מחזור 12 בליגת העל: חיפה מנצחת באשדוד, תיקו לנתניה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י לירן, ‏28/11/08.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,768
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    הקהל של מכבי נתניה מעולם (הגזמה המעולם... ברוב התקופות) לא בא בכמויות יותר מהקהל של באר שבע, אז 5 לא בטוח, אולי 6. גם הקהל של באר שבע רוצה לראות כדורגל ורוצה התקפה ורוצה ליגת העל ושנה אחר שנה אנחנו חוטפים זבנג לפנים, ובוא לא נשווה את העליבות של נתניה לעומת העליבות של באר שבע מבחינת כדורגל ותוצאות... הלוואי עלינו להתבאס במקום השני בליגת העל, ועדיין נגד קבוצות כמו רעננה ורמת השרון מגיעים 6,500 צופים. השנה היו שבתות שלא פעם ולא פעמיים באר שבע הביאה יותר קהל בכל הליגות ביחד פרט למשחקים שהתקיימו בטדי ובבלומפילד, ואני רק אציין שרוב האוהדים חמים על המאמן וממש לא מרוצים מהכדורגל, יש קהל ויש קהל. הקהל של נתניה בשנים עברו היה בהחלט דבר חיובי ונחמד, היום הוא מאוד מאוד מאוד מאכזב אם נשווה אותו לקהלים של הגדולות. אם היה קהל רציני הוא היה בא ומבין שמתיאוס והקבוצה לא אשמים, אבל לנתניה כבר אין את הקהל הנהדר הזה, זה קהל משעמם שאין תירוץ למספרים ל 3,000 במשחק בית במצב שהקבוצה נמצאת, שוב, אלא אם כן רוצים שנתחיל לקטלג אותם עם קבוצות כמו אשדוד, ואז נגיד על נתניה רק מילים טובות. אבל נתניה שווה יותר מזה מבחינת קהל.

    אני לא מקבל את הוותרנות בגלל היכולת, אבל זה אולי כי הראש והלב שלי פועלים אחרת.. אבל אוהדי באר שבע כנראה מזוכיסטים ולכן כנראה ההשוואה שלי לא במקום. לא הייתה שום הצדקה שביום שישי בצהריים, משחק שמשדר בטלוויזיה שאלף איש יעשו את הדרך מבאר שבע לחיפה במשחק ליגה השנייה.. וזה מה שקרה.. והקבוצה לא הבריקה לפני כן ולא הבריקה לאחר מכן. אני חושב שכך צריך להיות, למרות שהקבוצ כבר 5 שנים לא מבריקה, הקהל לא יכול להתנתק ולהתרחק מהקבוצה, פה זה בלתי אפשרי. זה מנטליות כנראה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/11/08
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,800
    לייקים שהתקבלו:
    5,898
    למרות שאני חושב שנמני לא משיח, אי אפשר לעשות מהפכה כל כך מהר. העניין הוא שלדעתי למרות בניית הקבוצה ע"י רן בן שמעון, לנימני יש השפעה מא' עד ת'. אני לא בטוח שבקיץ נימני היה עסוק בללכת לים...

    מכבי ת"א, כמו בית"ר ירושלים, הן הקבוצות הכי קשות לאימון. גם בקבוצות האחרונות דורשות השגים, אבל איכשהו במסדרונות של בית"ר ומכבי הלחץ עוד יותר מחנק. לדעתי מה שאמור להדאיג את אוהדי מכבי ת"א שה'שינוי החיובי' שבא תמיד עם מאמן באמצע העונה הסתיים כבר. לניצחון בפ"ת לא היה המשך, ועכשיו לנימני באמת אין יותר תירוצים. מי שחושב ורוצה שבשבועות הקרובים נימני יקבל על הראש מאוהדי הקבוצה, אז לדעתי הוא יכול לחכות עד שהקבוצה תרד ליגה, ומה לעשות היא לא תרד. אני כן מאמין שאם המצב הזה ימשיך, הקולות ה'אנטי נמני' בתקשורת יתחילו להשמע. אין מה לעשות לא כולם חושבים שאבי נימני משיח שלא עושה שום דבר גרוע. ביציעים לדעתי לא נראה מכות כי ברור לי שיש אוהדים שאפילו ינשקו לו את היד אם הם רואים לפני העיניים שלהם איך המאמן רוצח בן אדם. מה שכן, אני חושב שלאט לאט כמות הצופים יירד וכל מי שלא נימני ייקבל על הראש.



