על שולחן הניתוחים...

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Dyer, ‏30/9/03.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    השחקן הבא שברצוני לפתוח עליו דיון הוא האורגואי של היוניטד, פורלאן.
    פורלאן התחיל את דרכו ביוניטד ברגל שמאל, הוא החמיץ ממצבים קורצים ונראה היה שהוא הולך להיות אכזבה גדולה.
    אולם, מאז שהוא כבש את השער הראשון ביוניטד( תודה לחיפה) הוא מתחיל להראות סימנים של שחקן כדורגל טוב.
    בשנה שעברה זה בא בשלבים, פרגי שיתף את פורלאן בהדרגתיות ופורלאן החזיר לו בשער ניצחון מול צ'לסי, בצמד שהביא את הניצחון מול ליברפול(ושוב חיבים להודות לדודאק), ובעוד כמה שערים שהביאו נקודות חשובות.
    אולם, למרות השיפור, לא נראה היה שפורלאן עושה את קפיצת המדרגה כדי להיות חלק מאופציות ההתקפה של היוניטד באופן קבוע(כמו אצל רוד וסולשיאר).
    השנה, פורלאן עשה את קפיצת המדרגה שהוא היה צריך, נכון, פורלאן לא ברמתם של שחקנים כמו ואן ניסטלרוי, ראול וצ'בצנקו, וגם לא יהיה, אבל הוא בהחלט הפך לאופציה התקפית טובה של היוניטד.
    הוא בהחלט טוב השנה, כאשר הוא מציג יכולת אישית טובה ובעיטות מעולות.
    הגולים שלו מול אסטון וילה ורינג'רס היו באמת ברמה גבוהה, ורואים שלבחור יש כדורגל.
    הרבה לא מחשיבים אותו חלוץ ברמה הגבוהה בגלל העבר, בגלל ההחמצות שלו בעבר, אבל היום, אחרי שהפקק השתחרר אנחנו רואים את פורלאן האמיתי, שגם שהוא צריך להיכנס כמחליף למעט דקות ולתת את תרומתו הוא ועשה זאת.
    מה דעתכם על פורלאן?
     
  2. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    שני דברים על פורלאן:
    1) ברור שדייגו הוא לא גולר. השערים שלו הם לא שערי חלוץ טיפוסיים כמו של רוד נניח, אלא הם ברובם בעיטות מחוץ לרחבה. הוא מעין חלוץ משלים לרוד ואן-ניסטלרוי, שאמור להסיט חלק מתשומת הלב של ההגנה מרוד ולנסות ליצור לרוד מצבי הבקעה.
    2) דייגו פורלאן לא מספיק טוב כדי להיות שחקן הרכב בקבוצה מובילה באנגליה. ראינו שבמשחק מול הגנה מאורגנת וקשוחה כמו של צ'לסי הוא פשוט נעלם מהמשחק, והותיר את רוד לבדו בקרב די אבוד מראש נגד על כל הגנת הכחולים.

    דווקא חשבץי שהוא ישתלב ביונייטד בצורה גרועה יותר ממה שהוא השתלב, בעיקר מכיוון שהוא היה צריך לעשות התאמה מסגנון המשחק הדרום-אמריקאי הטכני והאיטי לסגנון המשחק האנגלי הקצבי והפיזי. את ההתאמה הזו הוא עזה יפה מאוד.
     
  3. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בסה"כ, אני מסרב לקחת חלק בגל ההתפעלות שפתאום יש באנגליה (ולא רק אצל אוהדי יונייטד) מדייגו פורלאן. מדובר בשחקן בינוני לגמרי. הוא ממש לא שחקן מבריק, הוא לא מבקיע מחונן, הוא לא מטריד את ההגנה ללא הפסקה. יש לו בעיטה טובה, והוא פייטר אמיתי, ולא סתם אוהדי יונייטד מתים עליו (עד לא מזמן חשבתי שזה מתוך שעשוע בשילוב רחמים על הפלגמט, אבל מסתבר שהם באמת אוהבים אותו), אבל 7 מיליוני הפאונדים ששולמו עליו הם ממש לא מוצדקים.

