ענייני דיומא: טופי מקולקל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/1/15.

?

האם מרטינז הוא האיש הנכון באברטון?

  1. כן, למרות התקופה הקשה

    7 הצבעות
    100.0%
  2. געגועיי למויס

    0 הצבעות
    0.0%
  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הקבוצה הבולטת של שנת 2014 בפרמיירליג הייתה ללא ספק ליברפול-תחילה עם המירוץ המדהים לאליפות, אז עם אובדן האליפות בנסיבות טרגיות (או קורעות מצחוק אם אתם אוהדי קבוצות מסוימות), ואז ההתרסקות בעונה הנוכחית. הסיפור הזה שם בצל את העובדה שמעברו השני של נהר המרסי מתחולל בימים אלה סיפור דומה, שמעמיד גם הוא בסימן שאלה מנג'ר צעיר שלפני חצי שנה נחשב למשיח.

    באפריל 2014 אוהדי אברטון היו בשחקים. הקבוצה שלהם נראתה נפלא, הייתה בדרכה לליגת האלופות, והמנג'ר החדש רוברטו מרטינז נראה כמי שיוביל את הטופי בויז לשנים ארוכות של הצלחות. במקביל, האוהדים חגגו לא רק בגלל הצלחת קבוצתם אלא גם בשמחה לאידו של דיוויד מויס שנכשל במנצ'סטר יונייטד ופוטר לאחר הפסד בגודיסון פארק שם קיבלו האוהדים את פניו בבוז אדיר ומסכות של מלאך המוות. אמנם בסופו של דבר הפסד ביתי מטופש לקריסטל פאלאס קבע שאברטון לא תעלה לצ'מפיונס, אבל עדיין מרטינז שבר את שיא הנקודות של אברטון לעונה בפרמיירליג ולאף אחד לא היה ספק שהקבוצה יצאה נשכרת מחילופי המנג'רים שנכפו עליה כשפרגוסון בחר את מויס ליורשו. מרטינז גם הנחיל בקבוצה סגנון כדורגל הרבה יותר מודרני מאשר קודמו שהסתמך על הגבהות וכדורים ארוכים.

    בניגוד לליברפול שמכרה את סוארז, באברטון אפילו לא היו סימנים מקדימים לנפילה. להפך, גארת' בארי ורומלו לוקאקו שהצטיינו בעונה שעברה כמושאלים הצטרפו באופן קבוע, ואף שחקן חשוב לא עזב. רק הפציעה של רוס בארקלי לארבעה חודשים מעט העיבה. אבל המצב מדבר בעד עצמו-אברטון מדורגת כרגע במקום ה-13, מרחק 15 נקודות מסאות'המפטון הרביעית, והיא רושמת ארבעה הפסדים רצופים בתקופת החגים. מרטינז מתחיל להתמודד עם ביקורות קשות, ולמרות שלא נראה סביר שאברטון תיאבק בתחתית, היא כרגע 4 נקודות בלבד מעל הקו האדום. אמנם בליגה האירופית הקבוצה השיגה תוצאות טובות ועלתה לשלבי הנוקאאוט, אבל האוהדים יתקשו להתנחם בזה, ואולי דווקא יאשימו את המאמן שהשקיע יותר מדי אנרגיות במפעל האירופי המשני על חשבון הליגה, בניגוד למקובל בקבוצות האנגליות.