     
  3. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    זה חסר טעם להתחיל ולנתח את המשחק. בלי שלו מנשה ודדי בן דיין, לקבוצה יש רק את איתי שכטר להציע.
    היום שמתי לב למשהו בולט מאוד. 95% מאיבודי הכדור שלנו נגרמו בידי תיירי טזאמתה, ג'ורג' בה ודניאל אומברטו. הזרים, שאמורים לשדרג אותנו, רק פוגעים בנו. אין לי בעיה לאבד את 2 נקודות בטווח הקצר, כדי שיוחלפו הזרים בשחקנים טובים יותר, שיתנו תוצרת לטווח הארוך.
    מכבי פתח תקווה לא רשמה איום אחד למסגרת וגם לקחה לנו שער. לא הוגן.

    לירן - בפעם האחרונה שמכבי נתניה והפועל באר שבע התחרו על אותן המטרות, זה היה לפני כ-10 שנים בליגה השנייה. ממוצע הצופים של מכבי נתניה היה גבוה יותר.
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,768
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    עזוב אבירם, תביא מספרים ועובדות, כך זה חסר טעם, גם מה שאני אמרתי בקשר לעבר זה משהו שאין מה להתווכח עליו כי אין לי נתונים ביד, הייתי במגרשים ואלו דברים שאני חושב שהם ככה, אבל שוב, ללא נתונים אין פה מה לדבר. העובדות כרגע הן בקשר לעונה הנוכחית, באר שבע עם כדורגל מבאס שגורר תגובות קשו מהקהל מצליחה עדיין להביא 6,500 בבית, אז אם באר שבע יכולה גם נתניה יכולה להביא יותר מ-3,000 בבית, ואני לא מקבל כדורגל רע כי כולם יודעים מה המצב בבאר שבע בשנים האחרונות מבחינת כדורגל.
    ואני כל הזמן חוזר על זה ולא מרפה כי זה באמת מציק (בגלל העובדה שאני מבאר שבע וחווה חוויות טראומטיות באצטדיון יחד עם עוד אלפים כנראה יותר מכל קהל אחר בארץ) וזה לא בא ממקום של השוואות מפגרות של כיתה ג', אתם מציירים את זה ככדורגל רע ותו לא, אני חושב שיש פה משהו מעבר, והלוואי שאני טועה.

    (ואגב גם בתחילת העשור באר שבע ונתניה התחרו על אותה המטרה וזה היה בעונה שנתניה סיימה שלישית ובאר שבע רביעית בעונה הראשונה שלנו בליגת העל עם לופא קדוש)

    ואני חוזר, לנתניה היה קהל גדול ותומך ולא רק במשחקים גדולים, קהל שלא נפל מהגדולות, אבל יש לי את ההרגשה שזה משהו שהולך ונעלם. בשביל הליגה אני מאוד מקווה שזה לא כך, כי לראות שגם הקבוצה מהמקום השני לא מצליחה להביא יותר מ-3,000 זה באמת מדכא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/11/08
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    תראה, להגיד לך שאני מרוצה מהקהל של מכבי נתניה, אני לא. כל משחק בקופסא יוצא לי ולדוד שלי ללכת בעיר ולפגוש אנשים שאוהדים את מכבי נתניה. כשאנחנו שואלים אותם מדוע הם לא מגיעים למשחק, הם עונים לרוב "אין בשביל מה". זה לא שאין אוהדים, אין יציעים מלאים. אני לא בא להגן על התדמית שלנו, כי אני בעצמי רוצה לפעמים לצעוק במשחקים "זה כל מה שאנחנו שווים?", אבל אז אני עוצר את עצמי וחושב שזה לא נכון לשאול את האנשים שדווקא כן הגיעו ליציע.
    אני חושב שיש נקודה אחת שאנשים נוטים לשכוח. זה לא שמכבי נתניה לא זכתה באליפות 26 שנים. היא לא זכתה באף תואר במשך 26 שנים. אם בסוף שנות ה-90 או ממש בתחילת שנות האלפיים היינו גונבים איזה גביע, אין לי ספק בכלל שזה היה נותן אויר להרבה אוהדים נוספים שלנו להמשיך ולהגיע למשחקים.
    נקודה נוספת היא המגרש המיושן. ואני לא מדבר על הצד של מכבי נתניה, אלא דווקא על הצד של הקבוצות היריבות. 1,750 מקומות ישיבה מכיל היציע של הקבוצות האורחות ועד למשחק האחרון שלנו מול ביתר ירושלים, אף קבוצה לא הצליחה למלא אותו מזה שנים. איך תסביר את זה? כנראה שגם המגרש, בנוסף למה שציינתי קודם, יש השפעה.
     
