מנצ'סטר יונייטד-עונה חדשה וכל השאר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י לידס בנשמה, ‏18/8/02.

  1. לידס בנשמה Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/02
    הודעות:
    16
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השנים הראשונות של המועדון:
    ב1878 הכל התחיל. חבורה של עובדי רכבת בתחנת ניוטון הית' החליטו להקים קבוצת כדורגל בשם ניוטון הית' לי'ר (לנקאשיר ויורקשיר ריילוואי)(Newton Heath LYR) שבתחילה שיחקה בעיקר מול תחנות הרכבת האחרות של לי'ר וחברות רכבת אחרות. השחקנים היו חזקים ונחושים ובנו לעצמם מוניטין טוב עם השנים, אולם ב1988 כשהוקמה הליגה המקצוענית באנגליה הם לא חשבו את עצמם לטובים מספיק וויתרו על ההזדמנות להצטרף. לאחר 4 שנים בודדות כשנמאס לשחקנים מהניצחונות הבלתי פוסקים כנגד היריבות המקומיות הם חיפשו אתגר חדש והמועדון החליט להצטרף לליגה בשנת 1892 בתור ניוטון הית'. הפתיחה הייתה רחוקה מחלומית והמועדון החדש השיג נקודה אחת בודדה בשבעת המשחקים הראשונים שלו. המשך העונה לא היה טוב בהרבה והם סיימו במקום האחרון עם רק 18 נקודות ו85 שערים ברשתם. ההשארות בליגה הושגה רק ע'י ניצחון במשחק פלייאוף מול הקבוצה שעתידה להיות 'בירמינגהם'. העונה השנייה לא הייתה יותר טובה מקודמתה וניוטון הית' סיימו שוב במקום האחרון עם 6 ניצחונות מ30 משחקים הפעם הם הפסידו במשחק הפליאוף וירדו ליגה, ההפסד היה לקבוצה אלמונית בשם ליברפול. אולם ניצחון אחד שקיים רק באגדות נרשם: ניוטון הית' הביסה את 'וולסול טאון' 14-0!! אבל המשחק נפסל בגלל תלונה של וולסול על התנאים המכפירים במגרש.



    ב 9 לינואר 1902 המועדון ניוטון הית' הודיע רשמית על פשיטת רגל בעקבות חוב ענקי של 2600 פאונד. העיתונים כבר הכריזו על מוות של המועדון, אך אדם אחד לא נכנע, זה היה הארי סטאפורד הקפטן של הקבוצה שהתחיל במסע איסוף כספים ענק שנחל בסופו הצלחה כשג'ון הנרי דייויס ושלושה אנשי עסקים נוספים ממנצ'סטר החליטו להשקיע במועדון בתמורה לניהול המועדון(הנרי הפך למנהל)........וכלב? כך מספרת האגדה, שבזמן הבזאר לאיסוף תרומות למועדון(1901) הכלב של סטאפורד ברח. ג'ון דייויס ראה ואהב אותו וביקש לקנותו, סטאפורד הסכים בתמורה לתרומה למועדון. ושם לראשונה נפגשו השניים, הפגישה המקרית שבעתיד הקרוב הובילה להצלת המועדון.

    ברוח החידוש ותחיית המועדון הוחלט שצריך לשנות את השם. השחקנים כבר לא היו עובדי רכבת והמגרש לא היה השדה מאחורי התחנה וכך הוחלט לקשר את השם לעיר מנצ'סטר שבה שורשי המועדון. שמות כמו 'מנצ'סטר סנטרל' ו'מנצ'סטר סלטיק' הוצעו ונפסלו ואז לואיס רוקה(בעתיד סקאוט חשוב של מאט בסבי) הציע את השם 'מנצ'סטר יונייטד' שהתקבל כשם החדש של הקבוצה המתחדשת.



