מחזור 28 בפלייאוף העליון: ב"ש מנצחת במשחק העונה; מ. ת"א וה. חיפה מובסות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏2/4/18.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עידן ורד חזר לשחק נדמה לי לפני שבועיים-שלושה והיו לו בעיות לא רק של כושר גופני אלא חלודה קשה, אני זוכר כמה איבודי כדור שלו בתחילת המחצית השנייה נגד ק"ש שהיו די רשלניים אפילו, השתלטות לקויה או דחיפה רחוקה מדי של הכדור מהרגל. בכל-מקרה, בית"ר כבר רגילה להסתדר בלעדיו. ברור שהוא כוח עצום לקראת הפלייאוף, אבל זה כמעט כמו להגיד שעומר אצילי חסר במכבי. לגבי שכטר, זה כן יכול לשנות את המשוואה, אתה צודק, אני חושב דווקא שהוא ישחק אבל אולי אני מרוכז יתר על המידה ביובה-ריאל. זה הזמן של חן-עזרא לתת את המשחק הכי גדול שלו בליגה בזמן אמיתי.

    אגב, ההגנה של בית"ר פחות גרועה ממה שעושים ממנה, בהחלט יש שיפור, זו לא הטיילת של לפני חודשיים-שלושה לדעתי. קלאודימיר שבעונת שיא גם עוזר לה. אם שכטר רוב הזמן למעלה והרי הוא הקפטן - קלאודימיר מנהיג גם בלי סרט. וואקמה שחקן על אבל אחרי כל-כך הרבה זמן בלי כדורגל כשהוא באמת בריא - נראה.
     
  2. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,439
    לייקים שהתקבלו:
    3,839
    בינתיים לא נראה שמשהו עוצר את בית"ר. לא פציעות ולא מחציות ראשונות שהם נראים כמו תחתית. הם פשוט באים ונותנים 2-3 שערים כל משחק
     
  3. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    הסגל קצר וצפוי משחק אינטנסיבי בקצב גבוה, העייפות בהחלט יכולה לבוא לידי ביטוי בשליש האחרון של המשחק.
    זחיחות אולי זאת מילה דרמטית מדי אבל אני כן רואה הבדל בגישה אם אני עושה השוואה בין הביקור הקודם בטרנר למשחק מחר בעיקר כי רוב הטירוף והאנרגיות הושקעו בחצי גמר הגביע ואחרי ששם כל האנרגיות התפרצו ביחד עם העייפות שהזכרתי זה יכול להיות שילוב מאוד מסוכן מבחינתנו כי באר-שבע באה טריה ומאוד מפוקסת, יום טוב שלהם ורע של בית"ר וזה יגמר בתוצאה גבוהה.

    לגבי הפצועים, נתחיל עם זה ששני המגנים הפותחים קונטה והייסטר לא בסגל והמגנים המחליפים לא מספיק טובים אפילו כדי לשחק עם מערך של 4 בהגנה(נגזרת של תקציב בסופו של יום) אז ניאלץ לפתוח עם מערך שונה שלא עבד עד כה השנה. קלטינס וז'אורז'יניו גם כנראה לא יהיו בסגל, שני שחקנים ששורפים המון קילומטרז', בלי קלטינס אין קשר אחורי מחליף ומהברזילאי אני לא מחזיק במיוחד אבל דווקא במשחק על מתפרצות כמו שיהיה מחר הוא יכל לעזור כקלף מהספסל.

