מחזור שמיני בליגת העל: 0-2 קליל לחיפה על בית"ר; מכבי פ"ת בפסגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏28/11/20.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    לא בא בטענות לגאנם. הוא מושאל לקבוצה אחרת, הוא רוצה להצליח בה, הוא מתפרנס מכדורגל, הוא לא צריך אלא חייב לעשות הכל כדי לכבוש ולעזור לקבוצה שלו. זה כמו שאנחנו נשאיל נגיד את איילון אלמוג ממכבי ואז נפגוש אותה, ואז נרגיש שהוא לא מתאמץ כי זאת מכבי והוא מושאל ממנה. אנחנו נבקר אותו בצורה הכי חריפה שיש כי אנחנו מצפים שברגע שהוא אצלנו ייתן הכל כדי לתרום לנו. אותו הדבר אני מניח אוהדי הפועל חיפה מצפים מגאנם.

    הביקורת שלי היא על טאהה וקבהא, שיכולים כל השנה להחמיא לגאנם ולפרגן לו, שיכולים גם לפרגן לו בשיחה או הודעה, ובוחרים במשחק שהוא כבש מולנו ועוד מטעות של טאהה לפרגן לו בפומבי - טאהה עוד כתב "המנהיג של זימר" (הכפר של קייס גאנם).
    ועוד לחשוב שטאהה לבש את סרט הקפטן, כמה חוסר כבוד וחוסר מודעות לקהל שלך. אני כמעט שברתי את הפלאפון מעצבים בגלל הטעות שלו בגול של גאנם שעלתה לנו בשתי נקודות והוא עוד מפרגן לו על השער מולנו.
     
  2. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,631
    לייקים שהתקבלו:
    9,790
    לגבי הביקורות על המערך, בחירת השחקנים למשחק עצמו ומה שקרה שם אני מסכים איתך.

    לגבי בניית הסגל, זה ביקורת קצת דמגוגית א-לה יוסיפון&יהונתן כהן ללכת על האשם המיידי/תמידי והוא משה חוגג ואני שומע את זה הרבה, האמת אחרת והגיע הזמן להבהיר בדיוק מה המצב כי המון אנשים בתקשורת גונבים דעת ומשליכים את האשמה למקום הלא נכון:

    בעונה שעברה בית"ר נבנתה לשחק 4-5-1 עם מוחמד לצד קשר אמצע, אם הגנתי אז איינבינדר ואם יותר התקפי ודינמי אז קינדה, כנף ימין גארסיה, כנף שמאל פלומה ואוחנה מאחורי אזולאי(וארן חלוץ מחליף). כאשר במהלך העונה אוחנה נפצע, קינדה יחד עם וארן עזבו, ורד חזר בחצי השני של העונה מפציעה והצטרפו אלינו ממן ועטר.
    העונה הקו היה אמור להישאר אותו הדבר - מוחמד ליד איינבינדר/עדי/קשר זר, מלפניו אוחנה/ממן כאשר בחוד אזולאי(פלייטר חלוץ מחליף) ובאגפים ורד ועטר כאשר אולי היה צריך להצטרף שחקן אגף נוסף לצד ימין במקום גארסיה שהיה נמכר בכל מצב בסכום שהוצע עליו.

    השינויים של חוגג לכאורה היו:
    1. אזולאי הוחלף בשועה, שניהם שחקנים באותו הסגנון, חלוצים נסוגים שאוהבים לצאת מחוץ לרחבה ולהשתתף בהנעת הכדור. שועה צעיר יותר עם פוטנציאל גבוה יותר, אזולאי לא רצה להישאר אחרי שרוני לוי ובניון ששמרו עליו הלכו, ש
    2. ורדסקה שהיה שחקן לא יציב נדחק מהרוטציה, קונטה שגם בעונה שעברה שיחק המון כבלם נכנס לעמדה במקומו, על המשבצת של קונטה כמגן ימני הגיע אוקמפוס, שחקן עם פוטנציאל הרבה יותר גבוה מקונסטנטין הבינוני.
    3. ממן שוחרר ומתאוסיניו הגיע במקומו כאשר לפי מה שאומרים הוא מסוגל לשחק גם בימין וגם קצת אחורה, סוג של אלטרנטיבה לורד, קינדה ואוחנה. שיתחיל לשחק נדע יותר אבל בגדול החלפה של שחקן בשחקן.
    4. איינבינדר שוחרר כדי לתת את במה לאביאל זרגרי(בצדק), השאלה היחידה היא האם היה עדיף לזרוק את איינבינדר או את קריאף ואני מניח שהמחיר הכלכלי היה מה שהכריע.