    ב1903 הגיע למועדון המנג'ר הרציני הראשון שלו, ארנסט מאנגנל. במצב כלכלי בטוח הוא ביצע מספר רב של העברות ובנה את הקבוצה מחדש תוך שילוב של נוער וניסיון. ב1905 הכל השתלב ולאחר שנתיים שמנצ'סטר בילו במקום השלישי הם הצליחו לעלות למקום השני שהעלה אותם ליגה, יחד עם עליה לרבע גמר הגביע לאחר נצחון מדהים 5-1 על אסטון וילה הקבוצה הטובה ביותר באנגליה בזמן ההוא. ב 1907 מאנגנל קנה 4 שחקנים ממנצ'סטר סיטי המתפרקת כולל בילי מרדית' 'הקוסם הוולשי'(מזכיר לכם מישהו?) והקניות הניבו פירות כבר ב1908 כאשר מנצ'סטר יונייטד זכתה באליפות הראשונה שלה. ב1909 הזכיות המשיכו לבוא ומנצ'סטר יונייטד זכתה לראשונה בגביע האנגלי ואז בא המעבר הגדול לאולד טראפורד אצטדיון הפאר שנבנה ע'י דייויס בהוצאה של 60,000 פאונד ויכל להכיל 100,000 איש (בעמידה כמובן). ב1911 האליפות שוב הגיעה למנצ'סטר אך ב1912 עזב מאנגנל את אולד טראפורד ועבר ליריבים המושבעים מנצ'סטר סיטי. כך הסתיימה התקופה שהביאה את מנצ'סטר לגדולה בפעם הראשונה.

    סגל הקבוצה:
    שוערים:
    פביאן בארטז- הליצן הכי גדול בקבוצה, הטעויות שלו בעונה הקודמת עלו ליונייטד בהרבה נקודות ליגה וכמה השפלות בצ'אמפיונס. העונה אם הוא לא יוכיח את עצמו הוא לא ישאר בקבוצה, לפני יומיים פרגי הודיע שאם בארטז לא יחלים מהפציעה שלו במהירות הם יחפשו שוער נוסף. לפרגוסון כבר נגמרה הסבלנות בשבילו.
    רוי קארול- שוער בינלאומי של נבחרת צפון אירלנד, עדיין שוגה ביציאות אבל הוא צעיר והוא עוד ישתפר. אם בארטז ימשיך עם פציעות וטמטום הוא כנראה יהיה יותר משוער מחליף.
    בן וויליאמס- שוער שעלה ממחלקת הנוער של המועדון, בן 20, שיחק בעונות האחרונות במילואים והראה יכולת טובה. נראה כמו דחליל אבל הראה יכולת טובה במשחקי ההכנה הקיץ.
    לוק סטיל- שוער בן 17 בסה"כ, הביאו אותו העונה כי הוא כשרון ענק ומצפים ממנו להיות בעתיד השוער מס'1 של המועדון.

