מכבי חיפה 2017/18: פרד רוטן הוא המאמן החדש

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Butragueño, ‏30/6/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    אין מצב שאין קומבינה בין משפחת לוזון המקורית ללוזון האשכנזי שעדיין משאירה את גיא במועדון.
    עסקנים ממלאבס ימצאו שפה משותפת עם ארכי עסקן מנס ציונה.
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,805
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    ככה זה עובד במדינת הדיקטטורה של הנשיא הנערץ?
    שולחים גורילה למי שמקלל אותו?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    http://images.one.co.il/images/d/dmain/ms/gg965049.Xxx

    יעקובו איגביני הגדול פרש מכדורגל ועשה את זה כשהוא נמצא לפחות פיזית אם לא מקצועית - בחיפה| אחד הזרים הגדולים ביותר שהגיע לכאן, תותח על מהרגע הראשון, לקח את הכדורגל באיזי ונתן בראש כבר מההתחלה למרות שהיה ילד בן 20, הוא ובניון היו צמד שאי-אפשר להתמודד מולו| גול גדול נגד הפועל, שלושער עצום בצ'מפיונס מול אולימפיאקוס יחד עם שער סופר-חשוב במוקדמות וגם שער נגד יונייטד והמון רגעי קסם| חבל מאוד שלא עבר עונת פרישה במכבי חיפה(במונדיאל 2010 נדמה לי ראיתי אותו קצת שמן ומגושם, לא יודע מה היה מצבו אבל גם ככה עברו בקבוצה הזו המון יצורים)| עונות גדולות בפריימרליג וגולים שבוע אחרי שבוע| ואיך לא: הדמות האגדית ב-'שמש', התינוק של חמי-סאסי-עוגן.
     
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    לדעתי השחקן הכי טוב שהיה פה בארץ, לפחות ב25 שנים האחרונות.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  5. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    ביחד עם ג'ובאני רוסו :)
     
  6. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    יעקובו הגדול מכולם לטעמי. מה שהוא עשה אחר כך בקריירה (באנגליה) זה לא יאומן שהוא אשכרה העביר פה כמה עונות ולא אחרי פרישתו.
     
    שי אוהב/ת את זה.
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    לא היה פייט ליעקובו, והיו פה זרים טובים (גם יותר מרוסו). יעקובו שחקן פריימרליג לגיטימי בשיאו, התמודד בצורה יפה מול בלמים ברמה הכי גבוהה שיש.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  8. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    דרך אגב הרגע שאני הכי זוכר ממנו זה התנועת השתקה שלו אחרי השער נגד אולימפיאקוס. זה לא היה מהתלהמות או התגרות (טוב אולי קצת) באוהדים של אולימפיאקוס אלא רגע אותנטי של רגש שהיה חייב לצאת ולפרוץ החוצה, הוא לא היה שחקן שלא כיבד יריבות. העניין הוא שהאוהדים היוונים שרפו דגלי ישראל לפני המשחק ולא כיבדו את היריבה גם על המגרש. לא היה צודק מזה.
    יוצא שאפילו ברגע כזה יעקובו ריגש אותי.
     
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    הוא היה יותר משחקן פרמיירליג לגיטימי. הוא היה אחד החלוצים הבולטים שם במשך שנים למרות ששיחק רק בקבוצות קטנות.
     
    DRORIKO ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,697
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    לא היה רחוק שהייתי חוטף סלע בפנים. נאצים מסריחים. @oranfu אתה זוכר את זה?
     
  11. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,677
    לייקים שהתקבלו:
    18,546
    זוכר.

    לא תהיה עוד קבוצה כזאת בכדורגל הישראלי ולא יהיה עוד חלוץ כזה.
    לראות את יעקובו מפרק בקלילות קבוצה באלופות וזה פשוט היה ברור שהמעמד לגמרי למידותיו.
     
