ספורטיביות בכדורגל הישראלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏18/5/09.

  1. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,242
    לייקים שהתקבלו:
    950
    וגם כל העליהום הזה שעל בית"ר הוא במטרה אחת ברורה, לגרום לבית"R לרוץ הרבה יותר מול חיפה.
    לדעתי זה יהיה תלוי בגמר.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    1. יש לעשות הבדל בין מכירת משחק לבין חוסר ספורטיביות.
    מכירת משחק, כמו שבזמנו טענו כלפי איתן טייב, ישראל כהן ואושרי לוי, הם מקרים שיש לראות בחומרה רבה. העונש צריך להיות לא רק ספורטיבי (הרחקת השחקן לכל החיים ממגרשי הכדורגל), אלא גם הכנסת השחקן (במידה ויתברר שההאשמות נכונות) למאסר בפועל בכלא.

    2. חוסר ספורטיביות זאת קבוצה שבגלל סיבה זאת או אחרת, סיום העונה מבחינה מקצועית, התפרקות כלכלית, משחק חשוב יותר בעתיד הקרוב, לא נותת את הכל על המגרש.
    אני לא חושב שאם עולים למשחק מסוים עם הרכב פחות חזק זה אומר בהכרח שמדובר בחוסר ספורטיביות. לפעמים בכדורגל, לא משנה כמה תרצה, כשהעונה נגמרה (כמו יוניטד באנגליה) ולפנייך משחק מכריע (גמר ליגת האלופות) השחקנים יתקשו לשחק מבחינה מנטלית. במקרה כזה אני חושב שעדיף להכניס שחקנים צעירים ורעבים שיטרפו את הדשא כדי להוכיח את עצמם, מאשר שחקנים בכירים שלאורך כל המשחק יחשבו על הגמר, ומה הם עושים כדי לא להיפצע או לא לסחוט את עצמם לפני הגמר.
    בישראל לצערי חוסר הספורטיביות קיימת ובצורה מאוד נרחבת. הסיבה היא כי מאמנים פוחדים לתת את הצאנס לצעירים, גם כשכבר אין מה לשחק (ראו מקרה גיא לוי בבאר שבע לאחרונה), ולכן אנו וראים שחקנים שהם אומנם בכירים אך מנטלית הם לא באמת מגיעים למשחק.
    לדעתי יש להוקיע את התופעה. והאמת, אני הייתי מעביר חוק כמו בספרד שמתיר לקבוצות להציע תמריצים כספיים לקבוצות אחרות. אני בטוח שאם הכח נניח או סכניין היו מציאות סכום כסף מסוים לכל שחקן בבית"ר י"ם במידה והם ינצחו את קריית שמונה, השחקנים היו מוצאים סיבה מנטלית לשחק עבורה.
    כמובן שבליגה שהמקצוענות בהם היא נדירה (ישראל) הדברים מתבטאים אף יותר.
    מי שצריך דוגמה יכול למצוא אותה בתמונה הבאה:
    http://www.telesport.co.il/Images/articles/sport/286/2-BENN66.Xxx
    עידן טל ואריק בנאדו שעות ספורות לפני המשחק בקריית שמונה. חוסר ספורטיביות בשיאה. אני מניח שאם במקום בנאדו ועידן טל היו משחקים 2 שחקנים צעירים מהנוער שרוצים להוכיח את עצמם, אז לא היינו רואים את אותם שחקני נוער בשייט קיאקים שעות ספורות לפני משחק הליגה.
     
  3. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    משה אוחיון, הרעיון שלך ממש לא נכון. הכוח קבוצה עם תקציב של 3 מיליון שקל, מאיפה אתה חושב שיש לה כסף להציע לכל שחקן סכום כסף? הרי 500 שקל לא ימריצו אף שחקן, בטח לא עם המשכורות בבית"ר.
     
  4. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,242
    לייקים שהתקבלו:
    950
    נתפסתם על התמונה הזאת אה? לא שייט קיאקים ולא נעליים, בית"ר ירושלים לנה יום לפניי המשחק מול ק"ש בבית מלון בכפר בלום שמרחק 2 דקות הליכה ממנו נמצע אזור הקיאקים של כפר בלום, אריק בנאדו ועידן טל הסתובבו בחוץ וקיבלו בקשה של בעלי המקום ומחלקת התקשורת שלו להצטלם עבור מועדון השייט וזה מה שהם עשו, אין בזה שום חסור מקצוענות וזה סתם להקיז את דמם של 2 מהספורטאים היותר מקצוענים שיש לנו בארץ.
     
