מכבי חיפה 09/10: האליפות בורחת בשנייה האחרונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שגיא, ‏4/7/09.

  1. pralia28 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/9/06
    הודעות:
    73
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקיץ של 2009 קבע הסטוריה אחת לפחות. זו הפעם הראשונה שקבוצה שהולכת לשחק במוקדמות הצ'מפיונס-ליג, לא רק שלא מתחזקת בצורה משמעותית, אלא אף נחלשת.
    בהנחה שברירית שההרכב הראשון (שיתייצב למשחק הרשמי הראשון בפעם הראשונה בהרכבו הנוכחי) הוא סביר, כל פציעה/השעיה/חיסור אחר ב-11, יביא לירידה דראסטית ברמת הקבוצה, המחליפים פשוט בלפחות שתי דרגות פחות טובים ומקצת המחליפים הראוים שעיבו את הסגל, פשוט עזבו.
    איזה הבדל ענק מעונת הצ'מפיונס של חיפה ב-2003. בעוד שאז כל הדיעות היו להשתלטות מסיבית של חיפה על הליגה (שהושגה אמנם לא בזכות הכסף שזרם למועדון, אותו העדיף הנשיא להתוות לכיסוי גרעונות העבר, אלא בזכות סגל יציב וממושמע) כרגע נראה שהשתתפות בשלבי המוקדמות (סיבוב רביעי הוא החלום האופטימי ביותר האפשרי בשלב זה) לא יצור שום מקדמה של חיפה בזירה המקומית, שלא לדבר על הצלחה אירופית סבירה. (כניסה לבתים).
     
  2. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לא קונה את זה.

    כל מי שהלך לא היה שחקן משמעותי ורק דרך הכישרונות הצעירים ושני המושאלים שחזרו מימון ובלו הקבוצה מספיק חזקה לטעמי.
    חוץ מזה ששני שחקנים נבחנים ועוד אחד הגיע היום למבחנים ככה שיכול להיות שהם יחתמו. אחרי שנפלו עם השחקנים הזרים בשנים האחרונות הגיע הזמן שיעשו חושבים לפני שמנחיתים לנו כאן שחקן א לה אנדרסון ווסט אז טוב מאד שלוקחים את הזמן.

    לא כאן קבור הכלב....תשאלו את אלישע
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏5/7/09
  3. kozaman Member

    הצטרף ב:
    ‏15/2/08
    הודעות:
    21
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם ליעד אלמליח סגור בעכו ויעבור אליה ברגע שאלישע מחליט לשחררו
     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תראו הכל ביחס לאיך שמסתכלים לזה.
    אם אנחנו לא הולכים על אירופה אז סך הכל המצב לא רע,באמת גפני ואפק לא שיחקו במילא שנה שעברה כמעט,חרזי זה באמת החלשות אבל לא נוראית וסך הכל ברגע שיגיעו זרים אם הם יהיו טובים אז שום דבר רע לא קרה,קרופניק יוחלף ע"י מימון וזהו.

    אבל אם אנחנו הולכים לאירופה זה סיפור אחר,כמו שמישהו כתב פה בעבר היה לנו סגל רחב וזאת אחת הסיבות להצלחה באירופה,נניח שמסיללה או משומר יפצעו,מי יהיה בהרכב הפותח?מיימון?זה לא בדיוק מציאה לאירופה.
     
  5. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
  6. מקסים לנגו Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    437
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם תשאלו אותי, הסגל הנוכחי של מכבי חיפה לא יספיק כלל בשביל להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. אולי חיפה תעבור שלב, אולי שניים אבל להעפיל - אני בספק. לאור המצב הנוכחי, בו כנראה המאבק באירופה יסתיים עוד בחודשי הקיץ, צריכה מכבי חיפה לקחת את הדברים החיוביים להמשך הליגה.

    כאשר קבוצה פותחת את העונה מוקדם, השחיקה של השחקנים מתחילה לצבור תאוצה כבר מאמצע הליגה. כדי למזער את המצב ולא העובדה שהעונה האירופאית תהיה קצרה, צריכים האנשים בקבוצה להתייחס למשחקי מוקדמות ליגת האלופות כמשחקי אימון והכנה לליגה. לא כמשחקים רישמיים וקובעים.

    במצב כזה, השחקנים יתאמנו במשחקים "רישמיים" ויכנסו למשחקי ליגת העל בצורה חלקה יותר. השחיקה תהיה גם מועטה יותר מכיוון שההתייחסות אל גלנטורן ואולי עוד קבוצה תהיה בהתאם.
     
  7. שגיא Guest

    אני חושב שאתם ממהרים לקפוץ למסקנות. גם בעונה בא העפלנו לליגת האלופות במשחק המוקדמות הראשון ששיחקנו (מול בלשינה הבלרוסית) שיחק וכבש שחקן עם שם של ארטיק (אובידון אושוליגון). אין מה לעשות, זו התקופה שהסגל עוד מתגבש. יהיו עוד שינויים בסגל ואני מאמין שיוחתם חלוץ ואחד מהבלמים הזרים שנבחנים.

