נבחרות-למה זה טוב?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏16/3/07.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    מיכאל, אני לא מדבר על המדינות המשתתפות, אלא על העולם כולו. ברור שכשנבחרת מסוימת משחקת אז המדינה שלה עוקבת, אבל ברחבי העולם המשחקים האלה עושים הרבה פחות רעש מאשר מחזור ממוצע בליגות האירופאיות.
     
  2. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הזיכרון הסובייקטיבי של אנשים... אחחח זה נושא למחקר מדעי מעמיק.

    מר קאריק, בוא נתמקד, כמו שכתבת בהודעה שלך, בשנים 2004-2007:

    בליגת האלופות, במקום לזכור את שני המפגשים הכפולים ברסה-צ'לסי והגמר מילאן-ליברפול אולי נזכור לדראון את ה 0-0 בין סלטיק למילאן מהשמינית הראשונה של העונה (שהאירוע הזכור ביותר הוא ההצגה של ג'ילארדינו), ה 0-0 בחצי גמר של עונה שעברה בין ברסה למילאן (שבו ברסה התמסרה בינה לבין עצמה כל המשחק, סורי אוהדי מילאן), או הבונקר של ליברפול לפני שתי עונות בסטמפורד ברידג' (שיחד עם שער שנוי במחלוקת במשחק השני היו שווים עליה לגמר?)

    במשחקי הנבחרות, במקום לזכור את יוון של יורו 2004 (לצד יכולת חלשה של נבחרות כמו צרפת וספרד) במקום לזכור את אנגליה-טרינידד/פרגוואי, איטליה-אוסטרליה והמשחק ההוא שלא זוכר כבר מי שיחק אבל שחקן קיבל 3 צהובים ולא הורחק, אולי נזכור את צ'כיה-הולנד מיורו 2004? אולי את גרמניה-איטליה מהמונדיאל (אחת הדרמות היותר גדולות של השנים האחרונות בכל המסגרות)? פורטוגל-אנגליה מהיורו (אחד מהמשחקים הכי רבי אירועים)?

    לגבי זה שמוקדמות היורו והמונדיאל משעממים ומיותרים- כשיש 32 קבוצות ברור שזה מעניין, אבל כשמשחקות עדיין 64 קבוצות אז מן הסתם קצת פחות. פשוט מייחסים למוקדמות הללו יותר חשיבות מאשר הסיבובים המוקדמים של ליגת האלופות ואפילו סיבוב ז' בגביע המדינה הישראלי.

    זה הכל תלוי באיזה משקפיים אתה רואה את הכדורגל שלך-
    מחזורים עם 4 תוצאות 0-0 יש גם במוקדמות היורו, גם בליגת האלופות וגם בליגה ה....(תבחרו, שלא תגידו שאני מחרחר ריב-ליגות נוסף).
    משחקים ברמה של הקלאסיקו של שבוע שעבר יש גם בליגות המקומיות, גם בגביעי אירופה וגם אצל הנבחרות באותה סבירות.
     
  3. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הם לא אמורים לעשות. משחקי המוקדמות הם משחקי סינון וכל עוד הם מוכרים יפה בין המדינות המשתתפות, שאר המדינות לא אמורות להתעניין יתר על המידה גם ככה. הם לא מכוונים להיות אירועי ספורט מרכזיים ומתוקשרים אלא רק הסינון לקראת אותם אירועים.

    אני מסכים שהטורנירים הבינלאומיים המרכזיים הופכים ליותר הגנתיים בזמן האחרון, רבות בגלל שיטת הנוקאאוט האכזרית (אך היחידה שצריכה להיות כמובן), אבל כל אחד מאיתנו יעדיף לראות 1-0 זוועתי של צרפת על ברזיל מאשר 90% ממשחקי מחזור ממוצע בליגת האלופות.
     
  4. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    כל הכדורגל הופך הגנתי, כי כך משחקים אותו נכון. אני מהבודדים כאן שאוהב את הכדורגל השבלוני ההגנתי האפור והמסודר. לא יודע מה לומר לכם, ואם תקראו לי אולד פאשיין אני אקבל זאת בברכה.

    בכל מקרה, ברזיל ארגנטינה זה מעבר לכל כסף מעודנים. יש כאן המול לב, שנאה, רגש, הסטוריה, כך שאת כל אלו אי אפשר לפסול. זה פשוט מעליב אותי אישית לפסול את הדבר הכי טהור שנשאר בכדורגל - הנבחרת הלאומית. גרמניה-איטליה, פורטוגל-אנגליה, גרמניה-הולנד וכו' זה קלאסיקות שכל העמים (גם אלו שלא הכי אוהבים כדורגל) יושבים מול המסך מרותקים למען שהמדינה שלהם תנצח! שום סמל ושום ומועדון לא יכול להתחרות בזה.
     
