סוריה כנושא מרכזי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Eric Cantona, ‏1/9/13.

  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    פוטין עם מהלכים יפים שמאוד מקשים על ארה"ב להרחיק את הרוסים מהמזרח התיכון. כמו שזה נראה עכשיו, פוטין וסוריה יצאו מהמשבר הזה אפילו מחוזקים יותר ממה שהיו לפניו. לא רק שסוריה עכשיו חברה באמנה נגד נשק כימי ורוסיה תמשיך להכנס ולעזור למשטר אסד להתייצב, אלא גם שפוטין אפילו דורש הכנעה מוחלטת של המורדים בכך שדרש שלא יכנס לשם יותר נשק ממדינות ערב שמסביב (יוזמות של ארה"ב וסעודיה). בקיצור בשבוע אחד הוא גם מוציא את אסד ממשבר חמור, גם מייצב את משטרו וכנראה מכניע את אוייביו המורדים, גם מחזק את מעמד רוסיה במזרח התיכון ושומר על אירן-סוריה-לבנון מאוחדת בציר וצוחק על כולם. אני מאמין שהאמרקאים לא אמרו את המילה האחרונה וימשיכו למצוא סיבות איך להפיל את משטר אסד ולהחליש את כוחם של הרוסים במזרח התיכון.
     
  2. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    אם בסופו של דבר, כמסתמן כרגע, סוריה תסכים להתפרק מנשק כימי, בתמורה לערבות שארה"ב/נאט"ו, לא יתקפו, סוריה יוצאת מהמערכה הזאת (התקשורתית) שידה בהחלט על העליונה,

    זה פשוט מדהים איך האינטרסים פה הם מאוד מאוד מורכבים, אין שחור ולבן, ככה שזה לא פשוט אם ארה"ב תתקוף, ואני לא מדבר על מלחמה עולמית עם רוסיה, כי הסיכוי הוא ממש קטן, אני מדבר על אם ארה"ב תתקוף, זה יכול לגרום למצב שהמורדים יצליחו להשתלט על מאגרי נשק כימי, מה שעד עכשיו הם לא הצליחו. זה עלול לשנות לגמרי את המערכה, ואם אסד יחליט לשים בכל מיני מקומות שמועדים לתקיפה אנשים חפים מפשע, ולאחר מכאן הסורים יציגו את כל הזוועות שכביכול ארה"ב עשתה, רוב הסיכויים שאובאמה, מצטער על זה שהוא הגדיר קו אדום. ושעכשיו הוא לא עומד במילה שלו.

    מי שהזכיר את לוב, המצב הוא בהחלט שונה כמו שאמרתם בגלל הכמויות הגדולות של הנפט, אבל גם בגלל שמאחורי קדאפי, לא עמדו רוסיה, ואיראן, וסביר להניח שגם לא היה לו את הכמויות הגדולות של הנשק הכימי שבידי אסד, שמאיים על כמה מדינות באזור.

    מעבר לזה אנחנו פה במדינה יודעים להתלונן על הדה לגיטימציה בעולם. כמובן שאני לא בא להשוואות, אבל גם פה בארץ, מציגים את הסיפור רק מהצד של המורדים המסכנים. ומדברים על זה שאסד הרג 100,000 אנשים, אבל שוכחים להזכיר שמחצית מתוכם הם חיילים שלו. (אולי באמת הוא אשם) אבל יש פה מלחמה, והמלחמה פה היא באמת מלחמת הישרדות על הבית. אסד, יודע מה יקרה לו ולעדה שלו, (ואולי גם לנוצרים, אבל זה בטח פחות מעניין אותו) ברגע שיתאפשר לצעד השני לטבוח בהם.

    בקשר לעיראק, בדיוק כמו שעכשיו יש כאלה שטוענים שאסד שולח חלק מהנשק הכימי, לאיראן וללבנון, ואפילו לעיראק. כך יש גם שטוענים שב2002/3. הנשק הכימי עשה את הדרך ההפוכה. מעיראק לסוריה. נכון שהאמריקאים לא מצאו זכר לנשק כימי על אדמת עיראק, אבל חשוב לזכור שנשק כימי הוא נשק שקל יחסית לפיתוח, ולא צריך בשבילו משאבים יותר מדי גדולים. וסאדם חוסיין, השתמש כבר קודם לכן. בנשק כימי נגד הכורדים.

    אם בסופו של דבר סוריה תלך ל"השמדת הנשק הכימי" שלה, מצחיק שזה מה שיכול להוביל לכניסת כוחות רגליים והסתבכות גדולה עוד יותר, בשביל להשמיד את הנשק הכימי, יש כנראה צורך בהרבה אנשי מקצוע שיהיו במקום ומן הסתם חיילים(לא סורים) שילוו אותם. מה שיכול להוביל למטרה לשתי הצדדים גם למורדים, שזה לא מה שהם דווקא רוצים פירוק הנשק, וגם לסורים שבטח יעדיפו להישאר עם הנשק שלהם. כל צד עלול לנסות לפגוע בהם, ולנסות אולי להותיר עקבות של הצד השני.

    יכול להיות שמה הולך לקרות עכשיו השמדת הנשק הכימי של סוריה, זו האופציה הכי טובה לישראל!
     
  3. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    את המורדים כבר אי אפשר להכניע. עם תמיכה כספית של סעודיה וקטאר, עם מתנדבי ג'יהאד מכל העולם שזורמים לסוריה ללא הפסקה, רוב סוני בסוריה ושליטה על רובה - ברור כבר שסוריה לא תחזור להיות אפילו קרובה למה שהיתה, ולא תוכל לחזור לשליטה בידי אסד. גם אם צבא אסד יכבוש מחדש את כל סוריה, מה שיכול לקרות, בטרור והתשה היא תתפורר.

    ארה"ב ורוסיה כבר יודעות איזה חור שחור יכול להיפתח כשאתה פולש למדינה מוסלמית ומנסה לשלוט בה. אז אותו הדבר עם סוריה, רק במימדים יותר גדולים (שוב, בגלל הג'יהאד העולמי והתמיכה ממדינות המפרץ).

    אני מתאר לעצמי שאסד לא יפול (עם התמיכה החזקה מאיראן, רוסיה ועיראק), אלא בסופו של דבר יאלץ לוותר על רוב סוריה. הוא פשוט ישלוט בחלק העלאווי שלה במערב, ובשאר "סוריה" (שכבר לא תהיה סוריה) יהיה המערב הפרוע בחסות ג'בהאת אל נוסרה, בצפון כורדיסטאן (שתמשיך להילחם עם הסונים על עצמאותה), וגם הנוצרים והדרוזים יתבדלו מחשש לטבח סוני, או יצטרפו לאסד.

    בכל מקרה הלחימה לא תפסיק שנים. ולפחות צריך לשמוח שאיראן משקיעה כל כך הרבה משאבים דווקא בסוריה נגד טרוריסטים ולא נגדנו, ושחיזבאללה בעקבות מלחמת האזרחים הזאת כבר חצי מפורק.

    מבחינה אסטרטגית-ביטחונית מלחמת האזרחים הזאת, ומלחמת האזרחים הפוטנציאלית במצרים, הן הדבר הכי טוב שיכל לקרות לישראל. האיומים הבטחוניים הרציניים עלינו פשוט מחסלים את עצמם. התקווה שלי היא לגבי איראן - שהאיראנים יתקוממו כבר כנגד השלטון שלהם, ואז ישראל לא צריכה בכלל לצאת להרפתקאה כנגד הגרעין שלהם.