מחזור 14 בליגת העל: בית"ר מנצחת בטרנר; מכבי ת"א ומכבי חיפה מועדות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏14/12/19.

  1. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    @JR-Riquelme

    הדבר היחיד שנכון זה שיש עליו פוזה(גם זה דולל בהרבה בהפועל שנה שעברה), וזה גורם לאנשים לפתח אנטי כלפיו.
    אם מנתחים את הדברים פרופר מבחינת תועלת שהוא מביא אל מול נזק, אז התועלת עולה בהרבה על הנזק והפוזות. מדבר ספציפית על שנה שעברה, 18-19, שהיא גם העונה היחידה בקריירה שהוא שיחק כקשר מרכזי.

    ברגע שאנשים קובעים דעה על שחקן כמעט שום דבר לא ישנה את זה, וספורי ב100 משחקי הליגה הראשונים בקריירה שלו, אלו מלפני שנה שעברה, באמת לא היה טוב. והסטיגמות של פוזאיסט, שחקן חלש, לא מחויב וכו' כבר התבקעו בראש של כל אוהד כדורגל, גם של הרבה אוהדי הפועל שרק לקראת סוף העונה התחילו(חלקם) להעריך את העונה המעולה שהוא נתן, למרות שמהמשחק הראשון ועד האחרון הוא היה השחקן הכי טוב בקבוצה.
    תראה כמה רזה וכחוש הוא היה כשעלה מהנוער מהפועל ומנגד כמה בנוי הוא היה בשנה שעברה. זה בפני עצמו מסביר איזה שינוי הוא עשה בתור שחקן בשנים האחרונות.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    שחקן שהיה יכול להגיע לבאר שבע והיה תפור עליה זה עומר אצילי, הוא העדיף את מכבי מסיבות כלכליות אני מניח, אולי אהב את החיים במרכז וגם מהעובדה ששם חיכתה לו פחות תחרות בכנף. ברור שקשה להחליף שחקני על אבל זה חלק מתהליך שקבוצה עוברת. הפועל איבדה את תותחי הדאבל אבל לפחות הצליחה עם עומר דמארי ונוסא איגיבור לדוגמא. באר שבע הלכה על שחקנים זרים שהם Mas O Menos במקרה הטוב ולא רוצה לגמור את הקריירה של עדן שמיר וכאלה אבל התקרה שלהם ברורה אבל הם לא יעשו את ההבדל. כאילו לא נחת שם שחקן טוב אחד משמעותי מאז חצי העונה של חנן ממן. אגב, כבר אז באר שבע נשחקה, בקושי ניצחה בחוץ, הרבה משחקים לקחה בזכות וואקמה ופחות קבוצה אמיתית ועוד.

    לא צריך להגזים עם ספורי כאילו הוא שחקן ליגה לאומית, יכול לפתוח בהרכב בקלות של כל אחת חוץ מהרביעייה. שום דבר לא התחבר לו וגם זה מפריע.
     
  3. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,468
    לייקים שהתקבלו:
    3,856
    הוא הישראלי הקלאסי. שחקן בינוני עם מניירות של כוכב, שבועט מ40 מטר עשר פעמים במשחק כדי שפעם בעונה זה ייכנס לו וייצא גדול.
    זה סוג השחקנים שהכי גרוע להביא לקבוצת צמרת.

    על הגנה אין מה לדבר
     
    Sir Alex Ferguson, Clock End Stand ו-oranfu אוהבים את זה.
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    מה שלי יש להגיד על ספורי זה שבנתניה הוא שיחק בשלישיה הקדמית של ערן, דיא והוא והוא היה הקדמי ביותר וכחלוץ שפיץ הטפשות או אם להיות פחות אכזריים- נקרא לזה חוסר האחריות- פחות באו לידי ביטוי. האמת שלא זיהיתי שחקן מהיר מידי אבל אולי זה בגלל יציאה מהמקום לא כזו מרשימה(בטח אם התרגלת לדיא\קאיודה). כן זיהיתי שחקן עם רגל שמאל טובה. כפי הזכור לי הוא דווקא התחיל ברגל ימין בב״ש ויש כאלה שדי התלהבו ממנו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,042
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    ספורי הוא רק סממן להזייה שקוראים לה ברק בכר העונה.

    אני פחות מגיב לבאר שבעים כאן אבל קשה להתעלם מהיצר הרס עצמי של בכר. אתמול היה המשחק הכי קל של בית"ר העונה, אפילו ביי פאר. כולל נס ציונה, כולל נתניה. זה לא היה בזכות בית"ר כמו שזה היה בזכות ברק בכר, אני אפילו לא אגיד ב"ש. אבל הסיפור מתחיל הרבה לפניי.