  5. -=Messi=- Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/06
    הודעות:
    1,134
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולד פאשן זה דווקא הסגנון של הכדורגל ההתקפי...

    אני אומר את האמת ולפעמים משחקים של ארגנטינה נגד גרמניה מרגשים אותי יותר ממשחקים של בית"ר נגד הפועל ת"א. הנבחרות עושה יותר עניין מליגת האלופות, למה? כמו שכתבתי, עכשיו תענה: אתה יכול להשוות את כמות הצופים של ליגת האלופות למונדיאל ? גם ליורו אי אפשר להשוות.

    חוץ מזה מה שכתבת על סן מרינו גרמניה בכלל לא נכון וזה שטויות.
    אף אחד בעולם חוץ מאוהדים של הנבחרות הללו לא מעוניין במשחק הזה זה נכון, אבל זה כמו שאף אחד בעולם לא מעוניין במשחק של חימנסטיק נגד סלטה ויגו (אלא אם כן הוא אוהד או שהוא שלח ווינר על המשחק או שהוא http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/3/07
  6. MilanFan Member

    הצטרף ב:
    ‏17/3/07
    הודעות:
    3
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על מה אתם מדברים? משחקים לאומיים זה הדבר הטוב ביותר בכדורגל. ההתרגשות והמתח בשיאם, וזה כל כך כיף לראות למשל את בניון, גרשון, טועמה ובן שושן יחד. בקבוצות זה רק כסף, וזה כבר נהיה מחליא. במשחקי הנבחרת כל ישראלי, בין אם הוא אוהד את מכבי, הפועל או בית"ר, חווה התרגשות נהדרת ואווירה מחשמלת, כך שבכלל לא צריך להשוות לטעמי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/3/07
  7. שגיא Guest

    אני גם עם התגובה שמעלי.

    אני יכול להתרגש בטירוף ממשחק נבחרת. רק מהשירה של ההמנון לפני המשחק, בייחוד אם המשחק בארץ.
     
  8. Paolo Maldini שחקן ותיקים

    הצטרף ב:
    ‏1/11/03
    הודעות:
    4,350
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    מסכים עם שניכם.
    אין כמו ההתאחדות הזאת לפני משחק נבחרת.
    ובמדינה כמו ישראל זה עוד יותר בולט.

    דיברת על ההמנון שגיא? אני פשוט לא מסוגל לחכות לשבוע הבא!
    אלו רגעים מהסוג שמכניסים אותך לטירוף ומעבירים לך צמרמורות בכל הגוף.
     
  9. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    המשחק של נבחרת איטליה רק ביום רביעי, אבל ההתרגשות דולפת ממני כבר עכשיו. גם סיום בהצלחה של הקורס בסטטיסטיקה לא עוזר לי לחשב בכמה היה צריך להכפיל את ההרגשה שלי עכשיו בכדי לתאר אותה בתקופה הגביע העולמי האחרון. העולם שלנו לא עד כדי כך יפה בכדי לקחת מאיתנו את הרגעים הללו.
     
  10. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אני אתייחס לכל הנקודות:

    איכות - בטורנירים הגדולים יש לא פחות איכות מאשר בליגת האלופות או משחקי צמרת בליגות המקומיות.
    הרבה פעמים אנחנו רואים משחק זהיר יותר (שזה טבעי, טורניר גדול בא פעם בשנתיים ואין זמן לטעויות), אבל בסופו של דבר את הדברים האלה רואים גם בשלבים הגבוהים של ליגת האלופות למשל (הגמר הכל איטלקי, צמד המפגשים בין צ'לסי לליברפול ואפילו ברצלונה שנחשבת לקבוצה הכי איכותית והתקפית, הראתה שגם לה יש צדדים מאוד הגנתיים וזהירים בחצי הגמר מול מילאן בעונה שעברה).

    חוסר עניין לציבור - פשוט לא נכון. אסטון וילה-צ'רלטון באמת מעניין מישהו? גם לא. אבל תסכים איתי שהוילה פארק יהיה מפוצץ, נכון? למה? כי את אוהדי אסטון וילה וצ'רלטון זה כן מעניין. בדיוק מאותה סיבה אתה תראה 80,000 צופים ממלאים את האיצטדיון בדורטמונד בשביל לראות את גרמניה מפרקת את סן מרינו.

