על שולחן הניתוחים...

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Dyer, ‏30/9/03.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    כמו שאינדיו מצטיין בבית"ר כמו בשנה שעברה, נכון בני?
    ולענינו, נכון שאי אפשר לדעת את היכולת המדויקת של השחקן לפי 2-3 משחקים,אבל בהחלט אפשר לדעת האם יש לו כדורגל, האם הוא שחקן ברמה גבוהה או לא.
    רואים לפי איך שהא מטפל בכדור והמסירות שלו שיש לו כדורגל, ועם קצת זמן וביטחון הוא עוד יבלוט.
     
  2. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראו את זה גם על קית' גילספי, שפתח את הדיון הזה...

    אני בינתיים עוד לא ראיתי מפלטשר גדולות ונצורות (בניגוד לגילספי, שראו ממנו כשרון), אולי אני עוד אראה, ואולי הוא באמת שחקן מעולה. לא יודע. ימים יגידו.
     
  3. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תוכלו "לנתח" את בארי פרגוסון?
     
  4. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ובכן, מדובר בשחקן סקוטי בן 25 בערך, קפטן ריינג'רס לשעבר, שנרכש ע"י בלקבורן רוברס בסכום של 7.5 מליון פאונד (וכרגע בודדים השחקנים בליגה האנגלית ששווים סכום שכזה). הוא די מזכיר לי את ג'ובאני ואן-ברינקהוסט - שחקן מצוין בליגה הסקוטית ואולי גם טוב לבארסה, אבל בליגה האנגלית הוא שחקן סביר, לא יותר מזה. פרגוסון לדעתי טוב יותר והעתיד שלו הרבה יותר מבטיח, אבל אני לא חושב שהוא יכול להתרומם בבלקבורן העלובה (שהבלוף שלה מתחיל להיחשף, אגב, בלי דאף ודאן, פרידל בכושר רע והאיטלקי המגוחך אמורוסו בהגנה), ובכלל בליגה הזו.

    ממש בימים אלה הוא מתאושש מפציעה והוא אמור לשחק במשחקה הבא של בלקבורן נגד לסטר סיטי. אגב, בהפסד של בלקבורן 4:3 לליברפול בגביע הליגה (משחק שבו אמיל הסקי כבש צמד, אוי לבושה), הוא נתן הופעה מצוינת.
     
  5. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    הוא משחק כבר שלושה ארבעה משחקים בהרכב (בליגה...) ולפי מה שראיתי, מדובר באחת מאכזבות העונה עד עכשיו.

    אני זוכר אותו בריינג'רס עושה הגנה גדולה, מפוצץ רגלים כמו רוי קין אבל עם ראיית משחק טובה יותר ואפילו מעט תרומה בחלק היותר קדמי של הקישור. אבל הוא לא מראה עד עכשיו אפילו שמץ מהיכולת הזו. מרכז הקישור של בלקבורן הוא פשוט טיילת אחת גדולה. הוא מתקשה להשלים אפילו את הפעולות הפשוטות ביותר. שום דבר לא מתחבר לו.

    יכול מאוד להיות שזה קשור לקבוצה שמצוייה במשבר, למרות שאני לא מסכים שהיא בלוף כמו שבני הגדיר אותה. קבוצה מאוד איכותית שלא מצליחה כרגע להתחבר לעצמה.

    הדבר היחיד שהוא תרם עד עכשיו לקבוצה שלו היא תסרוקת מוזרה. שיכלול מעודן של המוהיקן (שסטפן פוסטמה כבר הספיק לשכפל...) - מעט מדי בשביל 7.5 מיליון פאונד.
     
  6. שלומי אדרי Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/03
    הודעות:
    106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רוצה לפתוח דיון על פרנק לאמפרד השחקן בן 25
    מכל המיליונרים של צ'לסי השחקן המצטיין ביחד עם דאף. דווקא הוא הקשר האנגלי הבינלאומי שפותח כמעט בכל המשחקים מבקיע הרבה בעיטות מרחוק נפלאות עוזר למקללה בהריסת התקפות טכינקה טובה, מנהל את המשחק של צ'לסי ,החיסרון הגדול שלו המהירות .
    הוא לא מפסיק להשתפר מאז שהוא נחת ב"סטמפורד ברידג" שחקן ענק
    השנה הוא פורץ עוד קדימה ולדעתי הוא יכול לצעיד את צ'לסי לכל התארים לא סתם הוא מעודף בליגה על ורון
    שימשיך בדרך הזאת .
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    לדעתי מספר אחת של צ'לסי. קודם כל הוא וקודצ'יני הם היחידים שפתחו בכל המשחקים העונה.