    נקודת המפנה הייתה כשז'וסוואה נכנס להרכב. עד אז, ב"ש לטעמי הייתה הקבוצה החזקה אחריי מכבי, גם יותר מחיפה. למה? כי היא הייתה קבוצה שקשה להתמודד איתה, ואת הגול שלה היא בדכ שמה. היה קישור די חזק, שייצב את ההגנה ואיפשר להתקפה להתעסק בהתקפה ופחות בעבודה הגנתית, והתוצאות הגיעו. ואז, משום מה, בכר החליט לשנות מתכון מנצח. התחיל לשחק עם שחקנים שלא קשורים למאפיינים שהיוו את בש של תחילת העונה. הפורטוגלי, ממן, ספורי... שחקנים עצלנים, שלא עוזרים יותר מדי הגנתית, ושוברים את כל האיזון בקבוצה.

    ואתמול זה היה השיא. ההרכב מלכתחילה היה הזייה, ואז קרה ששחקן די חשוב לב"ש, עדן שמיר, נפצע. עד הפציעה של שמיר ביתר הייתה טובה יותר, אבל המשחק לא היה חד צדדי. ואז מה עשה בכר? הכה חטא על פשע, הכניס את מליקסון, ואז במחצית את זריהן. הפקיר את קלטינס ואת הבלמים שלו עם לא פחות מחמישה שחקנים שהגנה היא ממש לא הצד החזק שלהם. פאקינג הפורטוגלי, ספורי וקלטינס מול מוחמד, איינבינדר (שנהדר פשוט) וקינדה. בחילוף הזה הוא גמר את ב"ש.

    ביתר שיחקה מאותו רגע בהילוך ראשון והגיעה למצבים בקלות. בש מנגד לא יכלה לתפקד יותר מדי והאדום של ביתר רק עשה לה רע, כי אז היה לביתר תירוץ ללכת עוד יותר אחורה, לרווח את ההגנה של בש ולצאת למתפרצת שכל אחת היא חצי גול. עם מסיימים טובים, זה גם הופך לגול שלם.

    לרוני לוי מגיע קרדיט, אבל בכר ביזה אתמול את ב"ש ובעיקר את עצמו. משחק נפל שלו, שמעיד על כך שהוא נמצא בסחרור לא פחות מאשר המועדון כולו.
     
  6. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,468
    לייקים שהתקבלו:
    3,856
    מדויק
     
  7. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,806
    לייקים שהתקבלו:
    2,505
    מין:
    זכר
    בהחלט.

    עצוב לי מאוד שיש אוהדי בית"ר שרואים דברים כאלו בעוד שאוהדים שלנו פשוט מסרבים להכיר במציאות.
    ובלי להפחית מההודעה שלך, אבל לא רשמת כאן משהו סנסציוני שרק מוח כדורגל ברמה של גווארדיולה מסוגל להבין... כי בחייאת ראבק, כבר במשחק חוץ נגד לאצ'י בתחילת העונה הבנתי שסבג לא יכול לשחק כקשר אחורי, איך בכר לא רואה את זה? למה ספורי פתח? מה הסיפור עם ממן?
    איך אותו מאמן ששם דגש על קישור חזק בדמות הובאן, ראדי ואוגו זה אותו מאמן שחושב שקלטינס וז'וסוואה זה קישור אמצע ראוי?

    לא יכול לחכות לראיון של בכר עם האוזמן בעוד חודש, חצי שנה, שנה, מתי שזה לא יהיה. יש לו המון הסברים לעשות.
    אני בדעה שהלחץ, השחיקה, חילופי הדורות הלא מוצלחים, לא יודע מה. משהו גרם לו לאבד את עצמו, כי המאמן שאנחנו רואים בחודשיים האחרונים זה לא ברק בכר. זאת עבודת אימון של מאמן "ברמה" (יותר נכון תת רמה) של גיא לוזון, הזיה מתמשכת ולא מובנת. הוא חייב להתרענן בחוץ ולמשך תקופה לא קצרה אם אכפת לו מהמשך הקריירה שלו, לא מבין למה הוא מתעקש.
     
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני חושב שיש פחות ופחות אוהדים שמסרבים להכיר את המציאות. אני משוכנע שיש רוב מוחלט של אוהדים שמעדיפים להיפרד ברק בכר בהקדם מאשר כאלה שנאחזים בעבר.
     
