מנצ'סטר סיטי 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏10/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  2. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    תשמע, אני יוצא מתוך נקודת הנחה שחוקי ה-FFP נוסחו כי הפולטיקה הפנים ארגונית של אופ"א ניצחה, והמועדונים הגדולים ניצחו - למה? כי ישנה הרגשה ממש חזקה שכל ה-FFP הוא יותר מידי Custom made לצרכים של מועדוני הענק. באמת שאני לא מצליח לחשוב על שיטה יותר טובה שגם תצליח להגביל את התחרותיות ולהגדיל משמעותית את אי-השיוויון אבל תבוא במסווה של שיוויון.

    כמובן שהמטרה המוצהרת (עד כמה שידוע לי) הייתה אך ורק למנוע ממועדונים להתרסק, ולא חלילה לצמצם את הפערים בכדורגל העולמי. אבל כמו שציינתי, גם אם המטרה הייתה באמת רק לשם מניעת קריסת מועדונים ברחבי העולם - ישנן דרכים טובות יותר.
    מה למשל?
    1) גוף של בקרה תקציבית - בארץ אני יודע שהגוף הפך כמושא ללעג, אבל לפי המתאר המקורי? מדובר בגוף נפלא, שיכול לתפקד כרוגלטור אמיתי.
    תפקידו הוא לבקר את הדוחות הכספיים של המועדונים בשנה החולפת, ולבדוק את התקציב שהכינה החברה לשנה הקרובה. תוך בחינה של ההתחייבויות: שכר השחקנים, דמי העברה, מחוייביות פיננסיות נוספות (כגון השכרת אצטדיון ומגרש אימונים) וכו' - אל מול בחינת ההכנסות של החברה: זכויות שידור, כרטיסים, מנויים, חסויות.
    תפקידה של הבקרה הוא לבדוק את הדוחות של הקבוצות, ואם היא רואה כי קיים חשש כי המועדון לא יכול לעמוד בהתחייבויותיו, על פניו הבקרה יכולה למנוע ממנו להתמודד בתחרויות עד שיציג מספיק בטוחות. זה שבארץ זה לא קורה, זה כבר עניין אחר.
    אז בוא ניקח גוף כמו הבקרה התקציבית, ניתן לו שיניים (כמו שיש לוועדת ה-FFP), ניתן טוויסט קטן שבמקום לבדוק רק את התקציב הצפוי שנה קדימה, נניח ניקח 3 שנים קדימה - והנה יש לנו מנגון בקרה איכותי, שאמור לדאוג לשלום הקבוצות - והוא לא מגביל אף מועדון מלנסות ולצמוח ע"י השקעת כספים.

    2) ערבויות/ביטחונות - מנגון שאפשר לקחת יחיד עם הבקרה התקציבית, או גוף שיהיה דומה לו. בוא ניקח כדוגמה את מנצ'סטר סיטי. נניח והקבוצה מתחייבת להוצאות כספיות של 1.5 מיליארד פאונד ל-5 השנים הקרובות: למה דווקא 5 שנים? אפשר גם לפחות, אבל בגדול ההסתכלות היא קדימה כיוון שחלק גדול מההוצאות של המועדונים נפרסות על פני מספר שנים, נניח: בניית אצטדיון, דמי העברה שנפרסים לאורך חיי החוזה, וכמובן, חוזי השחקנים שלעיתים קרובות נחתמים ל-4 ו-5 שנים. אוקיי, אז הלכנו ומצאנו שמנצ'סטר סיטי התחייבה ל-1.5 מיליארד פאונד., הוועדה/בקרה/יו ניים איט - תבדוק מה זרם ההכנסות הצפוי באותה תקופה. נניח וקיבלנו שזה רק מיליארד בוד,, כלומר לסיטי צפוי גרעון של 500 מיליון פאונד ל-5 השנים הקרובות.
    מה עושים עכשיו? פשוט מאד, דורשים ערבויות. כמו שכמעט כל הגופים הפיננסיים יודעים לדרוש בעת ניתנת הלוואה, ככה אפשר לעשות גם לקבוצות הכדורגל. אז לא חייבים לדרוש ערבויות לכל הסכום, אבל אפשר נניח לקבוע מנגון שאומר שעל כל פאונד חריגה צפוי, יש לדרוש ערבות של 30/40/50 אחוז מהסכום שחרג. הערבות הזו תהיה מחוייבת להיות במזומן/נכסים פיננסיים נזילים ותופקד בנאמנות.
    זה אומנם אומר שהמועדון עדיין עשוי להיות בבעיה אם הבעלים יקום וילך, אבל אם זה יקרה, למועדון יהיה הרבה יותר קל להתמודד בעת עזיבה. כמובן שאפשר לשכלל את הנושא ולהפוך למנגון דיפרנציאלי - חרגת ב-10% (בדוגמה של סיטי מדובר בחריגה של 50%) - תתן ערבות של 20%, חרגת ב-30%? עכשיו הבעלים מחוייב לערבות של 50% וכך הלאה.
    אם יהיה קיים מנגון ענישה ראוי, יהיה אפשר מבעוד מועד למנוע התרסקויות ופשיטות רגל של מועדונים.

