחו את בית"ר מה היו החובות שלה כמה מיליונים לא? אבל תקחו את מכבי יפו! החוב שלהם היה 100 אלף שקל! ומה ההתאחדות עשתה? זרקה אותם לקיבינימאט וחיסלה את הקבוצה הזאת ועוד בית"ר נשארה בליגה כאילו כלום לא קרה ממש ביזיון. ובכן יפםו התפרקה מאז ועכשיו היא שוב חוזרת הפעם מההתחלה מהליגה האחרונה כמו פיורנטינה באיטליה אני מאחל ל-2 הקבוצות האלה שיחזרו לליגות שלהם. למכבי יפו היו אוהדים ואם הם יצליחו אולי הם יחזרו ואולי לא.
    אבל הקבוצות צריכות ללמוד שגם ההפסדים של הכספים כמו כן צריכים לבוא מדי פעם גם קצת הכנסות.
    אי יכול לומר שהכותרת של הנושא הזה היא יותר התקציבים והכספים של הקבוצות הקטנוטת בעיקר שגרם להם להידרדרות גדולה ומה אתם חושבים על כל העניין הזה?
     
  2. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר 1 בקשר לבית"ר זה בכלל שכונה מה שהלך בהתאחדות בעניינה...כי זאת קבוצה עם קהל החליטו "לוותר" לה אבל קבוצות אחרות מפרקים בהינף יד.

    בקשר לנושא עצמו, ברור שזה חבל. זה הגיע עד למצב שקבוצות פשוט מעדיפות לא לעלות ליגה (סכנין) כי הן יודעות שהן פשוט יתפרקו. קבוצה שלוקחת קשה מצב קזה זה בעיה כי בליגה השנייה הן יכולות להתמודד כמו שצריך על מקום טוב באמצע אם לא לעלות שוב ולעשות נדנדה (צפרירים איפה אתם)
     
  3. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר לבית"ר יש דיון על זה כבר ("לללללממממהההה" של בלו בלוד).

    בקשר לקבוצות שנופלות ליגות יש שתי סיבות :

    א. שנופלים קשה לעצור. ממש כאילו אתה נופל מסולם. ירידה לליגה השניה בישראל זה כמו חור שחור. מאמנים בטוחים שהלכה להם הקריירה ויו"רים משתגעים. השחקנים מיואשים ואין להם בשביל מה לשחקן, המאמן לא נותן מוטיבציה, הם משחקים בליגה שא אחד לא מסתכל עליהם וקשה להשתקם.
    ב. מכבי הרצליה ירדה ליגה. אמרו בסדר מי זאת בת ים, מי זאת רעננה. רק מההלם של ההפסד כבר הלכה העונה. רעננה ור"ג בדיוק באותה רמה, אבל שאננות הורסת הכל. הרצליה מפסידה, בהלם, בטוחים שאין להם סיכוי לעלות, וזה מה שבעצם חיסל את הפועל ירושלים וצפרירים חולון.
     
  4. יוגב אסולין Guest

    אני לא מסכים איתך שהקבוצות שאחרי זה לא מצליחות הם מתפרקות בגלל חוסר ההצלחה בליגת העל.. ואני יתן לך דוגמא ממה שאתה נתת..

    הפועל אשקלון היתה בליגת העל לא הצליחה לישאר בגלל בעיות שירו ליו"ר על הבית ו3 שחקנים מרכזים נפצעו (ישראל כהן (כן זה מהפעול ת"א), עופר מזרחי (כן היה שחקן כזה בנבחרת - חלוץ), ג'ון דה וולף(לא ממש נפצע יותר הכניס גול עצמי שהוציא אותו מהקבוצה) בכל זאת אשקלון ירדה ליגה ואני לא חושב בצורה ביזיונית לא היה לנו ריסוק או משהו ואפילו בתקציב לא היה לנו השפעה כלשהי.. עונה אחרי שירדנו ליגה היה את השינוי של המבנה והיה 3 יורדות מליגת העל ועולה אחת מהליגה הלאומית.. אשקלון לא עלתה במחזור האחרון אחרי שבמחצית עוד היינו בליגת העל. מה שמראה שאין קשר ישירות לזה שהתפרקנו.. לכן הדוגמא שלך פה לא נכונה..


    באופן כללי אבל קבוצות שמגיעות ליגת העל נכנסות לחובות שאותם אמורים לחסות אוהדים וספונסרים בעיקר... קבוצות כמו חולון אין לה אוהדים אי לא מעניינת לכן גם בקושי יש פירסומות... התקציב היחיד שלה מבוסס על העירייה ובגלל זה היא יכולה להתמודד תמיד על צמרת הלאומית אבל שמדובר בכסף באמת גדול כמו ליגת העל אין לה אפשרות תקציבית לעמוד בזה..

    הפועל ירושלים קשה לה להחזיק מעמד בגלל שהיא תמיד תיהיה הצל של בית"ר לכן ההתייחסות עלייה הרבה יותר קטנה ככה זה שיש אחות גדולה בעיר. בכל מיקרה הפועל ירושלים אני לא חושב נכון להגיד שהיא התפרקה כי אחרי שתי עונות של ירידה רצופה היא הצליחה לחזור בשנה אחת ולייצב את הספינה שלה... ועכשיו הפנים שלה כלפי מעלה.. היה להם בעיות שמה של תקציבים ושל דברים לא חוקים שבסוף יסתדרו...

    עניין בית"ר לעומת יפו... אני חושב ההתאחדות עשתה נכון... בסה"כ בית"ר ויפו שתיהם קיבלו הארכות זמן אולי בית"ר קיבלה יותר זמן אבל זה לא העניין... יפו היתה כבר במשך הרבה זמן על סף פירוק במשך כל אותה עונה היא לא הביאה שום שחקן ולא היה לה תקציב.. גם בתקופה שנתנו לה לא היה משקיע רציני או איש רציני שיקח אותה... לעומת זאת בית"ר היא קבוצה גדולה והיה ברור שהיא תוכל להשיג את הכסף.. או מתרומות או ספונסר או מכירת מתחם האימונים. זאת הסיבה שבית"ר נשארה ויפו לא...