    גם היום הוא לא ראוי אפילו להיות כאופציה שנייה לואן ניסטלרוי, וזה לא פלא שאלכס פרגוסון עתיד להביא בינואר חלוץ, ששמו כנראה יהיה ג'רמיין דפו. בימים כתיקונם פרגוסון היה מצויד בחלוצי ספסל ראויים כמו שרינגהאם, יורק וסולשיאר, שאחרי שהוכיח שהוא ראוי להרכב, כבר לא מסוגל להסתפק במקום על הספסל. פורלאן פשוט לא עומד בסטנדרט שלהם. היום שבו רוד ואן ניסטלרוי יחמיץ משחק בגלל פציעה (וזה יקרה במוקדם או במאוחר) ופורלאן יהיה חלוץ החוד עליו בנוי משחק ההתקפה, יהיה היום בו פאגי ירים ידיים.

    במוקדם או במאוחר, יותר מדי דקות הוא כבר לא יראה, להערכתי.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צירוף מקרים גדול הוביל לכך שפורלאן "כיכב" בתקופה האחרונה, אבל אני באמת לא מתפעל מהיכולות שלו יותר מדי. לדעתי הרבה יותר מתאים לו לעלות מהספסל, כי הוא יכול לשנות משחק עם הבעיטות שלו מחוץ לרחבה. בהתחשב בעובדה שסולשאר פצוע לפחות עד סוף השנה האזרחית ומי יודע כמה זמן ייקח לו להתאושש, הגעה של דפו והורדה של פורלאן לספסל (דבר חיובי לדעתי גם בשביל השחקן) הם צעדים מתבקשים.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    דעתי על פורלאן היה שהוא שחקן טוב ולא יותר מזה.

    בהתחלה כולם ראו אותו כפלופ אחד גדול אבל מאז הוא השתפר רבות. יש לו מה להציע ליונייטד והוא מוכיח את זה מדי פעם, מה שכן בתור חלוץ יחיד במקרה של היעדרות של ואן ניסטלרוי הוא לא יצליח בכלל. אבל עדיין לא הייתי מזלזל בו, יש לו בעיטה טובה מאוד ולפעמים הוא נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון יש לו טכניקה סבירה מאוד. בסופו של דבר הוא עוד שחקן שיונייטד יכולה להיעזר בו בהתקפה אבל יש הרבה שחקנים כמוהו ורבים טובים ממנו.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    יש משהו שאתם לא מבינים, וזה גם מה שאמרתי בדיון על הנרי את ואן ניסטלרוי.
    היוניטד משחקת בשיטה מסוימת בגלל שיש לה חלוץ כמו רוד, ברגע שרוד יעדר מסיבה כלשהי, אז ישנו את השיטה כדי שהחיסרון שלו לא יהיה משמעותי.
    אף אחד לא מצפה שכשיבוא היום שרוד יהיה חסר היוניטד ישחקו על סולשיאר או פורלאן כפי שהם משחקים על רוד.
    כשרוד יהיה חסר, היוניטד תשנה את השיטה בהתקפה, פורלאן וסולשיאר יפתחו כחלוצים אחד ליד השני והיוניטד תשחק על שניהם, עם אחד מהם יחסר, אז סקולס/גיגס יפתח בעמדה התקפית.
    עכשיו, מה זה אומר, זה אומר שפורלאן לא יפגע מהמהלך, הכי גרוע, במקום להיות התומך בחלוץ המרכזי הוא יהיה חלוץ שני, ככה שעומס ההתקפה בכל מקרה לא יפול עליו בלבד.
    אז מי שמצפה שיבוא יום ונראה את פורלאן משחק כחלוץ בודד (כלומר שהיוניטד יתחילו להרים עליו כדורי גובהה ולשחק עליו בעיקר בהתקפה) טועה.
     
  7. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    הבעיה היא שאף אחד מהם ואפילו לא שניהם ביחד יכולים לתת את התפוקה של רוד, ולכן יונייטד צריכה חלוץ נוסף בסגל. כנ"ל גם יכול להיאמר לגבי ארסנל, שבהיעדרו של הנרי אין לה גולר גדול בחוד (נקווה שוילטורד יחזור לכושרו הישן ואז אולי זה ישתנה), ולכן גם היא צריכה חלוץ נוסף.
     
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    כן אבל במקרה הזה שגם סולשיאר פצוע לא תהיה אלטרנטיבה של 2 חלוצים ופורלאן הוא האופציה היחידה. אולי עם בליון. טוב אבל זה לא משנה, פורלאן באמת לא נראה לי ישחק כחלוץ יחיד, צודק.
     
