על שולחן הניתוחים...

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Dyer, ‏30/9/03.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    נגד לאציו בלונדון אני מוכן להשבע שלא כך הוא התכוון שתיצא הבעיטה!!
     
  2. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לירן צודק זה התפלק לו זה פגע לו בחלק החיצוני של הנעל וחתך החוצה...... הוא לא התכוון שזה יצא ככה.....
     
  3. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו באמת, מה עם קצת ציניות?

    :)
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    צודק צודק...... טעות שלי..... איך לא עליתי על זה.....
     
  5. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    בני, אני לא תוקף אותך - אבל אני חושב שיש לך טעות מאוד בסיסית.

    לבוא בטענות ללמפארד בגלל שנתן משחק בינוני בעמדה שהוא לא מכיר (שיחק בצד ימין של הקישור במקום בקהאם הפצוע) זה לא במקום. גם להגיד שכל מה שהוא עושה זה לתת כדורים ליריב זה מצחיק, אפשר לחשוב שמישהו בנבחרת אנגליה עושה יותר. נבחרת לא קובעים על סמך רפיוטישן ואהבת התקשורת, במקומות נורמאליים (לא בישראל) נבחרת נקבעת על פי יכולת על המגרש. פרנק למפארד עד עכשיו הוא הקשר האחורי הטוב בליגה, נקודה. זה שהוא מצ'לסי לא אומר שהוא לא יצליח להביא את היכולת הזו לנבחרת. מה שבטוח, להזכיר את ג'ואי קול (בחיים לא יהיה קשר אחורי) ואת ג'רמיין ג'נאס (אפילו סר בובי שכח מי זה...) כעדיפים בהרכב הנבחרת, זה איך לומר, מצחיק.

    עוד נקודה שעלתה כאן, בעייה טכנית. מה הקשר? למה לרוי קין נוזלת טכניקה מהאף? פטריק "האליל" ויירה, ניכן ביכולות סופר מרשימות בכל הנוגע לטכניקה??? = לא!!! קשר אחורי מטיבעו לא זקוק ליותר מדי טכניקה. יכולת תיקול ומסירות עומק הם התכונות החשובות לצד סגירה נכונה, ראיית משחק וזריזות. מי שראה העונה את צ'לסי יודע שללמפארד לא חסר שום דבר מאלה. אני בכלל לא מתלהב מהשערים שלו, זה בונוס נחמד, אבל לא העיקר, המסירות והתיקולים הרבה יותר מרשימים לדעתי.

    בקשר לבארי פרגוסון, לדעתי הבעיה המרכזית שלו, ועוד יותר של סונס ובלקבורן היא העובדה שעד עכשיו טוגאי בעיקר יושב ביציע ולא משחק. פרגוסון לא מסוגל להשתלט לבד על מרכז השדה, לא בהקשר ההגנתי ובטח שלא בכל מה שקשור לבניית התקפות. גארי פליטקרופט זו בדיחה נחמדה, אבל היא כבר מה-זה ישנה...
    לדעתי כשטוגאי יחזור הם יראו הרבה יותר טוב. גם בזכות פרגוסון. אני חושב שיש לו את הכלים להיות שחקן פרמיירליג מהשורה. הגנה ותיקולים תמיד היו לו, כרגע אף אחד לא יכול להרשות לעצמו להיסתכל על זה היות והקבוצה נראית נורא ואיום.
     
  6. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דוגמא רעה מאוד.

    פטריק ויירה הוא הקשר האחורי המודרני ביותר בכך שהוא הראשון שמשלב טכניקה ברמה גבוהה מאוד ושליטה מצוינת בכדור, עם איכויות של קשר אחורי קלאסי. עד ויירה כל התפיסה של קשר אחורי, בעיקר בכדורגל האנגלי, הייתה שהוא לא זקוק למי יודע מה יותר מדי טכניקה. היום זה כבר לא ככה. ויירה הוא בוודאות הקשר האחורי הטכני ביותר בפרמייר ליג, ולדעתי גם הטכני באירופה.
     
  7. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    לדעתי הדוגמא של ויירה היא דווקא כן מתאימה. בדיוק בגלל מה שאמרת...

    נניח ואין ויכוח על כך שויירה הוא הקשר האחורי בעל הטכניקה הטובה ביותר בפרמיירליג, הוא לא משתמש באותה טכניקה יותר מדי = בגלל שהוא קשר אחורי.
    לא חושב שפטריק ויירה עובר יותר שחקנים ע"י שימוש בטכניקת רגליים או הטעיות גוף מאשר שחקנים אחרים בתפקידו. אין לי ספק שהוא מוביל כדור טוב בהרבה מרוב הקשרים האחוריים באנגליה, אבל הוא כבר לא עושה את זה יותר מדי, התפקיד שלו הוא בעיקר לשלוח כדורי עומק או לספק לפירס / ליונברג / הנרי כדורים בעמדות מספיק טובות בהן יוכלו לנצל את המהירות שלהם מול מגנים או בלמים מגושמים.