  6. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,251
    לייקים שהתקבלו:
    953
    מה זה אין בשביל מה? מכבי נתניה זו לא סיבה מספיק טובה? ועזבו אתכם רמה של כדורגל, רגש לקבוצה זה מה שצריך להניע בן אדם אם לבוא או לא לבוא ולא השאלה היא "האם אנחנו משחקים יפה יותר או יפה פחות", אלא אם כן הוא לא אוהד אמיתי של מכבי נתניה מהלב ואז זה סיפור אחר לגמריי.
     
  7. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    Don Joan Roman - אתה שוכח שאתה נמצא בישראל ופה לתוצאות יש משמעות ענקית. כבר השנה הזדמן לנו לראות כמה צניחות בקרב 2 מהקהלים הגדולים בארץ. ביתר ירושלים אחרי תקופה קשה הביאה למשחק ביתי מול הפועל פתח תקווה 8,000 צופים במקום רף ה-14,000 שהקבוצה הצליחה לשמור עליו בשנים האחרונות. מכבי חיפה הביאה למשחק ביתי 6,000 צופים בדיוק כמה ימים אחרי שמילאה את המגרש מולנו.
    אלה דוגמאות להשלכות של טווח סופר קצר. עכשיו תאר לך 26 שנים בלי כלום.
     
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,768
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני מבין מה אתה אומר, אבל לפי "נימת" הכתיבה שלך, אפשר להבין שזה ניסיון לחפש סיבה, לא יודע, לא מתחבר להסבר הזה, ממש ממש לא מבין אותו, לא רואה איך גביע באמצע שנות ה-90 היה באמת היה אמור להוסיף עוד אלפיים איש ליציע בנתניה.

    עזוב את זה.

    מתיאוס והשחקנים עושים בגדול הכל בשביל הקבוצה, ורק חבל שאין להם יותר מדי קהל ביציע לייצג, אפשר לקוות בשביל נתניה שינואר יגיע, ואיתו חיזור יצירתי שיעיר קצת את הישנונים בעיר.
     
  9. Macaclister Member

    הצטרף ב:
    ‏12/11/07
    הודעות:
    118
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בחיים לא ראיתי קבוצה מגעילה כמו מכבי נתניה. הקבוצה הזאת פשוט הורסת ומחריבה את הליגה והיא לא תעצור עד שתעלים את הכדורגל ההתקפי ממפת הכדורגל.

    כל המשחקים שלה שבלוניים,איטיים,ו- "איכשהו" היא תמיד גורמת גם ליריבה שלה להיגרר לצורת משחק המגעילה הזאת. מזל שאתמול פ"ת הייתה ב-10 שחקנים ונתניה כבר לא יכלה לעבוד על אף אחד עם שיטת ה-"גול ובונקר" המפורסמת שלה.

