משחקי היום הראשון: שוייץ מפסידה 1-0 לצ'כיה

הנושא בפורום 'פורום יורו 2008' פורסם ע"י תומר22, ‏6/6/08.

  1. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, היה נפלא לראות ולשמוע את השידור האיטלקי (איכות מצוינת, יש אחלה לינקים) אחרי הסבל עם יורם ארבל במשחק הראשון.

    פורטוגל שיחקה טוב אתמול, אבל צריך להודות שהיריבה שעמדה מולה הייתה פשוט אפאטית ושחקניה היו ניצבים בהצגה. לא ברור לי איך פתיח טרים עולה עם ארבעה חלוצים - ניהאט, טונצ'אי, ארדינג (פעם ראשונה שאני רואה אותו מתופקד בעמדה כל כך טקטית, הוא בכלל חלוץ שפיץ) וקאזים (משחק כקשר בפנר, אבל הוא חלוץ במקורו) - ובעצם כל המערך שלו הוא לגמרי הגנתי. די מזכיר את ראובן עטר ונתניה. אם כבר אתה משחק הגנתי, תעלה עם שחקנים המתאימים לכך ואל תבזבז חלוץ בעמדה שכל כולה שמירה על המגן היריב. עובדה שהוא ויתר על ארדינג במחצית. מרכז המגרש של פורטוגל היה הבסיס לכל המשחק ומוטיניו ודקו היו נהדרים. גם פטיט עשה עבודה יפה מאחורה, ועם כל האהבה למיגל ולוסו, לניסיון ולחוכמה של פטיט במעמדים האלו עדיין אין תחליף. זמנו יגיע בטורנירים הבאים.

    המשחק הראשון היה הרבה פחות טוב. חבל על פריי והפציעה שלו, הקריירה שלו אף פעם לא נהנתה מיותר מדי מזל בכל הקשור לפציעות. הצ'כים הציגו הגנה נהדרת עם החיפוי הכי טוב שיש בדמותו של פטר צ'ך. כצפוי, בלי רוזיצקי לצ'כיה יש מחסור חמור ביצירתיות וההתקפות שלה שקופות למדי. למזלה, גם בצד שני הייתה נבחרת די אנמית שהשתפרה קצת אחרי שיאקין הצטרף למשחק. צד ימין של שוויץ היה די טוב, עם ואלון בהרמי ומאחוריו סטפן ליכשטיינר (לתשומת ליבם של אוהדי ריאל מדריד, בצרפת מפרסמים שהוא בדרך לקבוצה שלכם וגם הוא אישר שיש מגעים).
     
  2. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה טועה, כ. רונאלדו שוב היה השחקן הכי טוב של פורטוגל. בעיטה חופשית לקורה, הגבהה לגומש ונגיחה שלו לקורה, והוא היה מעורב ישירות בשער השני ועוד איך, אחרי שעשה פריצה מהחצי עד אזור הרחבה, ואז מסר למאות'יניו שהסתובב ובישל למיירלס. וזה רק חלק מההיילייטס.

    שחקן אחד כמו גאטוזו בהחלט מספיק בשביל להעלים את כ. רונאלדו, ונבחרות עם איכויות של איטליה, צרפת וגרמניה בהחלט יכולות לגבור על פורטוגל בכל שאר הפרמטרים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏8/6/08
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,008
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    בליגת הניחושים שהעלו כאן טורקיה היתה הקבוצה היחידה פרט לאוסטריה לה ניבאתי 0 נקודות בסיום שלב הבתים, ועם כל החיבה שלי לאמרה ולחאמיט אלטינטופ אתמול טורקיה לא עשתה רושם שטעיתי. בצד ההגנתי פרט לסרווט, אין לטוריקם מה להציע, אבל הבעיה הגדולה שגם בצד ההתקפי הם היו אתמול מתחת לכל ביקורת. ניהאט הלך לאיבוד מן הדקה הראשונה ועד לשריקת הסיום לא מצא את עצמו. טונצ'אי מסובך עם עצמו וארדיץ והמחליפים פשוט שחקנים ברמה די נמוכה. נכון שאי אפשר לקבור אותם אחרי הפסד אחד ועוד לפורטוגל, ובכל זאת, אני לא ראיתי מהם שום דבר שלאחריו אני אוכל לומר שאת העבודה שהם לא עשו נגד הפורטוגלים הם יעשו נגד שוויץ וצ'כיה.