  9. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,468
    לייקים שהתקבלו:
    3,856
    לא יודע. אני מסכים עם כל מה שנכתב לעיל וגם מרגיש שסיכוי נמוך שבכר יכול להפוך את המצב.
    ועדיין - לא רואה איך החלפה שלו, מעבר לאולי איזה אנרגיה לשבוע-שבועיים, תוביל למשהו יותר טוב
     
  10. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    לא בטוח שיהיה יותר טוב, בכלל לא בטוח. מצד שני כל עוד אלונה מזרימה סכומים כאלה לא רואה תסריט שזה נראה רע יותר. בשביל תוצאות כמו בשנתיים האחרונות לא צריך מאמן כזה יקר על הקווים. יהיה יותר גרוע רק אם לאלונה ימאס והיא תסגור סופית את הברז, וזה יכול לקרות עם בכר או בלעדיו.
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    הפוסט הבא עם הסרטון יענה לך כל מה שצריך לגבי רמזי ספורי אצלנו -

    Matan Shamsian
    "בדרך כלל אני לא אוהב לנתח טעויות של הקבוצה בפוסט אבל הפעם הייתי חייב לעשות זאת.
    שלשום נוכחתי במשחק ליגה בין הפועל באר שבע לבייתר ירושלים ואחד הדברים שמאוד הפריעו לי זה המשמעת הטקטית של חלק מהשחקנים של הפועל באר שבע.
    מאוד מכעיס ומאוד מתסכל לראות את הגול מגיע במשך 30 דקות ואתה לא יכול לעשות שום דבר.
    יתן הסבר קצר למה התכוונתי:
    בייתר ירושלים התחילו את המשחק שלהם בכך שניסו לתקוף דרך האגף של בן ביטון ומארין אך במהרה הבינו שמאוד קשה לשחק דרך האגף הזה בגלל סיבה אחד משמעותית והיא ג'ימי מארין שפשוט לא נתן מנוחה למגן השמאלי של בייתר אורי מגבו.
    רוני לוי זיהה את זה ובייתר עברו לשחק דרך האגף השני של שון גולדברג ורמזי ספורי.
    בסרטון ניתן לראות את המרחקים העצומים בין רמזי ספורי לבין המגן הימני של בייתר שי קונסטנטין, מה שלא קרה באגף השני בין מארין למגבו.
    בטוח שמתם לב שבתקופה אחרונה שחקנה של מכבי ת"א יהונתן כהן לא משחק והסיבה היא שהוא לא שומר את השחקן שלו בירידה להגנה( לא ממושמע טקטית).
    הסיפור בבאר שבע הוא טיפה שונה ושחקן שלא ממלא את ההוראות הטקטיות של המאמן ממשיך לשחק במגרש.
    נחזור לסרטון: אפשר לראות שבמשך 4 התקפות ו4 הרמות רמזי ספורי פשוט לא שומר את שי קונסטנטין ושאלה של זמן עד שיגיע הגול דרך האגף הזה.
    מה שאני הייתי מצפה לראות ואחד שראה את זה קורה בלייב במגרש שרמזי ספורי ומארין יחליפו אגפים ובכך ימנעו מבייתר להבקיע את השער.
    בסרטון גם ניתן לראות שאחרי שבייתר כבשו את השער אז מרין וספורי החליפו אגפים.
    חבל, חבל, חבל שזה קורה כי לדעתי לראות את הדברים האלה תוך כדי משחק זה מצריך הבנה בסיסית בכדורגל".


     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    מסכים מאוד עם הניתוח שלך לגבי ברק.
    גם אם מסתכלים על המשחק הספציפי מולכם, שי קוסטנטין הוא השחקן עם מספר ההרמות הגבוה ביותר בבית"ר (פר 90 דק' ורביעי בליגה כולה). לוי גרסיה אחרי פתיחת עונה חלשה הוא זה שמייצר את רוב ההתקפות המסוכנות של בית"ר בתקופה האחרונה. בדוח המשחק מטרנר אפשר לראות את המפות השונות ומאיפה בית"ר תקפה אותנו ומי מוביל בכל הקטגוריות (מסירות מפתח, מסירות בכלל, איומים על השער, רמז מדובר בשני שחקני קו ימין של בית"ר שמופיעים שם כל אחד בתחומו). כולם אצלנו דיברו על גרסיה כאיום הכי מרכזי בבית"ר ועל הצורך לעזור באגף שלו כמה שיותר. אז כן, אם היתרון הכי גדול של הקבוצה מולך הוא אגף ימין שלה, עם קיצוני באיכות של גרסיה ומגן התקפי כמו קוסטנטין, אז לא רק שמותר, אלא חובה להתאים את עצמך לאותו יתרון של בית"ר כדי להעלים אותו כמה שיותר. במקום לבצע התאמות, בכר שיחק לידיים של בית"ר, ולמרות שהכתובת הייתה על הקיר עם 4 הרמות חופשיות לפני הגול, למרות שכמה דקות קודם גרסיה נגח מהרמה מאותו אגף לבד החוצה, ברק שינה את הדברים (הסיט את מרין לאגף ימין של בית"ר) רק לאחר שספגנו (דקה 40).
     