  12. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,479
    לייקים שהתקבלו:
    3,868
    יותר טוב מזהבי? :sm_icon_wink:
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בנק' הזמן הזו, סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 - הביאו לכאן זרים טובים הרבה יותר בהשוואה להיום, וברור שאיגביני הגיע בכל-זאת בפוקס. אבל פוקס כזה לא היה קורה בימים אלה, אין מצב. אני חושב שהוא שחקן שכל אוהד כדורגל בארץ אהב וחיכה לראות אותו משחק, פשוט ככה. אבל רוסו היה איתנו הרבה-הרבה-הרבה זמן והיה ממש ישראלי, חלק מאיתנו, לכן מדברים עליהם יחד. המס' של יעקובו בליגה, 24 שערים ב-49 משחקים נראים פתאום ככלום ביחס לפוטנציאל שלו, הוא שווה כמעט גול במשחק.
    חיפה של אז הייתה קבוצה מדהימה עם שמחת חיים ושחקני על בכל עמדה, גם בהגנה והחיבור עם גרנט היה מושלם. ובכל-זאת חבל לי שהפועל לא ניצחה אותה במפגשים הישירים, אבל זה רק מראה עד כמה הקבוצה של קשטן הייתה חזקה עצם זה שנתנה פייט לפחות ב-2001/02. מה ששכחתי להגיד - יעקובו כמובן מזכיר נשכחות לקבוצה הגדולה ההיא.

    ******

    הנה הפרופיל המורחב של יעקובו מהאתר של מכבי חיפה, יש כאן פרטים חדשים:

    חלוץ צעיר מניגריה שנרכש על ידי מכבי חיפה בגיל 17.5 במטרה שישחק בקבוצת הנוער, יתחשל וישולב בבוא הזמן במדי הקבוצה הבוגרת. נולד בעיר בניסטי בניגריה בשנת 1982. רק בגיל 14 התחיל לשחק באופן מסודר. שיחק שתי עונות בקבוצת הנערים בעיר הולדתו ובשנת 1999 עבר לג`וליוס ברגר, אחת הקבוצות הגדולות בניגריה שנמצאת בלאגוס, בירת המדינה. שיחק שם רק 4 חודשים ונסע לפורטוגל. התאמן בקבוצת ז`יל ויסטה בפורטוגל ואז התחילו בעיות ביורוקרטיות שמנעו את החתמתו בקבוצה. מאחר ולמכבי חיפה כבר היו 5 זרים, יעקובו הושאל להפועל כפר-סבא בעונת 1999/2000 אולם לא הצליח למנוע את נשירתה לליגה השניה. הזיכרון הנעים שלו מהעונה בכפר-סבא קשור דווקא למכבי חיפה. זו שנזקקה לנקודות כאוויר לנשימה כדי להמשיך ולהתמודד על תואר האליפות, הגיעה לשרון שבוע אחרי שפתחה פער בן שלוש נקודות מהפועל תל-אביב. חיפה הוליכה 0:1 וסמוך לסיום ספגה שער קריטי מרגלי, כן ניחשתם, יעקובו שנכנס רבע שעה קודם לכן, אחרי שהחיפנים דאגו להטיסו לארץ כדי למנוע לזות שפתיים. החלוץ הצליח לעורר התפעלות מיידית, קודם בגלל מימדי גופו המרשימים. גבוה, חזק, מהיר ? אלה תכונות שהובילו אותו אל הרכב נבחרתה האולימפית של ניגריה שהשתתפה באולימפיאדת סידני 2000 ויעקובו אף כבש שער מדהים לזכותה.

    במהלך עונת 2000/2001 הצליח נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, להעביר חוק בהתאחדות לכדורגל ולפיו יוכל שחקן זר שיש לו גיל נוער לשחק גם בבוגרים, ובתנאי שבאותו משחק לא ישותפו יותר מחמישה זרים. משמעות הדבר שבכל שבוע נאלץ זר בוגר אחד לשבת ביציע כדי לאפשר את שיתופו של איגביני. המהלך יצר תרעומת גדולה, מהולה בקנאה , אצל רוב קבוצות ליגת העל, מאחר ורק במכבי חיפה שיחקו בקבוצת הנוער שני זרים (בנוסף ליעקובו גם רומן דרבניוק הרוסי) והן הפעילו לחץ על נציגיהן בהתאחדות לביטולו של החוק. וכך אכן היה, אם כי הוא נכנס לתוקף רק עם סיום העונה. במכבי חיפה טענו שמדובר בטעות, מאחר וקיימת אפשרות נפלאה לשלב שחקני נוער זולים במקום להביא שחקנים יקרים שלא תמיד מממשים את התקוות מהם. הטענות נפלו על אוזניים ערלות. גם כך הפך איגביני לאחד השחקנים האטקרקטיביים בליגה, למרות שנאלץ לחלק את זמנו בין הופעות במכבי חיפה להופעות בנבחרת ניגריה האולימפית. מאוחר יותר צורף גם לנבחרת הבוגרת של ניגריה. יעקובו היה שותף לאליפות השישית של מכבי חיפה בעונת 2000/2001.