    כלומר, בית"ר יכולה לשחק בדיוק באותו הסגנון והשיטה של רוני לוי ובניון עם אותו סגנון של שחקנים, 4-5-1 שמתבסס על הנעת כדור ושחקנים עם יכולת טכנית גבוהה(על הנייר). באו דראפיץ' וברדה והחליטו שהם רוצים לשחק יהלום עם הסגל הקיים, החליטו הם או חוגג לוותר על 6 דומיננטי כי יש את זרגרי וקריאף ולא לצרף עוד שחקן מהיר להתקפה. רצה הגורל ומספר שחקנים חשובים למערך כמו מתאוסיניו, עדי ופלייטר פצועים מאז שחזרנו מפגרת הסגר ואחרי פגרת הנבחרות גם זרגרי נפצע. מאמנים נבונים היו מבינים שיהיה קשה להמשיך עם היהלום כל עוד אלה השחקנים שחסרים, הם לא רק שבחרו להמשיך איתו גם הציבו את השחקנים הלא נכונים בהרכב. זה עלה להם ב1 מ6 נגד נתניה ומכבי פ"ת שהוביל ללחץ לפני המשחק נגד מכבי חיפה, ואיך הם בטאו את הלחץ? הוסיפו עוד בלם להרכב בלי קשר בכלל לאימונים או לזהות שאר השחקנים בהרכב ובנס זה לא נגמר בחמישיה או שישיה. אין דרך הוגנת ומציאותית שבה אפשר להפיל את האשמה על חוגג ולא עליהם כי עד עכשיו הם משלשלים את עצמם לדעת, אני מקווה בשבילם שהם מבינים שאם הם לא יתפכחו ויתחיל להיות יותר גמישים והגיוניים בהרכבים שלהם זה ילך לקטסטרופה באמת ענקית.

    מקווה שהייתי מספיק ברור ומנומק כי אני רואה שהטענות הלא נכונות הללו חוזרות על עצמם שוב ושוב.
     
    Clock End Stand ו-abcd אוהבים את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    דקה 36, קיזיטו מכפר סבא עוד הקפיץ מעל טננבאום כדור שאם היה מסתובב קצת יותר זה 1 - 0 לכפר סבא. מול חיפה אגב באותה דקה זה היה 1-0 לחיפה עם פנדל שאם רוקאביצה כובש כניראה זה נגמר בתוצאה שמכבי ניצחה את כפר סבא.
    כלומר כפר סבא הייתה כפר סבא בשני המשחקים, מול חיפה הם נשארו במשחק בגלל החטאת הפנדל של רוקאביצה, מול מכבי הם החטיאו הזדמנות לעלות ליתרון ולהלחיץ את מכבי, לקבוצה כמו כפר סבא הדברים הקטנים האלה יכולים להיות ההבדל בין הפסד 3 - 0 ושיכתבו שנתנו כבוד ליריבה לבין לנצח ושיכתבו שבאו לנצח למרות שבשני המקחים כפי שאמרו כאן למעלה הם באו באותה גישה.
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    אני אסביר לך למה לא מדובר בגניבת דעת.
    הטעות שלך שאתה מסתכל על כל החלונות כמקשה אחת.
    בשורה התחתונה, בינואר/בקיץ הנוכחי עזבו אותכם קינדה (שחקן דינמי שעושה תנועה), גרסיה (שחקן דינמי שעושה תנועה), פלומה (שחקן שעושה תנועה יותר מעטר), ואזולאי (שגם הוא אולי בסגנון של שועה, אבל עושה יותר תנועה משועה).
    לא יודע מה הייתה התוכנית בקיץ הקודם, אבל אחרי ינואר והקיץ הנוכחי, הגיעו עטר (כדור לרגל), שועה (כדור לרגל), ורד אחרי המחלה והפציעות שעבר (מודל 2020 הוא גם כדור לרגל) ואוחנה (שהוא האיכותי מכל השמות לדעתי אבל גם הוא שחקן של כדור לרגל) והכל השתנה.
    כי אם בשנה שעברה בית"ר הייתה קבוצה של אגפים (גרסיה ופלומה) והצטרפות מאחור (קינדה), עם שחקנים שגם מסוגלים לייצר תנועה בלי כדור ומהירות כולל בהתקפות מעבר, השנה אתם קבוצה של הרבה יותר מידי שחקנים שאוהבים לברוח לאמצע (גם אם מתחילים באגף או מקבלים את הכדור באגף).

