סיטי, מלאגה והעולם שותק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Obafemi, ‏27/7/11.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,410
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    יפה, ענית לעצמך. רק שבמקום לעבור מערבה נעשה את זה בכל אירופה.
    אני דווקא בעד משכורת לפי מס' הופעות בבוגרים. נגיד עד 100 הופעות רשמיות בקבוצת בוגרים שחקן לא יכול להרוויח מעל X. תאר לך איזה בוסט זה היה נותן לליגה הספרדית למשל, אם שחקנים כמו רפאל וראן או כל הילדים של בארסה ב' במקום לקשט את הספסלים של הגדולות יתחילו לעבור בהשאלה לקבוצות מרכז טבלה כדי לצבור הופעות. ככה רק עילויים כמו ניימאר שברור שיכולים לשחק בהרכב של כל קבוצה בעולם יוכלו להרשות לעצמם לעבור לקבוצות הענקיות מבלי שנחשוב שהם עוברים רק כדי שלא חלילה הקבוצה היריבה תחתים אותם.
     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    קראתי כרגע ידיעה מאד מעניינת. התקשורת הספרדית הודיעה היום שלברצלונה יש חובות בסך מדהים של 335 מיליון אירו. אנחנו מדברים פה על השייחים והאוליגרכים הרוסים שבצדק הורסים את הענף שאנחנו כל כך אוהבים, אבל החובות של ברצלונה פשוט מגוכחות. ברור שהיא לא לבד וזוהי לא התקפה על הקבוצה אלא הכעס שלי מופנה בעיקר לאופ"א שכבר שנים לא עושה דבר בשביל לטפל ביד קשה בחובות של הקבוצות.

    לך תסבירו לאוהדים בהולנד על העניין הזה. פיינורד כמעט איבדה את הרשיון שלה בגלל חובות של 30 מיליון אירו! בשנים האחרונות ההתאחדות הכריחה את קבוצת הפאר ההולנדית לשחק כמעט רק עם שחקני נוער בגלל החובות המצטברות שלה. ובספרד מה עושים? היום קראתי גם שהכלכלה הספרדית נמצאת בבעיות יותר קשות מאשר חשבו. אתמול זה היה יוון ומחר זה ספרד, איטליה, פורטוגל ואירלנד. אתם לא חיים באירופה, אבל לא פלא שלא מעט אוהדי כדורגל בהולנד כועסים על מה שמתרחש בעולם הכדורגל. יש משבר כלכלי עולמי קשה ויש קבוצות שמותר להן הכל. עד מתי פלאטיני? עד מתי?

    ההרגשה שלי היא שהשפויים פשוט סובלים משתי מחנות של אנשים שמביאים את כדורגל הקבוצות לתהום עמוק ביותר. הקיצונים משני הכיוונים פשוט מחזיקים את הקבוצות הקטנות כבני ערובה והיופי הטהור של המשחק הזה כבר שנים לגמרי נעלם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,188
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    פירקו את ריינג'רס על הרבה פחות. הגיע זמן להרחיק קבוצות מהצ'מפיונס על חובות כאלה.
    כן זה יפגע בעניין הספורטיבי בטווח הקצר, אבל יועיל בטווח הרחוק יותר כדי שלא נראה עוד ריינג'רסים.
     
  4. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין שום בעיה עם החובות של ברצלונה (אגב הרחקת קבוצות, החובות של יונייטד גדולים בהרבה).

    חוב הוא דרך לגטימית לחלוטין לנהל עסק, כל עוד אתה עומד בתנאי ההחזר. זה למעשה אשראי. לכן השוואת גודל החוב בין קבוצות שונות, היא חסרת משמעות כאשר אתה לא לוקח בחשבון את משתנה ההכנסות של כל קבוצה או ערך השחקנים שלה. עבור קבוצה קטנה חוב של 20 מיליון יורו עלול להוות מכת מוות בזמן שקבוצה אחרת, יכולה להתנהל בלי בעיות עם חוב גדול פי 20. ברצלונה היא הקבוצה עם ההכנסות השניות בגובהן בעולם הספורט (הספורט, לא הכדורגל), היא קבוצה עם ערך השחקנים הגבוה ביותר והמותג מספר 1 בעולם הכדורגל היום. אין לה שום בעיה להתמודד עם חוב כזה. הרי במקרה הקיצוני ביותר, מכירה של מסי לבד תסגור חצי מהחוב. והסירו דאגה מלבכם, זה לא יגיע לזה.

    אגב, ברצלונה הצהירה היום על רווחי שיא של כמעט 50 מיליון יורו לעונה הנוכחית (כלכלית משתלם לא לזכות בתארים החשובים, זה חוסך הרבה בונוסים לשלם) כך שאתם יכולים להירגע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    אני מודה שאני לא מומחה כלכלי גדול, אבל לא נראה לי שחובות זה דבר בריא...לא לי כאזרח פרטי, לא לעסקים וגם לא לקבוצות כדורגל. יש פה מספיק אנשים שאומרים שבצורה הזאת משלמי המס דוברי ההולנדית משלמים את המשכורת של מסי. מצטער, אבל החובות של הקבוצות לא סתם באו בגלל שיום אחד ברצלונה הפסידה משחק אחד...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  6. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שבאידיאל עדיף להתנהל בלי חוב (או כמו במקרה של סיטי, להפסיד 200 מיליון יורו בעונה שהבעלים שלך סוגר מכיסו). מה לעשות שברצלונה היא קבוצת אוהדים שאין לה שוגר דדי והיא צריכה להתנהל בדרכים אחרות.