    הגנה:
    ג.נוויל- הנורמלי מבין משפחת הנווילים, פצוע כרגע וייעדר עוד כחודשיים. הוא נחשב לאחד השחקנים שיותר מקורבים לפרגוסון ובחדר ההלבשה הוא מי שדואג לסולחות. מגן ימני יציב, אמנם לא מבריק כמו אחרים אבל משדר בטחון.
    פ.נוויל- אפס מאופס שנמצא ביונייטד רק בגלל אחיו גארי. אפילו אוהדי היונייטד צוחקים עליו. הגיע הזמן למכור אותו (היו שמועות על כך בקיץ) ולהביא את ג'וליאן אסקודה הנהדר מראן.
    מיקאל סילבסטרה- תגובות כמו של שגיא כהן שהוא שחקן גרוע אני לא מקבלת. הוא שחקן שעובד המון כל משחק, מהיר מאוד, חזק ומספק המון הכנות לואן ניסטלרוי וסולשיאר. אם הוא נפצע אין לו מחליף נורמלי וזאת תהיה פגיעה קשה בקבוצה.
    ג'ון אושה- שחקן אירי בן 20 שעלה ממחלקת הנוער. נחשב לבלם העתיד בקבוצה והראה יכולת טובה בעונה הקודמת כאשר הוא שיחק. ישמש השנה כמחליף לבלאן או פרדיננד. שחקן שאני אישית מצפה ממנו להרבה בעתיד.
    ווס בראון- בן 22 וכבר משחק 5 שנים בקבוצה הראשונה. עבר לפני שתי עונות פציעה מאוד קשה שהשביתה אותו לשנה והיו ספקות לגבי המשך הקריירה שלו. עבר עונה איומה יחד עם בארטז.
    עדיין הוא שחקן מהיר, טוב באוויר, טכניקה טובה אבל החסרון הגדול שלו זה חוסר הריכוז, אם הוא יצליח לעבוד על זה הוא יהיה בהרכב.
    ריו פרדיננד- הרבה עוד לא ראיתי ממנו במנצ'סטר, במשחק הראשון שלו באולד טראפורד הוא נפצע.
    מצפים ממנו לעזור לפתור חלק מהבעיות ההגנתיות של הקבוצה ונקווה שכך יהיה.
    לוראן בלאן- הצרפתי הבינלאומי לשעבר כבר בן 36 ואיטי יותר מתמיד. למרות זאת הוא שחקן עם חוכמת משחק ומשחק ראש נהדר. הוא מחזיק חלק ניכר בהגנה ואם הוא יהיה גרוע אז חבל"ז איזה בלגאן יהיה בחלק האחורי.

    קישור:
    דייויד בקהאם- השחקן הכי מפורסם בקבוצה, עבר עונה לא קלה עם שבר ברגל ותקופה קשה אחרי המשחק של אנגליה מול יוון. עדיין מספק כדורים נהדרים לחלוצים ומנווט את הקישור כאשר הכל תקוע.
    שיפר מאוד את השליטה בכדור ובעצבים שלו.
    ריאן גיגס- הקוסם הוולשי, דריבליסט מדהים ושחקן יצירתי מאוד. היה מאז ומתמיד הבן המועדף של פרגוסון שגידל וטיפח אותו מגיל צעיר. נפצע המון אבל כשהוא משחק תמיד יש הנאה במשחק של הקבוצה.
    לוק צ'אדוויק- תגידו סנאי ומכוער אבל הוא שחקן כשרוני. בעונה שעברה הוא נפצע הרבה ולכן כמעט ולא שיחק. המחליף של בקהאם באגף ימין שתמיד מחפש את הדרך אל שער היריב.
    קווינטון פורצ'ון- כשגיגס היה פצוע בעונה שעברה הוא החליף אותו בצורה טובה מאוד, הוא לא דריבליסט כמו גיגס ולא מוכשר כמוהו אבל מספק גיבוי רציני לעמדה הרגישה הזאת. היו שמועות בקיץ לגבי מכירה אפשרית שלו אבל בינתיים פרגי לא מעוניין לוותר על שירותיו של הדרום אפריקאי.
    בוז'אן דז'ורדז'יק- שוודי צעיר שמוכר בעיקר בזכות האופי העצבני שלו. נחשב למחליף לעתיד של גיגסי אבל בינתיים מתקשה להראות את יכולתו ברמות גבוהות. הוא שחקן מרכזי בקבוצת המילואים ורוב האוהדים צופים שיתפוס את מקומו של פורצ'ון כמחליפו של גיגס. רוב הסיכויים שאם לא יקבל דקות משחק העונה יעזוב את הקבוצה.
    פול סקולס- אחד השחקנים הכי אהובים בקבוצה, הגיע למועדון יחד עם הנווילים ובאט. עבר כמו כולם עונה בינונית בעיקר בגלל ורון שגרם לו לזוז לתפקיד התקפי יותר שהוא לא היה רגיל אליו.
    הרבה היו רוצים לראות אותו משחק לצד קין במקום ורון שלא מצליח לספק את הסחורה.
    ניקי באט- המחליף הרגיל לקין בקישור, הוכיח במונדיאל שהוא יכול להיות יותר מזה. שחקן אגרסיבי מאוד ולוחם שמדי פעם מראה גם יכולת התקפית טובה מאוד. צפוי לקבל תפקיד יותר מרכזי העונה.
    רוי קין- הקפטן של היונייטד, מנהיג על המגרש. האוהדים מעריצים אותו, השחקנים ופרגוסון מעריכים אותו. נמצא במקום כדי לתת דחיפה לקבוצה ברגעים קשים. שחקן נהדר שרק המזג שלו הורס לו.
    חואן ורון- החידה של העונה. האם ורון ימשיך להיות הורון הזוועתי או הורון הטוב? פרגי נותן לו גב מלא ומקווה שורון יחזיר לו ע"י יכולת טובה. אם ורון ימשיך ביכולת ירודה (מה שלא נראה במשחקי ההכנה) הוא כנראה כבר לא יזכה לגיבוי גדול כל כך מפרגי מה גם שבאט וסקולס רוצים יותר דקות.

