מחזור 29 בליגת העל: באר-שבע מנצחת במושבה; הפועל יורדת שוב מתחת לקו האדום

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏7/4/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,612
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    מיקאל נתן כמה משחקים טובים, עד שפגש את אוגו, זה לא היה כוחות.
    אז לשים אותו ברשימת 5 הזרים הטובים בארץ.. :blink:
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מצטער עידן, דווקא לגבי מיקאל, orimor2212 צודק. מדובר בהחתמה אדירה של מכבי, לא פחות, ולכן גם שמחתי לשמוע שהוא רק מושאל למכבי ורוב הסיכויים שהוא לא יהיה כאן בעונה הבאה.
    מיקאל גם טוב הגנתית, גם תורם התקפית במסירות עומק נפלאות, גם יודע להצטרף מצוין מאחורה, גם משחק עם המון תשוקה (לדעתי לפעמים גם מגזים מידי בתגובות שלו), 50/50 קלאסי וסופר איכותי לליגה שלנו.
    לא חושב שאפשר לקבוע על סמך התקופה הנוכחית שלו שמיקאל מודל 2017 הוא מעל מליקסון או שהוא שובר שיווין בליגה שלנו, אבל ברור שמדובר בקשר איכותי ואחד שהיום תורם למכבי הרבה יותר מאלברמן.
    ואם כבר אלברמן, בשנתיים הקודמות הוא באמת היה קשר האמצע הכי טוב בישראל ביחד עם אוגו, אבל השנה הוא נחלש משמעותית, ומיקאל תורם למכבי פי כמה מאלברמן של העונה הנוכחית.

    מיגל ויטור הוא שחקן ההגנה הכי איכותי ששיחק בישראל.
    גורם בהפועל באר שבע אפילו אמר לי ששבוע לפני הפציעה מול בית"ר י"ם קבוצה מדרג ב', יש אפילו שיגידו מדרג א' באירופה, פנתה לאלונה בנוגע למיגל, ואז הוא נפצע וזה ירד מהפרק.
    ראיקוביץ' אולי בעתיד יהיה שם, היום הוא לא שם. היום הוא כישרון גדול, היום הוא השוער הטוב בישראל, אבל עדין הוא לא אובראוב והוא לא אניימה ביכולת.
    משחק הרגל של ראיקוביץ' עדין רע, מנטלית הוא עדין לא חזק ובוגר מספיק, כשבמשחק העונה למשל הוא התעמת מספר פעמים עם נואקמה והוציא את עצמו מהמשחק לגמרי, כשהוא מעיף את בעיטות השוער לחוץ פעם אחר פעם וכשפעם אחרת מהלחץ שהכניס את עצמו אליו הוא איבד ריכוז וכדור שהוחזר אליו יצא לקרן, שבסיומה ויטור כמעט נגח לנו את השני.
    אולי ראיקוביץ' בעתיד יהיה ברמה של ויטור, אולי יהיה אפילו גדול יותר, אבל כרגע בהווה ויטור הוא ברמה אחרת לגמרי מכל שחקן בישראל.

    נואקמה נמצא בליגה שמתאימה לו? בגלל שהשילוב של עומס ופער גדול מהמקום השני גרמו לו להוריד את הרגל מהגז? נואקמה זה שחקן שגדול על הליגה הישראלית בכמה וכמה דרגות, וראינו שגם באירופה התקשו להתמודד עם העוצמות שלו.
    אז אולי נואקמה לא שווה את הקבוצות שויטור שווה, אבל בין הקבוצות מדרג ב' באירופה שויטור שווה, לליגה הישראלית, יש קבוצות רבות ודרגים רבים שטובים מהליגה הישראלית ששם נואקמה כן יכול לשחק בהם.
    נואקמה שווה בקלות ליגה צרפתית למשל.
    אז כן, גם ויטור וגם נואקמה (וגם אוגו דרך אגב, למרות שאצלו הברך היא בעיה גדולה), גדולים על הליגה שלנו, אבל גם כאן, יש הבדל בין גדולים מהליגה ושווים הרכב בקבוצה דרג ב' כמו ויטור או גדולים מהליגה ושווים קבוצה דרג ג' כמו נואקמה ואוגו.