    תסתכל על זה כמו על אדם שבונה עסק ומקבל הלוואה מהבנק או מישהו שלוקח משכנתא. כל עוד אתה עומד בתנאי ההחזר שסוכמו מראש, אין שום בעיה. גם מובן מאליו שאנשים שונים יכולים להרשות לעצמם תנאים שונים של הסכמים, בהתאם ליכולות הכלכליות שלהם.

    דוברי ההולנדית לא "משלמים את המשכורת של מסי" (שאגב, הוא לא איזה סופרסטאר שנקנה ב100 מיליון יורו, אלא תוצר מחלקת הנוער של ברצלונה), משלמת אותה ברצלונה דרך ההכנסות העצומות שלה. לא צריך לבלבל בין מצב הכלכלה הספרדית בכלל לבין מצבה של ברצלונה.

    מי שמשלם משכורות וסכומי העברה של שחקנים הם דווקא אזרחי רוסיה ואבו דאבי שהכספים העצומים שמתגלגלים בצ'לסי וסיטי שייכים להם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  7. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם בזבזנות זו דרך אחרת אז בבקשה.

    חשוב להדגיש שהחוב של ברצלונה מעורך בסכום שנקבת, אי אפשר לבדוק את זה כי הכסף מגיע גם מתורמים ומבנקים פרטיים.

    ברצלונה עושה נניח רווח של 60 מליון לעונה, כל זה לא מספיק לשכר של כל השחקנים ועוד לא הזכרתי את רכש חסר הבזבזני שהיא עושה, כל זה רחוק מלהספיק מלכסות את החובות, פשוט ממשלת ספרד מעלימה עין והם ממשיכים להשתולל.

    אבל יום אחד הכל ייגמר ואם הם לא יימכרו את עצמם לאיזה שוגר דדי הם יגמרו כמו אייאקס.
     
  8. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וואו...

    אמור להיות די ברור שרווח או הפסד המוצהרים כוללים תשלומי המשכורת. ההכנסות של ברצלונה (לא רווחים, הכנסות) הן מעל 400 מיליון יורו בעונה, שניות רק לריאל מדריד בעולם הספורט. לאחר שמשלמים משכורות, סכומי העברה וכו' רואים האם בסוף העונה אתה עומד על רווח או הפסד.

    גם ארסנל, על הניהול הכלכלי המזהיר והשמרני כביכול שלה, נכנסה לחובות עצומים בשביל לבנות את האיצטדיון החדש, תוך שהיא מקבל תנאים אידאליים להחזר החוב. כאמור, זו דרך לגטימית לחלוטין ומקובלת לנהל עסק.

    מי שחי על כספים של אזרחים תמימים שהכסף המדובר נגזל מהם (ואני לא כותב את זה כקינטור, זאת פשוט עובדה) היא צ'לסי. להבדיל מברצלונה, גם אין לה זכות קיום עצמית אמיתית ברמת ההוצאות הנוכחיות שלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  9. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    מצאתי לך כתבה נחמדה בהולנדית שאולי תוכל דרך אתר אחר לתרגם:
    http://www.deondernemer.nl/sport/638870/to...astinggeld.html

    ספרד פשוט מחפה על קבוצות הכדורגל שמקבלות את כל החופש לעשות מה שהן רוצות. אחריות כלכלית לא מכירים שם. הלוואות מקבלים אפילו אם החובות עצומים. הבנקים נותנים ואחר כך מתחננים בבנק האירופאי המרכזי ומקבלים שם כסף. כסף שגם אני שותף לו בגלל שאני משלם מסים בהולנד...זה מה שאני אומר, אני עוזר במשכורת של מסי.

    שוב, זה לא משהו אישי נגד ברצלונה, אבל לא סתם מדינות מסביב לים התיכון עומדות לפשוט את הרגל. מערב אירופה העשירה כבר תשלם בשביל זה...תראה מה שקורה עכשיו עם יוון שבין היתר האזרחים שם מעלימים מסים בכמויות מפחידות. כן, אחר כך לא מבינים למה הכלכלה מתרסקת...

    אופ"א צריכה להיות ברורה מאד. קבוצות עם חוב לא משחקות באירופה. לצערה של ברצלונה, ריאל וקבוצות אחרות צריך להגמר העידן שהקבוצות מקבלות אינספור הלוואות כדי לשלם העברות ומשכורות של שחקנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,188
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    החוב של יונייטד זה לא חוב של המועדון, אלא למעשה חוב של הבעלים שנלקח כדי לקחת את המועדון, ככה שההשוואה לברסה לא במקומה.
     