    פורטוגל מנגד משחק טוב מאוד. עיקר הכוח שיש לפורטוגל שלא היה לנבחרות קודמות הוא ברביעה ההגנתית (פעם היה להם רק את קאוטו) המצויינת שמשחררת את שאר השחקנים לתקוף בראש שקט. אני שלא כמוכם דווקא מאוד נהנתי מנונו גומש אתמול, אני חושב שהוא עשה עבודה נהדרת. גומש אף פעם לא היה שחקן מבריק, סקורר או כשרוני במיוחד, אבל כאשר מאחוריו בקישור יש כל כך הרבה כשרון התפקיד שלך הוא דווקא לעשות המון עבודה טקטית כדי לפנות להם את המקום ואת התפקיד הזה הוא עשה בצורה טובה מאוד. שוב, כפי שאת טורקיה עדיף לא לשפוט לפי המשחק מול פורטוגל, כך גם את פורטוגל לא צריך לשפוט רק מהמשחק נגד טוריקה. פורטוגל כשרונית בטרוף זה ידוע, אבל עד כמה היא חזקה מנטלית, עד כמה היא וינרית ברגעים הקשים, את זה נדע רק בשלבים מאוחרים יותר. כמו כן, רציתי להוסיף שההרכב שבחר סקולארי הוא המתאים ביותר עבור פורטוגל ללכת רחוק. נכון שסימאו למשל לא היה במיטבו ובכלל בחלק ההתקפי הוא חלש יותר מקווארסמה או נאני, אבל מול קבוצות טובות יותר היכולת הטקטית שלו והעבודה שהוא משקיע תהיה משמעותית יותר. זאת כיוון שלפורטוגל מרכז קישור מאוד רך דקו, מוטיניו ואפילו פטיט הם שחקנים טכנים, מובילי כדור רכים, אבל מול צרפת למשל או איטליה יהיה צורך בעבודה הגנתית הרבה יותר חזקה וסימאו הוא האיש שיתן במצב כזה תרומה יותר גדולה מנאני או קווארסמה (שתמיד יוכלו לעלות מהספסל בעת הצורך) ואני חושב שגם סקולארי יודע זאת ולכן הוא מעדיף להריץ אץ ההרכב שאיתול הוא יודע שיפתח מול קבוצות ברמה הגבוהה.
     
  4. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    לא הייתי בונה על דברים שקראו בעבר במקומך. זה אולי צלח פעם אבל זה לא מבטיח כלום מול רונאלדו בכושר הנוכחי (ממוצע של יותר משער וחצי למשחק, בשביל הרקורד). לא יודע איך בדיוק מעלימים שחקן שהבקיע 42 שערים בעונה, אבל בטוח שזה לא ע''י הצבת גאטוזו - אתלט דועך, כשומר אישי. כן, הוא יכול לפרק אותו כהוגן אבל בין זה ל-להעלים אותו יש פער גדול. וגם אם זה יצליח, מה זה מבטיח? זה אומר שהוא לא יבקיע או ייצר מצבים? תן לי לומר שרוב המשחקים ה'שקטים' של רונאלדו העונה הסתיימו עם כדור או שתיים ברשת. בכל מקרה, בהצלחה עם השיטה הזו אשמח לראות אותה פועלת.
     
  5. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    זה נחמד שקבעת חד משמעית שאני טעיתי ושאתה צדקת. האם במקרה יש לך קשר דם לשגיא כהן?

    אני מגדיר "מעורבות ישירה" בתוצאה של משחק כשער או בישול. אתמול רונאלדו שיחק בסדר, אבל יחסית לסטנדרטים שלו הוא לא היה במיטבו (היו שני מקרים בהם במקום למסור העדיף לבעוט ואיבד יותר כדורים מהרגיל) ובעיני דקו היה השחקן המצטיין בפורטוגל. רונאלדו מסוגל לשחק הרבה יותר טוב, וסתם לפרוטוקול, אני מאמין שבשלב הבתים הוא גם יעשה את זה.


    אני לא יודע אם זה הביטחון העצמי המופרז שלך ביכולות של גאטוזו או הזלזול ביכולות של רונאלדו אך כמו שגאטוזו יכול להעלים אותו, יכול להתרחש גם המצב ההפוך ועל אותו משקל גם רונאלדו ביום טוב יכול להתעלל בכל מה שיש לגאטוזו ולשאר הנבחרות שציינת להציע.

    אני לא רוצה להפוך את הדיון לויכוח של "למי יש יותר גדול", אבל אני חושב שכדי שתתן יותר כבוד לסגל ולאיכויות של פורטוגל. אין אף נבחרת מושלמת ביורו הזה (טוב, הייתה כזו, עד שקייליני האידיוט החליט לפצוע את קנאבארו) ולכל אחת יש פגמים בחלקים מסוימים במגרש (גרמניה - הגנה. צרפת-מרכז שדה לא יצירתי. איטליה-מטראצי). פורטוגל יכולה לעמוד בכבוד, ואף יותר מזה, מול כל הנבחרות שציינת. הכל ענין של תזמון ויכולת של השחקנים המרכזיים ביום נתון.
     