    רואדה הוא בלם מצוין, אבל הוא לא ויטור. כפי שכתבו כאן, ההחתמה של ויטור דווקא תרמה לצדק שכן הוא מחפה על הטעויות של כולם כולל של צדק. שזה גם בעייתי מבחינת צדק, שכן הוא בשנה שעברה היה הבלם הטוב בליגה, והשנה ליד ויטור נראה בלם בינוני פלוס.
    דרך אגב, שאלו את מיכאל אוחנה לפני שחתם בהפועל באר שבע מיהם שחקני ההגנה שהוא הכי מתקשה מולם בליגה, הוא אמר שחוץ ממיגל וצדק הוא חייב לציין את רואדה שהוא בלם שפשוט סיוט לשחק נגדו.

    אתה רציני? בשנה שעברה זה היה רוב העונה זהבי ועוד 10, כשזהבי מציל אותכם פעם אחרי פעם אחרי פעם. אלברמן לפרקים גדולים היה מצוין, ראיקוביץ' בפלייאוף היה מצוין, אבל זה היה בעיקר זהבי שהוביל לכך שהאליפות הוכרעה רק במחזורי הסיום.
    מבחינת הקבוצות עצמם, אנחנו היינו טובים הרבה יותר ממכם.
    גם השנה, היינו טובים יותר לאורך רוב העונה, עד שהגענו לפער גדול בצמרת והתחלנו להרגיש את העומס וגם עוד היינו באירופה, אז הורדנו את הרגל מהגז וזה אפשר לכם לחזור (וזה כשבינואר שוב שפכתם מיליונים על רכש והחתמתם שחקן כמו מיקאל). אחרי שהתקרבתם אלינו שוב שמנו רגל על הגז ושוב הפער גדל.
    בשורה התחתונה, אם נקח אליפות השנה, תהיה לנו קבוצה אחת שזכה בשתי אליפויות וקבוצה אחת שזכתה ב0 אליפויות, הישגים שונים לגמרי, אז אולי כדי שההערכה שלך לשחקנים שלנו תשתנה קצת, שתי אליפויות רצופות כשקבוצה כמוכם נאבקת איתנו על האליפות זה לא דבר שאפשר לזלזל בו...
     
  3. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    מזכיר לי את הציטוט של זריהן שחלם מילדות לשחק בטרנר (וכן, גם אם הכוונה היא להפועל באר-שבע, זה עדיין מצחיק, לאור העובדה שעד לפני 3-4 שנים אף שחקן שאין לו קשר לעיר באר-שבע לא היה שואף לשחק בהפועל באר-שבע (בלי כוונה לפגוע)).
    אתה מודע לזה שמיכאל אוחנה מעולם לא שיחק נגד מיגל ויטור לפני שחתם (לא היה בסגל של אשדוד במשחק בגביע הטוטו), כן? ואם לא נספור אימונים, אז בקריירה שלו, הוא מעולם לא שיחק נגד מיגל ויטור?
     
    yakar, Don Joan Roman, oranfu ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    יתכן שהציטוט של אוחנה היה לאחר החתימה שלו בהפועל באר שבע והאימונים עם ויטור, לא שמעתי את הציטוט באופן אישי אלא מעיתונאי שדיברתי איתו במשחק מול בית"ר י"ם ולאור מה שאמרת זה גם הגיוני יותר.
    אז זה אפילו הופך את חוות הדעת על רואדה למרשימה יותר, כשאוחנה אומר למעשה שמלבד הבלמים של הקבוצה שלו הוא הבלם הכי מרשים בליגה.

    סאקריונה שחקן טוב מאוד שיכול להיות לדעתי גם שובר שיווין בליגה.
    העונה שלו במכבי תל אביב לא עמדה בציפיות, גם בגלל פציעות, לדעתי גם בגלל קשיי התאקלמות, אבל מדהים אותי שיש כאלה שלא רואים מה יש לו ברגליים, את החוש שלו לשערים, את האיכויות שלו.
    מזכיר לכולם שלפי שהתפוצץ גם קיארטנסון לא קיבל הערכה מקצועית למרות שכל מי שראה אותו יכול היה לראות חלוץ שמגיע להמון הזדמנויות, ולעשות אחד ועוד אחד מה יקרה ברגע שהוא יתפוצץ.
    גם בנוגע לסקאריונה, לא יודע אם זה יקרה בישראל ובמכבי תל אביב, אבל מדובר בשחקן טוב מאוד, שהרף שלו גבוה מהליגה כאן.


