סופו של ריקוד הסמבה: רונאלדיניו פורש מכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏17/1/18.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא חושב שהאכזבה כביכול מרונאלדיניו קשורה איכשהו למסי או כריסטיאנו שהציבו רף בלתי-אפשרי, הוא פשוט הפסיק לשחק כדורגל בגיל 30 ולא הודיע לאף-אחד. הוא לא סבל מפציעות קשות כמו רונאלדו או קאקא(אחרי מונדיאל 2010 הוא נעדר חצי שנה), זו הייתה נטו בעייה של גישה והיעדר רעב. הוא אפילו לא ניסה להתחרות ולהמציא את עצמו מחדש, אולי בעמדה אחרת, אלא פשוט עזב את מילאן וחזר הביתה לברזיל למסיבות ולים ולא יודע מה. היו לרונאלדיניו מספרים לא רעים במילאן ובכל משחק אפשר היה למצוא תרגיל מטורף שמשתמש יעלה ליוטיוב אבל אני זוכר את התלונות של האוהדים כאן כלפיו שבוע אחרי שבוע. פיגו לא יצא לפנסיה בגיל 30, גם לא זידאן שללא ספק אחד הגדולים בהיסטוריה. גם לא ראול, הנרי, נדבד ועוד תותחים מהדור הקודם..
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    זה שהוא עזב את אירופה בגיל 30 לא אומר שהוא הפסיק לשחק כדורגל דור. אני קונה את היכולת שלו אחרי גיל 30, כשהוא "לא רעב", לקבוצה שלי בלי לחשוב. ובקבוצה שלי אני מתכוון תאורטית על כמעט כל קבוצה בעולם. לא מדבר ממש על הסוף, אלא על השנים שחזר לברזיל.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מסכים לחלוטין עם אליאס. לא רק שהוא לא הפסיק לשחק כדורגל, הוא לקח קבוצה קטנה במונחים של ברזיל (אליפות אחת בלבד ב-1971) כמו אתלטיקו מיניירו והוביל אותה לזכייה בגביע הליברטאדורס ב-2013, תוך כדי שהוא נבחר ברוב מוחץ לכדורגלן השנה ביבשת באותה שנה. אם זה נקרא הפסיק לשחק, או אם מישהו בטעות מזלזל בתואר הזה ובבחירה בו, אין לו מושג בענף. במקרה ראיתי אותו ולא מעט באותו הזמן, הקסם והיכולת היו שם והיו יכולים להיות בכל קבוצה אחרת בעולם. הוא ממש לא איבד את זה, פשוט בחר קבוצה אחרת ממה "שכולם ציפו".
     
    Sweetness ו-Franco אוהבים את זה.
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,199
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    אגב יש מישהו עוד בהסטוריה שיש לו את המקבץ של זכיה במונדיאל, קופה אמריקה, צ'מפיונס וליברטדורס?
    שלא לדבר על 2 אליפויות ספרד וסקודטו. אפילו אינטרטוטו יש לו.

    באמת שהוא זכה בכל מה שאפשר לחלום ותמיד כשחקן מרכזי. שוב אסור להשוות כל אחד לרונלדו ומסי. לכל אחד יחודיות שלו והיחודיות של רונלדיוניו היא מרתקת.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אף אחד לא מערער על הייחודיות של רונאלדיניו וגם לא מחפש השוואות. אבל השורה התחתונה היא אותו הדבר - נעזוב רגע בצד את המילה 'שיא', הוא היה יכול למתוח את הקריירה שלו ברמות הגבוהות לפרק זמן ארוך יותר. אני מקבל את זה שאולי הגזמתי, אבל גם אחרים פה הגזימו - "הקסם והיכולת היו שם והיו יכולים להיות בכל קבוצה אחרת בעולם" - אתה בטוח בזה? רונאלדיניו מודל 2012 או 2013? הוא היה יכול לשחק במנצ'סטר יונייטד? בריאל מדריד? בבאיירן מינכן? לעבור שחקנים ולתת שואו הוא יוכל גם בגיל מאה כנראה, זה לא האישיו. ראיתי שחקן מחוייך עם סרט על השיער וכרס חיננית מאוד סטייל ערן לוי, נו באמת. לא מזלזל בגביע הליברטדורס ואחלה שהוא היה רומנטיקן. את זה היה אפשר לעשות גם קצת אחרי גיל 30 אולי, והייתי מעדיף שהיה מוביל את מילאן לאליפות שרשומה על שמו או לחצי גמר הצ'מפיונס.
     
