מחזור 15:: שוב ראמוס! ריאל מנצחת את דפור במשחק דרמטי. בארסה חוזרת לנצח, אתלטיקו שוקעת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏9/12/16.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    למען האמת אני חושב שפיקה די בינוני, אבל אני כמעט לא יכול למנות בלמים טובים בעת הנוכחית, אני באמת חושב שאנחנו נמצאים בתקופת שפל מבחינה הגנתית בכדורגל העולמי.
    קנבארו היה נוראי בריאל, אבל בדיעבד זה היה כנראה משחק הגנה גרוע של כל הקבוצה, החל מהצב אמרסון בקישור האחורי. דווקא קאלו אוצ'ה ממה שזכור לי היה מתעלל סדרתי גם בפויול ומארקז. היה מחמיצן גדול ולא עקבי, אבל שחקן שברגע נתון מאוד קשה לעצור את הפיזיות שלו.
     
  2. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,080
    לייקים שהתקבלו:
    651
    ההגנה של ברצלונה שונה משל קבוצות אחרות, בעיקר משל אתלטיקו. כשברצלונה מגנה, זה קורה במתפרצות כשכל הקישור חוזר מההתקפה. ואז הבלמים כמו פיקה, מגנים כשהם ממש רק שחקני ההגנה מול ההתקפה היריבה. אתלטיקו מגנה עם חולית ההגנה, הקישור, ממש מסודר ויש גיבוי לגודין. ועל כן יש להעריך את פיקה על העבודה הטובה שהוא עושה.

    ואגב, גם פיקה בלם תוקף אדיר, אשכרה כמעט כבש שלושער בבלאידוס כשכל הקבוצה לא תיפקדה!
     
    Civil אוהב/ת את זה.
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    את דייגו גודין לא ציינתי בכלל ברשימה למרות שבעונות האחרונות הוא נהדר, מעוז ההגנה, כי בויאריאל הוא היה בלם ליגה טוב אבל לא משהו מיוחד. מדברים כאן על בלם שמציג 4-5 עונות טובות לעומת שחקנים שבולטים כבר עשור או קרוב לכך. ההשוואה הנכונה מבחינת סגנון משחק הן של הבלם והן של הקבוצות היא של פיקה מול סרחיו ראמוס. גודין לצורך העניין מתאים יותר להשוואה לג'ון טרי בצ'לסי בימים עברו אם בכלל(טרי לדעתי הבלם הגדול בתולדות הפריימרליג) או בונוצ'י-קייליני-ברצאלי ביובנטוס. לא ממעיט מערכה של יובה אבל היא הרבה יותר מאוזנת ופחות משתוללת מקדימה. כל הסגנון בנוי על הגנת ברזל מעבר לכך שיש שלושה בלמים. פיקה אולי יותר יציב מראמוס, זה כן, אבל ההבדל הוא שלברצלונה אשכרה היה משחק לחץ מדהים בעונות קודמות, בקושי היו מגיעים למצ'אפים עם הבלמים. וגם לפיקה יש יכולת הבקעה, מספיק להיזכר בגול שלו נגד אינטר בחצי הגמר.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    נערך לאחרונה ב: ‏17/12/16
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הייתי רוצה לראות שינוי, גם מסי וגם כריסטיאנו זכו בכל תשעת כדורי הזהב האחרונים וזה כבר משעמם וצפוי. מעניין מה היה קורה אם גריזמן היא מנצח בגמר ליגת האלופות או ביורו, עדיין אין לו את 'ההילה' של רונאלדו אבל מניח שהיה לו סיכוי לזכות בתואר. אם נתייחס ל-2016 בלבד - ראמוס רשם שנה יוצאת דופן אבל כדור הזהב קצת 'כבד' עליו. הטור הוא שובר שיגרה, קצת אובר-מתלהב אבל 'הכי מביך' או דברים כאלה - לא הייתי אומר. לא מתכוון נקודתית אלייך אבל כל מי שטוען שראמוס לא בלם טוב צריך משקפיים. הוא יותר מ'בלם עם ערך מוסף', בגלל הגולים, והתווכחנו על זה. הוויכוח אגב על תארים מול מספרים תמיד חוזר על עצמו. זכייה של סוארס בכדור הזהב לא הייתה איזה ביזיון מבחינתי.
     
  6. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    האופציה האמתית לרענון הייתה חייבת לקרות ב2013. זה היה הטקס השערורייתי מכולם, ואם כבר הזכרת את גריזמן אז צרפתי אחר שהצעיד את הקבוצה שלו לטרבל סיכם את האירוע כמו שצריך - "זה הכל פוליטיקה". מעבר לכך, השאלה הנצחית שתמשיך ללוות אותנו היא בקריטריון עצמו - המדד לזכייה הוא תואר אישי או קבוצתי? עד אז הזכיות ימשיכו לסתור את עצמם (ריברי 2013, נוייר 2014)

    לגביי סרחיו ראמוס - כל ההייפ סביבו בשבועות האחרונים מסתכם בשערים שלו, האיש הוא שחקן הגנה ושם צריך לשפוט אותו קודם כל. אפילו הכתב שהעלה את הטור המביך שבו הוא "מריץ את ראמוס לכדור הזהב" התמקד בפן ההתקפי על מנת להאדיר את הדעה שלו. שחקן הגנה שבאמת ראוי להערכה הוא פפה (עם כמה שאני מתעב את הטינופת) היה לו יורו גדול, ובעיניי יש לו חלק נכבד בזכייה של פורטוגל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/12/16
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    יש הבדל בין כדור הזהב לבין שחקן השנה, אבל לא חשוב. מסכים איתך לגבי פראנק ריברי, הוא היה זוכה ראוי ושחקן חשוב בטרבל של באיירן מינכן ויש פרסים אחרים על מספרים כמו נעל הזהב. את הדיון על תארים מול תרומה קבוצתית אפשר לסחוב לנצח. כריסטיאנו רונאלדו העונה לא היה בשיאו אבל היה שחקן חשוב בשתי הזכיות לטעמי, גם אם היה לו יורו בינוני.
    ונחזור לראמוס - את מי זה מעניין מה הכתב ההוא כתב, אני מדבר בזכות עצמי. ההייפ סביב ראמוס בכל העולם נובע מהגולים שלו אבל גם הגנתית הוא היה בסדר גמור בכל השנה הקאלנדרית האחרונה, כן, גם העונה. מאז ש-2016/17 יצאה לדרך הוא הבלם הטוב ביותר של ריאל מדריד למרות החודש המוזר ההוא עם הפנדלים. הוא מהיר בצורה סבירה, הוא אגרסיבי, הוא משחק עם ביטחון, הוא היה גדול בקלאסיקו בלי קשר לגול לטעמי. פפה שחקן עם יחסי ציבור הרבה פחות גדולים ולטעמי הוא היה המצטיין ביורו. העונה הוא לא טוב, וגם ואראן לא אגב, למרות היכולת במשחק הראשון נגד דורטמונד וכן בקלאסיקו. הכתב התמקד בפן ההתקפי אבל גם הגנתית ראמוס טוב.
     
  8. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    זה היה איקוצ'אקו אוצ'ה (אח של קאלו), בזמנו אחד הדריבלסטים הטובים בעולם.