    עם ההודעה למעלה אני כמובן מסכים לגמרי.
    גם אם לשחקן יש רף גבוה במיוחד כמו לסקאריונה, על מנת לקבוע שהוא מהשחקנים הכי טובים בארץ או מהגדולים שהיו כאן צריך שהוא יממש את הרף כאן בישראל. שבהווה הוא יציג יכולת מספיק טובה כדי להעדיף אותו על שחקן כמו מליקסון נניח, שבפועל כן מציג יכולת מצוינת בשנתיים האחרונות בהפועל באר שבע.
     
  5. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אני לא שולל שאוכל את הקובע בעתיד, אבל אני חייב להגיד שראייקוביץ' מוערך פה הרבה יותר ממה שמגיע לו עד עכשיו.
    הדבר היחיד שמבדיל את ראייקוביץ' או נותן לו נקודות זכות ביחס לשוערים זרים טובים שהיו פה (לא בהכרח הכי טובים), זה רק הגיל. לא ראיתי ממנו שום יכולת שמצדיקה להגיד שהוא הזר הכי טוב בארץ. עשו ממנו מינימום דונארומה.
     
    oranfu ו-Noam77 אוהבים את זה.
  6. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    לא רוצה להיכנס לדיון הזה, אבל רק אכניס פרספקטיבה:
    1. ראיקוביץ' היה יותר משמעותי מזהבי לדעתי בפלייאוף של העונה שעברה ולכך שמכבי "משכה" את המאבק עד למחזור הסיום (וכמובן שגם משומר עזר).
    2. ראיקוביץ' הוא לטעמי השחקן המשמעותי ביותר גם העונה במכבי, וזכורות לי לא מעט הצלות גדולות שלו העונה, כשרק בשבוע האחרון אני יכול למנות 2 הצלות גדולות במצבים של אחד-על-אחד מול הפועל ב"ש בטרנר וגם בגביע נגד בית"ר.
     
    Don Joan Roman, Maccabi Diamond ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    לא היה כוחות? הוא היה טוב מאוד במשחק הזה, אוגו היה בינוני, ובשיא אוגו פשוט הושפל כשמיקאל הסתובב עליו במרכז המגרש והוציא מתפרצת.
     
  8. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    @amn
    אני מקבל את מה שאתה אומר, אבל עדיין זה לא מקנה לו את המעמד שרבים נתנו לו.
    אף אחד לא אמר שהוא שחקן לא משמעותי או שהוא שוער לא טוב. הוא שוער מצויין, אבל, לא רואה בו שום ערך מוסף על אף שוער שהוגדר כמצויין, מעבר לגיל שלו. ובאופן כללי, אני חושב שיש אובר התפעלות מחלק גדול מההצלות שלו (כמו למשל במצב האחד על אחד של הובאן בדקה ה-59, זו לא כזאת הצלה יוצאת דופן, הובאן בעט את הכדור עליו, גם בהזדמנות של ברדה אותו דבר) שאינן יוצאת דופן. ראייקוביץ' שוער טוב, אבל ממה שראיתי עד עכשיו, אני חושב שהיו כמוהו והיו יותר טובים ממנו.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אני חושב שיש משחקים שהוא מתעלה, כמו במשחקים רבים בפלייאוף העליון בשנה שעברה, או כמו במחצית השנייה במשחק בטרנר, או כמו בהצלה בתיקו 0-0 בבלומפילד בזמנו שם הוא לקח לנואקמה את אחת ההצלות הכי גדולות ששוער לקח כאן בשנים האחרונות, שבהם ראייקוביץ הוא לחלוטין ברמה של שוערים כמו אניימה ואובראוב. שוער שנועל את השער ונותן למכבי את האופציה לכבוש ולנצח את המשחק. לך למשחק של מכבי בטדי בפלייאוף העליון שנה שעברה ואתה תבין על מה אני מדבר. גם במשחק שמכבי אירחה מול רעננה בפלייאוף העליון, עד הדקה ה-60 והשער של מכבי, הוא לקח לפחות 3 הצלות אדירות, כולל כדורים שנבעטו מתוך החמש, ששום שוער אחר בארץ לא לוקח.

