מחזור הסיום בלאומית: רמה"ש מנצחת אבל הולכת למבחנים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Number 8, ‏29/5/09.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    סוף המכתש - מה צפוי העתיד על הפועל רמת גן?

    מתוך האתר הרשמי של הפועל רמת גן:

    הבוקר התקיים דיון קריטי בבית המשפט המחוזי בפני כבוד השופטות קובו, רובישנטיין, וצ'רניאק על זכויות הפועל ר"ג במגרש המכתש.

    במסגרת הדיון בו נכחו כ 30 מאוהדי הקבוצה, טענה ההסתדרות באמצעות חברת עמלנו כי על הקבוצה להתפנות מהמגרש לאלתר.

    הפועל ר"ג, באמצעות עו"ד רנן גרשט, הבהירה את המשמעויות של הדרישה והדגישה כי הדבר עלול ברמת ודאות גבוהה להביא להרס של מפעל חיים תרבותי בן למעלה מ 80 שנים.

    הפועל ר"ג הגישה לבית המשפט כתבי טענות מפורטים ובהם שלל טענות משפטיות ועובדתיות לפיהן לקבוצה זכויות ברורות במכתש. כמו כן טענה הפועל ר"ג כי יש לבדוק מהיכן ולאיזה כיסים שולמו בעבר כספים על ידי יזמי הנדל"ן, ובכלל כך על ידי יורוקום נדל"ן וחברת גני דולינגר. כספים אלו לכאורה איפשרו סחר בזכויות הקבוצה במכתש.

    ראש ההרכב, כבוד השופטת קובו, פנתה בשאלה נוקבת לעמלנו כדי לדעת למי שולם הכסף וכיצד, אך תשובה ברורה לא ניתנה. השופטת ביקשה לקבל את שמות האנשים החתומים על המסמכים עליהם מסתמכת חברת עמלנו (חתומים על המסמכים אלי כדורי ונחום וישנבסקי).

    ההרכב הנכבד קבע כי לדעתו הפתרון אינו משפטי בלבד, ולכל הצדדים לרבות צדדים שלישיים שהוזכרו בהקשרים לא פשוטים בכתבי הטענות, עדיף להגיע להסדר הכולל מגרש חלופי ו/או פיצוי כספי חלף מתן פסק דין.

    הצדדים הסכימו לפנות לגישור בפני כבוד השופט בדימוס אמנון שטרסנוב. בית המשפט הדגיש ואף יצא בקריאה נרגשת כי להליך הגישור יזומנו ראשי עיריות רמת-גן וגבעתיים, יזמי הנדל"ן הטוענים לזכויות (יורוקום נדל"ן, וכן ההסתדרות) מכיוון שרק כך ניתן יהיה להגיע לידי פתרון שלם. בית המשפט הביע את תקוותו כי ניתן יהיה להימנע מכתיבת פסק דין וכי בעלי התפקיד הבכירים ישכילו למצוא הסדר שיאפשר לקבוצה לשגשג בליגת העל.

    עד להחלטה אחרת, ניתן צו עיכוב ביצוע כנגד פינוי הקבוצה מהמכתש.

    תגובת יו"ר המועדון ירון קוריס: "מלכתחילה כשהתחלנו את המאבק המשפטי, היה לנו ברור שאנחנו בעמדה נחותה מאחר ואנשי חברת עמלנו - המגובים ביזמי הנדל"ן יורוקום נדל"ן - מחזיקים בידם מסמך חתום על ידי הנהלת הקבוצה הקודמת (אלי כדורי ונחום וישנבסקי) אשר מאפשר לאנשי ההסתדרות לפנות את הקבוצה מהמכתש בכל עת, ללא תמורה וללא זכויות".

    "הליך הבוררות שהתקיים בין אנשי ההנהלה הקודמים לבין ההסתדרות ראוי שייחקר ע"י יחידת ההונאות של משטרת ישראל. אין לי ספק כפי שטענתי מההתחלה, שגם עסקת המכר של המגרש אשר מעורבים בה אנשי עיריית גבעתיים בעבר, אנשי ההסתדרות ויזמי הנדל"ן בשיתוף חלק מההנהלה הקודמת, הנה עסקה קלוקלת, לא ראויה, שאין בה מן היושר כשאף צד לא חשב אפילו לשניה על העתיד והאינטרס של מועדון כדורגל הפועל ר"ג גבעתיים".

