מחזור 5 בלאומית: כפ"ס מנצחת 0:2 את נס ציונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י לירן, ‏2/10/09.

  1. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    בית"ר/שמשון ת"א נחשבת ועוד איך לאחת הקבוצות הבכירות בליגה.

    מדובר בקבוצה בעלת הגב הכלכלי החזק בליגה, הנהלה מקצוענית ולא פחות חשוב- מסורת בצמרת הכדורגל הישראלי. לשתי קבוצות האיחוד יש במצטבר 59 שנים בליגה העליונה בישראל.

    הבעיה ה"פעוטה" שיש לקבוצה- קהל. ישנם אוהדים בכמויות גדולות- אך הם אינם מגיעים מסיבות אלו ואחרות. העונה חל שינוי ומספר אוהדים משני הקצוות החלו להגיע למגרשים, והמספרים בהתאם כשממוצע הצופים תפח בשלושת משחקי הבית עד עתה ל-500 (בעונה שעברה- 300 בלבד). אני מאמין שעם הזמן ולעת זקנה יסירו אוהדים נוספים את משקעי העבר ויגיעו לתמוך.

    מצד שני, אף בקבוצה בליגה הזו לא הביאה עד עתה כמויות גדולות של קהל- כך שלא בטוח שבית"ר/שמשון חוטאת בנקודה הזו.

     
  2. איתי שכן-טוב Member

    הצטרף ב:
    ‏6/8/09
    הודעות:
    1,163
    לייקים שהתקבלו:
    37
    אני מסכים שהקבוצה היא בעלת מסורת בצמרת הליגה הישראית ,אבל זה היה בעבר!! הקבוצה ב-9 שנים אחרונות שיחקה בליגה ארצית ! אז איך היא אחת הקבוצות הבכירות בליגה??

    אני זוכר מזמממןןן שהייתה קבוצה טובה בזמנים של נדב אביטל ..אבל בשנים האחרונות כמו שאמרתי היא מדשדשת בליגה הארצית וחוץ מההישג שהגיעה לחצי גמר גביע המדינה לפני שנתיים היא לא עשתה כלום !!

    לגבי הקהל..עד עכשיו הקבוצות היחידות שמצליחות להביא קהל למגרשים אלו אחווה עראבה עם 1500 אוהדים במשחק בית והפועל אשקלון עם 900-1200 אוהדים.

     
  3. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    כאן כבר העלת סוגיה מעניינת ידידי.

    איך מודדים קבוצה גדולה?
     
  4. kfiros Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/07
    הודעות:
    1,649
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שאם מסתכלים על ההסטוריה של הקבוצות ועל האזורים שכל קבוצה מייצגת, יש פה הרבה מאוד "קבוצות גדולות". הרבה פעמים נוטים למדוד קבוצות לפי כמות האוהדים למשחק אבל במקרה הזה חוץ ממרמורק ועראבה (קיצון לפה וקיצון לשם) אני חושב שממוצא הקהלים פחות או יותר שווה בין קבוצה לקבוצה ולצערי רחוק מלהוות מדד טוב. מבחינה הסטורית יש בליגה הזאת קבוצות גדולות, אפילו ענקיות אם מסתכלים על כפר סבא והכח. בגדול, נס ציונה, אשקלון, שמשון תל אביב (ובית"ר תל אביב), הפועל ירושלים, מכבי הרצליה, עירוני ראשון ואפילו מרמורק הן קבוצות עם הסטוריה יחסית מפוארת, הן כולם שיחקו בליגת העל בעבר וחלקן גם הגיעו להשגים יפים. יש את נצרת עילית וקריית שמונה שהן קבוצות בהתהוות, קבוצות יחסית חדשות שלאחרונה גם שיחקו בליגת וגם להן יש כבוד מסויים. יש גם קבוצות שמוגדרות בסימן שאלה כמו רמת השרון, עראבה ועירוני בת ים ואף אחת מהן לא מחזיקה בהסטוריה מפוארת, תואר כלשהו או עבר בליגת העל אבל הן מנסות להוכיח את עצמן. אם מודדים לפי כמות אוהדים אז אחווה עראבה כביכול קבוצה גדולה, אבל מעשית זה לא נכון. מעבר לזה שלקבוצה אין הסטוריה היא קבוצה שעדיין בתהליכי הקמה לטווח ארוך שבונה את עצמה יחסית מנקודה ראשונית מכל בחינה, מהפאן הניהולי ועד מחלקת הנוער ובמקרה הזה יש את היתרון לקבוצות הותיקות.
    בכל מקרה בית"ר שמשון בל אביב בשום פנים ואופן לא יכולה להחשב כעוד "קבוצה קטנה" כל עוד מגדירים קבוצות כמו עראבה והפועל ירושלים כקבוצות גדולות.