    אני מצטרף לכת חובבי החתולים אם נתניה לוקחת אליפות.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    מכבי ת"א 13 שנים אליפות אחת...אני עדיין רואהה 10,000 באים לכל משחק בית בערך...לעומת נתניה, שלא מסוגלת להביא יותר מ-3,000. כשהקבוצה שלהם בצמרת. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המצב היה הפוך, סביר להניח שכרטיס למשחקים של מכבי בבלומפילד היה קשה להשיג כבר במחזור ה-15.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏30/11/08
  11. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    צריך להבין משהו - יש הבדל גדול בין נמני של בעונה שעברה לעונה הנוכחית. אבי נמני מונה לג'נרל מנג'ר שתפקידו היה לעקוב אחרי שחקנים בצוותא עם המאמן, למנהל משא ומתן שצריך ולהחתים אותם, הרבה על דעת עצמו. העונה זה אחרת לגמרי - בן שמעון היה הסמכות הבלעדית, נמני המליץ לו על שחקנים אבל בסופו של דבר המילה האחרונה הייתה של רן בן שמעון. אם בעונה שעברה היה לנמני הרבה מניות על בניית הסגל, העונה כמעט ואין לו. בן שמעון הוא זה שאחראי על בניית הסגל.

    כאשר נמני בנה את הסגל בעונה שעברה ונכשל למעשה, למרות שהרבה מוטל על רוני מאנה העלוב שהפסיק את זרימת הכספים ימים אחדים לפני תחילת העונה, האשמנו אותו והאצבע הייתה מכוונת אליו, אבל הוא תיקן עם הכסף של שניידר בינואר והביא שחקני חיזוק מתאימים שהם למעשה השאירו את מכבי בליגה כמו ג'ונתן אסוס, ג'ו ביזארה ואלן מסודי. כשהיה לו את האמצעים המתאימים הוא הצליח לשפר. הפואנטה שלי היא שלא משנה אם נמני עומד בראש היום או מישהו אחר, כאשר צריך להאשים מישהו אז עושים את זה, ובמקרה הזה הוא רק בן שמעון. תעזבו את נמני בשקט, הוא לא היה קשור הרבה לבניית הסגל העונה, ולמעשה בן שמעון דפק לנו את כל העונה עם חוסר האיזון שלו בסגל.

    קודם כל, לא משנה כמה הסגל חזק וטוב, אי אפשר להצליח אם השחקנים עושים טובה שהם משחקים, עולין לדשא בלי מחוייבות למועדון ולאוהדים, ובלי רצון.
    עכשיו, הסגל של מכבי מספיק טוב אבל לא מאוזן. כמו שכבר אמרתי, בן שמעון חיזק את ההתקפה(למרות שגם כאן לא בצורה הכי נכונה) אבל שם זין כמו שאומרים על ההגנה. הרי כולם ראו איך מישאלוב תיפקד בעונה שעברה בהגנה, אז למה לא להביא בלם אמיתי במקומו? ראית את שטרית, אז למה לא להביא מגן שמאלי במקומו? צריך קשר אחורי אמיתי וטוב ולא רך כמו ג'ונסון.

    מסתבר שהפציעה של יחיאל גמרה אותו. אתמול אפילו אלירן עטר עבר אותו בקלילות. שפונגין לא טוב עוד מהעונה שעברה, הפציעות גמרו אותו והמצב בעונה שעברה הוריד לו את הבטחון לרצפה. דווקא נמני עשה בשכל שהחזיר אותו אתמול ולא מיד אחרי שהחלים, אבל מסתבר שזה עדיין לא זה והוא הולך לשבת תקופה ארוכה על הספסל. אין למכבי מגן שמאלי אחד במקומו של שטרית. גם בהתקפה יש בעיה, בוזגלו ויבוריאן לא מאופסים, אבל הבעיה בראש ובראשונה היא בהגנה. אף קבוצה בעולם לא יכולה להצליח עם הגנה זוועתית כמו של מכבי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/11/08
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    כשאין לך שני מגנים בכלל, לא מדבר על טובים, ושני הבלמים שלך חלשים, איך אתה רוצה להצליח? איך? מכבי נראית כמו בית"ר בעידן טרום גאידמק, הגנה מסננת והתקפה רעה. קבוצה של מקומות 8-10.
     
  13. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    לירן, בוא תבין משהו. אל תיקח לי את התקופה עכשיו ותשווה בין הקהלים. אני זוכר משחקים של ב"ש שלא היו 1000 צופים (וזה היה לפני שירדתם ליגה), ואלי ז'ינו היה מתחנן לאוהדים כדי להגיע למשחק. לנו זה לא קרה אף פעם. גם בליגה השנייה. ואני בכלל לא אדבר על משחקי החוץ, שם נתניה הביאה בשנים האחרונות מספרים יפים, ובזה בכלל אי אפשר להשוות בין הקבוצות.