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    רונאלדיניו מודל 2012-2013 חד משמעית היה יכול לשחק בכל קבוצה בעולם. כרס סטייל ערן לוי? התבלבלת עם שחקן אחר. דרום אמריקה זה אולי לא הצ'מפיונס ליג מבחינת האריזה, אבל מי שחושב שרונאלדיניו נבחר לשחקן היבשת בפער רק בגלל החיוך היפה שלו, פשוט לא מבין. ואם רונאלדיניו היה שחקן השנה ב-2013 "עם כרס סטייל ערן לוי" (והוא לא), הוא יכול היה לשחק בכל קבוצה בעולם.
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני מאמין שכן. אולי נקודתית בקבוצה זו או אחרת פחות היה מתאים ולקבוצות אחרות כן, אבל לעניינו הוא חד משמעית הציג יכולת מצוינת. מי ישמע כל השחקנים בקבוצות הטופ הם שחקני על, יש שחקנים בינוניים, סבירים פלוס נגיד, שמוצאים את המשבצת שלהם ומשחקים בקבוצות הבכירות המון שנים, זה לא הופך אותם לשחקנים יותר טובים מכאלו שמקבלים בחירות אחרות בקריירה. כמה משחקני הסגל של קבוצות העל יכלו להוביל את אתלטיקו מיניירו כמוהו בשלהי הקריירה שלהם? פדרו, שחקן טוב שכל הקריירה בערך נמצא בטופ האירופאי, יכול? אני לא מאמין. רונלדיניו יכל.
     
    gilad16 ו-idans10 אוהבים את זה.
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    מנטלית רונאלדיניו כבר לא היה מסוגל להצליח ברמות הגבוהות כמו שהצליח לפני הזכייה בצ'מפיונס וזו הייתה הבעיה, אבל כמו שאמרתי לפני זה היה חלק מהחבילה והוא לא היה רונאלדיניו כשחקן, אם הוא לא היה רונאלדיניו הבן-אדם.

    ההשפעה שלו בזמן קצר יחסית הייתה כה עצומה שקשה לחשוב שהוא לא יחשב לאחד כזה.
     
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    בעונות הגדולות שלו בברצלונה מדובר על השחקן מספר אחת מבחינת צפייה. גם אם אפשר להתווכח על שחקנים אחרים שבשיאם הועילו לקבוצה יותר, אני לא חושב שיש מישהו שהיה כיף יותר לראות מאשר רונאלדיניו.

    את ההשפעה שלו על ברצלונה רואים עד היום. כמובן שאי אפשר לדעת מה היה קורא אילולי, אבל רונאלדיניו לקח את בארסה מגביע אופ"א (בעונה הראשונה שלו שם) לפייבוריטית האוטומטית לכל תואר. הוא יצר את ההצלחה של רייקארד, את הפריחה של שחקנים כמו צ'אבי ואינייסטה ואת המפלצת שנקראת מסי. בלי שיקום המעמד שהוא עשה לברצלונה כנראה ששחקנים כמו הנרי וסוארז לא היו מגיעים בכזאת קלות, ובאופן כללי מאבק ה'ריאל-בארסה' שהדור הצעיר יותר גדל עליו היה קטן בהרבה. הלה-ליגה חייבת לו הרבה מאוד.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.