    התקפה:
    רוד ואן ניסטלרוי- הוכח כהשקעה מצוינת של המנג'ר, הבקיע 36 שערים בכל המפעלים.
    צפוי להמשיך לשתף פעולה בהתקפה עם סולשיאר וכמובן להבקיע שערים.
    אולה סושיאר- החלוץ הנורבגי שנחשב לרכישת פלא של פרגוסון. הגיע ממולדה לפני כ5 שנים ומאז תמיד שימש כמחליף מצויין (גמר ליגת האלופות 99...). העונה שעברה עם עזיבתם של קול ושרינגהאם הוא תפס מקום קבוע בהרכב והבקיע המון שערים. צפוי להתמודד עם פורלאן על מקום לצידו של ההולנדי.
    דייגו פורלאן- בניגוד לורון פורלאן כששיחק שיחק טוב אבל מה שחסר לו זה שער. הגיע באמצע העונה שעברה והראה כמה ניצוצות. אוהדי היונייטד כבר התאהבו בו, בחור מאוד נחמד שסיפור חייו מעורר כבוד.
    במשחקי ההכנה העונה הבקיע די הרבה שערים ופרגוסון מקווה שימשיך ביכולת הזאת העונה.

    הישגים:
    גביע האלופות -פעמיים 1968 1999
    גביע המחזיקות (European cup winners cup): פעם אחת 1991
    אליפות-14 פעמים 1908,1911,1952,1956,1957,1965,1967,1993,1994,1996,1997,1999,2000,2001
    הגביע האנגלי-10 פעמים 1909,1948,1963,1977,1983,1985,1990,1994,1996,1999

    השנה הקבוצה לחזור לקחת לפחות דאבל אחרי הקנייה של הבלם הגדול ריו פרדיננד.

    עוד עידכונים וחדשות יבואו בקרוב אתם מוזמנים לרשום גם!

    נ.ב.
    רשמתי על העבר בעיקר כי בעצם על ההווה אתם יודעים על הקבוצה כמעט הכל אז רציתי לחדש לכם...
    אבל אתם יכולים להוסיף גם על השנים של עכשיו!
     
  2. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאיפה העתקת את הדיון הזה?
     
  3. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחחחחחחחחחח
     
  4. רני פרידמן Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    414
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחחחח
    ועם אתה אוהד לידס למה אתה טורח ( למרות שלא כתבת את זה ) לכתוב כל כך הרבה על היונייטד?
     
  5. dandanr Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באמת מאיפה העתקת את זה?
    ומאיפה שלא העתקת את זה, ואם גם אם את (את עוד בת - זה הכי גרוע) באמת רשמת את זה - אז יש לך כמה טעויות שאם היה לי כוח הייתי מתקן
    אבל אני עסוק מדי עכשיו, אולי בהמשך.

    בכל מקרה - תמשיכי לנסות להדהים אותנו עם הידע שלך על יונייטד, ותקראי לעצמך לידס בנשמה...