    גם ללמפארד / מאט הולנד / דיוויד דאן יש יכולת כידרור לא רעה, ואני בטוח שאפשר למצוא איפה שהוא באירופה קשרים אחוריים שמעבירים שחקנים או מכדררים טוב מויירה, העניין הוא שבתור קשר אחורי החשיבות של התכונה הזו משנית. גם את מספר הפעמים בעונה שבהן פטריק ויירה דוהר על פני 30-40 מטר עם הכדור כבר אפשר לספור על שתי ידיים, והוא הקשר האחורי האולטימטיבי...

    פרנק למפארד זכה לשחק לצד קשר אחורי ענק כמו מקאללה שהוא המטאטא מספר אחת בעולם לדעתי, לראות אותו מאבד כדור במרכז המגרש ורודף כמו שד אחרי הכדור למרות שהוא מזמן לא בעמדה שלו, זה אחד הדברים המדהימים שראיתי משחקן כדורגל.
    ואם לא מספיק הביטחון שנותן לו מקאללה יש לו את שני הסילונים דוגמת דאף וגרונקס באגפים, כמה טכניקה כבר צריך בשביל לנתב את הכדור ימינה או שמאלה???
    בקיצור, הטכניקה של למפארד לדעתי, שולית עד חסרת חשיבות, ולהזכירכם, היא דווקא קיימת, לא ראיין גיגס, אבל גם לא נגר סטייל ניקי באט.
     
  8. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פטריק ויירה דווקא משתמש לא מעט בטכניקה שלו כדי לדחוף את הקבוצה קדימה, מספר הפעמים שהוא דוהר על 30 או 40 מטר גבוה מכל קשר אחורי בעולם, פרט אולי לאדגר דווידס (אבל הוא הרבה יותר מוכשר מדווידס), ודי לך כאוהד צ'לסי להיזכר ברבע גמר הגביע בשנה שעברה, במשחק החוזר בסטמפורד ברידג' כדי להיווכח.

    אגב, טכניקה זה לא רק יכולת כדרור מרשימה ווירטואוזיות (שבתחום הזה אין לי ספק שויירה הוא הטוב באירופה בתפקידו), זה גם האופן שבו שחקן מעביר מסירה, ובכל הקשור לתפקיד של קשר אחורי, זה אפילו קריטי יותר מלטאטא. ללמפארד בהחלט יש את זה, אבל לא ברמה של ויירה.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    למפארד משפיע הרבה יותר על משחק ההתקפה של צ'לסי מאשר ויירה על משחק ההתקפה של ארסנל.
     
  10. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא מסכים עם זה. ויירה יודע להריץ את הקבוצה הרבה יותר טוב ממה שלמפארד דוחף את צ'לסי.
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    להריץ את הקבוצה בצ'לסי יש אנשים אחרים, לא צריך שהקשר האחורי יעשה את זה. למפארד כובש שערים העונה בכמות שחלוץ לא היה מתבייש בה. למפארד מעורב בצורה יותר יעילה בהתקפה של צ'לסי מאשר ויירה בהתקפה של התותחנים.
     
  12. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השילוב בצ'לסי הרבה יותר משתלם ללמפארד מבחינה התקפית, כי לידו כיום יש את מקאללה (ואם לא מקאללה, אז ג'רמי או אפילו פטי), וזה מאפשר לו לבוא כשחקן החופשי להתקפה של צ'לסי ולהיות השחקן המסוכן. כשאצלנו ליד ויירה משחק הגולם שנקרא ג'ילברטו סילבה, קשה לצפות מויירה להשתחרר ככה כ"כ הרבה פעמים כמו למפארד. ועדיין זה לא מוריד מתרומתו ההתקפית של פאדי לקבוצה, גם אם זה לא ממש מתבטא בכיבוש שערים, כי שערים זה לא הכל, ואפילו לא בישולים. השאלה היא כמובן איך אתה מגדיר "השפעה על משחק ההתקפה"...
     
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    ברור ברור... ברור שכיבוש שערים זה לא הכל.

    שאני מתכוון השפעה על ההתקפה זה כמו שאמרת בדחיפה קדימה ובזה אין הרבה על ויירה כי הוא באמת דוחף בצורה מדהימה, למזלו של למפארד הוא לא צריך לדחוף את הקבוצה כי כמו שאמרתי יש אנשים אחרים, אז הוא פנוי לכיבוש שערים לכן למרות ששערים זה לא הכל אני חושב שהתרומה של למפארד היא יותר גדולה, אתה יודע מה, לפחות על הנייר.
     
  14. Cristiano~7~ Ronaldo Member

    הצטרף ב:
    ‏21/11/03
    הודעות:
    8
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישהו יודע מתי סולשיאר חוזר?!
     
  15. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    כאן זה לא המקום לשאול את זה(שאלות כאלה תשאל או בטופיק של היוניטד או בטופיק של העברות,חדשות וכדומה).
    לצערי הרב רק בעוד חודש וחצי הנורבגי המצוין חוזר לשחק אצל ליוניטד. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/mad.Xxx
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏21/11/03