    את העונה השניה איגביני פתח בסערה. המאמן אברהם גרנט העדיף אותו על פניו של סרגיי קלשצ`נקו שנמכר להפועל תל-אביב ואם בתחילה החלטתו נראתה תמוהה, בהמשך הפך החלוץ הניגרי ללהיט בליגה. מעבר לאישיותו המקסימה שכבשה את הסובבים אותו, והתערותו החברתית המדהימה, איגביני היה אימת מגיני היריב. מבנה גופו ויכולתו ברחבה גרמו להם כאבי ראש רציניים. הוא כבש שערים רבים במשחקים מכריעים ובמקביל עשה שעות נוספות על קו ישראל-ניגריה, בגלל השתייכותו לסגל נבחרת ארצו. זכייתה של מכבי "הונדה" חיפה באליפות שניה ברציפות הפכה את החלוץ הקטלני לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המועדון שזכה בגיל 19.5 בשתי אליפויות. הוא מחזיק גם ב" שער הספידי" בכובשו את השער המהיר ביותר במחזור הפתיחה במשחקי מכבי חיפה מאז ומעולם. זה קרה בדקה השלישית מול הפועל באר-שבע (25.8.2001). איגביני מחזיק בשיא נוסף. בגלל נסיעותיו הרבות לניגריה, עלה למשחק הגביע מול מכבי קרית-גת כמחליף, ובתוך 25 דקות כבש 3 שערים שהובילו לניצחון 0:4 . בתום העונה נכונו לו שתי אכזבות מרות. הראשונה, הפסד בגמר הגביע למכבי תל-אביב (0:0 בסיום ודו-קרב פנדלים) וגדולה יותר, ניפויו מסגל נבחרת ניגריה שיצא למשחקי המונדיאל ביפן וקוריאה. נשיא המועדון, יעקב שחר, ראה באי הזמנתו, מגמה שלילית שמאחוריה שיקולים לא מקצועיים. ההצלחה בעונה שעברה הפכה את החלוץ הניגרי הצעיר ללהיט גם בעונה שלאחר מכן. לא במקרה ראו בו את החלוץ הטוב בארץ ו- 13 השערים שכבש, רק במשחקי הליגה, הפכוהו לבלתי ניתן לעצירה. איגביני נאלץ לחלוק עצמו בין שתי זירות. לצד תרומתו למכבי חיפה הוא המשיך לטוס הלוך ושוב למשחקי הנבחרת הניגרית שהתכוננה למשחקי מונדיאל 2002. באחת הנסיעות חלה ושותף רק במשחק אחד. כששב לארץ נאלץ לעבור ניתוח בעיניו שהשביתו למספר שבועות. לקראת משחקי ההכרעה בליגה חזר לעצמו וכבש שערים חשובים מאוד. אחרי שהתואר הובטח קבע איגביני שיא מועדון: הוא היה לשחקן הצעיר ביותר שבגילו (19.5) זכה בשתי אליפויות ! בסיום העונה ספג מהלומה קשה. מאמן נבחרת ניגריה, העדיף לא להכלילו בסגל הנבחרת למשחקי המונדיאל בקוריאה ויפן. החלוץ "נשבר" ושב לארץ, למשחק גמר הגביע מול מכבי תל-אביב. חיפה הפסידה בגלל פנדלים ויעקובו נפרד מחבריו, בדרך לקריירה חדשה באנגליה. קבוצת דרבי קאונטי מהליגה השניה, חפצה בשירותיו, סיכמה את התנאים לרכישתו ואז עלה המכשול הגבוה ביותר: משרד העבודה האנגלי לא אישר את העסקתו של איגביני בגלל מחסור בשני משחקים בינארציים. בלית ברירה הוא נאלץ לשוב לארץ וליפול ישר לקלחת משחקי גביע אירופה לאלופות....
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,697
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    לא אוהב את הקטע הזה עם העוזר מאמן. אם במועדון לא מרוצים מלוזון שילחצו לו את היד ויפרדו לשלום. להנחית עליו ״עוזר״ זה שכונה.
     
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    עוזר מאמן ב200 אלף יורו
    ים של כסף יש במועדון
     
מצב נושא:
הנושא נעול.