    שכטר-ורד, לא מסכים בכלל שאיתם זה נראה טוב יותר, אולי התוצאות נשארות טובות אבל איכות הכדורגל הרבה הרבה פחות טובה, כתבת פסקה על וואקמה ומליקסון ועל החשיבות שלהם למשחק מחר וזה בדיוק העניין כי ורד ושכטר חשובים לבית"ר באותה מידה בה השניים שהזכרת חשובים לב"ש, מן הסתם הדעות שלך לגבי הסיכויים שלכם היו שונים במידה והם היו פותחים על הספסל עם כושר לחצי שעה. ורק נדייק ללא שכטר המשחק נגד נתניה לפני הפגרה היה משחק לא טוב של בית"ר וגם נגד קרית-שמונה התבטלנו במשך מחצית שלמה עד ש..ורד נכנס ולמרות שהוא ב-60% כשירות במקרה הטוב הצליח לשנות את המשחק כאשר סופסוף היה לנו שחקן עם דריבל שמסוגל לספק פס חכם קדימה. בכל התקופה שעידן ורד היה פצוע לא היה לבית"ר שחקן אגף טבעי בצד ימין, שיחקנו עם אילתורים כמו וארן ושכטר שם וזה לא היה נראה טוב, גם שכטר למרות החדות של וארן וסילבסטר בתוך הרחבה הוא עדיין שחקן טוב מהם מחוץ לרחבה וכזה שמייצר מצבים ויוצר בלאגן בכל רגע שהוא על המגרש, לא לשכוח שהוא היה המצטיין במשחק הקודם ועשה לבד את השער שסילבסטר הבקיע.
     
  4. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    ורד טוב ומשמעותי. לא חושב ששכטר עדיף על וראן או על סילבסטר.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    העייפות אכן יכולה לבוא לידי ביטוי בשליש האחרון של המשחק, אבל אם בית"ר תוביל או שיהיה משחק צמוד אני חושב שזה לא יבוא לידי ביטוי כי ברגעים כאלה, ומעמדים כאלה, הריגוש והמוטיבציה גוברים על העייפות. העייפות לטעמי כן תבוא לידי ביטוי בסיטואציה בה אנחנו נוביל, ואז בית"ר תצטרך למצוא כוחות כדי לחזור למשחק.
    מבחינת השחקנים, אני חושב שהמשחק מחר מרגש אותם הרבה יותר והם מצפים אליו לא פחות מאשר יום ראשון, אתה בתור אוהד אולי מיושב ומאוד מאוד חושש מעדיף את הגביע כי לדעתך הוא פשוט יותר ריאלי. אני מבטיח לך שאצל אנשי בית"ר החשיבה ממש לא דומה. מבחינתם האליפות על המגש והם שווים אותה והמשחק מחר הוא אבן דרך משמעותית, ההבדל העיקר הוא שבגביע אי אפשר לתקן ובליגה כן, לכן לא אסון גם אם תפסידו מחר, אבל השחקנים יודעים ומכירים את הטבלה ומה ניצחון מחר ישיג עבורם. השחקנים האלה יגיעו בטירוף מוחלט והניצחון ביום ראשון רק יעזור כי זה מעלה את הביטחון והאמונה, ובקבוצה נחותה ביטחון ואמונה שווים יותר מהרבה מאוד פרמטרים מקצועיים.

    יש פצועים אין ויכוח, בית"ר פשוט הוכיחה שההצלחה שלו לא תלוייה בשחקן זה או אחר והיא מצליחה לסחוב כך נהדר כאילו שום דבר לא קורה, וזה לזכותה.