    לגבי המשחק הערב, ראיתי את המחצית הראשונה והיא הייתה טובה. טובה יותר מהמשחק הקודם. הרבה אנרגיות היו במשחק בעיקר אצל גולסה וגאדיר באגפים, ובירם במרכז המגרש. אחר כך כבר עברתי למותחן בווימבלדון וחזרתי למשחק רק לקראת סופו כשכבר כל החילופים בוצעו. החלוץ הגיאורגי היה די חלש היום וכל הזמן ברח מחוץ לרחבה. מידי פעם היה אפשר לראות שיש לו יחסית יכולת טכנית לא רע, אבל הוא בכלל א היה מסוכן לשער היום. מצד שני, אף אחד מארבעת החלוצים ששיחקו לא היה מסוכן לשער. טשיירה היה בסך הכל טוב, ייתכן ומדובר בבלם הבא שלנו.
     
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    לי זה נראה כאילו מכבי חיפה יוצאת מתוך נקודת הנחה שאם אף קבוצה לא תעשה חיזוק משמעותי, אז היא כנראה תהיה אלופה שוב, מה שלא נכון. למכבי חיפה אין את הסגל הטוב בליגה ומה שיש לה כרגע כנראה לא יספיק לה אם היא רוצה להעפיל לשלב הבתים של גביע האלופות.
     
  9. שגיא Guest

    מכבי חיפה יוצאת מנקודת הנחה שהיא לא תביא שחקנים שלא ישדרגו את הסגל שלה. בסך הכל כל העמדות די מכוסות. הרי לא היו מביאים את זנדברג על העמדה של רפאלוב, כמו שלא היה מביאים את דוד רביבו על עמדה של קטן. מה גם שנכנס פה עניין הכסף. הכסף משחק תפקיד משמעותי ושחר כבר מזמן לא מבזבז כסף סתם, לכן אנחנו גם לא רואים חיזוק ישראלי ורוב המאמצים הם כדי למצוא את הזרים שאכן ישדרגו את הקבוצה.
     
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אני מסכים עם שגיא. האם זנדברג ובנאדו למשל חיזוק? לדעתי לא. חוץ מזה מה נותר מהישראלים האחרים? היחיד שלדעתי באמת יוסיפו משהו לקבוצה הם יצחקי וברוכיאן. את בן דיין אני מעריך, אבל אם מסיללה יישאר יש לנו מגן מספיק טוב. בסה"כ הפועל ת"א כנראה רוכשת את בן דיין, אבל מאבדת את אנטבי. אני לא מתרשם משכטר וגם לא מאבידור.

    יענקל'ה שחר עושה נכון כי הוא בן אדם שפוי. הוא רואה את מה שקורה במשק ומבחינתי זכותו לא לזרוק כסף לפח. שוב פעם, יצחקי וברוכיאן כנראה עוזבים את הארץ, אם לא אני מעריך ששחר עוד ינסה לפתות אותם.

    בנתיים ניצחון יפה על לוקומוטיב מוסקבה. ממה שהבנתי שיחקנו יותר טוב מאשר במשחק הקודם. בסה"כ אני משביע רצון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/09
  11. אביעדדד Member

    הצטרף ב:
    ‏1/2/09
    הודעות:
    127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין רכש ישראלי( בליגה) שאפשר להביא והוא יכול לשדרג את הקבוצה.
    יש רק את איתי שכטר, אבל אני מעדיף שהוא לא יגיע.
    אין צורך להביא שחקנים ישראלים שיתפסו את המקום של גאדיר וגולסה.
    שכטר משחק על המשבצת של גאדיר, וגאדיר גם שחקן בית וגם יותר מוכשר לדעתי.

    אף אחד לא ממהר להגיע לליגת האלופות.
    יש זמן לבנות קבוצה ולתת היזדמניות לצעירים מוכשרים.
     
  12. אביעדדד Member

    הצטרף ב:
    ‏1/2/09
    הודעות:
    127
    לייקים שהתקבלו:
    0
  13. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,593
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    אין למכבי חיפה בלם, מגן ימני, מגן שמאלי וחלוץ מרכזי כך שהיא תצטרך למצוא ישראלים גם בתפקידים האלו.
    אם ברוכיאן היה מגיע סביר להניח שהוא היה משחק על התפקיד של קטן לא?
    הפועל ת"א נראית בינתיים בסדר מבחינת סגל וגם מכבי ת"א לא פראיירית והבסיס של מכבי נתניה הוא סביר והפועל ב"ש מפתיעה לטובה עד עכשיו ברכש, ומה אם גאידמק יישאר בבית"ר(סיכוי לא רע) והסגל יישאר כמו שהוא?
    במצב כזה יש למכבי חיפה עוד 5 קבוצות שיכולות להתמודד איתה שווה בשווה ואפילו יותר.
    מכבי חיפה היא לא הקבוצה הפייבוריטית(כרגע) לקחת אליפות.
     
  14. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,163
    לייקים שהתקבלו:
    907
    פיבוריטית מה פיבוריטית, יש עוד הרבה אלמנטים מלבד סגל שחקנים שמביאים לקבוצה אליפות כמו תלכיד, כמו מזל, כמו טעויות שיפוט, כמו אלף ואחד דברים, מכבי חיפה בסגל הנוכחי היא ביחד עם הפועל ת"א המועמדת הבכירה לאליפות.

    ושי אני במקומך מניח לפנטזיות על יצחקי וברוכיאן, כרגע יש יותר סיכוי שאיזה איש מוסלמי אמיד ייקח את בית"ר מאשר ש8-9 ילבשו ירוק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/09
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,593
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    ממש מנית את הסיבות לזכייה באליפות העונה של מכבי חיפה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
    עם הרמה החלשה בליגה כל אחת מה-6 שהזכרתי יכולה לקחת אליפות ויסלחו לי כיאל ורפאלוב אבל הם לא טובים יותר מהילדים של בית"ר ונתניה.