    חוסר בלאומנות - מאוד מזערי. תופעה שיש אותה פה ושם, אבל לא מספיק בשביל לגרום למקומיים להרגיש חוסר זיקה או משהו בסגנון.

    חוסר אהדה - הם לא צריכים להעדיף אותה על פני הקבוצות שלהם, כי מדובר בשני מישורים שונים. המישורים האלה גם אף פעם לא יפגשו ולכן זה לא פוגע. כשיש טורניר נבחרות גדול, אתה תראה איך כל המישור של אהדת הקבוצות פשוט נעלם כלא היה ואת כולם מתאחדים ומתחלקים מחדש לנבחרות.
    זה גם מה שיפה. אתה תראה אוהדים של קבוצות יריבות פתאום יושבים ביחד ומדברים בלהיטות על ההרכב או על מהלך המשחק במקום לקלל אחד את השני.


    אי אפשר בלי כדורגל נבחרות... 3 הדקות האחרונות בין גרמניה לאיטליה במונדיאל האחרון היוו את הרגע המאושר ביותר שחוויתי מהספורט הזה ואולי בכלל. עוצמת הריגוש כשהנבחרת האהודה משחקת לא ניתנת בכלל להשוואה לעומת העוצמה שמקבלים ממה שנקרא "Club Level Football" (גם בגלל שמשחקי נבחרות יותר נדירים בתכיפות שלהם).
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    זה דווקא די משעשע בהתחשב בכך שמדובר בנבחרת איטליה ולא בנבחרת ישראל. ואלא אם נולדת באיטליה ואני פשוט לא יודע, הרי נבחרת איטליה היא בשבילך בדיוק כמו הקבוצה שאתה אוהד, היא משהו שבחרת במודע או שפשוט נתפס אצלך.

    אצלי זה מנצ'סטר יונייטד כל הדרך, ולמרות חיבתי הרבה לנבחרת אנגליה ונבחרת הולנד, אני אשן בקלות גם אחרי הפסדים שלהן.
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    הקטע של איטליה זה באמת משהו שנתפס אצלי, אני לא איטלקי ואין לי שום קשר אמיתי למדינה הזאת. אבל זה הקטע - למרות שגם הנבחרת וגם הקבוצה שלי זה משהו שנתפס אצלי עם השנים, הנבחרת עדיין יותר מרגשת מהקבוצה. יש משהו בנבחרת שאי אפשר להסביר... אולי הסמליות (המנון וכאלה), אולי זו העובדה ששחקנים מתקבצים מקבוצות שנואות לשחק יחדיו תחת אותה חולצה, הקהל שפעם בכמה חודשים כולו מאוחד ובסופו של דבר הפטריוטיות (גם אם לא טבעית).
    ברמת הקבוצות יש לא מעט שכירי חרב, הרבה מאוד כסף, והרבה פחות קשר לסמל.
    הנבחרות זה הדבר היחיד בכדורגל העולמי שעוד נשאר טהור במידה מסויימת מהנגעים האלה.
     
  13. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אל תזלזלו בסן מארינו,אמיצ'י!הם כמעט ביישו את אירלנד בתיקו 1-1! :aaa021:
     
  14. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    זה הזמן לומר שמחזור מוק' יורו הוא דבר שמרגש בכל מדינה. כאן בגרמניה לא מפסיקים לדבר על המשחק הגדול מול צ'כיה, ושוב כל גרמניה מאוחדת סביב הנבחרת. אין דברים כאלו במחזורי ליגה, פשוט לא.
    שלא נדבר על טורנירים שזה בכלל בא בחבילה של הפנינג ענק (יורו, קופה אמריקה ומונדיאל). כל העולם מרותק.
     
  15. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,911
    כדי להגיד שכדורגל הקבוצות טוב מכדורגל הנבחרות צריך ת כדורגל הנבחרות שם.
    כדי להראות שאולי כן עוד נשארה קצת לאומיות שבאנגליה משחקים אנגלים,שבאיטליה משחקים איטלקיים וכו'.
    חוץ מזה שלא יודע מה איתכם,יש איזשהו קסם מיוחד בנבחרות וזה חלק מאוד הכרחי לטעמי.וגם שליגת האלופות היא הטורניר האיכותי קיום בעולם.עדיין יש משהו בנבחרות שגורם לך לקנות כרטיס לישראל אנגליה,ולא רק בגלל שסטיבי ג'י בא לרמת גן.