    בית"ר עם ספסל שנותן תרומה, אנחנו לא , ולכן ללא וואקמה ומליקסון היינו כנראה מקום 6 היום. בית"ר עם הצלחה גדולה הרבה יותר בשחקני גיבוי וכל הכבוד לה על כך.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    קל לשכוח מה ששכטר עשה העונה כי הקבוצה כבשה כמה שערים בלעדיו. הוא בפער השחקן הכי טוב בליגה בשני הסיבובים הראשונים. אני לא יודע מה תהיה הדינמיקה שלו ושל סילבסטר, בסוף בית"ר די ממקסמת את כמות השערים שהיא יכולה לפגוש, אבל מעניין יהיה לראות אותם ביחד.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    1. אי אפשר להשוות זכייה באליפות לזכייה בגביע, למרות שזכייה בגביע היא גם מאוד מתוקה, וגם בית"ר יודעת את זה. זאת הסיבה שהעדיפו לא לסכן את שכטר בחצי גמר הגביע, על מנת שיהיה כשיר למשחק מול הפועל באר שבע, משחק שבבית"ר מסמנים כמשחק אולי הכי חשוב שלהם השנה כי זה יכול להיות ההבדל בין - 4 עם מומנטום של באר שבע לבין +2 עם מומנטום של בית"ר (ולא פחות חשוב, +4 ואולי אפילו +5 או +7 ממכבי תל אביב).
    אם היינו בתחילת העונה, ובית"ר הייתה משחקת באירופה, והיא הייתה יודעת נניח שכמה ימים אחרי המשחק שלנו יש לה משחק לא פחות חשוב באירופה, ושיש סיכוי שהמשחקים הכפולים יהיו לאורך זמן, אז אולי אפשר היה לדבר על ניסיון להוריד את קצב המשחק מולנו, על מחשבות על עייפות או עומס, או רוטציה, אבל בשלב הזה של העונה, לשחק פעמיים בשבוע, וגם זה אחרי פגרה ארוכה כשהשחקנים זכו למנוחה ארוכה, זה משהו שקבוצה מקצוענית צריכה לעבור בקלות. בטח כשבית"ר לא הגיעה ל120 דקות ששם המאמץ הגופני הוא חורג מהמאמץ של משחק רגיל. בטח כשממול מופיעה הפועל באר שבע ולא הפועל עכו, ולכן הקהל של בית"ר יגיע בטירוף והשחקנים יבואו עם מוטיבציית ודריכות שיא מה שאמור להוריד עייפות גם אם תהיה קיימת מחצי הגמר.

    2. כולם מדברים על החיסרון של עידן ורד, אבל פעם אחרונה שבדקתי הוא חזר לקבל דקות במשחקים האחרונים, ובחצי הגמר כמחליף זכור לי לפחות כדור אחד גדול שהכניס לרחבה, ובעיקר שינוי גדול של המשחק מרגע שנכנס.
    עידן ורד כמחליף זה אס גדול, וזה גם מעלים את העובדה שהוא עדין לא בכושר גופני ל-90 דקות.

    3. איתי שכטר יפתח בוודאות לדעתי, גם סילבסטר. יהיה מעניין האם עזרא ימשיך בהרכב או וראן. לא פוסל שלישיה של וראן - שכטר -סילבסטר.
    לא חושב שסילבסטר ווראן טובים או תורמים יותר משכטר, בגלל ששכטר העונה עושה הכל בהתקפה של בית"ר. כובש, מבשל, סוחט פנדלים, בונה התקפות, כשהוא על המגרש כל דבר טוב בבית"ר או מתחיל ממנו, או עובר דרכו, או מסתיים אצלו.
    אם בית"ר תזכה באליפות שכטר מבחינתי הוא שחקן העונה.

    4. כדי להיות קבוצה אלופה צריך להתמודד עם חיסורים. אנחנו כל העונה בלי שחקני מפתח רבים, בית"ר עד למחלה של ורד לא סבלה מהנושא יותר מידי וגם אז היה מדובר במקרה בודד (גם אם מדובר בשחקן מפתח), ככה שגם אם שחקנים מסוימים יעדרו מהמשחק, בית"ר צריכה להתמודד אם היא רוצה להיות אלופה.
    זה לא שמישהו אצלנו חלם שבפלייאוף העליון אנחנו נאבק על האליפות עם מרכז הגנה של טאהה את אלחמיד במקום ויטור את צדק...
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    הם שיחקו ביחד בטרנר בסיבוב השני, שכטר בישל, סילבסטר כבש.

    הוכחה נוספת לעד כמה העונה של שכטר גדולה, ועד כמה הוא עשה קפיצת מדרגה לעומת השנה שעברה, אפשר לראות בהרכבים של הקבוצות במפגש שהתקיים בשנה שעברה (ניצחון החוץ על בית"ר, המשחק שנעל את הסיבוב הראשון, דצמבר 2016) -

    ביתר – אז והיום :
    קליימן----------------|-------------- קליימן

    הייסטר---רואדה--דן מורי-- סאבו-----|----גולדברג—סירושטיין—כחילה-- סאבו
    קלטינס---קלאודמיר--אייבינדר-------|--------קלטינס—קלאודמיר--קריאף
    לידור כהן—שכטר--עידן ורד---------|--------חן עזרא—שכטר--וראן/סילבסטר