    3) הרמת מסך - זה למען האמת פתרון שהוא ככל הנראה לא ישים, כיוון שהוא לא יהיה קביל משפטית, אבל אם ידרשו מחברות לשנות את צורת ההתאגדות שלהם (כמו שיש למשל חברות בע"מ? או שותפויות? או מלכ"רים?) - ובעלים של מועדון יהיה מחוייב להיות חשוף באופן ישיר לעתיד המועדון. דיי דומה להרמת מסך בתחום העסקי, כאשר אם למשל מחולק דיבידנד שלא כחוק או שישנו תהליך בו בעלי השליטה בחברה מסויימת עשקו את החברה - בית המשפט יכול לדרוש מהם להיות אחראיים לחוב באופן אישי, מכספם הפרטי.
    הבעיה הגדולה כמובן, מעבר לבעייתיות המשפטית - זה שאם הבעלים פשט את הרגל, המועדון אכל אותה בין כה.


    ישנן עוד כמה אפשרויות, רובן רדיקליות יותר, אבל בגדול מספר 1 ומספר 2 אני חושב היו מצליחים להשיג את המטרה "המוצהרת" מבלי לפגוע בייצר התחרותיות. כמובן שיש כאן המון חורים וזה רק איזושהי טיוטה גסה - אבל עדיין אני חושב שהם עשויים לשרת את המטרה בצורה טובה יותר מאשר המצב הקיים כיום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/7/15
    Franco אוהב/ת את זה.
  3. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,256
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    לפי הטלגרף אתם קונים את פטריק רוברטס מפולהם תמורת 11 מיליון פאונד. בן 18, 22 הופעות בבוגרים ויש לו שנה לסוף חוזה...
     
  4. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    להגנתם צריך לציין שמדובר במשהו כמו 5 מ' ורק אח"כ תוספות שיכולות להגיע ל-11 מ'. זה פחות מופרך כשמסתכלים על זה ככה, אם הוא יהפוך לשחקן סגל ויצבור הופעות אז 11 מ' לא יהיה מחיר מטורף עליו, אם הבלון יתפוצץ לפני שזה יקרה הם יצאו בנזק יחסית סביר של 5 מ'.

    לפחות ממה שאני שומע רוברטס הוא כשרון די גדול בסדר גודל אנגלי, אני לא חושב שזה הימור גרוע יותר מאשר לואיס אלברטו או טיאגו אילורי בסכום דומה. התוספות גורמות להיראות לעסקה הזו להיראות הרבה יותר יקרה.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  5. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,996
    לייקים שהתקבלו:
    15,849
    פטריק רוברטס לא נשמע כמו שחקן שיהיה וורלד קלאס, יותר כמו קשר אחורי בדארלינגטון.
    רק על זה לא הייתי משלם את הסכום הזה.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  6. Kompany Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/11
    הודעות:
    448
    לייקים שהתקבלו:
    49
    מין:
    זכר
    החזון האנגלי לו כל סיטי חיכתה מתממש, רוברטס הוא רכש שלא צריך השאלה, ישר לסגל להשתפשף בגביעים ודקות פה ושם - רואים שיש לו כישרון אמת והוא לא איזה סינקלייר מקווה רק שפלגריני יקדם צעירים ועם קצת ואולי ואולי גם תארים (מקווה מאוד) ואולי זה גם מה שיבטיח לו עוד כמה שנים יפות בסיטי.
     