  13. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,175
    לייקים שהתקבלו:
    2,409
    @Sir Alex Ferguson
    בחלק מהמקרים רמזי ספורי לא אשם במה שנוצר, הגזמה פרועה מה שמופיע בסרטון, מצפים ממנו להיות ממש מגן, מגוחך בעיני.
    למה לא מאשימים את שחקני מרכז השדה ? הם האשמים העיקריים כאן.
    הקשר הפורטוגלי שחקן מלהיב אבל איבד הרבה כדורים ולא עושה לחץ.

    כמו במקרה של הפועל ת״א השבוע, מחפשים קורבן וכאן זה רמזי ספורי.
    אם יש תלונות כלפיי ספורי זה רק בנוגע לאין מספרים שלו.
     
  14. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    השחקנים לא אשמים כי אני וידידאל מדברים על ספורי נניח כבר תקופה ארוכה (עובדתית, אחרי יותר מסיבוב אין לו שער אחד אצלנו והוא פשוט חור הגנתי וחסרה הבנה טקטית). האשם היחידי הוא ברק בכר שלא הכין את הקבוצה כמו שצריך ועלה עם שחקן כמו ספורי באגף של קוסטנטין וגרסיה. ומילא זה, ראית שלא עלית בצורה נכונה, ראית שמרימים 4 התקפות פעם אחר פעם מאגף שמאל שלנו בצורה חופשית, ראית דקות לפני הגול את גרסיה נוגח ממרכז הרחבה לבד החוצה עם הרבה מזל אחרי עוד הרמה חופשית, תשנה, תחליף, תעביר את מרין לאגף מה שפעם ברק היה עושה כבר דקה 20, לא ברק ממשיך לתת לבית"ר לפרק את האגף ורק אחרי הגול עושה את השינוי.
     
  15. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    נ.ב
    מבחינתי רמזי ספורי הוא הסמל לכישלון שלנו העונה.
    שחקן בינוני שחושב שהוא ענק, לקבוצה שהטיקט שלה היה אמור להיות צניעות, רעב ומחויבות.
    שחקן שהעמדה היחידה שמתאימה לו היא באמצע, לקבוצה שמלאה בשחקני אמצע ושדווקא זקוקה נואשות לשחקני אגף.
    שחקן שלמרות שנכשל בעבר בכל מקום כששיחק באגף, אפילו בקבוצה כמו אשקלון, משחק אצלנו בעיקר באגף, כי אם לחזור לסעיף הקודם, באמצע אנחנו מפוצצים בשחקנים, גם טובים משמעותית מספורי, ולכן אונסים את המציאות כדי שישחק באגף.
    שחקן שלא היה אמור להגיע לכאן, וגם אם הגיע לכאן לא אמור לפתוח בהרכב באגף במשחק כמו בשני, וגם אם פותח באגף לא באגף אולי הכי טוב והכי התקפי בארץ היום.
    ולא אמרתי מילה עדין על העובדה שכשהצוות המקצועי ומחלקת הסקואטינג שלנו רצתה להביא את אדריאן דלמאו (החלוץ הספרדי שהיה מועמד למכבי תל אביב הקיץ) בינואר הקודם, במחיר מציאה, אחרי שכבר סיכמו עם המועדון שלו על מחיר, ההנהלה שלנו חזרה בה מהסיכום עם המועדון של דלמאו כי לא רצו להוציא מאות אלפי יורו על כרטיס שחקן, ולכן הלכו על קאריו חסר הרזומה שהגיע אלינו הקיץ בחינם ולא שרד אפילו חודשיים, רק כדי להוציא 600 או 700 אלף יורו על כרטיס השחקן של ספורי הקיץ.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/12/19