    שחקן ענק, הוא מוציא את צ'לסי מהבוץ כאשר המשחק תקוע, הוא רץ, משקיע, בועט, עושה הגנה התקפה פשוט הכל מהכל.

    יש לו שערים שבאים בתיזמון מושלם, הוא שחקן גדול שצריך להיות כבר בהרכב הנבחרת בקבע.
     
  8. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מעבר לכך שהוא שחקן מעולה עם ראיית משחק די טובה אבל בעיקר עם טיימינג מושלם בכל מסירה ובעיטה, יש לו את מה שאין לשאר השחקנים בצ'לסי (לרובם). הוא וותיק בקבוצה, מכיר את כולם, ומתנהג כמו קפטן אמיתי. שחקן מעולה.

    מישהו עוד זוכר שאחרי העונה ה-1 שלו אמרו שמדובר בפלופ?
     
  9. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אני אחד מאלה שירדו על פרנקי למפארד בתחילת דרכו בקבוצה, וגם היום לדעתי אי אפשר להגיד שמדובר בשחקן טכני בצורה בלתי רגילה או בעל מסיורת עומק ברמה עולמית. מה שכן יש לו בעיטות פגז והוא מחפה על יכול תטכנית בינונית בהרבה חוכמת משחק והתלהבות. שחקן אנגלי טיפוסי לטעמי.......
     
  10. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הזדמנות להביע את דעתי גם על בארי פרגוסון וגם על פרנק למפארד, רק כדי להראות שאלו שני שחקנים בתפקידים דומים, אך אין הרבה מה להשוות ביניהם.

    בארי פרגוסון הוא שחקן שעשו ממנו בסקוטלנד משהו כמו היורש של קני דלגליש בימיו הראשונים בריינג'רס. בריינג'רס הוא עשה עבודה די טובה, והוא באמת שחקן טוב לליגה הסקוטית (מבלי להעליב את סקוטלנד), אבל גם שם השחקן הטכני יותר של הג'רס היה ג'ובאני ואן ברונקהורסט (וכשארסנל היו נעולים בשיחות עם ראשי המועדון בקיץ 2001, רבים היו בטוחים שבארי פרגוסון הוא המטרה של ונגר, אבל בסוף הוא יצא עם המוכשר יותר- ג'יו). ההשוואה ביניהם, בני, קצת פוגעת בואן ברונקהורסט, שאלמלא היה נפצע ברגע הקריטי דווקא כשהוא הולך ומתחדד בארסנל, הוא היה מוכיח שהוא הרבה יותר מסתם שחקן סביר בליגה האנגלית. בכל אופן, טכניקה גבוהה אין לבארי פרגוסון, והוא יותר כמו גארי מקאליסטר מקני דלגליש... יש לו בעיטה טובה, המשחק הפיזי שלו יעיל, והוא השחקן המרכזי של נבחרת סקוטלנד (לא בדיוק מעצמה אירופית), אבל מבחינה טכנית אין לו מה לחפש ברמות הגבוהות. בבלקבורן לא היו לי ממש הזדמנויות לראות אותו למעט תקצירים, אבל קשה לומר שהוא הותיר רושם מי יודע מה. עם טוגאי עשויה להתפתח שותפות מעניינת, אך קשה לי להאמין שהוא יהיה דומיננטי בקישור של הרוברס לאורך זמן. דיוויד דאן שחקן פי אלף יותר מוכשר ממנו, זה בטוח.

    לגבי פרנק למפארד, שחקן שרבים זילזלו בו והחזיקו ממנו בתור "הבן של" ותו לא, למעט כמה אוהדי ווסטהאם שידעו קצת יותר מה שיש להם ביד. כמה ביקורת הוא ספג, וגם חוסר אהדה מובהק מצד אוהדי צ'לסי, עד שהוא נכנס לעניינים, בזכות קלאודיו ראניירי שהאמין בו עד הסוף, ועכשיו זה משתלם לו. וזו כבר עונה שנייה ברציפות שהוא נותן משחקים יוצאים מהכלל, שפשוט כיף לראות. קשר אנרגטי ברמה גבוהה, עם יכולת הנעת כדור איכותית, ראיית משחק טובה, וכפי שנאמר- טיימינג נהדר ו-Work Rate מדהים. משחקן שנהנו לרטון לגביו, הוא הפך כנראה לשחקן האהוב ביותר בסטמפורד ברידג'. עד עכשיו, ב-11 משחקים הוא שחקן העונה. להרכב הנבחרת- ויפה שעה אחת קודם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/11/03
  11. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מספר אחת של צ'לסי? מקום קבע בנבחרת אנגליה?!