  7. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    אנחנו באמת נעמיד פנים עכשיו שלשחקן כמו רוברטס יש סיכוי בכלל, קלוש ככל שיהיה, לעשות קריירה בסיטי?
    הוא יקבל מקום על הספסל אם תשחקו בגביעים נגד קבוצות מהליגות הנמוכות, יושאל בעונה הבאה ואז יימכר. די נו, באמת.
     
    Scouser Tommy ו-oranfu אוהבים את זה.
  8. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    מה לעזאזל?
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    אל תצחיק אותנו. איזה חזון ואיזה צעירים? ממלאים מכסת HG. איך קבעת שרוברטס לא יהיה סינקלייר 2?
    רוברטס עושה טעות גדולה ופוגע לעצמו בקריירה.
     
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,256
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    בכל עסקה מדברים על הסכום הכולל. כמו שבכל מקום מתייחסים למחיר ששילמנו על פירמינו כ-29 מיליון פאונד (כשלמעשה אם מתעלמים מתוספות זה 22 מיליון). אני גם מזכיר שוב שזה שחקן שאפילו אין לו חוזה ארוך טווח בפולהאם ובקושי שיחק בבוגרים שלהם.

    רוברטס כישרון גדול. אמנם סיטי וצ'לסי הם המועדונים האחרונים ששחקן כזה צריך ללכת אליהם, אבל יש לו את הכשרון להצליח לדעתי. אולי בגלל שאני גם לא מחזיק מהקשרים ההתקפיים שלהם (אני מדבר על נאסרי שהוא טוב אבל מאוד לא יציב ונבאס שהוא בלוף ענק לדעתי).

    יש לו ליקויים במשחק שלו, אבל תראו אותו משחק, הוא מאוד מזכיר את מסי (כמובן שלא רמה כזאת). אם לא היה לנו את ווילסון (ואוג'ו וקנט) הייתי דיי מאוכזב שלא הלכנו עליו.
     
  11. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אי אפשר לדעת אם רוברטס פוגע לעצמו בקריירה. שנה שעברה הוא פתח רק בשני משחקים בצ׳מפיונשיפ. הוא מוכשר מאוד אבל יכול להיות שהוא צריך את התנאים האידאלים לעבוד על החולשות שלו, והוא כנראה ימצא את זה בסיטי.

    גם אם יופיע בכמה משחקי גביע בודדים, זה מספיק טוב להתפתחות שלו בשלב הזה ובמקרה הכי גרוע הוא יושאל לאנשהו.
     
  12. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,256
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    זה לא צעד טוב לקריירה, אין כמעט שום ספק שהיה עדיף לעבור ליברפול\ארסנל\יונייטד\אברטון או כל מועדון אחר כמעט בליגה. סיטי וצ'לסי נתנו מספיק הוכחות בשנים האחרונות שאין להן סבלנות או עניין לפתח שחקנים צעירים.
    יכול להיות שלמרות זאת תהיה לו קריירה מצוינת, אבל סביר להניח שהיה מרוויח יותר (לא כלכלית) ממעבר למועדון אחר.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    אברטון מקום טוב למדי לדעתי. מה שהכי חשוב לשחקן למצוא קבוצה אופטימלית להתקדם וגם שתתן לו באמת דקות.
    בסיטי לדעתי הוא הולך לתייבש. לקבל דקות בגביעים זה לא מספיק
     
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,256
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    כנראה, אגב, שלא היתה לו ברירה (אלא אם כן היה לחלוטין מסרב לעבור). אני מניח שאף מועדון אחר לא הסכים לשלם סכום כזה.
     
  15. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    זה לא עובד ככה. אין נוסחא להצלחה. מציעים לו יותר כסף ותנאים מקצועיים טובים יותר. המטרה היא לא בהכרח לשחק בסיטי, אלא להשתפר מקצועית - בין אם בהשאלה ובין אם במספר דקות מצומצם בנוסף ללהתאמן לצד שחקנים מהטופ של הכדורגל - ולקדם את הקריירה שלו. יש מספיק דוגמאות של שחקנים מבטיחים שנשארו בליגות הנמוכות ולא יצא מהם כלום.

    זאת הזדמנות שקשה לוותר עליה, בטח אם אף קבוצה אחרת מהליגה לא הייתה יכולה להשיג אותו בעקבות המחיר שלו.
     
    אלעד ו-Mellow29 אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.