    את מתאוסיניו אני לא מכיר ולכן לא יכול לכתוב עליו, את האסלביינק לא ראיתי יותר מידי אבל הוא דווקר עושה רושם של אחד שעושה תנועה בלי כדור בניגוד לכל השמות למעלה.
    עוד לפני ששועה חתם, היו לכם בקבוצה הרבה שחקנים שסגנון המשחק שלהם הוא כדור לרגל. וגם לא מעט שחקנים עם הרבה מאוד אגו, כי אוחנה עזב אותנו כי רצה להיות השחקן שכל הקבוצה בנויה סביבו וזה לא היה קורה בקבוצה שיש בה את מליקסון גם אם בשלב מאוחר בקרירה. עטר עזב כי גם הוא רצה קבוצה שיהיה בה שחקן הרכב מרכזי בניגוד למכבי שם הרבה פעמים ישב בספסל. גם ורד, למרות שאולי שהאגו שלו פחות גדול, נמצא אצלכם הרבה שנים במערכת וגם הוא אני מניח רוצה תפקיד מרכזי.

    וכל זה קורה, בזמן שאין לכם 6.
    בניית סגל נכונה, הייתה קודם כל מביאה 6, עם עדיפות לזר, או במקום שני קשרי אמצע ישראלים עם דינמיות שביחד עם מוחמד יצליחו לחפות על העובדה שיש לכם לא מעט שחקני התקפה שרוצים כדור לרגל, שמאיטים מאוד את המשחק, שלא יודעים לעשות הגנה או ללחוץ, שגם מבחינת התקפות מעבר הם בעייתיים. אז שלושה כאלה באמצע שיעבדו בשביל השלוש למעלה הם הפיתרון הנכון.
    ומה חוגג עשה במקום? הוא הלך על השם (שועה), שהוא גם עוד שחקן שחייב כדור לרגל, הוא גם עוד שחקן לא מהיר, והוא גם עוד שחקן עם אגו שעזב את חיפה כדי שבבית"ר הכל יהיה סביבו ולאורך זמן אם יסופסל יתחילו הבעיות איתו.
    זאת בניית סגל נוראית. בכסף של שועה אתה יכול להביא קשר 6 זר שישדרג את כל הקבוצה שלך או לחילופין לנסות לפתות את גולסה בסכומים גבוהים של כסף או לחילופין ללכת על שחקנים בסגנון של אביב אברהם בנתניה, דינמי, מהיר, מישהו שיכול לייצר שלישיה דינמית באמצע.
    חוגג לא עשה לא את זה ולא את זה ולא את זה. אז אנחנו מקבלים לא מעט פעמים את קריאף בהרכב, שחקן שאם לא גודל במחלקת הנוער של בית"ר הוא היה משחק היום בליגה לאומית או מקסימום בקבוצת תחתית/אמצע בליגת העל. ואנחנו מקבלים סגל שעם שחקנים שעל הנייר אתה אומר מלא כישרון, אבל אז המשחק מתחיל וזה מרגיש שאתה צריך שלושה כדורים על המגרש כדי שכולם יבואו לידי ביטוי, והמשחק לא זורם, ולא מהיר, ואין התקפות מעבר, ובית"ר כובשת בעיקר מהברקות אישיות, או דאבל פס מהאמצע או מנייחים/מהמגינים (וגם זה בעיקר מאוחנה, בהרכב שעלה מול חיפה בלי אוחנה ועם ורד, עטר ושועה גם לזה אתה לא מגיע).