    הבעיה של ראיקוביץ', וכתבתי את זה, היא שהוא לא יציב עדין, לא מבחינה מנטלית (היה בכלל צריך לפספס חלק מהפלייאוף העליון בשנה שעברה בגלל ההתנהגות הטיפשית שלו מול סכנין, גם במשחק העונה בבאר שבע במחצית הראשונה הוא לא היה מרוכז וכתבתי על זה בהודעה הקודמת שלי שהוא נתן לנו קרן במתנה שכמעט נגמרה בשער של מיגל), ולא מבחינת יכולת (לא מצליח להפוך הופעות כמו המחצית השנייה מולנו לסטנדרט, עדין עושה לפעמים פעולות לא נכונות מבחינת שוערות), אבל צריך לזכור שאנחנו מדברים על שוער בן 21, שזה כמו שחקן שדה בן 16, שוערים מגיעים לשיאם בגיל מאוחר יותר משחקן שדה בגלל שבשער אין תחליף לביטחון וניסיון, וזה משהו שלוקח לשוער בדרך כלל שנים לצבור, ולכן מבחינתי ראיקוביץ שווה ערך לשחקן שדה בן 16 שהוא הכי טוב בארץ בעמדה שלו עם משחקים יוצאי דופן, אי אפשר לבטל כישרון כזה, גם אם כרגע לאורך זמן הוא לא ברמה של אניימה או אובראוב.
     
  10. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,439
    לייקים שהתקבלו:
    3,839
    הוא אכן היה טוב אבל זאת בערך הפעם היחידה שהוא ניצח בעימות.

    אוגו חטף לו במחצית השנייה כדור 20 מטר מהשער שלכם מה שסידר את המצב של הובאן שראיקוביץ הדף.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אל השאר אין לי כוח להיכנס, אבל לזה אני כן רוצה להתייחס.
    משחק הרגל של ראיקוביץ' ממש לא רע, עובדתית אפילו מהיותר טובים של שוערים בארץ, עם מעל 60٪ דיוק במסירות ארוכות, כאשר הוא נדרש ללא מעט כאלה במשחק (לפי סקורר, 6). בדרך כלל הוא פוגע.
    מנטלית יש לו פאסון שהלוואי שהיה לכל אחד, לא דופק חשבון, לא מתרגש יותר מידי מכלום גם אם מתעצבן פה ושם על קטנות, ופשוט עושה את מה שמתאים ולא מה שפופולרי. הוא דמות מרכזית, אפילו היה קפטן כבר בגיל 18-19.
     
  12. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,766
    לייקים שהתקבלו:
    2,487
    מין:
    זכר
    אוגו היה בינוני במשחק העונה?

    אני חושב שלא ראינו את אותו משחק.
    היה מדהים. מיקאל, למעט אותו סיבוב, לא עשה כמעט כלום.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אוגו אכן היה נפלא במשחק העונה, אבל זה לא צריך להוריד ממיקאל שהתחיל את המשחק פחות טוב, אבל ככל שהדקות עברו השתפר, ונתן כמה מסירות מפתח חשובות מאוד, כולל המסירה שהובילה למצב של בן חיים במחצית הראשונה.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  14. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,612
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    יפה שהזכרת מקרה אחד מתוך אינספור עימותים שבהם אוגו ניצח בקלות.
     
  15. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    מצטרף למשה.
    לא חייבים להוריד מאחד בשביל להלל את השני.
    אוגו היה מצוין במשחק הזה, אחד הטובים שלו בחודשים האחרונים, וגם מיקאל הראה יכולת גבוהה. אין פה סתירה.
    לדעתי אוגו היה הרבה יותר משמעותי מאשר מיקאל במשחק, כולל קרדיט מרכזי במצב של 1v1 אחרי חטיפה ממיקאל,
    אבל זה לא מוריד מהיכולת של המכביסט (כמו שפעם אחת שמיקאל השתחרר מאוגו לא מוריד ממנו).
     
מצב נושא:
הנושא נעול.