  6. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "לבזבז" שחקן אחד על שמירה אישית על רונאלדו זה משהו שנבחרות חזקות יכולות להרשות לעצמן כשיש האדם המתאים למשימה (כמו גאטוזו בחצי גמר צ'מפיונס בשנה שעברה). זה לא מבטיח שום דבר, אבל איטליה, צרפת וגרמניה זה לא בולטון, דרבי קאונטי וניוקאסל. כ. רונאלדו הוא השחקן הכי טוב נגד קבוצות דרג ב-ג-ד-ה-ו-ז באנגליה, אבל נגד קבוצות ברמה עולמית אפשר לספור את המשחקים הפנומנליים שהוא נתן על יד אחת. אני לא מוריד מערכו או משהו, אבל פשוט ברמות האלה הוא לא יותר מכל שחקן מרכזי אחר שצריך לדעת איך לנטרל.
     
  7. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    מאיפה מגיע כל הביטחון לגבי כך שגאטוזו הוא האיש שינטרל את רונאלדו? יש בי ספק גדול לגבי זה אע''פ שאשמח לראות את זה קורה. הרי להציב על כישרון כזה שמירה אישית זה לא בזבוז, אלא פיגור וטיפשות בבת אחת. רק בעונה שחלפה ראינו איך אלכס פרגוסון סגר את ליאו מסי בעזרת מאמץ קבוצתי חכם שהצריך תיאום גבוה בין אברה (מגן תוקף בדר''כ) לפארק (שחקן ספסל קבוע), זה לא ניטרל אותו לחלוטין והיו לי רגעים של התקפי לב אך זה בהחלט הפחית אותם. מה היה קורה אילו פרגי היה מקשיב לך ומציב את סקולס/הארגריבס בתור שומר אישי לצורך העניין? רק השד יודע, מה שבטוח זה היה נגמר רע. ככה שעם כל הכבוד לנסיון העבר וגם אם הכסחן האיטלקי יודע בדיוק מה הצעד הבא של הפורטוגלי זה לא אומר בהכרח שהוא יצליח לעצור אותו. יש הבדל גדול בין לדעת מה שחקן יעשה או לאן הוא יפנה, לבין אשכרה למנוע ממנו לעשות את זה (במיוחד שמדובר בשחקן כ''כ זריז). אבל שוב, אשמח לראות את זה עובד.

    באשר לערכו; אני לא צריך שתספר לי על הבדלי הרמות בין צרפת לדרבי קאונטי מכוון שרק ליצן מטורלל יצפה ממנו לחלוף על פניה של הגנת נבחרת איטליה באותה קלות שהוא עשה לזו של ניוקאסל. רונאלדו לא חייב לתת Showboating כל משחק עבורך בשביל שתגדיר אותו כפנומן (נראה לי שהעולם ראה מספיק טריקים ממנו) אלא להבקיע ולבשל שערים ואת זה הוא עושה עד כה בצורה די פנומנלית, לא?

    truer words never spoken. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/hello.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/6/08
  8. ManUtd Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/1/06
    הודעות:
    3,278
    לייקים שהתקבלו:
    26
    לגבי המשחקים,
    המשחק הראשון היה לא רע בכלל, אני קראתי פה תגובות שהוא היה ממש משעמם וכו', אני דווקא לא חושב ולדעתי היה דווקא משחק לא רע בכלל. לדעתי הגיע לשוויצרים לפחות תיקו במשחק הזה, אבל הם הסתמכו יותר מדי על הגבהות בעוד שרואים שזה לא מצליח מול תצוגת הגנה אדירה של אופילושי (ענק!) ורוזנהאל (איפה לעזאזל הוא היה בהגנה של ניוקאסל?). צ'ך גם כן נתן תצוגת שוערות אדירה והראה למה רבים מחשיבים אותו לשוער הטוב בעולם.
    סיפור המשחק היה כמובן הפציעה של פריי, שאיך שראיתי אותו פורץ בבכי הבנתי שלטורניר הזה הוא כבר לא יחזור. כל-כך חבל לי עליו.

    המשחק השני היה כמובן יותר טוב עם לא מעט הזדמנויות (לצד אחד, אבל שיהיה). אצל התורכים הרשים אותי בעיקר קאזים-קאזים שעשה לא מעט בעיות לפריירה שלא ברורה לי ההחלטה לפתוח איתו דווקא בעמדת המגן השמאלי. דקו נתן משחק מצוין, כמו גם מואטיניו שלדעתי היה טוב מאוד. רונאלדו היה טוב, אך אני מסכים עם שון שהוא מסוגל להרבה יותר. אגב, טונצ'אי פראייר שחבל על הזמן. הייתה לו הזדמנות מצוינת לשים את הכדור ברשת, אבל הוא פיספס את הכדור בניסיון הבעיטה שלו. חבל בשבילם, כי אז הם יכלו להרוויח נקודה חשובה ביותר.