    לדעתי כל מה שכתבתי מלמד על בניית סגל לא נכונה הקיץ. לא יודע מה רצו לעשות בעבר, אבל בקיץ היה מצב נתון, ובמקום לפתור בעיות פשוט הביאו עוד מאותו דבר כי חוגג אוהב "שמות".
    אם דראפיץ וברדה חכמים, עד ינואר אז הם חייבים לדעתי להביא 6, הם צריכים קודם כל להפסיק לפתוח עם ורד ועטר. שהם כרגע מרגישים כבעיה הכי גדולה בבנייה הלקויה שציינתי. על הנייר אולי ישחקו במקומם שמות "פחות נוצצים" אבל הקבוצה תהיה הרבה יותר מאוזנת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/12/20
  5. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,670
    לייקים שהתקבלו:
    18,533
    מסתבר שאוהד של חיפה דיבר עם ליאני לפני שנה על זה שלמה הוא לא פסק בעיטה חוזרת אחרי פנדל של מכבי ת"א שאצילי בבירור נכנס לרחבה בזמן הבעיטה.
    ליאני ענה לו שמבחינתו זה לא נחשב ממש כניסה לרחבה וזה תקין.

    אותו אוהד דיבר שוב עם ליאני אחרי שפסל את השער שלנו השבוע ושאל אותו אם אז הכניסה (המשמעותית הרבה יותר) לא היתה קריטית מבחינתו, למה הכניסה (כביכול) של אבו פאני מצדיקה פסילה?
    ליאני ענה שזאת לא החלטה שלו אלא של שופטי ה-VAR (אחלה תירוץ).

    הגיע הזמן שיתחילו להעניש שופטים על החרא הזה. שופט פוסק שדריכה של אבו פאני על הקו מצדיקה פסילת פנדל אבל כניסה של כמה מטרים של שחקן במקרה אחר לא מצדיקה.
    אלה מקרים פשוטים ולא עניין של פרשנות (כדור ירוי\כוונה).
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    הבעיה היא לא ההתייחסות לכניסה של אבו פאני לרחבה, כי אם היו נותנים פנדל חוזר כי גם בן חיים נכנס לרחבה אף אחד לא היה מתלונן על האירוע. הבעיה היא שהתייחסו רק לכניסה של אבו פאני ולא התייחסו לכניסה של בן חיים.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    @Nigel de Jong, שואל ברצינות, אתה לא חושב שלחוגג יש כמיהה קצת לגלאקטיקוס? במונחים ישראליים כמובן. גם אם הוא יומיים וחצי בכדורגל, היה טעם להביא את ערן לוי בזמנו? וגם את מאור בוזגלו אחרי פציעה קשה במכבי חיפה? בשנה שעברה גם נשפכו הרבה כספים. אני לא חושב שחוגג לא התערב כלל לבניון ואין לי ספק שהוא כן מכתיב משהו מסוים לדראפיץ' ואפילו כפה עליהם את ירדן שועה. עכשיו שועה שחקן צעיר ואם זה לא יצליח העונה זה כן יוכל להצליח בשנה הבאה אולי בתנאים אחרים, אבל בית"ר נותרה קירחת במרכז השדה לדוגמא ואני לא חושב שיש לה קשרי כנף בסגל וזה אף פעם לא חכם, בכדורגל של היום אי אפשר לשחק רק בשיטה אחת, נניח יהלום 'הכל או כלום'. הרי צריך לשנות דברים גם תוך כדי משחק.
    זרגרי שחקן צעיר מאוד שהיה מקום לשלב אותו יותר בעונה שעברה לדעתי, אני לא יודע עד כמה זה היה נכון לבנות עליו בצורה כזו בלי קשר לאיינבינדר. כפי ששמת לב את השחקנים הזרים אני עדיין לא שופט כי לטעמי הם סימן שאלה.