    כל מי שראה את למפארד במשחקים של אנגליה במוקדמות היורו ראה שהוא לא עשה שום דבר מלבד מסירת הכדור ליריב. סקולס וג'רארד לא עושים כמעט כלום בנבחרת אנגליה אבל הייתי מעדיף אותם בהרכב אנגליה על פני למפארד הלא יציב, וגם את פארקר, ג'ו קול, ג'נאס או דאן. למפארד שחקן מצוין, שלא תבינו אותי לא נכון, אבל הוא לא הקשר האחורי האנגלי הטוב ביותר והוא לא ממש מתקרב לזה, גם כן. הוא השחקן שהתקדם הכי הרבה בליגה בשנתיים האחרונות למרות יכולת טכנית גרועה, אבל מקום קבע בנבחרת אנגליה? זה כבר נוסה והוא נכשל בתפקיד הזה. אם שחקן לא מצליח לשחק כמו שצריך בנבחרת (ועל אחת כמה וכמה אם הוא לא הבחירה הכי טובה לתפקיד) אז לא צריך להסתכל על הכושר שלו בליגה אלא פשוט לקחת מישהו אחר, כך שאני תומך כמובן גם בהעפת הסקי, ג'רארד וסקולס אבל בהשארת קמפבל וקול. למרות שאני כבר נכנס לנושא אחר לגמרי.

    למפארד הוא גם לא מספר אחת של צ'לסי. הוא אחד השחקנים המובילים אבל דאף תורם הרבה יותר ממנו מכל הבחינות (כרגע דאף הוא הקשר הטוב בפריימר ליג), וכך גם מוטו וגרונקיאר. למפארד (או כמו שכינו אותו בעיתונות האנגלית אחרי המשחק נגד לאציו - "סופר למפארד", למרות שלא נתן משחק גדול במיוחד) נוטה להיעלם על המגרש לעיתים כמו במשחק מול ארסנל, בירמינגהאם, לאציו (לא ראיתי אותו במשך כל המחצית הראשונה) ובעוד משחקי פריימר ליג.

    ולפני שתתחילו לתקוף אני שוב מזכיר לכם שאני חושב שהוא שחקן מצוין שהתקדם יותר מכל שחקן אחר בליגה בשנתיים האחרונות.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    אף אחד לא יתקוף אותך, אמרת את דעתך. לא כולם תוקפים אנשים כי הם אומרים את דעתם בסך הכל (מה שאתה עושה הרבה מאוד פעמים)
     
  13. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לי באופן אישי פראנק למפארד מזכיר במשהו את תאמאש שאנדור בעונותיו הגדולות בבית"ר... לפעמים קשה לנחש שהוא בכלל נמצא על המגרש, עד שתגיע איזו הברקה שתביא לגול ולמומנטום לצ'לסי.

    לגבי השחקן עצמו - קודם כל לפי דעתי למרות שהוא ותיק יותר מרוב השחקנים לאחר מהפיכת אברמוביץ', הוא גם לא מספיק ותיק. זו סך הכל העונה הרביעית שלו אם אני לא טועה במועדון, ובשבילי למפארד זה שחקן רכש מווסט-האם...

    אבל אני עדיין מאוד אוהב אותו, וחששתי למקום בהרכב שלו לאחר המהפיכה. אני שמח לראות שהוא נאבק על המקום וזוכה בו בזכות. ללמפארד יש בעיטות מהטובות באנגליה, ומדיי פעם אפשר לראות שערים נהדרים שלו (השער מול קרואטיה בידידות - שער ענק. השער במשחק הראשון מול לאציו - שער פשוט גאוני). בגדול - שחקן שכיף לראות.


    לגבי בארי פרגוסון - גם אני ציפיתי ממנו לפרוח ולסחוף את בלקבורן, מה שלא קרה. בליגה הסקוטית הוא באמת היה שחקן נהדר, אבל בליגה האנגלית הוא לא יותר מקשר בינוני... חבל כי אני חושב שאם הוא יחזור לכושר שלו מהריינג'רס נרוויח צפייה בשחקן נהדר.
     
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    נגד לאציו במשחק הראשון אני חושב שפשוט לא התלבש לו ואז זה תפס מין סיבוב כזה כי זה הכדור פגע לא ממש טוב על הנעל אבל זה היה מושלם לאותו הרגע.
     
  15. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לירן, יותר מדי פעמים "בטעות" מתלבש ללמפארד... :)