    באר שבע - אז והיום :
    ----------גורש---------------------|-------------- חיימוב----------
    -קורהוט—צדק—ויטור--- ביטון--------|-----ביטון—אלחמיד—טאהא-- ביטון
    --אוגו--- ראדי ---אוחנה -----------|-----אוגו--- ממן –אייבינדר (ראדי)
    ---וואקמה---לוסיו---בוזגלו-----------|--------וואקמה—שהר—מליקסון


    לא בטוח בכלל, על הנייר לפחות, שבית"ר של שנה שעברה לא טובה יותר. אבל חצי ראשון ענק של ורד, ועונה גדולה של שכטר, הם אלה שבעיקר עושים את ההבדל העונה.
     
  9. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    ביתר שנה שעברה לא הייתה פחות טובה מהיום. באר שבע ומכבי תל אביב פחות טובות משנה שעברה ב2 דרגות לפחות.
    גם סילבסטר משדרג אותם מאוד, לאלי טביב יש חתיכת עין מקצועית לשחקני רכש.
     
    rivaldo אוהב/ת את זה.
  10. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    ורד, וראן וקלאודמיר לא פחות משמעותיים משכטר. בית''ר היא לא קבוצה של שחקן אחד.
     
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הם שיחקו ביחד אבל לא קרה ששניהם פתחו בהרכב למיטב זכרוני.
    שלישייה של עם וארן תהיה בעייתית בגלל שאז אין את מי להכניס כשדברים לא יעבדו במחצית הראשונה, אתה חייב אפשרות לתוכנית ב'. לכן אני דווקא חושב שכדאי שוארן יהיה בהרכב ושכטר על הספסל.
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם לא היו קוראים לשחקן הזה איתי שכטר אלא שם אחר, שספג קצת פחות אש בקריירה, הוא היה מקבל את ההכרה על העונה הנדירה שלו. עד המחזורים האחרונים הוא פחות או יותר היה משחק ההתקפה של בית"ר, ההתקפה הכי טובה בליגה בפער גדול.
     
    EO11 ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  13. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    מה שכן אם קלאודמיר ימשיך עם הבעיטות האלה מהמצבים הנייחים, בשנה הבאה הוא לא פה.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,963
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    מה לא פה? הוא בסוף הקריירה שלו.
     
    oFiRzZz ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    ההבדל העיקרי אצלנו בין העונה שעברה לעונה הנוכחית הוא העומק בסגל ומאמן מחורבן כמו רב"ש שזרק חצי עונה לפח.
    אם כבר @Sir Alex Ferguson נגע במשחקים בין בית"ר לב"ש בעונה שעברה אז בכל שלושת המשחקים שב"ש ניצחה בהם(הרביעי בטדי שהסתיים בתיקו היה כבר עמוק בגארבז' טיים) המשחקים התנהלו באותה הצורה, בית"ר חזק במשחק במחצית הראשונה ותחילת השניה ואז מגיעים החילופים שהופכים את הקערה, בב"ש נכנסים בוזגלו, ברדה ואוחנה למשל ובבית"ר בריהון, זגורי ואביסידריס, גם למכבי ת"א הפסדנו ככה בחצי גמר הגביע, המשחק היה תקוע ולא היה אף שחקן איכותי על הספסל שיכול להיכנס ולעשות את השינוי.

    בית"ר לא תלויה בשכטר כמו שהיא לא תלויה בפריירה, ורד, סאבו או וארן, כולם מוסיפים את שלהם וברגע שכולם בהרכב ביכולת טובה אז המשחק שלנו הרבה יותר טוב ומגוון. כאשר יש חוסרים כמו עידן ורד במשך סיבוב אז כן שחקנים כמו שכטר ופריירה לקחו על עצמם יותר והחזיקו את הקבוצה, לכן גם אם העונה הזו תסתיים עם תואר אחד מהם יהיה שחקן העונה.