    "המכתש הוא הבסיס העיקרי לקיום הקבוצה. הוא מקור הכוח שלנו. מי שנתן ידו בגזילת המכתש, אני מקווה שלפחות לא ישן טוב בלילה. יחד עם זאת אני וחבריי להנהלה ולמאבק צריכים לחשוב על עתיד המועדון ועל פתרון הולם שיאפשר קיום בכבוד של הקבוצה בליגת העל. אנחנו עדיין בתחילתו של המאבק, לא נוותר על זכות בסיסית שמגיעה לנו, ונאבק יחד עם הקהל הגדול של הפועל ר"ג על הזכויות הבסיסיות של הקבוצה, עד שיגיעו לפתרון הולם שיאפשר בית לילדי המועדון ולקבוצת הבוגרים. מקום ראוי לשחק בו".

    "בימים הקרובים עם פתיחת הליך הגישור, נתכנס ונחליט היכן תשחק הקבוצה בשנה הבאה, כאשר הבסיס העיקרי להחלטה יהיה התחשבות ברצון הקהל של האגודה, וזאת בשילוב שיקולים מקצועיים, על מנת שנצליח במטרה שלנו לתקוע יתד איתנה בליגת העל".

    "הפועל ר"ג היה ויישאר מועדון חזק, יציב, וגאה. אנחנו נעשה הכל על מנת להעמיד בשנה הבאה קבוצה חזקה שתעניק גאווה לאלפי אוהדי הקבוצה. תהליך הגישור יתנהל בשקיפות מלאה, ואני אישית אדאג לשתף את אוהדי הקבוצה במתרחש ובהחלטות הצפויות. במידה ודרישותינו לא ייענו בהליך הגישור, נאלץ לחזור לבית המשפט על מנת לקבל פסק דין. כולי תקווה שראשי הערים הנכבדים ירימו את הכפפה ויעזרו לנו להוביל את המועדון לקדמת הבמה של הכדורגל בישראל".
     
  2. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    היא לא הפסידה. זה עבר למגשר תוך פנייה נרגשת של שופטי בית המשפט למצוא חלופה הולמת למועדון הפועל ר"ג.

    משמעות הדבר היא שאסור לבצע כל שיפוץ בשטח כל עוד הוא בבעלות בית המשפט. לכן לא ניתן להתקין תאורה ושאר תיקונים בזמן הגם ככה קצר שנשאר.
    תחושה שלי שקוריס יהיה מוכן לוותר על המכתש בתמורה לבוחטה ראויה ובניית מגרש חדש (נשמע קצת הזוי, אבל אם אנשי השלטון רוצים-פתאום הכל אפשרי).
    לפי הפנייה של השופטים- סביר להניח שסיכוי הפועל ר"ג קלושים עד לא קיימים לזכות בתיק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/5/09
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אם יהיה בוכטה ומגרש חדש, לא וינטר לא ר"ג, אלא חדש, אני חושב שחובה על הפועל רמת גן לעבור, בשביל העתיד שלה, עם כל האהבה למכתש, איצטדיון מחליפים באחד חדש, לא בזה של היריבה או אחד מנוקר.
     
  4. kfiros Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/07
    הודעות:
    1,649
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאור ההתפתחויות האחרונות, האפשרות שאולי הפועל רמת גן כן תוכל לשחק במכתש "בתמרונים" כנראה לא תוכל לצאת לפועל.

    אני מאוד פסימי לגבי איצטדיון חדש בזמן הקרוב למרות שהרעיון של האוהדים יפה. לדעתי כדאי להוסיף להתלבטות את שכונת התקווה שנמצא יחסית לא רחוק מוינטר. מצד אחד יש את המעבר של הקבוצה לדרום שירחיק מאוד את האוהדים וגם עלול להוריד את המורל של הקבוצה במידה ותארח במגרשה של יריבתה השנואה מזה עשרות שנים הכח. מצד שני, האפשרות כן להשאר בצפון העיר אבל להאלץ להתמודד עם האיצטדיון הלאומי- יש פה שתי בעיות, אחת היא שהביתיות "הקסומה" של הפועל רמת גן ואחת הסיבות להצלחותיה תעלם בין רגע ותומר באיצטדיון עם גג 2 אחוז תפוסה למשחק והסיבה השניה היא שהשחקנים, במיוחד הגרעין של העונה רגיל לשחק במגרש בגודל של מחצית מכר הדשא באיצטדיון הלאומי.

    אני אישית חושב שהכי סביר לקבוצה להסתפק בוינטר או שכונת התקווה ותוך כדי להלחם בשביל איצטדיון חדש. המכתש עשה טוב מאוד את העבודה שלו, אבל כשהקבוצה הזו בליגת העל אין בו תועלת יותר.
     
  5. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363