  9. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצטער על השינוי המהיר של הנושא אבל נדמה לי שיותר דחוף לדון על שחקן זה מאשר על הפלגמנט מאורגוואי - פרדי ליונברג, כמובן. 4 שערים ב-6 משחקים, משחק נהדר בינתיים, מאז הדרבי נגד החלאות הוא פשוט בכושר מצוין. לצערי הוא עדיין לא דורס כמו בעונת הדאבל (וכשפרדי דורס, כל ארסנל דורסת יחד איתו, כפי שראינו במשחקים האחרונים) אבל אנחנו רואים סימני חזרה שלו סוף סוף.

    מה דעתכם?
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    אמרתי כבר בעבר, וחזרתי על זה בדיון של צ'לסי, כשליונברג טוב ארסנל מקבלת מימד נוסף שהופך אותה לקבוצה מאוד מסוכנת, ובעיקר, פירס טוב.
    תראו את כל המשחקים שליונברג שיחק טוב בהם, תראו שגם פירס היה מעולה בהם.
    המשחק מול לוקמוטיב הוא דוגמא מעולה, שניהם כבשו, שניהם היו מעולים.
    ליונברג חשוב מאוד לארסנל, גם בגלל ההשפעה שלו על פירס ועל שחקנים אחרים, גום בגלל כשהוא טוב, יש לארסנל עוד אופציה התקפית חוץ מפריס והנרי.
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    הוא שחקן מצויין, עם פוטנציאל להפוך לאחד הטובים ביותר בעולם. הסיבה היחידה שהוא עדיין לא כזה היא יציבות. אנחנו רואים ממנו מדי פעם משחקים גדולים אבל לצד זה יש לו הרבה משחקים שהוא לא מורגש. לגבי היכולות שלו אין ויכוח.
     
  12. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הייתי נזהר מלדבר על חזרה לכושרו המדהים מעונת הדאבל, משום שגם במשחק הנפלא שהוא הפגין מול לוקומוטיב מוסקבה, משחקו הטוב ביותר העונה, הייתה לו החטאה אחת איומה שהוא בא לכדור בניסיון להקפיץ (או במקרה הרע- סתם חוסר השתלטות גמלונית על הכדור) אחרי ריבאונד מההגנה, וכולנו יודעים שלפני שנתיים הכדור הזה היה נוחת בפנים בלי בעיות. סתם סימפטום, אבל מעיד על לא מעט. עוד טיפה חדות נחוצה.

    בכל זאת, פרדי חוזר לכושר, ואפילו בשבת מול לסטר, לפי התקציר, הוא היה השחקן היותר אקטיבי בארסנל, כשפירס היה בינוני מינוס, והיו עיתונים שהכתירו אותו למצטיין במשחק. כל מילה של משה- בסלע. השילוב של פירס וליונגברג הוא קריטי לכל משחק ההתקפה של ארסנל, לא פחות מהכושר של הנרי וההברקות הספורדיות של ברגקאמפ. עד עכשיו פירס הוא שחקן העונה שלי (לא, לא הנרי), עכשיו צריך שת"פ מליונגברג כמו במשחק עם לוקומוטיב, לתקופה קצת יותר ארוכה מ-3-4 משחקים, ולשמור על יציבות.
     
  13. kobishenko Member

    הצטרף ב:
    ‏18/12/03
    הודעות:
    2
    לייקים שהתקבלו:
    0

    אוהה, הגזמה פראית. ליונברג פשוט משחק בקבוצה שתפורה לו כמו כפפה ליד, אבל היכולות שלו הן לא בשמים. שחקן מאוד מהיר, שמאיים הרבה על השער, וקורא מעולה את מהלכי המשחק. יש לו קצב ותזמון נהדרים - אבל הוא לא מבריק, היכולת הטכנית שלו לא בשמים, הוא נפצע כל כמה שבועות ולכן הוא לא יציב. אני יכול להבטיח לכם שבקבוצה אחרת הוא היה דוהה לאפור. חוצמזה שאי אפשר להתעלם מהירידה הדראסטית בכושרו במהלך העונה שעברה ובתחילת העונה (ברור שבעיקר בגלל פציעות).
    זה שפירס חלש מאוד בולט עוד יותר.
     
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    לא הגזמתי. יש לו כל מה שקשר מהדרג הראשון בעולם צריך. אבל שוב, הוא לא מתקרב לשמות גדולים כמו זידאן למשל בגלל היציבות שלו. או יותר נכון חוסר יציבות.
     
  15. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פירס? חלש?! תגיד לי, משחק אחד של ארסנל ראית העונה?

    עד עכשיו שחקן העונה של ארסנל (כן, יותר מתיירי הנרי).