    החוויה בליגה השנייה, במיוחד אחרי שתקופה שלא עולים ליגה, גדולה מהחווייה של עוד קבוצה בליגה הראשונה (ונתניה, כרגע, היא עוד קבוצה בליגה. אחרי ינואר אולי היא תהייה פקטור יותר משמעותי), לכן האוהדים גם באים בכמויות גדולות יותר. אתה אומר לי שעכשיו הבאתם 6500 צופים? בסדר. אתה יודע כמה אנחנו היינו מביאים בליגה שנייה ? בקלות מילאנו את האיצטדיון בעיקר בסיבוב האחרון של העונה, וכשאני אומר מילאנו אני מתכוון ל-8000 אוהדים. מה ההבדל מהיום? אני אגיד לך - היה למה לצפות. ציפנו למשהו, בניגוד לעכשיו שאין הרבה מה לצפות, למרות המיקום שלנו. היו שחקני בית, משחק פתוח, נהנו מהאווירה, מהשחק, הכל היה שונה. שמיים וארץ לבין מה שיש היום.

    עד לפני שיאמר הגיע, לנתניה היה את הממוצע החמישי בגדולו בכמות הקהל בארץ, גם כשב"ש הייתה בליגה הראשונה (וזה שהיינו קבוצת אמצע טבלה ומטה). אל תשווה גם את המחירים בליגה השנייה לבין המחירים בליגה הראשונה. כמה משחקים של נתניה, הם מנוי אחד של ב"ש. אי אפשר להתעלם מהעובדה הזאת.

    כאחד שחווה את עונת שבה נלחמנו מולכם על העלייה, אני יכול להגיד שיש לכם קהל גדול מאוד, שיודע לתת אווירה טובה, יודע לבוא למשחקים גדולים, אבל אני גם יכול לאשר את מה שאבירם אמר, ובעונה הזאת באמת הבאנו יותר קהל מכם לאורך כל העונה (וזה היה מאבק ישיר בין הקבוצות). אני לא אכנס לוויכוח של הילדים המטומטמים למי יש קהל יותר גדול, כי זה תלוי בתקופות של שתי הקבוצות.
     
  14. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    אתה לא צריך לחשוב, אני אגיד לך (לפחות מבחינת נתניה). כשהמצב היה הפוך כלומר, נתניה הייתה במצב של מכבי ת"א, היה בא לנו פי שניים (בערך), יותר קהל מאשר היום. למה? לא יודע להסביר. הסברתי ללירן למה היינו מביאים יותר קהל בליגה השנייה, אבל להסביר למה היה בא יותר קהל כשהיינו קבוצת מרכז טבלה ומטה, קשה לי להסביר. הדבר היחידי שאני לומר, שאז היה יותר כדורגל (עד כמה שזה נשמע אבסורד, עם התקציב של אז), והקהל נהנה יותר.
     
  15. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    אני מאוד מאוכזב מהמצב של הקהל שלנו ..
    הרבה מאוד אוהדי כורסא שלא מוכנים להזיז "ת'תחת" שלהם כדי לראות משחק פעם בשבוע ..
    אתמול ישבתי ביציעים 2-3 בקופסא (כמו תמיד) , והסתכלתי על שער 4 , שהיה ריק .
    לא חבל ?
    למה שבתקופה שלנו אפילו עם גוטמן הבונקריסט היציע הזה היה מלא (ואני לא מדבר על 5 שנים מעכשיו , שנה וחצי ! ) , אז למה שעכשיו כשאנחנו מצליחים לא באים אנשים ?
    לא יודע , לא מובן לי .
    וזה לא שרק הקהל אשם ..
    ההנהלה מעלה את המחירים ומצד שני משיקה "מיני מנוי"(העלאת המחיקרים כדי שיקנו יותר מיני מנויים) . ומי שאין לו את המשאבים כדי לקנות את המיני מנוי ? מי שזה לא משתלם בשבילו כי יש לו ילדים או שהוא בצבא ?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/11/08