  5. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    אני אישית לא מתייחס לתמונה כזו או אחרת.

    פשוט זה היה כזה ברור שברגע שלבית"ר לא יהיה על מה לשחק היא תפסיד לק"ש, והופ זה קרההההה... ותאמין לי שאני לא כזה גאון
     
  6. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,242
    לייקים שהתקבלו:
    950
    עלייך אני לא מדבר, אני מתכוון ל"משה אוחיון" ועוד כאלה ואחרים שלפי תמונה שופטים את צמד השחקנים האלה שדווקא הם היו הכי פחות גרועים במשחק.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    אני מתייחס לדבריהם של השחקנים והאגודה, והנה העובדות, תחילה האגודה:
    הנהלת הקבוצה רואה בחומרה את הנושא. מחר (ב') ייערך לשחקנים בירור לעניין ועל פי תוצאות הבירור יקבע האם להעמיד אותם לוועדת משמעת או לא. לשחקנים היה בוקר חופשי עד השעה 13:00. מדובר בילדים גדולים והם רשאים עד השעה הזו להסתובב במלון, להישאר בחדרים ולעשות כל דבר שמשחרר אותם ומפיג את המתח. בבוקר חצי הגמר למשל, חלק מהשחקנים עשו צעדה ארוכה באזור המלון".
    תזכור את הקטע המובלט, זמן חופשי עד השעה 13:00.
    דבריו של אריק בנאדו: "אני ועידן טל רצינו לטבול במים הקרים, בדיוק כמו שבבית וגן יש אמבטיות קור לשחרר את השרירים. טבלנו במים חצי דקה ובגלל הקור יצאנו החוצה. כשיצאנו, אנשים מטעם המקום, שגם אירחו אותנו, ביקשו לצלם אותנו על קייאק, כנראה כחלק מיחסי הציבור של המקום. לא היה נעים לנו להגיד לא, אז הצטלמנו. זה נמשך 2 דקות וחזרנו מיד לחדרים".

    עזוב רגע איך הדבר נראה. התמונה צולמה ב12:15, זמן קרוב למועד שהשחקנים היום אמורים להתכנס. עזוב רגע את התירוץ של בנאדו שניסה להסביר שמדובר במשהו כמו אמבטיות קור בבית וגן. איך לדעת הדברים נראים, איך זה מתבטא? פחות משעה לפני שהם אמורים להתכנס, ביום של המשחק, הם מצטלמים על קיאקים. לאחר מכן מגיע משחק שבית"ר לא באמת עלתה אליו מבחינה מנטלית.
    גם בלי התמונה, אין ספק שהראש של שחקני בית"ר לא באמת היה במשחק בקריית שמונה.

    אל תקשיב לי, תקשיב לשחקן עבר, מאמן בהווה וסמל בית"רי, ולעוד אחד שמשחק באירופה:
    אורי מלמיליאן: "לא נשמע לי תקין ששני שחקנים עוזבים את שטח המלון בשביל להשתכשך בנהר. ביום של משחק צריך להתעסק במשחק עצמו ולא להצטלם בתוך קיאק. גם אם מקבלים את גרסת השחקנים שלא היה כאן שום דבר שפוגע בהכנות שלהם למשחק, בכל זאת אסור שדעתו של השחקן תהיה מוסחת מהמשחק הקרוב והוא צריך לנוח ולהתכונן כנדרש. "שחקנים מקצוענים נמדדים לפי היכולת שלהם במגרש, ואם הם לא טובים מחפשים אותם בציציות שלהם. צריך לזכור שתמונות כאלה לא מוסיפות להם ורצוי להימנע מהם".

    אליניב ברדה, שחקן גנק, מספר איך מתכוננים באירופה למשחק: "כל יום משחק שלנו, בית או חוץ, נראה אותו הדבר. התכנסות ב-11 בבוקר במתקן האימונים, צפייה מרוכזת בוידאו של היריבה, ארוחת צהרים, מנוחה, הרצאה טקטית ואז יציאה למגרש, כשגם אם זה מגרש חוץ נוסעים אליו באוטובוס ביום המשחק".

    ומה עם טבילה בנהר?

    "אצלנו אין בתי מלון ואין קיאקים, הכול נעשה במסגרת הקבוצתית ואיש אינו חופשי לעזוב את המסגרת הקבוצתית ביום של משחק".
     
  8. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,289
    לייקים שהתקבלו:
    5,361
    נתניה ובית''ר פתחו רגליים לק''ש בתקווה להוריד את סכנין.
    חבל שהם שכחו שמפרידה ביניהן עוד קבוצה,הכ''ח.