    השאלה לדיון-האם התלהבנו ממרטינז מוקדם מדי, או שהישגיו בעונה שעברה מראים שגם אם כרגע הוא והקבותה במשבר, הוא עדיין האיש הנכון לתפקיד? והאם אברטון באמת יכולה למצוא את עצמה מסובכת במאבקים נגד הירידה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/1/15
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    כבר היה דיון על זה באחד ממחזורי הליגה האחרונים וציינתי שאברטון היו בסיפור הזה בעונת 2009/10 כשמויס פגש לראשונה את פורמט פלטיני של הליגה האירופית. בסוף זה נגמר במקום 8.
    אפשר גם לראות ששני מנג'רים לא היו מנוסים בהתמודדות גם עם פרמייר ליג התובענית וגם עם גביעי אירופה במקביל. במקרה של אברטון יש גם מגבלה כלכלית מאוד גדולה שבהחלט מקשה על העניין.
    עדיין הנפילה של מרטינס באברטון די הפתיעה אותי, זה מאמן שהרשים אותי ממש לטובה בעונה שעברה. כרגע אני עדיין מחשיב את הסיבה של השתתפות בליגה אירופית כגורם מאוד משמעותי בנפילה ולא אתפלא אם אברטון תצליח לחבר ניצחונות ולחזור למקום שהולם אותה יותר. אבל כמובן זה גם יכול להסתיים עם מאבק בלתי צפוי נגד ירידה. לפחות במאבקים כאלה מרטינס הוא כנראה המאמן בעל הניסיון הרב ביותר כרגע בליגה.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני חושב שגם במקרה של אברטון וגם במקרה של ליברפול שני המועדונים צריכים להמשיך עם המאמן לפחות עונה נוספת. שני המאמנים עשו הרבה טעויות במהלך העונה הנוכחית עד כה, אבל צריך לראות אם הם ילמדו מכך בעונה הבאה. גם אי אפשר בכזו מהירות לשכוח את ההצלחה של שתי הקבוצות בעונה שעברה, בעיקר בהתקדמות המשמעותית בסגנון הכדורגל האטרקטיבי שהציגו.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    ההשוואה לליברפול בהחלט לא הזויה ומה שאמרתי לפני כמה שבועות בדיון שם רלוונטי גם עכשיו - למה, יש לכם איזה מנג'ר להיט טוב יותר שאתם יכולים להביא?

    התשובה במקרה של ליברפול היא כנראה לא. במקרה של אברטון, בוודאי לא. בסיטואציה של אברטון, כשהיא בוודאי מתה להיות בליגת האלופות כי זה ייתן לה בוסט עצום אבל לא נואשת לכך כלכלית מדי שנה, היא צריכה לתת למנג'ר זמן לעשות את שלו. מה כבר יש לה להפסיד, כל עוד המצב לא מידרדר לרמה של סכנת ירידה? גם מויס, ככל הזכור לי, התקשה בעונה המלאה השנייה שלו אחרי עונה ראשונה טובה. יכול להיות שזה השילוב בין הליגה לאירופה, יכול להיות שאלו קשיים של המשך בניית קבוצה בצלמו של מרטינס . יש אנשים שמדברים על כך שהוא מעולם לא ידע להרכיב הגנה, והנה, עכשיו כשהשפעתו של מויס מתפוגגת זה מתבטא. אני לא בטוח שאני מסכים עם זה. אבל כך או אחרת, צריך לראות לאן הוא לוקח את זה.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  5. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    אני לא חושב שצריך לפטר את מרטינז, כי כמו שכתבו מעליי, זו גם תמיד שאלה של מי יכול להחליף את המנג'ר הנוכחי.
    ראיתי רק משחק אחד של אברטון העונה למשך 90 דקות (נגד יונייטד כמובן), אבל אני שואל את עצמי, האם מרטינז מסוגל לוותר על הסגנון שלו ולהוציא מחבורת השחקנים שלו את הצד האגרסיבי, אפילו מכוער שבהם. הם צריכים לחבר שניים-שלושה ניצחונות 'מגעילים' של 0-1 כאלה, שבהם הם השאירו הכל על המגרש, לא נתנו ליריבה לנשום, עשו הכל חוץ מללכת מכות עם שחקני היריבה. אולי לצופף מאחורה ולבנות על מתפרצות... לא יודע, משהו.

    זה גם משהו שיורגן קלופ יצטרך לעשות בדורטמונד. לא שאני חושב שזה קלי קלות, ולא תמיד יש לך את השחקנים בשביל זה, אבל לפעמים מגיע מצב שבו כל ה mindset של קבוצה מסוימת חייב להשתנות, בין אם זה לכמה שבועות ובין אם זה לחודשים ארוכים.