    עכשיו אני אומר שוב, היה יכול להיות שבית"ר הייתה משחקת טוב אבל פוגשת את מכבי חיפה בשוונג ומפסידה בסמי עופר מול חלוץ יוצא דופן כמו רוקאביצה, זה לגיטימי. גם ההופעה הייתה נרפית, וגם כל רצף התוצאות. הליגה מוזרה אבל בית"ר צריכה להיות גבוה יותר.
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    פשיץ׳ נראה בינגו ומוזר שהגיע לישראל, יונתן כהן היה מצוין וגם דן ביטון היה טוב מאוד אבל לדעתי השחקן הכי טוב במכבי העונה הוא בכלל גולסה. פשוט עושה הכל מהכל, כשגם בנבחרת הוא היה מצוין בדקות ששיחק.
     
  9. Morientes Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/19
    הודעות:
    5,281
    לייקים שהתקבלו:
    928
    מין:
    זכר
    גולסה בעיניי השחקן הכי טוב במכבי כבר כמה שנים, הבעיה היא שהתפקיד שלו לא נוצץ כמו יונתן כהן, ושהוא לא שחקן בית כמו גלזר(השחקן השני הכי טוב במכבי).
    המחצית השנייה מול ויאריאל של גולסה הייתה פשוט מדהימה.

    זה מצחיק אבל לפי הסוכן של פשיץ, פשיץ הגיע לישראל בעיקר בזכות ניקוליץ, לפחות בדבר אחד הוא תרם לנו
     
  10. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,868
    הבעיה של גולסה שהוא משחק עונה כן עונה לא
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    oranfu
    "בהודעת הוועדה המקצועית הוסבר כי אין מדובר באירוע של הפרה ודאית ברורה (נטיית הגוף קדימה אינה נחשבת כהפרה) ונדרש היה לאשר את השער לזכות חיפה. כמו כן, באם זוהתה הפרה, הרי שהייתה דו צדדית (גם של שחקני הגנה) ובמצב זה נדרש היה לפסוק על בעיטת עונשין חוזרת."
    אתה מבין? השופטים הצליחו לטעות באירוע שאני, שמעולם לא עברתי קורס שיפוט, ידעתי לפסוק בו כהלכה.
    רק מלמד כמה רמת השיפוט כאן נמוכה.
     
    שי, oranfu ו-rivaldo אוהבים את זה.
  12. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,279
    לייקים שהתקבלו:
    6,236
    oranfu ו-rivaldo אוהבים את זה.
  13. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    לסכם ב"רמת השיפוט כאן נמוכה" זה להיתמם, כי זה מעבר לשיפוט גרוע.
    לדעתך גם למכבי ת"א הוא פוסל שער כזה, במיוחד במצב של 0-0?
    אני חושב שלכולנו התשובה ברורה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  14. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    מצד אחד המעשה שלו היה טיפשי, מצד שני זה כאילו לתת מתנה לדור אלו שחיפש בצורה לא ספורטיבית למנוע מנתניה לחדש מהר את המשחק.
     
  15. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    איזה מעשה טיפשי? הוא רץ לקחת את הכדור מהר ואלו נכנס בו בדרך. גם אם היה רוצה לא יכל להימנע ממגע איתו.
    החלטה סבירה זה צהוב לאלו.
    החלטה רעה זה התעלמות.
    לתת לשחוביץ׳ צהוב שני על זה זאת כבר שערוריה.