  11. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא יודע מה זה "ספרד", כתבתי על ברצלונה. יש שם קבוצות שההתנהלות שלהן הרבה פחות הגיונית מבחינה כלכלית.

    קראתי את הכתבה (בעזרת תרגום של גוגול). שטויות דמגוגיות נשארות שטויות דמגוגיות גם שהן נכתבות בהולנדית.
     
  12. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החוב של יונייטד הוא חוב של המועדון שהבעלים הפילו עליו בעיסקות המינוף שלהם. בפועל זה עדיין חוב של המועדון.

    שאתה קורא להרחקת מועדונים מאירופה על פי קריטריון גודל החוב שלהם, זה בכלל לא משנה איך הם הגיעו לחוב הזה (בדרך של יונייטד, בניית איצטדיון, רכישת שחקנים, בעלים שברח או פשט רגל ולא יכול למלא אחר ההתחייבות שלו), השורה התחתונה היא זו שמשנה: חוב הוא עדיין חוב. מה שכן, כאוהד יונייטד אתה מוזמן להרגיש יותר טוב עם עצמך אם זה מנחם אותך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  13. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    ריקי, "לגמור כמו אייאקס"?
    אייאקס צריכה לשמור על שפיות כלכלית. אם לא, המדינה סוגרת את המועדון...בעשור האחרון אייאקס גם בזבזה יותר מדי כסף על העברות, היתה לה סגל הרבה יותר מדי גדול והמשכורות היו גבוהים מדי. מה היא עשתה? קיצצה בסגל ועכשיו מוותרת על לוסיאנו נארסינג (כשרון הולנדי עם פוטנציאל שעובר לפ.ס.וו) כי היא לא מוכנה לבזבז כסף שכנראה אין לה.

    לשמחתי הקבוצה שלי היתה צריכה לקצץ במשכורות בצורה חדה, אבל ניצלה גם הרבה בגלל שתי אלופיות רצופות ומכירת שחקנים בסכומים נחמדים.

    שוב, אם ברצלונה, ריאל או וולנסיה היו קבוצות הולנדיות הן היו היום חלק מההיסטוריה. בקטע שהבאתי מסבירים בבירור איך זה עובד בספרד (וסביר להניח שזה גם ביוןן, איטליה ופורטוגל ככה). המדינה פשוט זורקת כסף לבור ללא תחתית ואירופה כבר מצילה את הכלכלה הספרדית. למה אתה חושב ששתי המפלגות הכי אנטי אירופה יקבלו בבחירות הקרובות בהולנד (12 ספטמבר) הרבה מאד קולות? אם לא הקטע של הבעיות 'האיסלאם' מפלגת ה-SP (שמאל קיצוני) והתנועת החירות של חיירט ווילדרס שונות מהן כמו אש ומים אז השניים היו יכולות בקבינט הבא לשבת בממשלה.

    לי יש הרגשה שקבוצות הכדורגל בספרד ומדינות אחרות עוד מעט יכולות להכנס לסחרור כלכלי קשה כי המדינה לא יכולה יותר להציל אותם בכל פעם מחדש. זה או כדורגל או אירופה ונראה לי שהאופצייה השנייה מנצחת למרות שביוון המלחמה היא קשה בין שתי המחנות...

    סיידו קייטע, אתה יכול להגיד שמדובר בדברים דמגוגיים, אבל לי אין חשק לשלם מס כמו שצריך ושהמדינה שלי נותנת את חלקי למדינות שלא יודעות להתנהג בצורה שפוייה...אני אומר שוב, תבוא לגור בהולנד ותבין בעצמך למה אנשים בצדק כועסים. זה לא רק בגלל הכדורגל אלא בגלל כל העניין הכלכלי. ממה שאני יודע רק גרמניה נמצאת כרגע במצב כלכלי טוב. מדינות דרום אירופה צריכות להבין שימי הבזבוז הגדולים מאחורינו. אני צופה התנגשות קשה עם יוון אם לא הולכת לקצץ כמו שהמדינות החזקות באירופה רוצות. ממה שאני חש היום, יגיע גם יום שספרד עומדת בפני יום שהיא צריכה לחשוש מפשיטת רגל. לא נראה לי שהמפגינים בספרד רוצים בהצלחת ברצלונה וריאל אם חצי מהנוער הספרדי מובטל...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,188
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    אני חושב שזה כן משנה. תפעולית מדובר במועדון הכי רווחי בעולם.
    ברסה הגיע לחובות כאלה בגלל עסקאות גרועות ומשכורות מנופחות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12
  15. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שכן, יפה שהגענו למסקנה שקבוצת אוהדים שרוב השחקנים שלה הם שחקני בית של המועדון (והיא צריכה לשלם להם משכורות עצומות בשביל להשאיר אותם) וחיה על פי מודל כלכלי שבו הקבוצה מממנת את עצמה, היא זו לא בסדר, בזמן שקבוצות שממומנות מכספי דיקטטורות מזרח תיכוניות או מכספים שנשדדו מאזרחי רוסיה, הן כנראה המודל הכלכלי שצריך לשאוף אליו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/12